MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / Het grote feedback / opmerkingen topic #2

zoeken in:
Ik heb er ook een melding over gekregen van meter_fan. Dat is wel oke. Over datalek wel te vesrtaan.
Maar ik zie dan wel jammergenoeg geen opmerking in dit topic over het aangehaalde probleem.

Maar mijn opmerking om eerst bugs aan te pakken in plaats van site sneller te maken is zonder melding verwijderd.
?

Casartelli (moderator)
herman schreef:
Ik kan me ook wel voorstellen dat ze dit topic schoon willen houden en als een bug is opgelost een mededeling plaatsen en andere berichten hieromtrent verwijderen.
Daar kan ik me ook iets bij voorstellen, maar het is aan de gebruikerskant ook wel handig om oude issues terug te kunnen vinden, bijvoorbeeld om te melden dat een oud issue terug is. En in zijn algemeenheid, dat het transparant is dat er issues gemeld worden en dat ze opgelost worden, dat kan toch nooit slecht afstralen op een site-eigenaar?

Overigens kreeg ook ik een pm-melding van mijn verwijderde bericht, plus een oplossing van het gemelde issue.

Ik heb even een vraag over de "voorbeeld" knop.

Bij het maken van teksten wil ik nog wel eens de "voorbeeld" optie gebruiken in plaats van "plaatsen".
Maar de laatste week, krijg ik geen "voorbeeld" te zien, alleen de wachtmodus dat hij staat te denken. De enige optie die overblijft is om toch maar op "plaatsen" te drukken, anders ben je je tekst kwijt. Dat plaatsen gaat dan weer wel eenvoudig.

Alleen is je stuk niet af en staat het vol fouten, die je later dan weer moet corrigeren.
Ik heb het op meerdere computers geprobeerd, dat het niet alleen aan die van mij ligt. Wat zou het probleem kunnen zijn?

meter_fan (admin)
Toevallig is vandaag gewerkt aan de problemen rond de 'voorbeeld' functionaliteit. Dat probleem is nu verholpen.

Bedankt voor het melden.

Casartelli schreef:
(quote)
Daar kan ik me ook iets bij voorstellen, maar het is aan de gebruikerskant ook wel handig om oude issues terug te kunnen vinden, bijvoorbeeld om te melden dat een oud issue terug is. En in zijn algemeenheid, dat het transparant is dat er issues gemeld worden en dat ze opgelost worden, dat kan toch nooit slecht afstralen op een site-eigenaar?

Daarom mis ik een reden van verwijdering van die berichten in dit topic. Kan me herinneren dat er als er meerdere berichten werden verwijderd er altijd een korte melding langskwam. Juist bij dit soort zaken lijkt me dat slim om snel te kunnen communiceren. Ik miste namelijk wel wat berichten hier met het teruglezen.

Maar de personen in kwestie hebben die dan wel weer gehad, dat is wel weer fijn.

zaaf
meter_fan schreef:
Toevallig is vandaag gewerkt aan de problemen rond de 'voorbeeld' functionaliteit. Dat probleem is nu verholpen.

Bedankt voor het melden.
ik weet niet of het toevallig is, maar evenzogoed zeer bedankt (ook voor het melden!)

zaaf
En de site is in geen tijden zo snel geweest, nogmaals... (slijm slijm)

edit - geef je een compliment, krijg je een time out cadeau

zaaf
oke oke, geen performance, geen communicatie. voor mijn beurt gesproken dus.

Uit het voorleesboek, na doorklikken verscheen:

500 Internal Server Error
nginx/1.16.1

Error 525
SSL Handshake failed

zaaf
dat zijn de nachtmerries van 10-jarigen

zaaf schreef:
dat zijn de nachtmerries van 10-jarigen

Oudere jongeren klikken dan gewoon weg en gaan de sudoku van vanochtend doen

Simon Smith (crew)
Vreemd dat dit album is goedgekeurd: Shocking Blue - Shocking Blue’s Best (1973) - MusicMeter.nl
De hoes lijkt nergens naar, niet scherp, met pixelvorming en nota bene een sticker!
Er zijn wel betere hoezen van mij afgekeurd...

Maartenn (crew)
Simon Smith schreef:
Vreemd dat dit album is goedgekeurd: Shocking Blue - Shocking Blue’s Best (1973) - MusicMeter.nl
De hoes lijkt nergens naar, niet scherp, met pixelvorming en nota bene een sticker!
Er zijn wel betere hoezen van mij afgekeurd...
Die was ook niet door mijn ballotage heen gekomen. Ik heb de hoes gecorrigeerd.

Enneh Marx, niet meer zulke troep indienen

meter_fan schreef:

Helden!

meter_fan (admin)
Gisteren heeft de website het even twee uur moeilijk gehad. Dat probleem is opgelost en er zal vandaag nogmaals naar worden gekeken om zodoende uit te sluiten dat dit veel vaker voorkomt.

