menu

De Site / Algemeen / Het grote feedback / opmerkingen topic #2

zoeken in:
avatar van Mssr Renard
Mag ik dit bericht weer eens onder de aandacht brengen? ?

Mssr Renard schreef:
Mod: Verplaatst vanuit een nieuw geopend topic:

Het gaat om het volgende.

Op veel muzieksites (zo ook hier) staan albums die in hetzelfde jaar zijn uitgekomen, maar in de verkeerde volgorde in de albumlijst staan. Dit heeft te maken met het alfabetiseren van de volgorde. Nu is daar een oplossing voor (releasedatum invullen), maar wat als de releasedata niet bekend zijn, maar je toch zeker weet wat de chronologische volgorde is.

Bijvoorbeeld:

Eberhard Weber - The Following Morning (1976) en Eberhard Weber - Yellow Fields (1976)

Yellow Fields verscheen als eerste in 1976 en The Following Morning verscheen later dat jaar. Nu weet ik via wikipedia dat The Following Morning in augustus is verschenen, maar kan dat feit niet staven.

Is er een mogelijkheid op Yellow Fields op januari 1976 en The Following Morning op augustus 1976 te zetten (ook al is dit geschiedvervalsing) om tenminste de juiste albumvolgorde op de website te hebben?

Ik hoor graag jullie ideëen hierover.

Groeten Michiel

avatar van Manuel
@Jordy,

Is er recent is gewijzigd in hoe MusicMeter werkt? Dit is misschien een wat vage vraag, maar een probleem dat ik al veel langer bij RateYourMusic heb en nu sinds een dag of twee bij MusicMeter (en vrijwel geen enkele andere site) is dat de site niet meer laadt. Cookies legen oid helpt niet, maar als ik mijn modem opnieuw opstart werkt het weer (even). Verder werkte mijn internet gewoon voor alle andere websites en programma's, alleen RYM en nu dus MM laadde niet meer. Na opnieuw opstarten werkt het meteen weer. Ik probeer voor RYM al tijden het probleem te achterhalen zonder veel succes. Misschien is het hetzelfde, misschien iets heel anders.

avatar van Jordy
Nee er zijn recent geen grote wijzigingen gedaan.

avatar van Mausie
Mausie (crew)
Ik kon dit niet vinden in het bekende bugs topic: als ik mijn rotatielijst wil aanpassen, gaat dat alleen goed als ik bijvoorbeeld 2 albums die onder elkaar staan verwissel. Bijvoorbeeld plek 2 met plek 3. Maar zodra ik meer ga schuiven, bijvoorbeeld plek 5 naar plek 2, en dan vervolgens opsla, zijn plek 4 en 3 opeens ook verwisseld. Ik hoop dat ik het zo duidelijk heb uitgelegd. Ik heb Chrome btw.

avatar van ZAP!
Is er een topic om mogelijke fouten in release door te geven? Ohio Players - Rattlesnake (1975) staat namelijk op Discogs als verzamelaar aangeduid en ook het verhaal op Allmusic sluit er bij aan.

avatar van Mssr Renard
ZAP! schreef:
Is er een topic om mogelijke fouten in release door te geven? Ohio Players - Rattlesnake (1975) staat namelijk op Discogs als verzamelaar aangeduid en ook het verhaal op Allmusic sluit er bij aan.


Dit kan je corrigeren.
Ik zal het voor je doen.
Je moet dan ook de bronnen vermelden, en dat heb je nu keurig. Dus dan komt het waarschijnlijk in orde

avatar van ZAP!
Ja, okay, dat wist ik. Maar soms is iets niet evident en daarom leek het me handig het eerst voor te leggen. In het vervolg zal ik gewoon een correctie insturen.

Maar bedankt!

avatar van Gretz
Maurice-FR schreef:
Beste MuMe,

Komt er dit jaar ook een optie om je top 10 (of 20) albums van 2010-2019 aka ‘The 10s’ toe te voegen?

Jordy is het mogelijk om dit in te bouwen, naast de jaarlijkse gelegenheid om je Top 10 over het betreffende jaar in te voeren? Zou interessant zijn als we in december ook een lijst hebben van de beste albums van de 2010s.

avatar van Jordy
ben bang dat ik daar de komende maanden geen tijd voor heb, helaas

avatar van ArthurDZ
Oh jammer Jordy! Niet dat ik iets van programmeren afweet, maar tien jaar geleden was die mogelijkheid er wel voor de jaren '00 (ja ja, ik hang hier al lang rond) dus wellicht kan je die code van destijds als basis gebruiken en ombouwen ofzo? Zo werkt het vast niet maar ik dacht ik breng het toch even aan, je weet nooit

avatar van Jordy
Nee dat is helaas weg en/of niet meer bruikbaar. Ik vind het zelf ook jammer, maar ik heb momenteel helaas echt geen tijd voor de sites.

avatar van Arrie
Ik zit er al een tijdje mee (ja, heel erg) dat FKA twigs op MuMe als FKA Twigs staat. Moet ik even aanpassen dus. Maar kan ik dat eigenlijk het handigst aanpakken? Alle releases langs en overal haar naam aanpassen?

avatar van musicfriek
Volgens mij kun je gewoon naar haar artiestenpagina gaan, correctie van naam indienen en dan heb je alles in 1 klap te pakken

Heb inmiddels correctie ingediend.

avatar van Mssr Renard
musicfriek schreef:
Volgens mij kun je gewoon naar haar artiestenpagina gaan, correctie van naam indienen en dan heb je alles in 1 klap te pakken

Heb inmiddels correctie ingediend.


