De Site / Algemeen / Het grote feedback / opmerkingen topic #2
zoeken in:
1
Mssr Renard
geplaatst: 5 oktober 2020, 08:54 uur
Sommige zaken duidelijke altijd in hoofdletters.
Ik ga ervan uit dat bijvoorbeeld FBI of CIA of COVID-19 om maar wat te noemen gewoon met hoofdletters mogen.
Maar ik denk dat we er wel komen, met gezond verstand. Het gaat mij meer om dit soort dingen:
https://img.discogs.com/D9wepwmeAxUTNaEudcPisq3NNiE=/fit-in/600x611/filters:strip_icc():format(jpeg):mode_rgb():quality(90)/discogs-images/R-8570066-1524138604-8655.jpeg.jpg
Matthew Halsall - On The Go (2016, Vinyl) | Discogs
Door de achterkant van de hoes te volgen, zouden alle nummers met hoofletters zijn, maar dat is gewoon de typografie. En dat vind ik (en de crew dus nu ook) gewoon erg lelijk en onnodig.
Ik keek trouwens naar mijn boekenkast en zag dat bijna alle titels van mijn boeken met VOLLEDIGE HOOFDLETTERS op de rug stonden.
Ik ga ervan uit dat bijvoorbeeld FBI of CIA of COVID-19 om maar wat te noemen gewoon met hoofdletters mogen.
Maar ik denk dat we er wel komen, met gezond verstand. Het gaat mij meer om dit soort dingen:
https://img.discogs.com/D9wepwmeAxUTNaEudcPisq3NNiE=/fit-in/600x611/filters:strip_icc():format(jpeg):mode_rgb():quality(90)/discogs-images/R-8570066-1524138604-8655.jpeg.jpg
Matthew Halsall - On The Go (2016, Vinyl) | Discogs
Door de achterkant van de hoes te volgen, zouden alle nummers met hoofletters zijn, maar dat is gewoon de typografie. En dat vind ik (en de crew dus nu ook) gewoon erg lelijk en onnodig.
Ik keek trouwens naar mijn boekenkast en zag dat bijna alle titels van mijn boeken met VOLLEDIGE HOOFDLETTERS op de rug stonden.
0
Mssr Renard
geplaatst: 5 oktober 2020, 08:58 uur
Maar bijvoorbeeld deze: Prince - LOtUSFLOW3R / MPLSoUND / Elixer (2009) zou wel een opschoonactie verdienen.
Vergelijk: Lotusflower / MPLSound / Elixer | Discogs
Vergelijk: Lotusflower / MPLSound / Elixer | Discogs
1
geplaatst: 6 oktober 2020, 08:15 uur
dion.ollie schreef:
Ook de overlappende advertenties zijn sinds dit weekend aangepast. Excuses voor het ongemak de afgelopen dagen.
Ook de overlappende advertenties zijn sinds dit weekend aangepast. Excuses voor het ongemak de afgelopen dagen.
Hoi dion.ollie,
Vandaag wilde ik op de mobiele site (via Google Chrome) een album opzoeken en helaas. Usain Bolt bedekte met Allianz Direct de volledige pagina. Ik kon dus niets anders dan teruggaan naar de vorige pagina.
Ik denk dat ik ook weet waar dit aan ligt. Deze paginavullende advertentie zie ik ook wel eens bij een album. Dan is het een kwestie van even naar beneden scrollen. Maar als je op het menu klikt en vervolgens op het vergrootglaasje, dan valt er niets te scrollen omdat de pagina nu eenmaal niet langer is. Wellicht ligt het daaraan.
Dit is toch wel erg vervelend en het euvel duurt nu toch wel erg lang. Erg irritant.

Wil je dit wederom melden bij de eigenaren?
5
geplaatst: 6 oktober 2020, 13:12 uur
Dat er daadwerkelijk gewerkt wordt aan het 'hardnekkige probleem' van de overlappende en albumhoes-bedekkende advertenties, dat gelooft toch geen ene kever meer?
