Genres / Overigen / Underground
zoeken in:
0
Omayyad
geplaatst: 17 augustus 2007, 20:31 uur
Maar goed... ik laat het hierbij.
Ik heb immers van Jean Maurice vernomen dat deze discussie over de jaren zeventig en tachtig niet de opzet van dit topic is. Laten we er maar ophouden dat we het eens zijn dat we het oneens zijn en gewoon weer verder gaan met het plaatsen van berichten waarvoor hij dit topic wel in het leven heeft geroepen.
Ik deel namelijk wel zijn mening over het belang van underground en undergroundbands en ik ben dus eigenlijk heel benieuwd naar de tips die hier geplaatst gaan worden...
Ik heb immers van Jean Maurice vernomen dat deze discussie over de jaren zeventig en tachtig niet de opzet van dit topic is. Laten we er maar ophouden dat we het eens zijn dat we het oneens zijn en gewoon weer verder gaan met het plaatsen van berichten waarvoor hij dit topic wel in het leven heeft geroepen.
Ik deel namelijk wel zijn mening over het belang van underground en undergroundbands en ik ben dus eigenlijk heel benieuwd naar de tips die hier geplaatst gaan worden...
0
jean maurice
geplaatst: 17 augustus 2007, 20:54 uur
Omayyad schreef:
om aan te tonen dat alle bands die jij en al die andere 70's liefhebbers noemen allang geen underground meer is maar gewone mainstream, is het niet verwonderlijk dat wanneer je een willekeurige platenzaak binnenloopt de bakken vol liggen met de bands die jij aanhaalt, waar wordt er dan nog krautrock underground gespeeld dan?
terwijl de muziekstromingen die ik noem (gothic/Industrial/darkwave etc) nog steeds voor het meerendeel in de underground scene speelt en je er echt met een lampje naar moet zoeken in de platenzaken als je het al niet moet bestellen omdat het gros van het personeel dat daar werkt net zoveel weet van de popmuziek als jij, nee ik hou er nu ook mee op want er zijn helaas nog teveel mensen op dit forum die al meer dan 35 jaar lang met oogkleppen op blijven volhouden dat hun jaren zeventig toch zo belangrijk waren, teveel mensen die gewoon niets willen aannemen van anderen, dachten jullie nu echt dat ik nog nooit gehoord had van de bands die jullie noemen? ach ja typisch Nederlands(kop in het zand steken en niet open willen staan voor vernieuwingen, dat is denk ook de reden dat er in dit land zo weinig gebeurt wat vernieuwende bands betreft! geen wonder als het gros van de "muziekkenner"blijft vastzitten in een decennium dat inmiddels al ver achter ons ligt, alle bands die ik genoemd heb als voorbeeld spelen nog allemaal in de Underground scene en toevallig vallen ze allemaal binnen het Gothic/Industrial gebeuren rara hoe kan dat?
0
geplaatst: 17 augustus 2007, 20:59 uur
jean maurice schreef:
om aan te tonen dat alle bands die jij en al die andere 70's liefhebbers noemen allang geen underground meer is maar gewone mainstream, is het niet verwonderlijk dat wanneer je een willekeurige platenzaak binnenloopt de bakken vol liggen met de bands die jij aanhaalt, waar wordt er dan nog krautrock underground gespeeld dan?
terwijl de muziekstromingen die ik noem (gothic/Industrial/darkwave etc) nog steeds voor het meerendeel in de underground scene speelt en je er echt met een lampje naar moet zoeken in de platenzaken als je het al niet moet bestellen omdat het gros van het personeel dat daar werkt net zoveel weet van de popmuziek als jij, nee ik hou er nu ook mee op want er zijn helaas nog teveel mensen op dit forum die al meer dan 35 jaar lang met oogkleppen op blijven volhouden dat hun jaren zeventig toch zo belangrijk waren, teveel mensen die gewoon niets willen aannemen van anderen, dachten jullie nu echt dat ik nog nooit gehoord had van de bands die jullie noemen? ach ja typisch Nederlands(kop in het zand steken en niet open willen staan voor vernieuwingen, dat is denk ook de reden dat er in dit land zo weinig gebeurt wat vernieuwende bands betreft! geen wonder als het gros van de "muziekkenner"blijft vastzitten in een decennium dat inmiddels al ver achter ons ligt, alle bands die ik genoemd heb als voorbeeld spelen nog allemaal in de Underground scene en toevallig vallen ze allemaal binnen het Gothic/Industrial gebeuren rara hoe kan dat?
(quote)
Ja, potverdrie zeg, wie heeft er hier nu geen respect voor wie

