Muziek / MusicMeter Live! / Ergernissen bij popconcerten
zoeken in:
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 26 september 2011, 18:56 uur
Als een persoon van middelbare leeftijd het vraagt helpt dat soms wel, inderdaad. Ik spiek even en gok dat Herman uit '78 komt. Dan hebben ze misschien net wat minder praatjes (maar in een groep durven ze vaak toch wel..).
0
geplaatst: 27 september 2011, 20:53 uur
Iemand die voor me stond bij een Radiohead concert wat nogal winderig, en liet er achter elkaar eentje gaan. Het was echt smerig en indringend. Maar omdat ik helemaal klem stond in de massa, kon ik niet weg, en stond ik feitelijk tegen die persoon aan gedrukt.
De muziek van Radiohead kan ik sindsdien niet meer horen. Het roept bij mij onmiddelijk die geur weer op.
De muziek van Radiohead kan ik sindsdien niet meer horen. Het roept bij mij onmiddelijk die geur weer op.
0
geplaatst: 27 september 2011, 21:03 uur
Zing je nu dan ook de teksten anders? Zoals bij Paranoid Android:
Please could you stop your fart, I´m trying to get some air

0
geplaatst: 27 september 2011, 21:44 uur
Stijn_Slayer schreef:
Stiltecoupés werken in de praktijk helaas niet. Altijd zit er wel weer zo'n groepje schreeuwblagen in.
Had bij Todd Rundgren zo'n fanboy huisvader voor me staan. Moest om de drie minuten een fotootje maken. Natuurlijk compleet met achterover leunen, zicht ontnemen e.d. Erg irritant. Dat je een keer een foto maakt, oké, maar élke keer? Je bent toch geen kind van 8 meer?
Stiltecoupés werken in de praktijk helaas niet. Altijd zit er wel weer zo'n groepje schreeuwblagen in.
Had bij Todd Rundgren zo'n fanboy huisvader voor me staan. Moest om de drie minuten een fotootje maken. Natuurlijk compleet met achterover leunen, zicht ontnemen e.d. Erg irritant. Dat je een keer een foto maakt, oké, maar élke keer? Je bent toch geen kind van 8 meer?
En het zijn vaak enorme kut-foto's gemaakt met een telefoon.
0
geplaatst: 27 september 2011, 21:45 uur
Don Cappuccino schreef:

0
geplaatst: 21 april 2012, 19:35 uur
Bij Will Tura - Ik Ben een Zanger:
De 5X5-tour van Simple Minds was voor mij een droom die in vervulling ging en dan wordt dat gedeeltelijk verpest door zogezegde supporters die heen-en-weer lopen en zuipen. Dat vind ik nog steeds spijtig. Triest hoe sommigen zich gedragen tijdens een pop- of rockconcert. Ik meende dat de Simple Minds-fan van het eerste uur een zeker niveau had. Ontgoocheling.
De stompzinnigheid van bepaalde muziek en de verheerlijking van sommigen daarvoor is zo irritant dat het gewoon schreeuwt om een reactie. Vaststellen dat er zulke mooie muziek bestaat waarin de massa dan niet geïnteresseerd is, maakt het nog erger. Soms wil ik de ogen van die massa openen, maar dat is zinloos.
Tot zover een poging tot verdediging van iemand die hier door de crew met argusogen bekeken wordt en van wie alleen de kritische berichten gelezen worden.
De 5X5-tour van Simple Minds was voor mij een droom die in vervulling ging en dan wordt dat gedeeltelijk verpest door zogezegde supporters die heen-en-weer lopen en zuipen. Dat vind ik nog steeds spijtig. Triest hoe sommigen zich gedragen tijdens een pop- of rockconcert. Ik meende dat de Simple Minds-fan van het eerste uur een zeker niveau had. Ontgoocheling.
De stompzinnigheid van bepaalde muziek en de verheerlijking van sommigen daarvoor is zo irritant dat het gewoon schreeuwt om een reactie. Vaststellen dat er zulke mooie muziek bestaat waarin de massa dan niet geïnteresseerd is, maakt het nog erger. Soms wil ik de ogen van die massa openen, maar dat is zinloos.
Tot zover een poging tot verdediging van iemand die hier door de crew met argusogen bekeken wordt en van wie alleen de kritische berichten gelezen worden.
0
geplaatst: 21 april 2012, 19:40 uur
Ik begrijp je frustratie, ik heb het ook wel eens, zelfs nog bij het laatste concert waar ik bij was vorige week. Van sommige concertbezoekers vraag ik me ook wel eens af of ze wel voor de muziek komen. Ik probeer me er alleen niet te druk om te maken omdat ik het dan alleen maar verpest voor mezelf. Maar ik kan me voorstellen dat iemand anders dat niet heeft of het even kwijt moet af en toe. Ik hoop echter dat je je plezier in muziek niet laat verpesten door (de desinteresse van) anderen. 