Het introduceren van nieuwe/meer advertenties sinds de overname ging razendsnel, maar het terugdraaien zou zogenaamd erg moeilijk zijn en na maanden en maanden nog niet gerealiseerd kunnen worden. Het lijkt me duidelijk dat dit gewoon gerekt wordt (onder het mom 'we werken eraan') om ondertussen advertentie inkomsten te blijven cashen. Prima hoor, maar zeg dat dan gewoon.
Even voor de helderheid, dit is wat ik zie als ik bijvoorbeeld op m'n mobiel op het nieuwe Spinvis album klik en ter hoogte van de albumhoes scroll. Advertenties erboven, eronder en eroverheen (soms deels, soms is de hele hoes niet meer te zien):
screenshot 1
screenshot 2
Op Moviemeter speelt overigens precies hetzelfde, daar is het in maart 2020 al aangekaart, maar er wordt blijkbaar nog steeds 'hard aan gewerkt' om het te verhelpen..
Het introduceren van nieuwe/meer advertenties sinds de overname ging razendsnel, maar het terugdraaien zou zogenaamd erg moeilijk zijn en na maanden en maanden nog niet gerealiseerd kunnen worden. Het lijkt me duidelijk dat dit gewoon gerekt wordt (onder het mom 'we werken eraan') om ondertussen advertentie inkomsten te blijven cashen. Prima hoor, maar zeg dat dan gewoon.
Even voor de helderheid, dit is wat ik zie als ik bijvoorbeeld op m'n mobiel op het nieuwe Spinvis album klik en ter hoogte van de albumhoes scroll. Advertenties erboven, eronder en eroverheen (soms deels, soms is de hele hoes niet meer te zien):
screenshot 1
screenshot 2
Op Moviemeter speelt overigens precies hetzelfde, daar is het in maart 2020 al aangekaart, maar er wordt blijkbaar nog steeds 'hard aan gewerkt' om het te verhelpen..
2
geplaatst: 6 oktober 2020, 14:00 uur
Aurum schreef:
screenshot 1
screenshot 2
screenshot 1
screenshot 2
Het is absurd eigenlijk, 4 reclame vensters op dat kleine scherm en alleen de knoppen 'mijn updates' en 'mijn albums' zijn niet bedekt. dion.ollie.
1
Mssr Renard
geplaatst: 6 oktober 2020, 14:09 uur
Gatverdamme, jongens.
Wat goor is deze wereld geworden, eigenlijk.
Bij youtube keek ik een geweldige video waarin Tom Misch binnen 10 minuten een song moest maken en mixen.
Tot twee keer wordt de video onderbroken door reclames. Ik bekijk dan liever geen video's meer. Ik dacht dat video's bedoeld waren om mensen aan het platen kopen te zetten.
Dat gezegd hebbende, wat heeft Aldi of ING met muziek te maken? Doe dan links naar Amazon of Bol en vang dan geld voor elke klik.
Alsof je tijdens het Spinvisluisteren even een Mazda gaat kopen bij de Aldi met een ING-krediet.
Bij youtube keek ik een geweldige video waarin Tom Misch binnen 10 minuten een song moest maken en mixen.
Tot twee keer wordt de video onderbroken door reclames. Ik bekijk dan liever geen video's meer. Ik dacht dat video's bedoeld waren om mensen aan het platen kopen te zetten.
Dat gezegd hebbende, wat heeft Aldi of ING met muziek te maken? Doe dan links naar Amazon of Bol en vang dan geld voor elke klik.
Alsof je tijdens het Spinvisluisteren even een Mazda gaat kopen bij de Aldi met een ING-krediet.
1
geplaatst: 6 oktober 2020, 14:27 uur
Mssr Renard schreef:
Gatverdamme, jongens.
Alsof je tijdens het Spinvis luisteren even een Mazda gaat kopen bij de Aldi met een ING-krediet.