Jammer toch dat die platen van Can, Comus, Harmonium, Faust en weet ik wie nog meer (ben ook geen jaren '70 kenner) nooit voor een euro in de platenbakken liggen die ik afstruin. Anders was ik allang de gelukkige bezitter.
Sorry, maar je kletst echt uit je nek.
0
geplaatst: 17 augustus 2007, 21:01 uur
Inderdaad. Ik vraag me af of je de dingen die je schrijft zelf wel serieus neemt, of is dit een grap
Wat wil je nu? Wil je een lijstje met underground artiesten van voor de jaren 80, die niet in platenwinkels te vinden zijn? Dat kan je krijgen, dus je zegt het maar...
Wat wil je nu? Wil je een lijstje met underground artiesten van voor de jaren 80, die niet in platenwinkels te vinden zijn? Dat kan je krijgen, dus je zegt het maar...
0
Omayyad
geplaatst: 17 augustus 2007, 21:02 uur
Tsjonge... Triest zeg. Kom je nu zelf met verwijten? Dan niet straks klagen dat men hier de bal hard gaat terugkaatsen.
Klaarblijkelijk is mijn handreiking voor niets geweest en wil meneer toch ten koste van alles zijn gelijk halen. Word eens volwassen man!
Klaarblijkelijk is mijn handreiking voor niets geweest en wil meneer toch ten koste van alles zijn gelijk halen. Word eens volwassen man!
0
Omayyad
geplaatst: 17 augustus 2007, 21:09 uur
jean maurice schreef:
terwijl de muziekstromingen die ik noem (gothic/Industrial/darkwave etc) nog steeds voor het meerendeel in de underground scene speelt en je er echt met een lampje naar moet zoeken in de platenzaken als je het al niet moet bestellen omdat het gros van het personeel dat daar werkt net zoveel weet van de popmuziek als jij, nee ik hou er nu ook mee op want er zijn helaas nog teveel mensen op dit forum die al meer dan 35 jaar lang met oogkleppen op blijven volhouden dat hun jaren zeventig toch zo belangrijk waren, teveel mensen die gewoon niets willen aannemen van anderen...
terwijl de muziekstromingen die ik noem (gothic/Industrial/darkwave etc) nog steeds voor het meerendeel in de underground scene speelt en je er echt met een lampje naar moet zoeken in de platenzaken als je het al niet moet bestellen omdat het gros van het personeel dat daar werkt net zoveel weet van de popmuziek als jij, nee ik hou er nu ook mee op want er zijn helaas nog teveel mensen op dit forum die al meer dan 35 jaar lang met oogkleppen op blijven volhouden dat hun jaren zeventig toch zo belangrijk waren, teveel mensen die gewoon niets willen aannemen van anderen...
Nu wordt het echt vervelend en zelfs hoogst irritant. Je geeft zelf aan dat je niet beoordeeld wilt worden door mensen die niets over jou weten, maar waarom doe je het zelf dan wel?
0
Omayyad
geplaatst: 17 augustus 2007, 21:11 uur
jean maurice schreef:
[...] geen wonder als het gros van de "muziekkenner"blijft vastzitten in een decennium dat inmiddels al ver achter ons ligt [...]
[...] geen wonder als het gros van de "muziekkenner"blijft vastzitten in een decennium dat inmiddels al ver achter ons ligt [...]
Pssst... De jaren tachtig zijn inmiddels ook al voorbij, maar daar zal je het ook wel niet mee eens zijn.
0
geplaatst: 17 augustus 2007, 21:12 uur
Ahahah ik wou deze nerd nog een kans geven gezien zijn andere berichten niet respectloos tegenover anderen was maar wel getuigde van liefde naar muziek,hetzij inzichtloos,maar nou begin je je wel als een kindje te gedragen hoor.
Weeeh mijn muziek is beter
Maar goed keep up the work wij houden wel van een beetje lachen hier
Weeeh mijn muziek is beter

