MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / Het grote feedback / opmerkingen topic #2

zoeken in:
Klopt de onderstaande opsomming van problemen?

* Dingen werken niet meer.
* Site is traag.
* Geen/gebrekkige communicatie voor en na de werkzaamheden.
* Diverse mensen zijn dingen waar ze tijd in gestoken hebben kwijt.

Hey we zijn er weer...

Ik ga er vanuit dat de storing van net ongepland was, en er daarom niet vooraf over gecommuniceerd kon worden door meter_fan.

De site is nog altijd wel even langzaam als afgelopen dagen. Hopelijk wordt dit snel gefixt!

meter_fan is het een idee om z.s.m. de facebook- en twitterpagina's in beheer te nemen? Dan kunnen jullie daar updates posten als er iets met de metersites aan de hand is.

Jongens doe ff rustig

't is bijna kerst, ga lekker op vakantie ofzo

Overigens zie ik ook wel wat kleine aanpassingen (bv. notificaties gegroepeerd op topic) waar ik persoonlijk wel blij mee ben.

Wat bedoel je daarmee? De notificaties staan chronologisch, toch?

meter_fan (admin)
Even - door alle drukte heen van afgelopen drie dagen - een kleine terugkoppeling. We denken voor vrijwel alle klachten -eindelijk- de boosdoener gevonden te hebben. Hopelijk hebben jullie morgen positief nieuws en is alles weer als vanouds.

Dan blijft het laatste puntje over, en dat is dat het plaatsen van een reactie wat langer duurt dan normaal. Maar daar gaan we voor kerst uitkomen.

Blijf vooral nieuwe fouten melden. Dan nog even over de gebrekkige communicatie: reageren op alle berichten van afgelopen twee dagen was voor ons technische team wat onoverzichtelijk en niet te doen. Maar we lezen alles . Ik zal jullie, ook met kerst, op de hoogte houden. Maar wederom, nogmaals, jullie begrip en geduld.

We hebben een aantal reacties moeten opschonen om het on topic te houden.

Roy

Sir Spamalot (crew)
@ meter_fan
Ik neem als voorbeeld Archon Angel - Fallen (2020) - MusicMeter.nl, door mij toegevoegd op 05/12/2019.
Even spelen met de zoekfunctie...
- Archon Angel - Fallen: geen resultaat
- Archon Angel Fallen: geen resultaat
- Archon Angel: geen resultaat
- Fallen: het door mij toegevoegde album staat niet tussen de zoekresultaten

Nog een voorbeeld is Black Swan - Shake the World (2020) - MusicMeter.nl. De pop-up / waarschuwing voor de dubbele toevoeging werkt dan weer wel.

Updates van de toplijsten gebeuren ook al minstens begin december niet meer.

Voorbeeld: mijn aantal stemmen: 6064

In de lijst echter: 42. Kronos (6023)

Jelle78 schreef:
Volgens mij klopt de rotatielijst niet meer. De nummer 2 (Lana Del Rey) zou volgens de lijst 140 punten moeten hebben en door 46 personen genoemd moeten zijn. Bij het betreffende album staat bij de statistieken dat het album door 30 mensen wordt genoemd. Als ik dan de punten behorende bij de posities optel, kom ik op 97 punten.
Het aantal mensen dat een plaat heeft genoemd, zoals het in de rotatielijst staat, klopt bij het overgrote deel van de albums niet meer met wat er bij de albumstatistieken wordt genoemd. Omdat bij Lana Del Rey het aantal punten ook niet meer klopt ga ik ervan uit dat dit bij de overige albums ook zo zal zijn.
Ik weet dat de rotatielijst niet realtime wordt bijgewerkt, maar een verschil van 43 punten lijkt me toch niet correct.

Ik ververs dagelijks mijn MusicMeter Rotatielijst playlist op Spotify (https://open.spotify.com/user/roots1968/playlist/21HZSrnREgl3TZxddjcIFm?si=hff6_B2pTeezsKCKncqMgQ), maar zie nu dat de rotatielijst al een aantal dagen ongewijzigd op de site staat. Ik ga er vanuit dat dat ook te maken heeft met de beschreven problemen op dit forum?

meter_fan (admin)
Beste MuMe-ers,

Zoekmachine resultaten
Het probleem met de zoekmachine zou verholpen moeten zijn, maar dat proces gebeurd eens in de zoveel dagen. Na schatting zijn alle nieuwe resultaten vindbaar in de zoekbalk vanaf aanstaande vrijdag. Tot die tijd kunnen recent toegevoegde films nog ontbreken. Mochten er tóch nog onverhoopt problemen over optreden- laat het dan graag weten.

Reageren
Het plaatsen van een reactie inmiddels een stuk vlotter moeten gaan, zover ik heb begrepen van de meeste users. Mocht dit niet het geval zijn, dan hoor ik dat graag zodat ik de serverbeheerders op de vingers kan tikken.

Gasten online
Het aantal gasten online zou weer moeten werken. Net als inzage in IP nummers voor de moderators om zodoende spamaccounts tegen te gaan.

