MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #3

zoeken in:
chevy93 schreef:
(quote)
Ben benieuwd wat xG-analyse over deze wedstrijd te zeggen hebben.

Overigens was de beste man op het veld aan Duitse kant te vinden. Wat een reddingen!

https://pbs.twimg.com/media/C9UnYKnXoAEzjgp.jpg

https://pbs.twimg.com/media/C9UnYmiXUAU1g19.jpg

2-0, 3-0 meest logische uitslag. Veel schoten van Ajax op goal (Younes, Traoré, Van de Beek), maar het waren ook niet de meest makkelijke.

gigage schreef:
(quote)

Wat een armoedig zootje spelers noem je daar zeg. Alsof je de selectie van De Graafschap (no offense) aan het doornemen bent.

Kongolo is de beste back van de Eredivisie. Als alleen hij al bij de Graafschap had gespeeld, waren ze kampioen geworden.

herman schreef:
Ja, als je ziet wat er verder nog in zit dan is Ajax zeker een kandidaat voor de cup. Celta hebben ze al gepakt. Eigenlijk vind ik alleen Lyon en Besiktas echt gevaarlijk.

Maar Schalke is ook niet meer het team dat vorig jaar bij Real Madrid won.

United lijkt me nog wel een niveautje sterker dan Ajax hoor...

Nicolage Rico schreef:
(quote)

United lijkt me nog wel een niveautje sterker dan Ajax hoor...

Als Ajax zo speelt niet

Het zou fantastisch zijn als Ajax ver komt, en het is niet uitgesloten, want de ploeg is gretig, een eenheid en de creativiteit is er.
Maar het is een jonge ploeg en zal gerust nog op de bek gaan.
Belangrijk is dat deze selectie voorlopig bijelkaar blijft en zich blijft ontwikkelen.
Maar het is duidelijk zichtbaar dat Ajax weer swingt en zelfvertrouwen uitstraalt.
En de werklust er bij is echt een verademing.
Ik ben heel benieuwd naar de toekomst wat dat aangaat.

Er zullen er wel een paar weg gaan na dit seizoen denk ik geld geld geld
Die max 3 buitenlanders regel was zo verkeerd nog niet, maar ja Ajax heeft er ook meer dan 3 in zn basis

Dat is altijd de pest luigi. En het lullige is dat ze vaak te vroeg gaan.
Gretige zaakwaarnemers en het grote geld....
Maar ik ben er ook bang voor.
Als ze Europees toch iets kunnen neerzetten, zal dat wellicht helpen om de meesten bijelkaar te houden.
We gaan het zien.

Ja afwachten is dat. In de jaren 90 konden we de ploeg een paar jaar bij elkaar houden. Nu lukt dat niet meer. Of dat clubtrouw was of dat de grote clubs minder te besteden hadden weet ik niet meer.

Lang geleden, maar het is een feit dat de spelers langer de club trouw bleven.
Natuurlijk is er vanuit de clubs zelf ook een ander beleid.
Veel geld voor een bep.speler vangen is belangrijker geworden dan behouden voor de club.
Maar het is gewoon een feit dat spelers er vaak nog niet klaar voor zijn.
Toppers als bv een v.Basten, Rijkaart, Koeman, Bergkamp en Gullit, hebben best lang in Nederland gespeeld en zaten aan hun plafond hier.
Dan ben je er klaar voor.
Maar legio voorbeelden nadien dat het niet werkte.
Feit is wel dat er wel veel meer buitenlanders in de Eredivisie spelen.

Maar betreft Ajax, daar komt uit de eigen kweek een goede lichting aan hoor!

luigifort schreef:
(quote)

Als Ajax zo speelt niet

Zoals je eerder al aangaf is dit niveau niet bepaald elke week gehaald dus of dit een week later weer gaat gebeuren is maar zeer de vraag

Bovendien zou het zo maar zo kunnen zijn dat een eventuele volgende tegenstander iets meer laat zien dan dat Schalke gisteravond deed

We'll see

overigens hoop ik van harte dat Ajax door gaat hoor maar ik probeer enkel wat te temperen zodat de eventuele teleurstelling wat minder groot wordt

Het zou toch wat zijn als Feyenoord kampioen wordt en Ajax de EL wint dan hebben we volgend jaar gewoon 2 rechtstreekse CL ploegen

Ajax doet iig goede zaken voor de coëfficienten voor niet komend jaar maar de jaren erna. Zou wat zijn dan is het NL voetbal er helemaal bovenop..kan Oranje wat van leren

Ajax wordt kampioen overigens

Wat betreft de coëfficienten is Ajax hard op weg om het beste Nederlandse team van deze eeuw te worden. http://www.vi.nl/nieuws/groots-ajax-benadert-eeuwrecord-op-uefalijst.htm

Ik snap alleen de houding van de KNVB niet helemaal. Wanneer er eindelijk een Nederlandse club weer ver komt in Europa, dan wil je die juist toch helpen door het drukke programma iets anders in te delen? Ajax - Heerenveen had prima verschoven kunnen worden naar vrijdag 28 of zaterdag 29 april, in het weekend van de bekerfinale. Wanneer Ajax de halve finale haalt hebben ze nu maar liefst 10 dagen rust tussen PSV - Ajax en de eerstvolgende Europese wedstrijd. In Engeland, Spanje, Italië e.d. zou zo'n competitiewedstrijd zeker zijn verplaatst. Voor Heerenveen maakt het ook niets uit dat ze 2 weken later spelen.

