MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / Het grote feedback / opmerkingen topic #2

zoeken in:
Brunniepoo schreef:
Ik heb het in vrijwel alle gevallen eigenlijk wel werkbaar gevonden. Bij hoeveel albums is er nou echt een probleem?

En verder wat bennerd zegt, de toon is hier niet altijd even aangenaam.

Echt, ik begrijp wat je zegt - maar zeg nou zelf, is het niet bezopen dat de grootste hit van New Order, Blue Monday niet als eigen entiteit, een 12", hier mag bestaan?

En, opnieuw, "wel werkbaar" wordt bepaald door je eigen behoeften en wensen.

"Bezopen" is geen term die ik zou gebruiken. Het is een keuze, waar ongetwijfeld over nagedacht is. En die beslissing kan ongetwijfeld herzien worden.

Overigens zou dit iets heel nieuws zijn, dus dat lijkt me redelijk los staan van de hele bonustracks- en verschillende edities-discussie?

Brunniepoo schreef:
"Bezopen" is geen term die ik zou gebruiken. Het is een keuze, waar ongetwijfeld over nagedacht is. En die beslissing kan ongetwijfeld herzien worden.

Overigens zou dit iets heel nieuws zijn, dus dat lijkt me redelijk los staan van de hele bonustracks- en verschillende edities-discussie?

Eerlijk gezegd heb ik geen inzicht in wat jij gebruikt en vice versa - en wat mij betreft houden we dat gewoon zo En je suggestie "ongetwijfeld over nagedacht" klopt - en dat weet jij beroepsmatig net zo goed als ik - lang niet altijd met de werkelijkheid (intuïtieve keuzes gebaseerd op de waan van het moment); datamodellering en de impact ervan is nou eenmaal een topic waarover ik wel een workshop kan vullen.

Mijn reactie was in eerste instantie afgestemd op rogyros die volhield Het mooie van MusicMeter vind ik dat je in één oogopslag de discografie van een artiest kunt inzien. en dat vind ik gewoon onjuist.

Niet iedereen heeft dezelfde insteek/behoefte, maar wanneer je vanuit historisch besef een correcte weergave van de feiten (releases) verlangt, is dat toch begrijpelijk.

Yup, zeker begrijpelijk. Tegelijkertijd is het natuurlijk ook een vorm van framing om 'een correcte weergave van de feiten' tegenover het huidige beleid te zetten. Dat beleid streeft immers niet naar volledigheid (en sluit daarom kennelijk 12''s uit), maar kan desondanks nog steeds een correcte weergave van de feiten geven

Wellicht is dat bij die Simple Minds-release niet het geval, daar heb ik verder niets zinnigs over te zeggen.

Brunniepoo schreef:
Yup, zeker begrijpelijk. Tegelijkertijd is het natuurlijk ook een vorm van framing om 'een correcte weergave van de feiten' tegenover het huidige beleid te zetten. Dat beleid streeft immers niet naar volledigheid (en sluit daarom kennelijk 12''s uit), maar kan desondanks nog steeds een correcte weergave van de feiten geven

Wellicht is dat bij die Simple Minds-release niet het geval, daar heb ik verder niets zinnigs over te zeggen.

Misschien had ik ipv "correcte" "historisch correct" of "volledig" moeten schrijven - het ging me er niet om te stigmatiseren.
Overigens is het geen verkeerde benadering om de juistheid van de gemaakte keuzes in twijfel te trekken en/of de ratio ervan te toetsen. Keuzes gemaakt onder druk van de omstandigheden destijds kunnen nu minder handig blijken te zijn. Datamodellering is een onderwerp waarover niet te lichtzinnig moet worden gedacht.

Bovendien, een beleid dat transparant is en consequent wordt gehanteerd, is te billijken en heeft draagvlak. Je merkt echter gewoon op het feedback topic dat a. die transparantie vaak niet aanwezig is en b. dat er inconsequent wordt gehandhaafd, waardoor sommige 12's er wel op staan en andere weer niet.