Gatverdamme, jongens.
Alsof je tijdens het Spinvis luisteren even een Mazda gaat kopen bij de Aldi met een ING-krediet.
Voor straf moet je dan eigenlijk ook nog een Russia Bride erbij nemen en vervolgens samen een Hello Fresh pakket afnemen. Als de reclame gebaseerd is op je surfgedrag, vraag ik me af hoe ik aan die reclame van Hello Fresh (40,- korting) kom. Volgens mij is die ad-server helemaal niet kieskeurig, in tegendeel tot hun punchline (even een stukje promoblabla):
LemonPI. The first intelligent Dynamic Creative Platform that actually empowers the marketer and turns advertisement into personalised story telling
Personalised? waar blijven dan die reclames voor de Tone Poet Series van Blue Note?
3
geplaatst: 6 oktober 2020, 14:35 uur
Mssr Renard schreef:
Ik heb de oplossing: Ik heb zojuist de ING én de aldi opgekocht en nu krijg ik geen reclame meer
Maar echt mensen, als je je dood ergert aan reclame, doe jezelf een plezier en installeer zo'n modknip
10
CHIEP (crew)
geplaatst: 6 oktober 2020, 16:40 uur
Het is ooit ook al eens opgemerkt, maar los van het gebrek aan respect voor je "trouwe" users door hier niets aan te doen, stel ik me bij die manier van werken nog steeds grote vragen bij wat mensen moeten denken die voor het eerst op een Metersite terechtkomen.
Als je dan zo'n overload aan banners krijgt te zien, denk je toch meteen dat je op een of andere ongure site bent beland die je zo snel mogelijk weer wil sluiten?
Waarom zou je als eigenaar zo'n onprofessionele eerste indruk willen geven? Of wil je eigenlijk gewoon niet dat je sites meer users aantrekken?
Als je dan zo'n overload aan banners krijgt te zien, denk je toch meteen dat je op een of andere ongure site bent beland die je zo snel mogelijk weer wil sluiten?
Waarom zou je als eigenaar zo'n onprofessionele eerste indruk willen geven? Of wil je eigenlijk gewoon niet dat je sites meer users aantrekken?
4
geplaatst: 6 oktober 2020, 17:29 uur
Er zijn wel meer websites die zoveel reclame hebben dat je nauwelijks nog kunt zien wat reclame is en wat niet. Jammer dat MuMe ook die kant op is gegaan, blijkbaar ziet de eigenaar de andere metersites meer als middel om nog wat extra geld te verdienen (waar MovieMeter dan op kan draaien). Dat de site langzaam de nek om wordt gedraaid kan ze blijkbaar niet schelen.
Maar goed, ik begrijp ook niet waarom je nog het internet op zou gaan zonder modknip. Toch een soort van digitaal mondkapje.
Maar goed, ik begrijp ook niet waarom je nog het internet op zou gaan zonder modknip. Toch een soort van digitaal mondkapje.

0
geplaatst: 6 oktober 2020, 17:58 uur
herman schreef:
Tja, ik gebruik die blokkers nooit.
Tja, dat komt nooit meer goed.
1
geplaatst: 7 oktober 2020, 09:41 uur
CHIEP schreef:
Het is ooit ook al eens opgemerkt, maar los van het gebrek aan respect voor je "trouwe" users door hier niets aan te doen, stel ik me bij die manier van werken nog steeds grote vragen bij wat mensen moeten denken die voor het eerst op een Metersite terechtkomen.
Ik ben het met je eens dat bepaalde advertenties niet zouden moeten. We hebben bij Movie- en TV-meter ook besloten de overlappende advertenties over posters weg te halen. Het is mijn persoonlijk een raadsel waarom dit hier nog wel speelt. Ik zal dit doorgeven aan de developers.