Maar goed keep up the work wij houden wel van een beetje lachen hier

0
Omayyad
geplaatst: 17 augustus 2007, 21:34 uur
jean maurice schreef:
het is goed met jullie
het is goed met jullie
Ik moet ineens aan een klein kuikentje denken....
0
geplaatst: 17 augustus 2007, 21:37 uur
Omayyad schreef:
(quote)
jean maurice schreef:
Zij zijn groot en ik is klein, en dat is niet eerlijk
Zij zijn groot en ik is klein, en dat is niet eerlijk
0
geplaatst: 17 augustus 2007, 21:52 uur
Omayyad schreef:
Friek heeft nog wel een avatar voor 'm (quote)

0
geplaatst: 17 augustus 2007, 21:53 uur
Ik vind het jammer dat deze disccussie zo moet eindigen.
Ik geloof niet dat ik iemand respectloos heb behandeld.
Maar ik ben er wel van overtuigt dat deze vorm van discussie niet leuk is.
Niet voor mij althans.
Ik ben overigens wel geinteresseerd in underground gothic, industrial en whatever van nu. Maar eigenlijk ben ik geinteresseerd in alle vormen van muziek en hoor ik graag meningen van anderen. Daarom lees ik dit forum ook door en heel af en toe wil ik me ermee bemoeien.
Verder leer ik elke dag nieuwe muziek kennen en mis ik elke dag meer nieuwe muziek, want wat er per dag gemaakt wordt kan ik niet tegenop luisteren.
Vandaar dat een filter in de vorm van een website als deze daar zeer geschikt voor is.
En ik hoef het niet altijd met iedereen eens te zijn. Ik leer vaak het meeste van mensen die ver van me af staan en dat is juist leuk.
Niet voor mij althans.
Ik ben overigens wel geinteresseerd in underground gothic, industrial en whatever van nu. Maar eigenlijk ben ik geinteresseerd in alle vormen van muziek en hoor ik graag meningen van anderen. Daarom lees ik dit forum ook door en heel af en toe wil ik me ermee bemoeien.
Verder leer ik elke dag nieuwe muziek kennen en mis ik elke dag meer nieuwe muziek, want wat er per dag gemaakt wordt kan ik niet tegenop luisteren.
Vandaar dat een filter in de vorm van een website als deze daar zeer geschikt voor is.
En ik hoef het niet altijd met iedereen eens te zijn. Ik leer vaak het meeste van mensen die ver van me af staan en dat is juist leuk.
0
geplaatst: 17 augustus 2007, 21:55 uur
Jah want de avartar die hij nu heeft is verschrikkelijk,erger nog dan de jouwe

0
Omayyad
geplaatst: 17 augustus 2007, 21:56 uur
platedraaier schreef:
Ik ben het eigenlijk met jou eens platedraaier, vandaar ook mijn eerdere bericht hier om ons alleen te richten op de feitelijke bedoeling van dit topic.
0
jean maurice
geplaatst: 17 augustus 2007, 21:57 uur
platedraaier schreef:
Niet voor mij althans.
Niet voor mij althans.
welkom bij het topic gothic, als je vragen hebt hoor ik het wel

0
geplaatst: 17 augustus 2007, 21:57 uur
platedraaier schreef:
Niet voor mij althans.
Niet voor mij althans.
Ik denk ook wel dat een mod deze berichten gaat verwijderen,kunnen we fijn verder of stoppen

