menu

Genres / Rock / Hardrock / metal: algemeen discussietopic

zoeken in:
geplaatst:
Ik heb het programma van Forta Rock eens bekeken en kom tot de conclusie dat het (wederom) niet veel soeps is. Symphony X is voor mij de enige band die ik écht zou willen zien.

geplaatst:
3 jaar geleden hadden ze een hele sterke line up met een afsluiter die nu alleen al meer vraagt voor een kaartje Ziggo dan een dagkaart FR. En vorig jaar heb ik me toch ook prima vermaakt met oa Opeth en Nightwish.

geplaatst:
Ik vind het ook weer niet echt spannend. Dus ik sla weer over.

geplaatst:
Inmiddels meldt de Gelderlander (krant) dat je gratis iemand mag meenemen naar Fortarock bij een geldig ticket.
tegenvallende kaartverkoop, gratis kaarten
(De meeste kosten maakt men meestal pas na de entree )

geplaatst:
Fortarock had na die eerste XL editie i.v.m. een jubileum weer terug moeten gaan naar de oude locatie. Lekker knus en gezellig in dat park. Ben bang dat ook dit festival té snel té groot wil. Dat is vragen om problemen. Zéker in een niet heel erg metal minded land dat Nederland helaas is.

geplaatst:
Slayer, machine head, meshuggah, devin townsend, steel panther, Anthrax in Brakkestijn inderdaad. Daar zou de organisatie nu zijn vingers bij aflikken.
Toch wel een grote kans dat de Scandinavische zaterdag bezocht gaat worden. Amorphis, Children of Bodom en Enslaved hebben best prima nieuwe albums op hun conto staan.

(Het is dan ook CL finale. Hmm)

geplaatst:
De mei maand, metal maand zit er bijna op. Ik ben overspoeld met top releases. Dat de maand eindigt op een release vrijdag helpt ook niet echt mee. Hopelijk wordt juni wat rustiger.

geplaatst:
De vijf beste hardrock/metalalbums van mei:

1. Full of Hell - Weeping Choir
Full of Hell vuurt een 25 minuten durende dynamische deathgrindbom op je af met invloeden van industrial, noise, sludge, post-rock en blackmetal. Zeer indrukwekkend met ronduit walgelijke vocalen in de beste zin van het woord.
2. Idle Hands - Mana
Idle Hands brengt een belachelijk catchy plaat met Mana. Alsof The Sisters of Mercy en Judas Priest in de jaren '80 zouden samenwerken. Meesterlijke refreinen, fantastische zanger! Ook een aanrader voor Beastmilk/Grave Pleasures-fans!
3. Spirit Adrift - Divided by Darkness
Spirit Adrift brengt zijn doominvloeden steeds meer naar de achtergrond, met als hoofdrolspeler ''klassieke'' metal als Black Sabbath/solo-Ozzy. Metallica en Thin Lizzy-harmoniëen en soms een Pink Floyd-achtige passage.
4. Misþyrming - Algleymi
Het IJslandse blackmetalgezelschap Misþyrming is nog steeds een wervelwind, maar de dissonantie is ingeruild voor veel melancholische melodieuze stukken. Denk aan Mgla.
5. Tanith - In Another Time
Tanith maakt verfrissende ouderwetse hardrock/heavymetal met een beetje prog. Ontzettend warm en organisch: denk aan Rush ten tijde van Fly By Night, Thin Lizzy en Blue Öyster Cult.

Hardrock/metalalbums in juni die je wat mij betreft in de gaten moet houden:

07/06: Jambinai – ONDA
07/06: Jess By The Lake – Under The Red Light Shine
07/06: Primitive Man – Steel Casket EP
14/06: Pinkish Black – Concept Unification
14/06: Slomatics – Canyons
14/06: This Gift Is A Curse – A Throne of Ash
21/06: Abyssal – A Beacon in the Husk
21/06: Elder – Gold & Silver Sessions
21/06: Fuming Mouth – The Grand Descent
21/06: Superstition - The Anatomy of Unholy Transformation
28/06: Yellow Eyes – Rare Field Ceiling

geplaatst:
07/06: Primitive Man – Steel Casket EP wordt dan op vinyl uitgebracht, maar verscheen eerder op Bandcamp. Steel Casket | Primitive Man

Primitive Man - Fear / A Life of Turmoil - Encyclopaedia Metallum: The Metal Archives - metal-archives.com

Het heeft mijn interesse even zo goed.

geplaatst:
Mei

top 5 (isch)

De ultieme kruising tussen thrash en power metal (geen keys) en dan vooral de instrumental breaks.

Dit bericht bevat ingevoegde media van de volgende externe locatie:

https://www.youtube.com/watch?v=otnAP6H35A4

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MusicMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MusicMeter met je privacy omgaat.

1. Paladin - Ascension (2019)
2. Possessed - Revelations of Oblivion (2019) terugkeer van vakantie naar vergetelheid
3. Fleshgod Apocalypse - Veleno (2019) het theater is geopend, alle stoelen zijn bezet, laat de symphonie maar beginnen.
4.Diamond Head - The Coffin Train (2019) is ontspoort. Er wordt uit een heel ander vaatje getapt. Classic Rock
5.Myrath - Shehili (2019) power metal Tunis style

6. Death Angel - Humanicide (2019) thrash
7.War Curse - Eradication (2019) thrash
8.Omicida - Defrauded Reign (2019) thrash
9.Idle Hands - Mana (2019) gothic r&r
10. Dreadnought - Emergence 2019 psychadelic

Sir Spamalot (crew)
geplaatst:
gigage, ter info want zopas je nummer tien toegevoegd: Dreadnought - Emergence (2019).

geplaatst:
Die Spirit Adrift van Don Cappuccino zijn top 5 zie ik ook wel zitten. Beetje Mastodon gevoel bij de zang. Nice one. En hoewel Tanith me ook wel zou moeten liggen vind ik naast de muziek de productie wat te ver terug gaan in de tijd. Niks mis mee maar het is meer zoiets van been there before.