0
geplaatst: 9 oktober 2012, 19:06 uur
Mijn grootste ergernis is nog altijd het overmatig filmen en foto's nemen tijdens concerten. Heel vervelend om zo'n persoon voor je te hebben. Voor de rest heb ik weinig te klagen 

0
geplaatst: 9 oktober 2012, 19:17 uur
Sinds ik meestal in de pit spring in plaats van me te ergeren aan de mensen voor me die allemaal een stap terug doen als er mensen een pit beginnen, heb ik ook niks meer te klagen
.
.
0
geplaatst: 9 oktober 2012, 20:04 uur
Mijn favoriete concertzaal heeft sinds enige tijd posters bij ingang hangen waarin een statement wordt gemaakt over praten tijdens de optredens. Ik heb wel het idee dat het wat helpt tegen mijn grootste ergernis.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 9 oktober 2012, 20:33 uur
wizard schreef:
Sinds ik meestal in de pit spring in plaats van me te ergeren aan de mensen voor me die allemaal een stap terug doen als er mensen een pit beginnen, heb ik ook niks meer te klagen
.
. Totdat je de volgende dag uit bed probeert te stappen.

0
geplaatst: 9 oktober 2012, 22:15 uur
Brunniepoo schreef:
Mijn favoriete concertzaal heeft sinds enige tijd posters bij ingang hangen waarin een statement wordt gemaakt over praten tijdens de optredens. Ik heb wel het idee dat het wat helpt tegen mijn grootste ergernis.
Benieuwd welke zaal dat is.
De Heineken Bierhal?

0
geplaatst: 9 oktober 2012, 22:57 uur
Ben gewoon benieuwd uit interesse maar ik ga niet meedoen aan een spelletje Raden Maar. 

0
geplaatst: 9 oktober 2012, 23:42 uur
Ah ik zie het. Geinig.
Leuke zaal !! Mag ik graag af en toe eens heen.