Dat weekend van de bekerfinale is ook gewoon een hinderlijke onderbreking. Ik zie die liever weer gewoon aan het eind van het seizoen gespeeld worden zoals dat voorheen gebruikelijk was.

vigil schreef:
Het zou toch wat zijn als Feyenoord kampioen wordt en Ajax de EL wint dan hebben we volgend jaar gewoon 2 rechtstreekse CL ploegen

En als Ajax 3e wordt in de competitie kan PSV zich ook nog plaatsen via de voorrondes.
Kunnen we volgend jaar zo maar 3 Nederlandse clubs in de halve finales van de CL hebben.

luigifort schreef:
Ajax doet iig goede zaken voor de coëfficienten voor niet komend jaar maar de jaren erna. Zou wat zijn dan is het NL voetbal er helemaal bovenop..kan Oranje wat van leren

Jammer, heb je eindelijk een inhoudelijke opmerking moet je het weer verpesten met de spoilers. Dat gaat weer wat beloven voor het weekend, de mods staan op scherp

Puur in het belang van (de wederopstanding van) het Nederlandse voetbal denkend zou je eigenlijk niet moeten hopen dat Feyenoord het komend seizoen al rechtstreeks toegang krijgt tot de Champions League. Ze staan namelijk slechts 89e op de UEFA-coëfficiëntenlijst wat betekent dat ze sowieso in pot 4 terecht komen en loodzwaar zullen loten. Dan is het niet realistisch om met de huidige selectie veel punten te pakken. Feyenoord past gezien de Europese prestaties voorlopig beter nog even in de Europa League waar ze wél kunnen werken aan het coëfficiënt. Ajax daarentegen maakt (zeker wanneer de halve finale EL wordt gehaald) nog een kans om door te schuiven naar pot 2, mits ze zich plaatsen voor de CL.

(quote)

Nee hoor, Mourinho bijvoorbeeld begon pas ook te mauwen dat ze alweer op zondag moesten voetballen.

Mourinho kan zoveel zeggen, maar werp eens een blik op de stand in de Premier League. 3 teams (waaronder United) hebben 30 wedstrijden gespeeld, terwijl er ook al 9 teams zijn met 32 wedstrijden. Daar stellen ze competitiewedstrijden gewoon uit als dat beter uitkomt in verband met nationale of internationale bekerwedstrijden. En ze plannen er ook nog wel eens een wedstrijd op de maandag in.

Ajax speelde een fantastische wedstrijd, toch jammer dat Traoré en Younes niet zo doelgericht zijn, want het had makkelijk 5-0 kunnen worden.

En dat gejank over competitiewedstrijden verplaatsen siert de ajacieden niet, dat is nog nooit gedaan, ook (juist) niet in de topcompetities...

Wat off-topic/slowchat berichten verwijderd.

De NBA Playoff Tree is bekend, dames en heren. Gingen we voorspellingen doen? Wedstrijdje van maken?

bennerd schreef:
De NBA Playoff Tree is bekend, dames en heren. Gingen we voorspellingen doen? Wedstrijdje van maken?
Ja, leuk idee! Zullen we het niet te lastig maken en gewoon de voorspellingen doen in een bericht als dit? Wellicht in het andere topic? Anders moeten we denk ik een online pool vinden, e-mailadressen uitwisselen etc.

Mijn idee is dit:

ROUND 1:

BOS - CHI 4-3
CLE - IND 0-4

etc.

ROUND 2:

GSW - UTA 0-4
OKC - MEM 2-4

etc.

Jullie begrijpen het idee. Moeten we alleen nog even een puntentelling hebben.

Dat andere topic lijkt me ideaal, zo'n bericht ook Edgar18. Heb eerlijk gezegd te weinig tijd om het te organiseren (puntentelling bijhouden en dergelijke), dus als iemand anders dat wilt doen...

luigifort schreef:

Zou ook wel weer eens een keer tijd worden.

Gretz schreef:
Dat weekend van de bekerfinale is ook gewoon een hinderlijke onderbreking. Ik zie die liever weer gewoon aan het eind van het seizoen gespeeld worden zoals dat voorheen gebruikelijk was.

Dat kan alleen als je de play offs voor Europees voetbal schrapt.

vigil schreef:

En FC Utrecht mag dan als ze nummer 4 worden rechtstreeks de Europa League in neem ik aan ??

Running On Empty schreef:
(quote)

Dat kan alleen als je de play offs voor Europees voetbal schrapt.

Goed plan. Het zou belachelijk zijn als zo'n sterke nummer 4 als FC Utrecht niet Europa in gaat omdat ze in een tweeluik met de nummer 9 door pech worden uitgeschakeld.

Running On Empty schreef:
(quote)

En FC Utrecht mag dan als ze nummer 4 worden rechtstreeks de Europa League in neem ik aan ??

tuurlijk, gaan we regelen

Gretz schreef:
(quote)

Goed plan. Het zou belachelijk zijn als zo'n sterke nummer 4 als FC Utrecht niet Europa in gaat omdat ze in een tweeluik met de nummer 9 door pech worden uitgeschakeld.

Op zich nu mee eens maar gemiddeld genomen heeft FC Utrecht meer profijt dan last van die play offs.

Utrecht pakt minimaal een punt...zijn echt in goeie vorm!

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 06:53 uur

geplaatst: vandaag om 06:53 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.