Voor juni heb ik niks op het oog. Ik laat me wel verrassen.

geplaatst:
gigage schreef:
....
Anneke zal dan met Amorphis toch wel een stukje meezingen?

She did not
Maar het was n zonnige, gezellige dag.

geplaatst:
In NRC een leuk stukje over Metal Mike (aardschok)
De Nederlandse kruiwagen voor Slayer en Metallica - NRC

geplaatst:
Dat Paladin bevalt me uitstekend moet ik zeggen! Bedankt voor de tip derhalve

geplaatst:
Om 19.45 possesed, daarna Anthrax live stream
Rock Hard Festival 2019 - Events - Rockpalast - Fernsehen - WDR - www1.wdr.de

En ook rock am ring Snotliplive stream vanaf hun eigen site

geplaatst:
Eergisteren al even Lizzy Borden en Tyger of Pan Tang op de Rockhard livestream gezien. Vette optredens van beide bands! Goed geluid ook trouwens op de stream. Vanmiddag Fifth Angel gezien. Ook lekker. Straks Anthrax! Posessed heb ik niks mee.

geplaatst:
Wel mooi om te zien hoe die Jeff Becerra (in de rolstoel) echt kan genieten van een optreden. Possessed deed me wat aan Slayer denken.
Anthrax's Beladonna zat bij Evil Twin behoorlijk off-key waar de riffs op waren ingezet. Toen heb ik het maar afgezet.

geplaatst:
Anthrax kwam, zag en overwon! Dat gevoel had ik althans toen ik het optreden keek. Klopt dat Belladonna soms op het randje zat. Maar man wat is het een frontman! Anthrax mag zich in de handjes knijpen dat hij tot 2 keer toe weer terug kwam. En ook eindelijk eens wat leven bij het tot dan toe vrij statische publiek. De setlist was ook fantastisch trouwens. Geweldig dat ze een vergeten pareltje als Now it's dark sinds jaren weer eens spelen! Sowieso kwam State of Euphoria met 3 nummers eindelijk eens lekker aan bod. Possessed heb ik een klein stukje van kunnen zien. Zal het nog eens terug kijken. Bewonderenswaardig dat de zanger de optredens in een rolstoel doet. En ja, hij genoot met volle teugen. Maar door zijn handicap gebeurt er helemaal niks op het podium. En aangezien de muziek nogal rammelt komt het geheel nooit echt op gang kreeg ik het idee.

geplaatst:
Fleetwood Mac was hartverwarmend en Slash was oubollig op Pinkpop. Zo de kaarten zijn weer geschud. T zal es niet.

geplaatst:
Volgens de kranten recensies, dan. Ik was er zelf niet bij.

geplaatst:
Je leest heel verschillende recensies over dezelfde artiesten. En dat is maar goed ook. Want smaken verschillen nu eenmaal. Heb wat beelden bekeken van o.a. The Cure, Fleetwood Mac, Golden Earring en Anouk. Allemaal redelijk tot goed. Ik had alleen het gevoel alsof ze een stagiaire aan het monteren van de beelden hadden gezet. Wat een drama! Niet te kijken af en toe...

geplaatst:
Nederlandstalige black. Bestaat dat? Jazeker
Knoest - De Ochtend - YT
Het is niet mijn genre, maar toch.

geplaatst:
Alter Bridge komt met een nieuw album 18 oktober en live in Afas 10 december.

geplaatst:
gigage schreef:
Nederlandstalige black. Bestaat dat? Jazeker
Knoest - De Ochtend - YT
Het is niet mijn genre, maar toch.

Er zijn al best wat Nederlandstalige blackmetalbands: o.a. Laster, Turia en Fluisteraars. Het album van Knoest moet ik nog beluisteren.

geplaatst:
Oh, kijk eens aan. Een eigen underground scène. Top.

geplaatst:
gigage schreef:
Alter Bridge komt met een nieuw album 18 oktober en live in Afas 10 december.

Ben afgehaakt na het derde album. Die viel me zo tegen dat ik het wel best vond. De albums die daarna kwamen nog wel geprobeerd maar tevergeefs. Eerste 2 albums blijven echter prachtig. De stem van Kennedy werkt me ook steeds meer op de zenuwen trouwens. Zal wel aan mij liggen aangezien iedereen ze op handen draagt

geplaatst:
gigage schreef:
Oh, kijk eens aan. Een eigen underground scène. Top.

Sowieso wordt de nieuwe lichting Nederlandse blackmetalbands (o.a. Dodecahedron, Turia, Laster, Fluisteraars, Terzij de Horde, Lubbert Das, Verwoed) internationaal erg goed aangeschreven, en dan heb je nog Urfaust die al een hele tijd erg goed aan de weg timmeren.

geplaatst:
Ook dit weekend weer veel live streams. Hellfest op Arte.de en graspop op hun eigen homepage. Daar kun je het concert van oa Death Angel en Cellar Darling op terugkijken

Gast
geplaatst: vandaag om 00:46 uur

geplaatst: vandaag om 00:46 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.