0
geplaatst: 17 augustus 2007, 22:10 uur
schizodeclown schreef:
Ik denk ook wel dat een mod deze berichten gaat verwijderen,kunnen we fijn verder of stoppen

Deze berichten kunnen wat mij betreft verplaatst worden naar het 'just a joke' topic

0
Sheplays
geplaatst: 17 augustus 2007, 22:16 uur
Ik ga er van uit dat het hier over underground gaat. Zie
hier de Wiki met een verklaring van de term.
Als undergrounder en fan van The Cure wil ik wel eens van jullie weten waarom ik The Cure geen underground zou mogen noemen.
Als undergrounder en fan van The Cure wil ik wel eens van jullie weten waarom ik The Cure geen underground zou mogen noemen.
0
geplaatst: 17 augustus 2007, 22:27 uur
Pfff ik vind het echt allemaal teveel gezeik worden hier hoor. Elk mens moet toch gewoon weten dat elke stap in de muziekgeschiedenis minstens even belangrijk is om wat voor vooruitgang dan maar te bewerkstelligen. Elke periode heeft zijn grootheden en elke periode kent experimentele muziek. Alles heeft zijn waarde, zelfs de jaren 70. 

0
jean maurice
geplaatst: 17 augustus 2007, 23:15 uur
Sheplays schreef:
van mij mag je hoor
, maar dat zijn ze niet echt meer in Duitsland trekken ze hele sporthallen vol, en volgens wiki is Underground muziek die slechts een klein groepje mensen interesseert, maar als je bedoelt dat ze altijd (kwa image en houding) underground zijn gebleven dat ben ik van harte met je eens, dat is ook een van de redenen waarom ik ze nog altijd hoog heb zitten 
0
Sheplays
geplaatst: 17 augustus 2007, 23:31 uur
Er zijn gewoon te veel undergrounders in Duitsland! Allemaal mensen met smaak, zie maar wat voor goeds daar vandaan komt. 
Sporthallen? Ja! Stadions?

Sporthallen? Ja! Stadions?

0
Sheplays
geplaatst: 17 augustus 2007, 23:41 uur
Je moet het aantal delen door het totaal aan kleine zaaltjes. 
U2 is voor mij geen underground meer, Led Zeppelin was dat daarentegen in mijn ogen wel.

U2 is voor mij geen underground meer, Led Zeppelin was dat daarentegen in mijn ogen wel.
0
geplaatst: 17 augustus 2007, 23:51 uur
Sheplays schreef:
Tuurlijk mag je de Cure underground noemen, maar ze zijn het natuurlijk niet.