De problemen met de maanden maart, mei en oktober in het albumoverzicht zijn overigens ook reeds verholpen.

Ik heb de afgelopen week inmiddels al een paar keer gehad dat de link naar het laatste bericht in een topic naar een lege pagina leidde. Was volgens mij wel elke keer bij een forumtopic. Hebben anderen daar ook last van?

Yup, is een bekende bug die hier al meerdere keren gemeld is. Krijg je alleen als je kiest voor laatste bericht (maar niet altijd), als je op die lege pagina vervolgens op de topictitel klikt kom je uiteindelijk wel in het juiste topic terecht, maar dan wel bovenaan de laatste pagina i.p.v. onderaan bij het laatste bericht (er even van uit gaande dat je bij de instellingen voor nieuwste bericht onderaan de pagina gekozen hebt).

Brunniepoo schreef:
Ik heb de afgelopen week inmiddels al een paar keer gehad dat de link naar het laatste bericht in een topic naar een lege pagina leidde. Was volgens mij wel elke keer bij een forumtopic. Hebben anderen daar ook last van?

Gebeurt hier vooral veel in de nacht.

CHIEP (crew)
Na het toevoegen van een release duurt het tegenwoordig vaak een dag eer deze te vinden is via de zoekfunctie. Dat kan niet de bedoeling zijn.

Het aantal albums op de artiestenpagina's lijken niet meer up to date te zijn, ben er al een paar keer tegenaan gelopen, zoals bv. deze:

Katie Crutchfield - MusicMeter.nl

Site geeft aan dat er 3 albums op staan, terwijl het er toch echt 6 zijn. Aantal stemmen totaal klopt dan weer wel.

Volgens mij wordt de rotatielijst al twee dagen niet meer bijgewerkt.

Ik heb nog steeds een probleem met het posten van berichten. Een geplaatst bericht bewerken en nieuwe medialinks invoegen verloopt vlot. Maar een nieuw bericht posten gaat traag: soms zelfs tot één minuut wachten en soms kan alleen het herladen van de pagina of van de site helpen om verlost te worden van het voortdurende zoeklampje (de blauwe "wacht"-bolletjes die heen en weer bewegen). Op zo'n momenten vertraagt MusicMeter ook de andere webpagina's in mijn browser.

Is er een issue bekend met de Rotatielijst? Ik verwerk de lijst dagelijks in mijn MusicMeter Rotatielijst playlist op Spotify (https://open.spotify.com/user/roots1968/playlist/21HZSrnREgl3TZxddjcIFm?si=rUo3UVjXQ_WlvrW_LrdvXw). De laatste 3 dagen lijkt het erop dat de lijst op MusicMeter niet wordt ververst.

cosmic kid (moderator)
Roots1968 schreef:
Is er een issue bekend met de Rotatielijst? Ik verwerk de lijst dagelijks in mijn MusicMeter Rotatielijst playlist op Spotify (https://open.spotify.com/user/roots1968/playlist/21HZSrnREgl3TZxddjcIFm?si=rUo3UVjXQ_WlvrW_LrdvXw). De laatste 3 dagen lijkt het erop dat de lijst op MusicMeter niet wordt ververst.

Mij ook onbekend, meter_fan, wil jij hier naar kijken?

DjFrankie (moderator)
De toplijsten worden niet meer bijgewerkt, mijn toevoegingen blijven staan op (23315) terwijl bij mijn profiel Aantal toevoegingen: 23355 staat.

Deze lijst geeft een overzicht van de gebruikers die de meeste albums aan de site hebben toegevoegd.

1. Sir Spamalot (29101)
2. DjFrankie (23315)
3. sheep67 (23278)

Dit geldt ook voor stemmen en meningen

CHIEP schreef:
Na het toevoegen van een release duurt het tegenwoordig vaak een dag eer deze te vinden is via de zoekfunctie. Dat kan niet de bedoeling zijn.

Volgens mij werkt de zoekfunctie helemaal niet meer met nieuw toegevoegde albums, tenminste albums die ik al dagen geleden heb toegevoegd zijn niet te vinden.

Deze bijvoorbeeld staat al sinds woensdag op de site, toch best een grote release, maar niet te vinden.

Tame Impala - The Slow Rush (2020) - MusicMeter.nl

Roots1968 schreef:

Wat ik dus ook al concludeerde

Eefje de Visser - Bitterzoet (2020) - MusicMeter.nl

Inderdaad want Bitterzoet van Eefje de Visser staat noch in de Rotatielijst noch in de lijst van 2020
Wel veel bugs de afgelopen tijd helaas...

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 02:20 uur

geplaatst: vandaag om 02:20 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.