Afbeeldingen
Er zijn op sommige metersites nog wat problemen met de covers en/of profielfoto's. Het gaat om afbeeldingen toegevoegd binnen nu en +/- twee weken geleden. Een systeem van ons probeert zoveel mogelijk na te lopen, maar mocht je zelf ergens tegenaan lopen, wees dan zo vrij om hem alsnog zelf aan te passen. Alles wat nu gebeurt gaat in ieder geval niet meer mis, die garantie heb je van mij.

Verder hoorde ik dat het toevoegen van albums bij sommigen nog mis gaat. Mocht je hier tegenover lopen mag je me wel een privé bericht sturen. Dit krijgt vanzelfsprekend voorrang. Ook tijdens de kerstdagen.

Voor nu wens ik jullie allemaal hele fijne dagen, en vanzelfsprekend onze excuses voor het overlast van afgelopen dagen. Dat hadden we zelf ongetwijfeld ook anders gezien.

Zie je toch nog wat? Delen!

zaaf
het afgelopen uur is het posten (is dat reageren?) ergerlijk traag. met time-out meldingen incluis. en als je spreekt over de meeste users, wie spreek je dan allemaal?

Onweerwolf
Ik merk toch wel dat het sneller gaat nu. Maar misschien komt het omdat ik in de trein zit.

edit: hmz, nee toch niet.

zaaf schreef:
wie spreek je dan allemaal?

Vast niet iemand uit het single per jaar topic.

meter_fan schreef:

Reageren
Het plaatsen van een reactie inmiddels een stuk vlotter moeten gaan, zover ik heb begrepen van de meeste users. Mocht dit niet het geval zijn, dan hoor ik dat graag zodat ik de serverbeheerders op de vingers kan tikken.

Dank voor de update. Het posten gaat vanavond hier vooralsnog nog steeds zo langzaam als afgelopen dagen.

Bij mij lijkt het posten weer een stuk vlotter te gaan.

Edit: Never mind, dat was slecht eenmalig blijkbaar. Nu duurt het weer een seconde of 15 a 20.

Het plaatsen lijkt eerder (nog) trager dan vlotter te gaan

Vandaag ging het idd heel moeizaam. Ik ga met goede moed verder.

Edgar18 schreef:
Het plaatsen lijkt eerder (nog) trager dan vlotter te gaan
Dit dus. Hier ook vreselijk traag met plaatsen van berichten.

musicfriek schreef:
(quote)
Dit dus. Hier ook vreselijk traag met plaatsen van berichten.

Er gaat weer mis met de site, mijn nieuwe berichten (o.a. in het Top 2000-topic) worden niet weergeven

Gretz schreef:
(quote)

Er gaat weer mis met de site, mijn nieuwe berichten (o.a. in het Top 2000-topic) worden niet weergeven

Werkt intussen weer

meter_fan (admin)
Wederom bedankt voor jullie geduld allen! De lange laadtijd met het plaatsen van een reacties is weer verholpen. We hebben onze serverproviders geattendeerd op de problemen met het uploaden van een cover en de profielfoto's. Ook dat is nu verholpen. Merk je toch nog problemen, melden!

Bovenstaande geldt overigens voor alle metersites. Dan rest nog even de logs van (o.a.) oktober, mei en maart. Gaan we induiken, maar we sturen onze techneuten nu eerst even naar het kerstdiner.

Goede dagen!

Fijne dagen ook aan u toegewenst, meter_fan. Bedankt om het probleem te verhelpen!

Johnny Marr schreef:
Fijne dagen ook aan u toegewenst, meter_fan. Bedankt om het probleem te verhelpen!

slijmjurk

Edit: wow dit bericht was snel geplaatst

meter_fan schreef:
We hebben onze serverproviders geattendeerd op de problemen met het uploaden van een cover en de profielfoto's. Ook dat is nu verholpen. Merk je toch nog problemen, melden!

Zoals deze:
Wild Dogs - Evolution (2016) - MusicMeter.nl
Wild Dogs - Born to Rock Forever (2015) - MusicMeter.nl
Indestroy - Senseless Theories (1989) - MusicMeter.nl
Dr. Mastermind - Sin Sandwich (2005) - MusicMeter.nl
State of Mind - Mass Persecution (1990) - MusicMeter.nl
?

Merry X-Mess!

Gezichtsloze muziek.

Toegevoegde nieuwe berichten (in het topic "Wat Draai Je?") verdwijnen gelijk weer.

heartofsoul schreef:
Toegevoegde nieuwe berichten (in het topic "Wat Draai Je?") verdwijnen gelijk weer.

bij mij ook ja

heartofsoul schreef:

Ok duidelijk - dan ligt het niet aan mij ...

Sir Spamalot (crew)
ZAP!, ondertussen hebben vier van die vijf albums opnieuw een gezicht gekregen. Mocht je nu nog een goede hoes ter correctie van Indestroy - Senseless Theories (1989) - MusicMeter.nl kunnen indienen, dan is dit ook opgelost. Discogs heeft het over een versie met blauwgroene letters: Indestroy - Senseless Theories (1989, Vinyl) | Discogs.

Edit: vreemd, hier nog een bericht geplaatst in verband met aliassen en dat bericht is foetsie maar in het forumoverzicht staat dat ik hier om 17u57 een bericht hebt geplaatst.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 08:39 uur

geplaatst: vandaag om 08:39 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.