The Cure zit op een Major label en heeft behoorlijk wat hits gescoord. Misschien tegen wil en dank, maar wat mij betreft is The Cure behoorlijk mainstream en een grote trekker voor de New Wave golf van de jaren tachtig.
Begrijp me niet verkeerd, the Cure is een geweldige band, maar underground.........nee.
Vaak is een uderground band die iets scoort plots geen underground meer. Boeit dat?
In mijn ogen niet. Ik vind de Osdorp Posse behooorlijk underground. adereren vinden van niet, omdat ze weleens een hitje hebben gehad. Mijns inziens zijn ze nooit van hun geloof gevallen.ze doen nog steeds wat ze 20 jaar geleden ook deden maar groeien.)
Hetzelfde geld voor een andere favoriet van mij, The Exploited.
erg underground en tegelijkertijd ook mainstream door de grote bekendheid in de Punk-wereld.
en zo kan ik er nog wel wat opnoemen.
zoals ik al eerder opgemerkt heb, elke artiest wil dat zijn muziek gewaardeerd wordt. Ook The Cure.
Sommigen willen gewoon hun ding doen.
Nirvana (met name Curt Cobain) ging er aan onderdoor.
0
geplaatst: 17 augustus 2007, 23:55 uur
Ik vind het eigenlijk niet zo boeiend of iets al dan niet als underground te bestempelen valt. Laten we zeggen dat iets op MuMe met minder dan 20 stemmen als 'underground' door het leven gaat en dit dan maar als tiptopic gebruiken 
Tipjes voor de proggers:
- Comus. Beklemmende, donkere psychedelische folk. Nu ik er zo over nadenk misschien best een potentiële eye-opener voor de ietwat vastgeroeste newwaver
- Renaissance. Zangeres met een gouden stem (Annie Haslam) die prachtige, eveneens folky, prognummers ten gehore brengt.
- Ragnarök. Fijne Zweedse progfolk. Niet heel baanbrekend, maar ligt lekker in het gehoor.
Tipjes voor de wavers:
- And Also the Trees. Heerlijke, dik aangezette waveplaat. Prachtige instrumentatie waarover prachtige Caveachtige zang wordt uitgestort.
En nog een tipje dan: kijk voor de niet helemaal gitzwarte, maar de meer prettig galmende en melodieuze wave (= meer mijn straatje) ook eens in het profiel van Edwin
En nog een aller- allerlaatste tipje voor iedereen die van singer/songwriterplaten houdt: Lisa Germano. Prachtige, intigerende plaat van een vrouw die op allesbehalve standaard, maar wel in- en inmelancholische wijze haar ziel blootlegt
Veel plezier ermee

Tipjes voor de proggers:
- Comus. Beklemmende, donkere psychedelische folk. Nu ik er zo over nadenk misschien best een potentiële eye-opener voor de ietwat vastgeroeste newwaver
- Renaissance. Zangeres met een gouden stem (Annie Haslam) die prachtige, eveneens folky, prognummers ten gehore brengt.
- Ragnarök. Fijne Zweedse progfolk. Niet heel baanbrekend, maar ligt lekker in het gehoor.
Tipjes voor de wavers:
- And Also the Trees. Heerlijke, dik aangezette waveplaat. Prachtige instrumentatie waarover prachtige Caveachtige zang wordt uitgestort.
En nog een tipje dan: kijk voor de niet helemaal gitzwarte, maar de meer prettig galmende en melodieuze wave (= meer mijn straatje) ook eens in het profiel van Edwin
En nog een aller- allerlaatste tipje voor iedereen die van singer/songwriterplaten houdt: Lisa Germano. Prachtige, intigerende plaat van een vrouw die op allesbehalve standaard, maar wel in- en inmelancholische wijze haar ziel blootlegt
Veel plezier ermee

0
geplaatst: 18 augustus 2007, 00:05 uur
Lukas schreef:
Ik vind het eigenlijk niet zo boeiend of iets al dan niet als underground te bestempelen valt. Laten we zeggen dat iets op MuMe met minder dan 20 stemmen als 'underground' door het leven gaat en dit dan maar als tiptopic gebruiken
Tipjes voor de proggers:
En nu is welpotverdrie de rest van mijn zorvuldig samengestelde bericht verdwenen

Tipjes voor de proggers:
En nu is welpotverdrie de rest van mijn zorvuldig samengestelde bericht verdwenen

Ik vind het ook niet zo belangrijk,muziek is toch juist om te ontdekken en dan luisteren?
En wat betreft Comus - First Utterance:

0
geplaatst: 18 augustus 2007, 00:09 uur
Omayyad schreef:
Ik dacht je even dat hier muziek uit het begin van de jaren zeventig aan het beschrijven was, Orbit...
(quote)
Ik dacht je even dat hier muziek uit het begin van de jaren zeventig aan het beschrijven was, Orbit...

Aha, heeft kraut dan ook allerlei tegendraadse ritmes en dergelijke? Prog ken ik zoals je weet wel een beetje en dat heb ik dus net gezegd qua uitzondering op de meestal "zwarte invloed"-regel, daar zal ik weinig tegenin brengen. Prog doet me helaas alleen vaak geen zak, maar dat wist je al

* denotes required fields.