0
geplaatst: 10 oktober 2012, 08:12 uur
wizard schreef:
.
. Afgelopen weekend voor het eerst in mijn leven een 'wall of death' gedaan. Ik weet nu weer waarom ik al een jaar of tien niet meer in een pit stap
De pijn!Op de fiets klimmen valt me wat zwaar nu. Gelukkig mag ik beroepsmatig de hele dag lekker op mijn kont zitten.
Ik erger mij eigenlijk nergens aan tijdens concerten. Het is prima als mensen een goede tijd hebben. Ja, aan een agressieve sfeer. Daar heb ik een bloedhekel aan. Maar de laatste keer dat ik dat heb meegemaakt was tijdens een concert van André Hazes. En die is alweer een poosje dood.
0
geplaatst: 22 november 2014, 09:03 uur
Het was al weer een paar jaar geleden dat het "geouwehoer" in mijn buurt tijdens een concert dreigde uit de hand te lopen (ruim 3 jaar geleden bij Milow tijdens het ZNF in Middelburg), maar helaas gisteren bij Lenny Kravitz in Antwerpen ging het weer bijna totaal mis.
Even voor de goede orde ik erger mij niet zo snel ergens aan en kwaad word ik al helemaal niet snel
Op de rij voor ons zaten 6 dames van eind 20 en die zaten maar te ratelen over van alles en nog wat. Tijdens het voorprogramma was het al behoorlijk hinderlijk maar naar gelang er meer Jupiler in de dames ging, ging ook het volume van de dames naar boven en de dame recht voor me was echt zo'n giechel tante ze lachte echt om alles, steeds opstaan om met de persoon 4 stoelen naast haar te kwaken afijn lijkt me duidelijk allemaal hoogst irritant.
Mijn man had er al wat van gezegd, maar dat was tegen dovenmans oren natuurlijk, tijdens de pauze tussen Trombone Shorty en Lenny gingen de 2 mensen die rechts van ons zaten weg ze zijn bij de balustrade gaan staan. De personen links van ons hadden er ook last van en mijn buurman waar ik tijdens die pauze mee in gesprek raakte merkte op dat hij het ook spugzat was tijdens Trombone Shorty en dat hij op het punt stond om er wat van te zeggen maar toen hij de reactie van de dames zag op het aanspreken van mijn man dacht hij laat maar.
Lenny begon en waar ik al bang voor was de dames gingen gewoon door. Na het eerste nummer zij mijn buurman nu ben ik het zat. Nu is denk ik wel even belangrijk hoe die buurman er uitzag het was een oude rocker hij was groot bijna 2 meter volledig in het leer en langhaar als hij stond best een indrukwekkende verschijning. En hij stond op en stapte over de dames heen zodat hij voor ze stond en sprak ze toe in niet al te vriendelijke woorden, iedereen die in de buurt zat kreeg het mee en er kwam bij val. De dames waren blijkbaar onder de indruk en zowaar ze hielden hun kwek niet dicht, maar het was wel een behoorlijk stuk minder. Probleem opgelost.....???? Ja voor 3 nummers tijdens het ingetogen begin van Sister begon het weer, het dames gewauwel kreeg weer de overhand en mevrouw de giechelkut was weer zeer prominent aanwezig, wederom geërgerde blikken al om. Op de rij voor de dames stond iemand op en draaide zich om en ik dacht o jee daar gaan we dan, maar nee hij zij niets en liep weg om even later met 3 man security terug te komen en jawel hoor de dames werden vriendelijk doch dringend verzocht weg te gaan mede door de inmenging van wat omstanders waar onder mijn man dropen de dames af.
Zeer spijtige gebeurtenis weer waardoor het nummer Sister voor een goot deel aan mij is ontgaan, maar de rest van de avond nergens meer last van gehad.
Even voor de goede orde ik erger mij niet zo snel ergens aan en kwaad word ik al helemaal niet snel
Op de rij voor ons zaten 6 dames van eind 20 en die zaten maar te ratelen over van alles en nog wat. Tijdens het voorprogramma was het al behoorlijk hinderlijk maar naar gelang er meer Jupiler in de dames ging, ging ook het volume van de dames naar boven en de dame recht voor me was echt zo'n giechel tante ze lachte echt om alles, steeds opstaan om met de persoon 4 stoelen naast haar te kwaken afijn lijkt me duidelijk allemaal hoogst irritant.
Mijn man had er al wat van gezegd, maar dat was tegen dovenmans oren natuurlijk, tijdens de pauze tussen Trombone Shorty en Lenny gingen de 2 mensen die rechts van ons zaten weg ze zijn bij de balustrade gaan staan. De personen links van ons hadden er ook last van en mijn buurman waar ik tijdens die pauze mee in gesprek raakte merkte op dat hij het ook spugzat was tijdens Trombone Shorty en dat hij op het punt stond om er wat van te zeggen maar toen hij de reactie van de dames zag op het aanspreken van mijn man dacht hij laat maar.
Lenny begon en waar ik al bang voor was de dames gingen gewoon door. Na het eerste nummer zij mijn buurman nu ben ik het zat. Nu is denk ik wel even belangrijk hoe die buurman er uitzag het was een oude rocker hij was groot bijna 2 meter volledig in het leer en langhaar als hij stond best een indrukwekkende verschijning. En hij stond op en stapte over de dames heen zodat hij voor ze stond en sprak ze toe in niet al te vriendelijke woorden, iedereen die in de buurt zat kreeg het mee en er kwam bij val. De dames waren blijkbaar onder de indruk en zowaar ze hielden hun kwek niet dicht, maar het was wel een behoorlijk stuk minder. Probleem opgelost.....???? Ja voor 3 nummers tijdens het ingetogen begin van Sister begon het weer, het dames gewauwel kreeg weer de overhand en mevrouw de giechelkut was weer zeer prominent aanwezig, wederom geërgerde blikken al om. Op de rij voor de dames stond iemand op en draaide zich om en ik dacht o jee daar gaan we dan, maar nee hij zij niets en liep weg om even later met 3 man security terug te komen en jawel hoor de dames werden vriendelijk doch dringend verzocht weg te gaan mede door de inmenging van wat omstanders waar onder mijn man dropen de dames af.
Zeer spijtige gebeurtenis weer waardoor het nummer Sister voor een goot deel aan mij is ontgaan, maar de rest van de avond nergens meer last van gehad.
0
geplaatst: 22 november 2014, 15:10 uur
thelion schreef:
Op de rij voor ons zaten 6 dames van eind 20 en die zaten maar te ratelen over van alles en nog wat.
Op de rij voor ons zaten 6 dames van eind 20 en die zaten maar te ratelen over van alles en nog wat.
Stomme wijven