2
geplaatst: 7 oktober 2020, 09:44 uur
Vanaf de nieuwe editie bij de TV- en MovieMeter websites worden de advertenties heroverwogen en worden door de adverteerder nieuwe tags aangeleverd. Hierin worden ook alle andere metersites meegenomen. Dat betekent dus dat we ook naar de MuMe-editie kritisch zullen kijken vanaf de livegang van de nieuwe MM-site, hopelijk voor de feestdagen. Daarin wordt dit commentaar meegenomen.
12
Mssr Renard
geplaatst: 7 oktober 2020, 10:34 uur
Onweerwolf schreef:
Er komt een nieuwe website? Hoe, wat en waarom?
Gaat er ongeveer zo uit zien:
Musicmeter nieuwe stijl
0
geplaatst: 7 oktober 2020, 11:51 uur
1
geplaatst: 7 oktober 2020, 11:53 uur
Onweerwolf schreef:
Ik ben ook wel benieuwd eigenlijk. Kun je ons een inkijkje geven, dion.ollie?
15
CHIEP (crew)
geplaatst: 7 oktober 2020, 12:00 uur
dion.ollie schreef:
Ik ben het met je eens dat bepaalde advertenties niet zouden moeten. We hebben bij Movie- en TV-meter ook besloten de overlappende advertenties over posters weg te halen. Het is mijn persoonlijk een raadsel waarom dit hier nog wel speelt. Ik zal dit doorgeven aan de developers.
Als ik mij niet vergis, dateren de eerste meldingen van users hierover al van maart. Talloze keren heb jij hier vervolgens gemeld dat je het hebt doorgegeven/er wordt naar gekeken ... Ik ben het met je eens dat bepaalde advertenties niet zouden moeten. We hebben bij Movie- en TV-meter ook besloten de overlappende advertenties over posters weg te halen. Het is mijn persoonlijk een raadsel waarom dit hier nog wel speelt. Ik zal dit doorgeven aan de developers.
Als er dan in al die tijd niets aan verandert, loopt de communicatie tussen jou en de eigenaar ofwel nog steeds voor geen meter, ofwel kan het de eigenaar gewoon niets schelen.
Ik zou het alvast enorm waarderen (en ik denk velen met mij) als jullie eindelijk eens kunnen ophelderen om welke van die twee verklaringen het gaat. Na zeven maanden denk ik dat we daar wel recht op hebben.
0
panjoe (moderator)
geplaatst: 7 oktober 2020, 13:29 uur
Vreemd: als ik bij Dave Rawlings Machine - A Friend of a Friend (2009) op de artiestennaam klik, kom ik wel bij David Rawlings terecht, maar daar staan de albums van Dave Rawlings Machine niet vermeld. Zou een crewer hier even naar kunnen kijken?
1
CHIEP (crew)
geplaatst: 7 oktober 2020, 13:55 uur
Een mysterie dat van tijd tot tijd eens wordt opgerakeld. Zelfs Jordy wist niet aan wat dit lag.
Ik heb bij deze eens de groepsleden ingegeven, maar ook dan verschijnt het niet op z'n artiestenpagina
.
Ik heb bij deze eens de groepsleden ingegeven, maar ook dan verschijnt het niet op z'n artiestenpagina
.
0
geplaatst: 7 oktober 2020, 16:19 uur
Rogyros schreef:
(quote)
Ik was in de veronderstelling dat de meeste leden van MuMe inmiddels wel in zekere mate op de hoogte waren van deze ontwikkeling. Een officieel statement daarover hebben we hier dan ook niet gedeeld, omdat dit vooralsnog - en zeker in de nabije toekomst - nog niet van toepassing is op MusicMeter. Het betreft hier een website waarbij Tv-meter en MovieMeter worden samengesmolten tot één geheel. De crew beide websites hebben hiervan al de eerste ontwerpen gezien en daar feedback op gegeven. Zoals hierboven vermeld, hopen we deze nieuwe website tegen de feestdagen online zetten. Dan gaat ook het hele advertentiebeleid op de schop. Zowel voor het overkoepelende MovieMeter als voor Musicmeter.
