Muziek / Toplijsten en favorieten / De MuMe Top 40 #8: 70s
zoeken in:
0
geplaatst: 7 juni 2019, 09:57 uur
gaucho schreef:
Hotdamn, Zagato! Zie ik jouw lijstje en besef ik: geen Rainbow, geen Rush en geen Zep en Deep Purple in mijn lijstje. Vooral die laatste mag eigenlijk niet ontbreken. Ben sowieso mijn hele hardrock-roots vergeten, geloof ik. Soms is het gewoon lastig als een mens van zoveel verschillende muziekjes houdt. Ik doe nooit meer mee aan een Top 30...
Hotdamn, Zagato! Zie ik jouw lijstje en besef ik: geen Rainbow, geen Rush en geen Zep en Deep Purple in mijn lijstje. Vooral die laatste mag eigenlijk niet ontbreken. Ben sowieso mijn hele hardrock-roots vergeten, geloof ik. Soms is het gewoon lastig als een mens van zoveel verschillende muziekjes houdt. Ik doe nooit meer mee aan een Top 30...
Of gewoon zorgen dat je een stem hebt staan bij alles wat je kent, dan trek je zo je hele 70's collectie uit de MuMe-database en vergeet je niks
1
geplaatst: 7 juni 2019, 10:35 uur
GrafGantz schreef:
Of gewoon zorgen dat je een stem hebt staan bij alles wat je kent
Of gewoon zorgen dat je een stem hebt staan bij alles wat je kent
Ja, dat laatste is bij mij dus een probleem, ik stem veel te fragmentarisch. Misschien toch maar eens wat meer stemmen gaan uitbrengen...
2
geplaatst: 7 juni 2019, 17:42 uur
Voor mij ff snel toch een top 20:
1. Yes – Close to the edge (1972)
2. Genesis – Selling England by the pound (1973)
3. Queen - A Day at the Races (1976)
4. Genesis – Seconds Out (1977)
5. Nick Drake – Pink Moon (1972)
6. Genesis – Nursery Crime (1971)
7. J.J. Cale - Naturally (1971)
8. Yes - The Yes Album (1971)
9. Queen – Queen II (1974)
10. Pink Floyd - Wish You Were Here (1975)
11. Yes - Fragile (1971)
12. Pink Floyd - The Wall (1979)
13. Queen - Sheer Heart Attack (1974)
14. David Bowie - The Rise and Fall of Ziggy Stardust and the Spiders from Mars (1972)
15. Led Zeppelin - Led Zeppelin III (1970)
16. Genesis - The Lamb Lies Down on Broadway (1974)
17. Led Zeppelin - Led Zeppelin IV (1971)
18. David Bowie - Low (1977)
19. J.J. Cale - Really (1972)
20. J.J. Cale - Okie (1974)
1. Yes – Close to the edge (1972)
2. Genesis – Selling England by the pound (1973)
3. Queen - A Day at the Races (1976)
4. Genesis – Seconds Out (1977)
5. Nick Drake – Pink Moon (1972)
6. Genesis – Nursery Crime (1971)
7. J.J. Cale - Naturally (1971)
8. Yes - The Yes Album (1971)
9. Queen – Queen II (1974)
10. Pink Floyd - Wish You Were Here (1975)
11. Yes - Fragile (1971)
12. Pink Floyd - The Wall (1979)
13. Queen - Sheer Heart Attack (1974)
14. David Bowie - The Rise and Fall of Ziggy Stardust and the Spiders from Mars (1972)
15. Led Zeppelin - Led Zeppelin III (1970)
16. Genesis - The Lamb Lies Down on Broadway (1974)
17. Led Zeppelin - Led Zeppelin IV (1971)
18. David Bowie - Low (1977)
19. J.J. Cale - Really (1972)
20. J.J. Cale - Okie (1974)
1
geplaatst: 7 juni 2019, 17:52 uur
Als nog RUSH toegevoegd!
1. Genesis - the lamb lies down on broadway (1974)
2. RUSH - a Farewel to Kings (1977)
3. Genesis - selling england by the pound (1973)
4. Supertramp - crime of the century ( 1974)
5. Steely Dan - Aja (1977)
6. Peter Gabriel - I (1977)
7. RUSH - Hemispheres (1978)
8. Todd Rundgren - somethinh / anything (1972)
9. Utopia - RA (1977)
10. Gino Vannelli - storm at sunup (1975)
11. Japan- adolescent sex (1978)
12. Neil Young - Harvest (1972)
13. Gino Vannelli - Powerful people (1974)
14. Pink Floyd - wish yoy where here (1975)
15.Camel - raindances (1977)
16.the Eagles - Hotel California (1976)