Ponty Mython
Als een 12" een EP is dan mag het wel, maar als het een single is weer niet. Maar sommige EP's zijn gewoon singles, dus het waarom wel en waarom niet is af en toe nogal krom. Wat mij betreft wordt alles toegelaten: singles, promo's, 7 inches, 10 inches, 12 inches, klassieke muziek etc.

Dit doet me denken aan de jarenlange discussie op Moviemeter over de weigering van de crew om korte films toe te laten. Alles onder de 40 minuten was verboden. Bij de wisseling van de wacht vorig jaar werd dit wel gelijk doorgevoerd, dus wellicht is de huidige eigenaar wat meer flexibel.

Wij als users mogen het hier wel klein willen houden, maar je moet ook nieuwe, vaste gebruikers aan willen trekken als website. MuMe is incompleet, door een zwalkend beleid wat betreft toelating van muziek. Het lijkt mij beter dat users juist niet naar Discogs gaan, maar ook hier de info vinden die ze zoeken.

Ik zou zeggen pleur alles er gewoon op. Zaken waarin ik nu niet ben geïnteresseerd (klassieke muziek bijvoorbeeld), zoek ik toch niet op, maar kunnen gewoon bestaan op de site. Trekt ook weer andere muziekliefhebbers. Hoe breder het muziekaanbod hoe beter. Zolang het maar niet ten koste gaat van de functionaliteit op de site.

Meer mensen die (mobiel) eerst door heel veel blanco moeten scrollen alvorens album-pagina's te kunnen raadplegen? Ook een soort van witte kerst.

Casartelli (moderator)
Ponty Mython schreef:
Als een 12" een EP is dan mag het wel, maar als het een single is weer niet.
Tenzij er op de single ten minste 3 nummers staan die (op dat moment) niet op een album aanwezig waren.

Toelating van singles zou er vooral in resulteren dat discografieën nogal opgeblazen worden, maar ik zie ook niet in hoe de onderliggende structuur daarvoor anders zou moeten zijn. Dat ligt bij klassieke muziek allicht wel anders, waar je een derde dimensie toevoegt (componist / werk / uitvoerende).

Casartelli schreef:
(quote)
Tenzij er op de single ten minste 3 nummers staan die (op dat moment) niet op een album aanwezig waren.

Ook zo'n onzin regel. Heb je een cd-single die voor t album uitkwam met daarop nog 3 nummers die uiteindelijk op t album terecht kwam mag die wel maar een single met 2 bonustracks die nergens te vinden plus een afwijkende single- en live versie mag t niet.

Even tussendoor: ik kan bij het volgende album geen nummers als favoriet aanvinken: Ichiko Aoba - 0 (2013). Of beter gezegd, ik kan wel twee sterretjes blauw maken, maar als ik de pagina dan ververs zijn mijn blauwe sterretjes weer grijs geworden. En het lijkt erop dat niemand zijn favorieten kan aanvinken, want bij de statistiekentab staat er geen overzicht van favoriete tracks.

Teunnis schreef:
Even tussendoor: ik kan bij het volgende album geen nummers als favoriet aanvinken: Ichiko Aoba - 0 (2013). Of beter gezegd, ik kan wel twee sterretjes blauw maken, maar als ik de pagina dan ververs zijn mijn blauwe sterretjes weer grijs geworden. En het lijkt erop dat niemand zijn favorieten kan aanvinken, want bij de statistiekentab staat er geen overzicht van favoriete tracks.

Even een waardering gegeven en mijn stemmen op de nummers verdwijnen ook en worden niet meegenomen in de Status.

CHIEP (crew)
CHIEP schreef:
Er wordt achter de schermen wel degelijk naar gekeken (ook hoe dit bijvoorbeeld voor eens en altijd duidelijk in de wiki kan worden gezet).
Stay tuned ...
Sommige gebruikers zijn blijkbaar nogal kort van geheugen, dus laat ik dit eens quoten.
Tot er een beslissing is genomen, ga ik er niet meer over zeggen.

