Muziek / MusicMeter Live! / Ergernissen bij popconcerten
zoeken in:
0
Jan uit Berlijn
geplaatst: 21 december 2017, 23:43 uur
blur8 schreef:
JA, dan mag je met eieren gooien !
JA, dan mag je met eieren gooien !
Nee joh. Niet doen. Ik heb het meegemaakt dat meneer Van the Man er (weer) geen zin in had. Wie ben ik dan om die grootheid met eieren te bekogelen.
Ik heb aardig wat bootlegs en denk dat in Yankiestan de mensen denken dat een concert een soort van kroeg of dierentuin is. Schreeuwen en joelen. En ook praten. De aapjes.
Als liefhebber van Jeff Buckley heb ik prachtig tegengas gehoord. Zoals: Honey, I don't go for screamers. En het literaire: Fuck off!.
Nog een voorbeeldje:
Bij het prachtige concert van TWOD in de AFAS zegt iemand (wss een Yankenees) op youtube: Lame Audience. Nee sul, ze luisteren.
Zouden meer mensen moeten doen.
0
geplaatst: 22 december 2017, 21:20 uur
Jan uit Berlijn schreef:
Nee joh. Niet doen. Ik heb het meegemaakt dat meneer Van the Man er (weer) geen zin in had. Wie ben ik dan om die grootheid met eieren te bekogelen.
Ik heb aardig wat bootlegs en denk dat in Yankiestan de mensen denken dat een concert een soort van kroeg of dierentuin is. Schreeuwen en joelen. En ook praten. De aapjes.
(quote)
Klasse, Jan uit Berlijn, om al die mensen als 'aapjes' weg te zetten.
1
Jan uit Berlijn
geplaatst: 22 december 2017, 23:32 uur
Ja, die tijdens het concert alleen maar lopen te schreeuwen enzo. Of heb jij een betere benaming voor mensen die als hoofdtaak zien muziek te overstemmen met oerwoudgeluiden?
Sorry hoor. Maar het irriteert mij mateloos.
0
geplaatst: 23 december 2017, 19:42 uur
Jan uit Berlijn schreef:
Ja, die tijdens het concert alleen maar lopen te schreeuwen enzo. Of heb jij een betere benaming voor mensen die als hoofdtaak zien muziek te overstemmen met oerwoudgeluiden?
(quote)
Je zou kunnen beginnen om niet alle amerikanen over 1 kam te scheren. Dàt irriteert mij mateloos.
0
Jan uit Berlijn
geplaatst: 23 december 2017, 22:06 uur
morketronen schreef:
Je zou kunnen beginnen om niet alle amerikanen over 1 kam te scheren. Dàt irriteert mij mateloos.
(quote)
Ik scheer niet alle Amerikanen over 1 kam. Alleen veel Amerikaanse concertbezoekers.
1
geplaatst: 23 december 2017, 22:22 uur
Ik ben zelf muzikant en met mijn band spelen we voornamelijk eigen werk.
Je hoeft er niet van te houden en ook niet goed te vinden, maar het gebeurt gewoon dat bepaalde mensen maar door kakelen.
Dan heb ik zoiets, je kunt ook lekker in een cafe gaan zitten of staan en daar lekker lullen.
Je kunt idd moeilijk verwachten dat iedereen stil is, hoeft ook helemaal niet, maar er zijn van die groepjes die hele bomen ophangen over bijv. werk of privebeslommeringen. Het gebeurt vaak genoeg bij concerten van bekende acts
Dat kan gewoon heel irritant zijn, oftwel voor de actieve muzikant of toeschouwer.
Ik was 2 jaar terug in Londen en bezocht in Wood Green een openluchtfestival.
Het publiek zat er kort op ( zaten op hooibalen) en luisterde aandachtig. Het was evengoed gezellig.
Je hoeft er niet van te houden en ook niet goed te vinden, maar het gebeurt gewoon dat bepaalde mensen maar door kakelen.
Dan heb ik zoiets, je kunt ook lekker in een cafe gaan zitten of staan en daar lekker lullen.
Je kunt idd moeilijk verwachten dat iedereen stil is, hoeft ook helemaal niet, maar er zijn van die groepjes die hele bomen ophangen over bijv. werk of privebeslommeringen. Het gebeurt vaak genoeg bij concerten van bekende acts
Dat kan gewoon heel irritant zijn, oftwel voor de actieve muzikant of toeschouwer.
Het publiek zat er kort op ( zaten op hooibalen) en luisterde aandachtig. Het was evengoed gezellig.
