menu

Mijn Updates +
De Site / Algemeen / Het grote feedback / opmerkingen topic #2

zoeken in:
Wellicht heeft dit er ook mee te maken:

Roots1968 schreef:
Zoals hierboven beschreven ververs ik dagelijks mijn Rotatielijst playlist op Spotify. Dat ben ik mijn 40 volgers wel verplicht
Nu valt me de laatste dagen op dat de rotatielijst niet wijzigt. Is dat jullie ook opgevallen?

Jordy (admin)
opgelost?

Zo te zien is alles ververst, ja.

Jordy (admin)
Teunnis schreef:
Ben ik de enige die maar een aantal van de volgende emoji's kan zien?

Ik zie de middelste twee wel. Allemaal van Emojipedia en volgens mij moeten die het allemaal op deze site doen. Waarschijnlijk kan ik ze wel op de mobiel zien. Ik zit nu op Google Chrome, Windows.

op systemen zonder "mooie" emoji (windows, oudere android) val ik terug op de afbeeldingen van emoji (in plaats van dat je besturingssysteem ze zelf toont)

ik gebruikt hiervoor een bron waar recent geintroduceerde emoji nog niet aan toegevoegd waren, dat zou nu opgelost moeten zijn

De drummer Stanley Demeski heeft in een hoop goede bands gespeeld, maar als je op de pagina van Luna zit, kun je niet op zijn naam klikken. Dit soort dingen met bandleden en bands koppelen (fantastische functie eigenlijk) zijn trouwens wel vaker lastig volgens mij.

Jordy (admin)
er is in (lang geleden) voor gekozen om alleen artiesten die onder hun eigen naam ook albums hebben gemaakt, of gastoptredens hebben gedaan, een "eigen" pagina te geven

Maar hij heeft een eigen pagina, waarop wel naar Luna wordt verwezen. Dat is net het vreemde.

Jordy (admin)
"stiekem" heeft elke artiest een pagina, maar daar zouden geen links naar toe moeten bestaan

ben wel benieuwd hoe Manuel op die pagina terecht is gekomen

Via die andere bands, lijkt me. Maar daar wordt telkens zijn 'alternatieve artiestennaam' Stan Demeski gebruikt. Daar zal het wel mee te malen hebben.

Jordy schreef:
er is in (lang geleden) voor gekozen om alleen artiesten die onder hun eigen naam ook albums hebben gemaakt, of gastoptredens hebben gedaan, een "eigen" pagina te geven

Komt volgens mij toch veel voor op de site, en vind ik juist ook wel handig.

Arrie schreef:
Via die andere bands, lijkt me. Maar daar wordt telkens zijn 'alternatieve artiestennaam' Stan Demeski gebruikt. Daar zal het wel mee te maken hebben.

Precies.

Vreemd gedrag van Last.fm links

voorbeeld
Lily & Madeleine - Canterbury Girls (2019)

op de hoofdpagina staat wel een Last.fm (op twee plekken!!) maar op de link-edit pagina staat die er niet, en als je de suggestie wilt opslaan dan komt er een foutmelding "ongeldige url"

Jack & Amanda Palmer - You Got Me Singing (2016)

Bij dit album stonden geen links van Spotify / iTunes / Last.fm

Het opsporen daarvan met de zoekfunctie links levert niks op. Heeft vermoed ik te maken met dat het album op Spotify en iTunes anders zijn gecategoriseerd. Op Spotify staat deze alleen op Amanda's naam en op iTunes staat deze alleen op Jack's naam.

Ook de link met last.fm geeft probleem, via zoekfunctie link gevonden en toegevoegd maar bij de eerst volgende page-refresh is die weer verdwenen. De tweede keer toevoegen lijkt nu wel permanent te pakken.

Heb nu alle links handmatig toegevoegd

vraag
heeft het zin om die handmatig toe te voegen aangezien ze misschien via automatisch opschonen(?) weer verdwijnen?

Jordy (admin)
Ja dat heeft nut, bedankt

de zoekfunctie werkt denk ik 9 van de 10 keer, is dus niet nodig om te melden wanneer het niet werkt

geplaatst:
Op RYM staan nu bandcamp linkjes bij de albums, wellicht ook wat voor Musicmeter?

Top Albums of 2019 - Rate Your Music - rateyourmusic.com

geplaatst:
MuMe website trager dan normaal. Duurt langer voor pagina's volledig geladen zijn.