Dan zijn de abums niet meegenomen. Dan heb je dus straks twee FKA Twigs: 1 met hoofdletter zonder albums en 1 onder hoofdletter met albums maar zonder de artiesteninfo.

Je moet echt helaas alles handmatig doorvoeren. Heb hier helaas ervaring mee.

Edit: als het klopt wat je zegt, dan heb ik het altijd fout gedaan. Dus ben wel benieuwd of het je lukt.

avatar van musicfriek
Oh, ok dan. Ik was dus iets te enthousiast, kan één van jullie naar die correctie kijken, aslan of titan?

Edit: we wachten het af!

avatar van Mssr Renard
De artiest is sowieso al gesplitst:

1.) FKA twigs

en

2.) FKA Twigs

Kwestie van de artiestgegevens (bio) overnemen van nr. 2 naar nr. 1.
En dan alle releases van nr. 2 stuk voor stuk wijzigen in nr. 1.

Noot: de gastoptredens en de verzamelalbums zijn vaak het meeste werk.
Maar misschien dat een crew-lid het inderdaad collectief kan oplossen.

avatar van Rudi S
Gretz schreef:
(quote)

Jordy is het mogelijk om dit in te bouwen, naast de jaarlijkse gelegenheid om je Top 10 over het betreffende jaar in te voeren? Zou interessant zijn als we in december ook een lijst hebben van de beste albums van de 2010s.


Tja moeten wij het onder de kerstboom met deze maar doen (zonder 2019 ) . De MuMe Top 40 #8: 10s

avatar van titan
titan (crew)
Mssr Renard schreef:
Maar misschien dat een crew-lid het inderdaad collectief kan oplossen.

Gedaan, het is nu overal FKA twigs.

Ponty Mython
Ik vind het een beetje vreemd dat je wel als 'gast' een bericht kunt schrijven, maar zodra je deze wil plaatsen een boodschap krijgt te zien dat je eerst een account moet aanmaken.

avatar van hoi123
Kleine bug die ik merk: als ik met mijn muis over een albumtitel hover (Google Chrome op Mac), krijg ik meteen een grotere, flikkerende popup van dat album die het onmogelijk maakt om op het album te klikken, tenzij ik heel snel ben. Iemand anders hier last van?

edit: Hetzelfde gebeurt overigens bij gebruikersnamen.

avatar van ZAP!
hoi123 Ik, met Firefoz op Mac, heb dat ook, al zit het hier niet of nauwelijks in de weg. Op TvM heb ik daar sneller last van. Maar dan nog, dat is toch niet echt een bug?

avatar van Arrie
titan schreef:
(quote)

Gedaan, het is nu overal FKA twigs.

Mijn dank is groot.

avatar van musicfriek
Op deze pagina gaat iets mis met de lay-out, de tekst 'toon 2 bonustracks' staat wel erg ver naar rechts.


Pet Shop Boys - Dreamland (2019)

avatar van Mssr Renard
Wat gebeurt er met 'afgekeurde toevoegingen'?

MusicMeter.nl/album/rejections

Ik had ooit eens een gave fusion-plaat met Håkon Graf willen toevoegen, maar deze werd afgekeurd. Deze plaat staat niet meer tussen de rejections, maar ook niet op de site. Is er een aflooptijd?

Dat vind ik dan wel erg zonde van alle tijd die ik kwijt was aan de data verzamelen (sans goed hoesje).

Ik heb wederom wat platen de 48uursgrens laten passeren, opdat andere users misschien een goede hoes kunnen vinden. Maar als de toevoegingen uiteindelijk helemaal verdwijnen, zou ik dat wel erg zonde vinden.

avatar van esteban
Wat ik persoonlijk nog een fijne toevoeging zou vinden, naast italic, is de mogelijkheid om te centreren in een forum-post. Het hoeft geen extra knop te zijn, gewoon dmv [center][/center] is voldoende. Het zou, de vele muziek-games en Top-lijsten threads visueel aantrekkelijker kunnen maken.


avatar van brajoapau
Poles Apart schreef:
Hier ging iets mis


Het betrof een dubbele toevoeging, en ze is inmiddels verwijderd.

avatar van ZAP!
Mag ik hier reclame maken voor een nieuw game-topic?


13 nov. 2019, 13:07u: Oude, Onbekende Metal Knock-out Game!

P.s.: ik ben ter plaatse vergeten 'onbekende' in de titel vermelden, kan een crewlid daar nog wat aan doen?

avatar van E-Clect-Eddy
In diverse 'draadjes' zit er een groot blanco stuk ter grootte van ca 10-15 regels, tussen de icoontjes naast mijn avatar en het invulveld, zodoende wordt het invulveld visueel een stuk 'omlaag' gedrukt. Het lijkt verder wel te werken.

voorbeeld
Dog in the Snow - Vanishing Lands (2019)

avatar van zaaf
telkenmale krijg ik te horen dat de site onveilig is, iedere pagina of link moet ik bevestigen dat ik toch naar die onveilige site wil. dat was gisteravond nog niet het geval.

windows10 en chrome.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 16:36 uur

geplaatst: vandaag om 16:36 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.