MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / Het grote feedback / opmerkingen topic #2

zoeken in:

GrafGantz schreef:
(quote)

Goed punt. Gaat natuurlijk gewoon om de muziek, al dat geouwehoer d'r om heen leidt alleen maar af.

Je had wel de eer als laatste een bericht te plaatsen bij een album

GrafGantz schreef:
Weet niet of ik de enige ben, maar ik zie bij letterlijk geen enkel album op de site meer berichten staan

Kun jij even iedereen jouw laatste bericht bij Lydia Loveless PMen.

Thudd
Control-Alt-Delete...

Mssr Renard
Ik toetste een testbericht bij: Styx - The Grand Illusion (1977)

En zie nu dat ik op 16:32 daar een bericht heb geplaatst, ook al staat er geen bericht. (laatste bericht: vandaag om 16:32 uur, door Mssr Renard)

Dus het bericht telt wel mee, alleen is het onzichtbaar.

Rudi S schreef:
(quote)

Kun jij even iedereen jouw laatste bericht bij Lydia Loveless PMen.

Dat berichtje was als volgt: "test".

Vervolgens kwam ik er achter dat ik het niet meer kon verwijderen omdat het niet zichtbaar is

GrafGantz schreef:
Weet niet of ik de enige ben, maar ik zie bij letterlijk geen enkel album op de site meer berichten staan
Waarschijnlijk om verspreiding van het Coronavirus tegen te gaan. Rutte was gisteren toch vrij duidelijk over het aanscherpen van de maatregelen?

Ponty Mython
Misschien hebben ze de ruimte onder het album gereserveerd voor reclame.

Mssr Renard
GrafGantz schreef:
(quote)

Dat berichtje was als volgt: "test".

Vervolgens kwam ik er achter dat ik het niet meer kon verwijderen omdat het niet zichtbaar is

Ik postte ook "test".
Je hebt gewoon mijn review gekopieerd bij een ander album. Ik dien een copyrightclaim in.

Casartelli (moderator)
Volgens mij is het een vrij rigoureuze maatregel om eindelijk eens wat leven in de artiestenpagina's te brengen. Die doen het namelijk nog wel.

Er wordt hier meer getest dan bij de GGD

Thudd
Hoeveel hebben inmiddels al een berichtje gedaan naar DO?

Mssr Renard
Er zaten meer dan 3 mensen tegelijk bij een Styx-album. Nu is dat Styx-album verboden.

De nieuwe moderator stagiaire neemt z'n taken wel erg serieus..

En we hebben weer reacties

Thudd
Hij doet t weer...

Mssr Renard
Mijn test-bericht van 16:32 is echter verdwenen, dus het lijkt erop dat veel berichten van ná 16:24 zijn verdwenen.
Dat vind ik wel vervelend voor de users die in het afgelopen half een serieuze recensie hebben geschreven.

Mssr Renard schreef:
Mijn test-bericht van 16:32 is echter verdwenen, dus het lijkt erop dat veel berichten van ná 16:24 zijn verdwenen.
.

Ik denk met de bezem, ik heb 'm nog wel gelezen, er stond " getest".

trebremmit schreef:
(quote)

Ik merk er nog niet veel van.

Nog steeds overlappende reclame hier.

CHIEP (crew)
CHIEP schreef:
Is er soms al een update beschikbaar over een oplossing voor gedraaide foto's op sommige artiestenpagina's? Sleept nu toch ook al een hele tijd aan.
Zie bijvoorbeeld School Is Cool.

Weer twee maanden later een derde poging: Tijd voor een update, dion.ollie?

zaaf
maar die lege pagina's, dat is nog maar een kwestie van tijd!

CHIEP schreef:
(quote)

Weer twee maanden later een derde poging: Tijd voor een update, dion.ollie?
'nog even geduld a.u.b.'

chevy93 schreef:
Is het niet eens tijd om een serieuzere poging te doen voor een meer valide manier om de toplijsten te berekenen? Neem nou de metallijst: Toplijst metal

Vrijwel al die platen hebben minder dan 100 stemmen en een aantal zelfs net boven de grens van 20 stemmen. Die trend zie je in al die toplijsten. Komen door wat die-hard liefhebbers boven de toplijstengrens en zakken vervolgens weg. Nu heb ik veel leuke ontdekkingen gedaan via de toplijsten, maar daar zijn ze natuurlijk niet voor bedoeld.