0
Jan uit Berlijn
geplaatst: 23 december 2017, 23:39 uur
bikkel2 schreef:
Ik kan me volledig herkennen in je verhaal. Al ben ik dan geen muziekant. Maar wel een liefhebber. Ik vind, dat als groepjes 'toehoorders' gezellig door je bijdrage heenlullen, of erger, schreeuwen en joelen, een totale minachting voor je artistieke kunsten. De laatste 3 concerten die ik bezocht heb zijn: The War on Drugs, Nick Cave en the Fleet Foxes.
Als je daar doorheen wilt krijsen?......zucht....dan snap je het niet.
Je enthousiasme mag je uiten op het moment dat het mag. Ant end.
1
geplaatst: 5 januari 2018, 11:02 uur
De twee grootste ergenissen zijn naar mijn mening:
-De lange mensen die 2 minuten voor tijd precies voor je koker gaan staan terwijl jij al een uur daar staat.
-Mobiele telefoons, ik snap niet dat mensen liever de show filmen, terwijl ze real life kunnen genieten van het concert.
-De lange mensen die 2 minuten voor tijd precies voor je koker gaan staan terwijl jij al een uur daar staat.
-Mobiele telefoons, ik snap niet dat mensen liever de show filmen, terwijl ze real life kunnen genieten van het concert.
0
Jan uit Berlijn
geplaatst: 6 januari 2018, 01:38 uur
Vinni schreef:
Je eerste punt.
Iedereen die voorkruipt is fout. Ik heb er met mijn lengte niet zoveel last van. Maar ik begrijp je punt.
Punt 2.
Helemaal gelijk. Al moet ik bekennen dat ik recentelijk een bepaald nummer gefilmd heb. Puur voor het nagenieten. Mijn nummer van deze eeuw (tot nu toe). Al heb ik er wel op gelet dat niemand er last van had. Ik stond op het balkon achteraan in de relatief kleine zaal.
Maar ik neus echter wel met enige regelmaat op youtube naar kwalitatief goede opnames van de concerten die ik heb bezocht. Met de hoop dat de filmer niemand tot last is geweest.
Maar goed. Wat mij betreft is de muziek belangrijker dan het visuele.
1
geplaatst: 2 februari 2018, 16:23 uur
"Lul-niet-lollie maant de babbelgrage concertganger tot stilte"
Blijkbaar maken we het als Nederlanders toch aardig bont met het door een concert heenpraten. Bij buitenlandse artiesten staat het al bekend als 'The Dutch Disease'.
Bij het Haagse poppodium Het Paard kun je daarom tegenwoordig aan de bar gratis een Lul-Niet-Lollie halen om een luidruchtige medebezoeker de mond te snoeren.

Blijkbaar maken we het als Nederlanders toch aardig bont met het door een concert heenpraten. Bij buitenlandse artiesten staat het al bekend als 'The Dutch Disease'.
Bij het Haagse poppodium Het Paard kun je daarom tegenwoordig aan de bar gratis een Lul-Niet-Lollie halen om een luidruchtige medebezoeker de mond te snoeren.

0
Jan uit Berlijn
geplaatst: 4 februari 2018, 00:47 uur
Aurum schreef:
Nee hoor. Dat gedrag komt overal voor.Ik zal een voorbeeldje geven.
Ik was tijdens onderstaande aanwezig, Ik was ontroerd. En hoe. Ik veronderstel dat de grote meerderheid van de aanwezigen dat ook was.
Echter. Er waren een paar aanwezig die de dagelijkse beslommeringen belangrijker vonden dat het genot van anderen.
Ik zou zeggen: neuq jullie en stop een jollie in je mond en zwijg!
Hulde aan de mooie dingen in het leven en zij die ernaar willen luisteren. Ieder zijn of haar ding.
Damien Rice & Earl Harvin - Full Show - Michelberger Lobby - Berlin 2014 - YouTube
0
geplaatst: 28 maart 2018, 10:57 uur
0
Ponty Mython
geplaatst: 24 oktober 2018, 20:54 uur
Sommige concertbezoekers denken inderdaad dat ze in t café staan. Moet ook niet al te leuk zijn voor de artiest op het podium. Probeer je met al je ziel en zaligheid een emotioneel nummer ten gehore te brengen en dan staan er een paar grapjassen luidkeels doorheen te kwaken.
4
geplaatst: 24 oktober 2018, 21:08 uur
Ponty Mython schreef:
Sommige concertbezoekers denken inderdaad dat ze in t café staan. Moet ook niet al te leuk zijn voor de artiest op het podium. Probeer je met al je ziel en zaligheid een emotioneel nummer ten gehore te brengen en dan staan er een paar grapjassen luidkeels doorheen te kwaken.