12:55 Edit: alles lijkt nu weer normaal.

geplaatst:
Deze gebruiker heeft 534 stemmen geplaatst waarvan 534 keer 5 sterren. Hoe kan het dat de standaardafwijking dan als 0,02 wordt berekend?

geplaatst:
Jordy,

Zou het eventueel een idee zijn om hier bij het toevoegen, net zoals op TVMeter, een "tussentijds opslaan" functie te voorzien? Zonet een album met 59 nummers trachten toe te voegen (tracklist invoegen gaf geen resultaat), maar op het einde liep er blijkbaar iets mis. Alles weg. Vandaar leek het mij een fijne optie.

Jordy (admin)
geplaatst:
Dat zou veel werk zijn, en het is eigenlijk de eerste keer in 15 jaar MusicMeter dat ik deze wens hoor, dus ik denk niet dat het er van komt

Jordy (admin)
geplaatst:
BrotherJohn schreef:
Deze gebruiker heeft 534 stemmen geplaatst waarvan 534 keer 5 sterren. Hoe kan het dat de standaardafwijking dan als 0,02 wordt berekend?
goede vraag, ga ik (een keer) uitzoeken

geplaatst:
Vraag is meer waarom iemand met 534 stemmen een gemiddelde van 5,0 heeft, weinig kritisch zal ik maar zeggen...

geplaatst:
Ondertussen 536 stemmen.

geplaatst:
vigil schreef:
Vraag is meer waarom iemand met 534 stemmen een gemiddelde van 5,0 heeft, weinig kritisch zal ik maar zeggen...
Nou... dat zeg ik pas bij zo'n gemiddelde en 500.000 stemmen

geplaatst:
zaaf schreef:
(quote)
Nou... dat zeg ik pas bij zo'n gemiddelde en 500.000 stemmen

Ja maar jij ben ik niet

geplaatst:
nee anders had jij het al gezegd. wat vullen we elkaar lekker aan he

geplaatst:
Medeski, Martin & Wood en Medeski Martin & Wood worden foutief gezien als twee verschillende groepen. Kan iemand dit corrigeren? Ik weet niet hoe het moet.

geplaatst:
Geen idee of wat volgt al ter sprake kwam.

Is er een mogelijkheid om, als je een (of meerdere) aanpassing(en) maakt aan je stem met verloop van tijd, nog terug te zien wanneer je juist die eerdere score had gegeven?

Ik merk nu dat ik bij sommige platen, waarvan ik een score aangepast heb, afvraag wanneer ik een vorige stem had uitgebracht (en hoeveel, want nu is enkel de vorige score te zien denk ik). Zeg maar, hoe ik dus bepaalde albums scoor in vergelijking tot een iets jeugdigere versie van mijn zelve.

Het is wat flauw waarschijnlijk, maar ik merk dat ik begin te twijfelen om aanpassingen te maken, ik vind het leuk om een album terug te luisteren en er een (oorspronkelijke) datum van stem bij te zien op deze site.

Escape​-​ism - Introduction to Escape​-​ism (2017) en Escape-ism - The Lost Record (2018) zijn van dezelfde artiest maar vallen niet samen. Ik zie niet zo snel hoe dat komt. Kan dat gecorrigeerd worden?

reptile71 schreef:
Escape​-​ism - Introduction to Escape​-​ism (2017) en Escape-ism - The Lost Record (2018) zijn van dezelfde artiest maar vallen niet samen. Ik zie niet zo snel hoe dat komt. Kan dat gecorrigeerd worden?

Correctie is ingediend.

Forza schreef:
Medeski, Martin & Wood en Medeski Martin & Wood worden foutief gezien als twee verschillende groepen. Kan iemand dit corrigeren? Ik weet niet hoe het moet.

Ook hiervoor is een correctie ingediend.

Heb de indruk dat er weer links verdwijnen

Ditmaal degene die bij album geplaatst waren die verwijzen naar de albumpagina op Last.fm

voorbeeld waarvan ik bijna zeker ben dat er al eens een Last.fm aan was toegevoegd.
Y La Bamba - Mujeres (2019)

en mogelijk ook deze The Faint - Egowerk (2019)

Gast
geplaatst: vandaag om 20:18 uur

geplaatst: vandaag om 20:18 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.