Alhoewel dit gedrag niet uitsluitend is voorbestemd aan de vrouwelijke medemens.
Ook de mannen kunnen er helaas wat van.
Ik heb mij de afgelopen jaren veelvuldig staan ergeren bij concerten vanwege oeverloze gesprekken door de muziek heen.
Maar ook in de bios lijkt dit meer regel dan uitzondering.
Pratende mensen en die eeuwige mobieltjes die complete optredens filmen, dit zijn toch wel de grootste ergernissen wat mij betreft.
Blijf dan gvd gewoon thuis zou ik zeggen !
0
geplaatst: 22 november 2014, 16:02 uur
Echte liefhebbers houden hun bek. Voor vele cultuurbarbaren een avondje uit, al was het in de kroeg. Zal helaas altijd wel zo blijven. Shame .
0
geplaatst: 23 november 2014, 23:33 uur
Tjah, bij metal-concerten zijn dit soort ergernissen zeldzaam. Als ik een band sta te kijken en mensen komen naar achteren omdat er een moshpit wordt gestart is dat soms wel irritant. Maar vaak ga ik dan voor die mensen staan. Aan de rand van de pit (of er ietsjes in) is er namelijk een zee van ruimte. Je moet wel een beetje op je hoede blijven, maar dat is een klein offer.
En van praten heb ik nauwelijks last, maar dat is niet moeilijk als het volume over iedereen heen dendert.
En van praten heb ik nauwelijks last, maar dat is niet moeilijk als het volume over iedereen heen dendert.
0
geplaatst: 13 juni 2015, 23:56 uur
Mijn grootste ergernis was gisteravond. Niets vermoedend na een optreden van Suicidal Tendencies in Eindhoven om in een overvolle trein te moeten stappen met grote groepen vrouwen van middelbare leeftijd die terugkomend van een Guus Meeuwis optreden en halverwege menen "kedeng kedeng" te moeten "zingen". Ter plekken voelde ik mij rijp voor opname (Institutionalized?)
0
geplaatst: 19 oktober 2015, 13:10 uur
De band Herder is de zaal uitgezet omdat ze te hard speelden, wel een drastische maatregel. Maar ik vind ook vaak dat het geluid wel erg hard staat en dat iedereen met oordoppen in staat te luisteren, dan denk ik zet het geluid wat zachter dan hoef je ook geen oordoppen in.
http://metalfan.nl/article....
http://metalfan.nl/article....
0
buizen
geplaatst: 19 oktober 2015, 16:48 uur
Waterig bier uit plastic bekertjes. En wat ze daar nog voor durven te vragen.
0
buizen
geplaatst: 19 oktober 2015, 16:52 uur
Hoe je een dixie aantreft op de 2e festivaldag. Je hoeft dan niet alleen te pissen maar moet meteen ook kotsen.
0
geplaatst: 19 oktober 2015, 19:24 uur
De hele avond naar zo'n oplichtende rechthoek staren omdat iemand de ambitie heeft 'The Last Waltz' te overtreffen. Een telefoon is al storend, maar een 10" tablet is echt van de zotte. Als dat ding niet wordt opgeborgen na een vriendelijk verzoek, gaat er een tray plakkerige frisdrank over.
* denotes required fields.