Bij wijze van wraak ben ik dan ook heel stil als in een café ben. Gewoon om te jennen...
0
geplaatst: 27 oktober 2018, 17:30 uur
Ik zag gisteren Trentemoller in Tivoli. Geniale DJ-set was hij aan het spelen, prachtige opbouwen en climaxen, gewaagde trackkeuzes. Net toen ie weer aan het opbouwen was naar een climax vond iemand het nodig een leeg bierglas naar hem toe te gooien. Hij stopte de muziek, reageerde met een welverdiende middelvinger naar degene die het gooie en zat daarna zelfs te overleggen of hij nog door wilde gaan. Dat deed hij gelukkig, maar hij was het momentum wel eventjes kwijt logischerwijs.
Ultieme ergernis wel bij een concert. Gelukkig reageerde het publiek erg goed en ging het zo mogelijk nog meer los.
Ultieme ergernis wel bij een concert. Gelukkig reageerde het publiek erg goed en ging het zo mogelijk nog meer los.
0
geplaatst: 28 oktober 2018, 08:34 uur
Ergerlijk ja, dat gooien doe je met een vol glas natuurlijk.
Kijk dat je een glas (of beter, plastic beker) bier naar iemand als Lil Kleine gooit op een festival waar hij geprogrammeerd staat tussen artiesten die je wel wil zien is nog enigszins in te komen, maar naar een artiest waar je zelf voor hebt gekozen om naartoe te gaan?
In beide gevallen asociaal natuurlijk en snap steeds beter dat men drank in de zaal verbiedt. Bij Gillian Welch in Paradiso ergerde ik me ook dood aan alle vallende bekers omdat men te lui was naar de bar terug te lopen.
Kijk dat je een glas (of beter, plastic beker) bier naar iemand als Lil Kleine gooit op een festival waar hij geprogrammeerd staat tussen artiesten die je wel wil zien is nog enigszins in te komen, maar naar een artiest waar je zelf voor hebt gekozen om naartoe te gaan?
In beide gevallen asociaal natuurlijk en snap steeds beter dat men drank in de zaal verbiedt. Bij Gillian Welch in Paradiso ergerde ik me ook dood aan alle vallende bekers omdat men te lui was naar de bar terug te lopen.
0
geplaatst: 28 oktober 2018, 09:42 uur
Praters zijn irritant. Ik snap het ook niet, waarom ga je dan naar een concert i.p.v. een café?
Wat ik ook erg vervelend vind, zijn mensen die pal voor je gaan staan. Ze zijn vrijwel altijd langer en staan soms echt heel dicht op je.
Maar ja, ik ga nauwelijks meer naar concerten. Dus de ergernissen blijven beperkt.
Wat ik ook erg vervelend vind, zijn mensen die pal voor je gaan staan. Ze zijn vrijwel altijd langer en staan soms echt heel dicht op je.
Maar ja, ik ga nauwelijks meer naar concerten. Dus de ergernissen blijven beperkt.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 28 oktober 2018, 10:24 uur
harm1985 schreef:
Ik was daar ook bij. Dat gebeurde overdreven vaak en het waren stevige glazen van hard plastic. Storend inderdaad. Er waren daar 'fans' die lawaai en foto's bleven maken nadat Welch herhaaldelijk had aangegeven dat het haar uit haar concentratie haalde. Kun je nagaan als we Neil Young daar hadden gezien, was na twee nummers vertrokken. Sta je dan met je kaartje van 85 euro.

Ergernis van mijn kant dan: poppodia die decibellimieten aan hun laars lappen (leest er toevallig iemand van Doornroosje mee?) en artiesten die niet op tijd beginnen. En wat is het met lange mensen die dan ook nog een hoge hoed opzetten, wees geen trol (en loop niet voor schut)!
Zo, dat lucht op.

1
geplaatst: 28 oktober 2018, 10:44 uur
Zullen we dan publiek bij concerten maar afschaffen en dan gewoon filmen en rechtstreeks streamen op abonnementsbasis - 20,- per pc/maand - keuze genoeg, via Concertify met een upgrade ( +5,- per maand) mag jezelf je camera kiezen; en voor nog een een upgrade (opnieuw 5,- /maand) mag je ook in de kleedkamers gluren. 
MuMefication klinkt nl erg raar

MuMefication klinkt nl erg raar

0
geplaatst: 28 oktober 2018, 11:05 uur
harm1985 schreef:
Kijk dat je een glas (of beter, plastic beker) bier naar iemand als Lil Kleine gooit op een festival waar hij geprogrammeerd staat tussen artiesten die je wel wil zien is nog in te komen.