Er zit een enorm gat tussen een album van Metallica met bijna 2000 stemmen en een album dat 20 stemmen heeft. Een album als Master of Puppets met 4,12* na 1756 stemmen zou absoluut in die lijst moeten staan. En zeker als er momenteel platen staan met 4,14* na 21 stemmen. Dat is op geen enkele manier een valide toplijst.
'Ben je blij met de snelheid van je bestelling?'

Als ik toch eens net zo blij kon zijn als deze jongen.

Mssr Renard
chevy93 schreef:
(quote)
'Ben je blij met de snelheid van je bestelling?'

Als ik toch eens net zo blij kon zijn als deze jongen.

Een stem zonder review zou minder moeten wegen dan een stem met een review, bijvoorbeeld.
Met 20 stemmen heb je op z'n meest 20 reviews, met 2000 stemmen al een stuk meer. Daar staat dan wel tegenover dan een 0,5* of een 1* met een review ook zwaarder weegt.

Een review kan je aangeven door het blauwe vijfpuntige sterretje aan te klikken "dit is een mening".

Mssr Renard
De laatste tijd zie ik steeds vaker de trend om platen toe te voegen in HOOFDLETTERS, vaak artiesten, maar ook albumtitels en nog vaker liedjes, zoals:

Mark Guiliana - BEAT MUSIC! BEAT MUSIC! BEAT MUSIC! (2019)

Komt vast door de manier waarop Bandcamp dit aangeeft:
BEAT MUSIC! BEAT MUSIC! BEAT MUSIC! | Mark Guiliana - markguiliana.bandcamp.com

Maar dit ziet er toch veel mooier uit:
Mark Guiliana - Beat Music! Beat Music! Beat Music! (2019, CD) | Discogs

Ik pleit ervoor dat dit een extra aandachtspunt wordt voor de crewleden. Natuurlijk kan eenieder dit aanpassen, maar dat is heel veel werk en had gewoon voorkomen kunnen worden.

Ik snap ook niet helemaal het waarom. Bij oude platen staan stylistisch bandnamen of albumtitels ook wel in hoofdletters? (Random picks: KISS - Hotter Than Hell (1974) + The Rolling Stones - Out of Our Heads (1965) )

Bij zo een toevoeging zou een crewlid kunnen verzoeken om een tweede bron waarin de albumtitel en songlist in HOOFDLETTERS staat.

CHIEP (crew)
Om die reden hebben we een tijdje geleden beslist dat artiestennamen en albumtitels wel in hoofdletters mogen als de artiest dit zo wenst, maar songtitels nooit (tenzij het uiteraard om een afkorting oid zou gaan).
Zie ook onze wiki: Hoofdlettering - MusicMeterWiki - wiki.musicmeter.nl

Mssr Renard
CHIEP schreef:
Om die reden hebben we een tijdje geleden beslist dat artiestennamen en albumtitels wel in hoofdletters mogen als de artiest dit zo wenst, maar songtitels nooit (tenzij het uiteraard om een afkorting oid zou gaan).
Zie ook onze wiki: Hoofdlettering - MusicMeterWiki - wiki.musicmeter.nl

Duidelijk, dus deze plaat van Guilliana is er tussendoor geglipt. Ik zal morgen een edit in sturen.

CHIEP (crew)
Die is van voordat de regel werd afgesproken, dus er zullen er nog wel zijn .

Mssr Renard
Dan zal ik, wanneer ik het tegenkom een correctie insturen.

Ik ben allang blij dat er nu een richtlijn is.

Eens zien of ik die regel begrepen heb:

Spiro Girls - Tastes Like Mint (2020)

Tastes Like Mints | Spiro Girls - spirogirls666.bandcamp.com

Track 1 niet duidelijk of dit wel/niet in caps lock hoort
Track 3 haalt zonder caps lock heel erg de nadruk uit de uitroep
Track 5 iets minder uitbundig "Hi"
Track 6 haalt zonder caps lock de nadruk uit Clearly
Track 7 COVID-19 zijn de hits die ik doorgaans krijg op google
Track 10: duidelijk geval van die titel overschrijven in normaal lettertype
Track 12: Full Album

Eerst maar bij punk ingedeeld volgens de Discogs beschrijving van noisecore: Noisecore is a derivation of grindcore/hardcore punk.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 23:45 uur

geplaatst: vandaag om 23:45 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.