1
geplaatst: 7 oktober 2020, 16:20 uur
CHIEP schreef:
Als er dan in al die tijd niets aan verandert, loopt de communicatie tussen jou en de eigenaar ofwel nog steeds voor geen meter, ofwel kan het de eigenaar gewoon niets schelen.
Ik zou het alvast enorm waarderen (en ik denk velen met mij) als jullie eindelijk eens kunnen ophelderen om welke van die twee verklaringen het gaat. Na zeven maanden denk ik dat we daar wel recht op hebben.
(quote)
Als ik mij niet vergis, dateren de eerste meldingen van users hierover al van maart. Talloze keren heb jij hier vervolgens gemeld dat je het hebt doorgegeven/er wordt naar gekeken ... Als er dan in al die tijd niets aan verandert, loopt de communicatie tussen jou en de eigenaar ofwel nog steeds voor geen meter, ofwel kan het de eigenaar gewoon niets schelen.
Morgen vindt er een mondeling overleg plaats waarin ik dit zal aankaarten. Ik of meter_fan zal daar dan inhoudelijk op ingaan.
0
geplaatst: 7 oktober 2020, 16:47 uur
dion.ollie schreef:
Morgen vindt er een mondeling overleg plaats waarin ik dit zal aankaarten. Ik of meter_fan zal daar dan inhoudelijk op ingaan.
(quote)
Maar dat is geen antwoord op de vraag van CHIEP die hij terecht stelt. Fijn dat er morgen een overleg is, maar de vraag van CHIEP hoe het de afgelopen 7 maanden (mis) is gegaan blijft staan; "Als er dan in al die tijd niets aan verandert, loopt de communicatie tussen jou en de eigenaar ofwel nog steeds voor geen meter, ofwel kan het de eigenaar gewoon niets schelen. Ik zou het alvast enorm waarderen (en ik denk velen met mij) als jullie eindelijk eens kunnen ophelderen om welke van die twee verklaringen het gaat."
1
Ponty Mython
geplaatst: 7 oktober 2020, 16:52 uur
Slowgaze schreef:
O wacht. Een modknip is iets anders dan een modveeg?
O wacht. Een modknip is iets anders dan een modveeg?
Eén van mijn posts is ooit gecensureerd, omdat ik het waagde het woord 'adblocker' te gebruiken. Dit woord werd toen vervangen door de infameuze [modknip].
1
geplaatst: 7 oktober 2020, 22:51 uur
Ponty Mython schreef:
Eén van mijn posts is ooit gecensureerd, omdat ik het waagde het woord 'adblocker' te gebruiken. Dit woord werd toen vervangen door de infameuze [modknip].
(quote)
Verklap het nou niet

4
geplaatst: 7 oktober 2020, 23:01 uur
dion.ollie schreef:
Ik was in de veronderstelling dat de meeste leden van MuMe inmiddels wel in zekere mate op de hoogte waren van deze ontwikkeling.
Ik was in de veronderstelling dat de meeste leden van MuMe inmiddels wel in zekere mate op de hoogte waren van deze ontwikkeling.
Lang niet iedereen hier is actief op MovieMeter (als ze al een account hebben). Dus als daar ergens in een topic iets gepost wordt kun je er wel vanuit gaan dat vrijwel niemand dat hier oppikt.
0
Onweerwolf
geplaatst: 7 oktober 2020, 23:17 uur
Maar dus, alleen Moviemeter/TVMeter krijgt een andere website? Musicmeter blijft gewoon zoals 'ie is?
0
geplaatst: 8 oktober 2020, 09:44 uur
Werkt het samenstellen van de Rotatielijst naar behoren? Ik mis bijvoorbeeld de albums van Then Comes Silence en I Like Trains, die op basis het aantal gebruikers dat ze in hun persoonlijke Rotatielijst heeft staan, ook in de lijst zouden moeten staan.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.