Nee, ook dat is enorm asociaal. Bier (of andere drank) naar een podium gooien is wel zo belachelijk primitief. Kijk dat je een glas (of beter, plastic beker) bier naar iemand als Lil Kleine gooit op een festival waar hij geprogrammeerd staat tussen artiesten die je wel wil zien is nog in te komen.
Persoonlijk vind ik het niet prettig als andere concertbezoekers dicht tegen me aan gaan staan. Maar ja, bij een uitverkocht concert kun je moeilijk verwachten dat je de ruimte hebt om vrijuit te dansen.
Lange mensen voor je neus is natuurlijk ook niet ideaal maar hier erger ik me dan weer helemaal niet aan. Je kunt die mensen moeilijk kwalijk nemen dat ze lang zijn toch? En als zij eerder aanwezig zijn en daardoor een plekje vooraan hebben dan is dat hun goed recht. Had ik zelf maar (nog) eerder moeten komen.
1
geplaatst: 28 oktober 2018, 12:37 uur
Edgar18 schreef:
Lange mensen voor je neus is natuurlijk ook niet ideaal maar hier erger ik me dan weer helemaal niet aan. Je kunt die mensen moeilijk kwalijk nemen dat ze lang zijn toch? En als zij eerder aanwezig zijn en daardoor een plekje vooraan hebben dan is dat hun goed recht. Had ik zelf maar (nog) eerder moeten komen.
Als ze er al staan en je gaat er zelf achter staan is het je eigen schuld ja, maar als ze op een later moment vlak voor je gaan staan, alsof je onzichtbaar bent, dan vind ik dat wel redelijk irritant. Maar goed, ik ga dan gewoon ergens anders staan, want ik ben daar voor het optreden.
Er zijn helaas nu eenmaal genoeg mensen die weinig tot geen rekening met anderen houden.
2
Stijn_Slayer
geplaatst: 28 oktober 2018, 12:45 uur
Bill Evans schreef:
Maar goed, ik ga dan gewoon ergens anders staan, want ik ben daar voor het optreden.
Maar goed, ik ga dan gewoon ergens anders staan, want ik ben daar voor het optreden.
Dat doe ik dan toch niet zo snel. Zie je dan nog maar eens te verplaatsen en een goed plekje te vinden. Plus je wordt dan eigenlijk degene waarvoor je wegloopt...
Ik tik ze meestal meteen even aan en zeg gewoon: 'U gaat nu direct voor mij staan, terwijl hier eigenlijk geen plek is'. Succes ratio is ongeveer 65 procent.
0
geplaatst: 28 oktober 2018, 12:50 uur
Stijn_Slayer schreef:
Dat doe ik dan toch niet zo snel. Zie je dan nog maar eens te verplaatsen en een goed plekje te vinden. Plus je wordt dan eigenlijk degene waarvoor je wegloopt...
(quote)
Is ook weer zo ja. Als je een echt mooie plek hebt is het wel zonde om weg te lopen. Wat je laatste zin betreft: zo had ik er nog niet over nagedacht..
1
geplaatst: 28 oktober 2018, 12:56 uur
Het overkwam mij eens dat ik dacht een mooi plekje te hebben gevonden terwijl ik onwijs laat was. Wordt ik op de schouders getikt en staat er een meisje van niet veel meer dan 1,50 meter pal achter me. Oeps...
Ik denk dat veel lange mensen wel rekening met je willen houden, maar niet altijd even goed beseffen dat ze in de weg staan. Vriendelijk vragen zal meestal de oplossing zijn.
Ik denk dat veel lange mensen wel rekening met je willen houden, maar niet altijd even goed beseffen dat ze in de weg staan. Vriendelijk vragen zal meestal de oplossing zijn.
1
Stijn_Slayer
geplaatst: 28 oktober 2018, 13:04 uur
Ik moet dan altijd een beetje denken aan mensen die bij de supermarkt door het hekje gaan en zodra ze erdoorheen zijn ineens tot stilstand komen om uitgerekend dáár te gaan bedenken welke route ze zullen nemen.
0
geplaatst: 26 november 2018, 16:20 uur
0
geplaatst: 26 november 2018, 17:07 uur
Ja, ik zette te hoog in op tenminste 1 concert per jaar te bezoeken.
Is nu 1 concert per 1,5 jaar ofzo (naar boven afgerond).
Is nu 1 concert per 1,5 jaar ofzo (naar boven afgerond).
* denotes required fields.