CHIEP (crew)
Bij deze de boodschap waar velen zaten op te wachten. Na een grondig overleg binnen de crew is het volgende overeengekomen:

* Indien een (live)album dat in eerste instantie als bonus bij een regulier album zit later ook verkrijgbaar is als een op zichzelf staande release, mag ook die versie apart worden toegevoegd. Een voorbeeld hiervan is "Sister Feelings Call" van Simple Minds;
* Bovenstaande regel geldt ook voor albums die in eerste instantie deel uitmaken van een verzamelbox. Een voorbeeld hiervan is "Old Is New" van Toto

We hebben echter ook verder gekeken en vanaf nu geldt ook de volgende regel met terugwerkende kracht:

* Het is niet toegelaten om albums uit een verzamelbox apart toe te voegen indien deze nooit (al dan niet digitaal) als losse release verkrijgbaar waren

Concreet:
- "Sister Feelings Call" van Simple Minds staat terug op de site op naam van de oorspronkelijke toevoeger
- De albums uit "Eddie's Archive" van Iron Maiden worden verwijderd. De box mag er dus wel op in z'n geheel.
Bovenstaande is ook terug te vinden in onze Wiki.

Dan wil ik afsluiten met de persoonlijke hoop dat sommigen onder jullie in het echte leven meer geduld kunnen opbrengen dan hier op MusicMeter (en ook: "Don't shoot the messenger").
Ik dank jullie voor jullie aandacht .

Simon Smith (crew)
Als een album wordt aangeduid als EP, maar het is ook een score, moet het dan toch bij EP's worden gezet? Hetzelfde geldt voor live-albums?
Uit de Wiki kan ik dit niet opmaken.

CHIEP (crew)
Dat zal ik er ook eens bijzetten.

Simon Smith (crew)
CHIEP schreef:
Dat zal ik er ook eens bijzetten.
En ik hoor graag het antwoord .

Vraagje: ooit ben ik begonnen met de albums die ik in bezit heb aan te vinken, maar die heb ik in een willekeurige map geplaatst, niet in die van "in mijn bezit". Hoe kan ik in één selectie alle albums verplaatsen naar "in mijn bezit"? Of moet ik elk vakje aanvinken

Ligt het aan mijn telefoon of werkt de site heel briek?
Hele tijd foutmeldingen, wordt er constant uitgegooid

dion.ollie help me out here

Yep, hier ook. Steeds foutmeldingen bij het laden van pagina's.

Bij mij ook. Heel vervelend. Maar heeft iemand toevallig al antwoord op mijn vraag?

Ayreonfreak schreef:
Maar heeft iemand toevallig al antwoord op mijn vraag?

Ik denk niet dat dat gaat. Maar je kan de naam van de map waar ze nu in zitten wel gewoon aanpassen, dus veranderen naar "in mijn bezit".

jordidj1 schreef:

Ik heb de indruk dat het in Google minder is dan in Edge...

Wie gebruikt er dan ook Edge?

Arrie schreef:
Wie gebruikt er dan ook Edge?

U2

Misschien toch even het vermelden waard: Ik kon vandaag andere mensen hun berichten bewerken in deze thread:

Samson & Gert (Double Feature)

En het gekke was, niet in andere threads. Ondertussen lukt het niet meer.

Kronos schreef:
(quote)

Ik denk niet dat dat gaat. Maar je kan de naam van de map waar ze nu in zitten wel gewoon aanpassen, dus veranderen naar "in mijn bezit".

Overigens kan dat ook niet merk ik nu. Ik heb het in de bovenste map gezet, waaraan niets kan veranderen....

jordidj1 schreef:

Ik ben deze problemen ook tegengekomen op TV-Meter en MovieMeter, maar deze zijn inmiddels weer verholpen. Geldt dat hier ook?

Nee, (nog steeds) veel foutmeldingen. Pagina opnieuw laden helpt maar de site werkt niet zoals het zou moeten...

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 12:23 uur

geplaatst: vandaag om 12:23 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.