17. The Alan Parsons Project - I Robot (1971)
18. Emerson Lake & Palmer - Tarkus (1971)
19. Steve Hackett - Voyage of the Acolythe (1975)
20. Emerson Lake & palmer - Trilogy (1972)
21. Judas Priest - unleashed in the East (1979)
22. Yes - going for the one (1977)
23. Genesis - foxtrot (1972)
24. Deep Purple - in Rock (1970)
25. Uriah Heep - Demons & wizzwards (1972)
26. Neil Young - zuma (1975)
27. Roxy Music - roxy music (1972)
28. Supertramp - Crisis? What Crisis?
29.Utopia - oops! Wrong Planet (1979)
30. Genesis - wind & wuthering (1976) [/quote]
Geen Rush Neil Peart? [/quote
1. Genesis - the lamb lies down on broadway (1974)
2. RUSH - a Farewel to Kings (1977)
3. Genesis - selling england by the pound (1973)
4. Supertramp - crime of the century ( 1974)
5. Steely Dan - Aja (1977)
6. Peter Gabriel - I (1977)
7. RUSH - Hemispheres (1978)
8. Todd Rundgren - somethinh / anything (1972)
9. Utopia - RA (1977)
10. Gino Vannelli - storm at sunup (1975)
11. Japan- adolescent sex (1978)
12. Neil Young - Harvest (1972)
13. Gino Vannelli - Powerful people (1974)
14. Pink Floyd - wish yoy where here (1975)
15.Camel - raindances (1977)
16.the Eagles - Hotel California (1976)
17. The Alan Parsons Project - I Robot (1971)
18. Emerson Lake & Palmer - Tarkus (1971)
19. Steve Hackett - Voyage of the Acolythe (1975)
20. Emerson Lake & palmer - Trilogy (1972)
21. Judas Priest - unleashed in the East (1979)
22. Yes - going for the one (1977)
23. Genesis - foxtrot (1972)
24. Deep Purple - in Rock (1970)
25. Uriah Heep - Demons & wizzwards (1972)
26. Neil Young - zuma (1975)
27. Roxy Music - roxy music (1972)
28. Supertramp - Crisis? What Crisis?
29.Utopia - oops! Wrong Planet (1979)
30. Genesis - wind & wuthering (1976) [/quote]
Geen Rush Neil Peart? [/quote
0
geplaatst: 7 juni 2019, 19:38 uur
1. Joni Mitchell - Blue (1971)
2. The Clash - London Calling (1979)
3. The Rolling Stones - Exile on Main St. (1972)
4. Television - Marquee Moon (1977)
5. David Bowie - The Rise and Fall of Ziggy Stardust and the Spiders from Mars (1972)
6. David Bowie - Low (1977)
7. Wipers - Is This Real? (1979)
8. The Modern Lovers - The Modern Lovers (1976)
9. Joy Division - Unkown Pleasures (1979)
10. Nick Drake - Pink Moon (1972)
11. Nick Drake - Bryter Layter (1971)
12. David Bowie - Hunky Dory (1971)
13. Can - Future Days (1973)
14. The Rolling Stones - Sticky Fingers (1971)
15. Judee Sill - Judee Sill (1971)
16. Tom Waits - Closing Time (1973)
17. Sex Pistols - Never Mind the Bollocks Here's the Sex Pistols (1977)
18. Neil Young - Harvest (1972)
19. T. Rex - Electric Warrior (1971)
20. Neil Young - After the Gold Rush (1970)
21. John Cale - Paris 1919 (1973)
22. Talking Heads - Talking Heads: 77 (1977)
23. Iggy Pop - Lust for Life (1977)
24. Vashti Bunyan - Just Another Diamond Day (1970)
25. Joni Mitchell - Hejira (1976)
26. Patti Smith - Horses (1975)
27. The Doors - L.A. Woman (1971)
28. Curtis Mayfield - Curtis (1970)
29. Kraftwerk - Radio-Activity (1975)
30. The Raincoats - The Raincoats (1979)
2. The Clash - London Calling (1979)
3. The Rolling Stones - Exile on Main St. (1972)
4. Television - Marquee Moon (1977)
5. David Bowie - The Rise and Fall of Ziggy Stardust and the Spiders from Mars (1972)
6. David Bowie - Low (1977)
7. Wipers - Is This Real? (1979)
8. The Modern Lovers - The Modern Lovers (1976)
9. Joy Division - Unkown Pleasures (1979)
10. Nick Drake - Pink Moon (1972)
11. Nick Drake - Bryter Layter (1971)
12. David Bowie - Hunky Dory (1971)
13. Can - Future Days (1973)
14. The Rolling Stones - Sticky Fingers (1971)
15. Judee Sill - Judee Sill (1971)
16. Tom Waits - Closing Time (1973)
17. Sex Pistols - Never Mind the Bollocks Here's the Sex Pistols (1977)
18. Neil Young - Harvest (1972)
19. T. Rex - Electric Warrior (1971)
20. Neil Young - After the Gold Rush (1970)
21. John Cale - Paris 1919 (1973)
22. Talking Heads - Talking Heads: 77 (1977)
23. Iggy Pop - Lust for Life (1977)
24. Vashti Bunyan - Just Another Diamond Day (1970)
25. Joni Mitchell - Hejira (1976)
26. Patti Smith - Horses (1975)
27. The Doors - L.A. Woman (1971)
28. Curtis Mayfield - Curtis (1970)
29. Kraftwerk - Radio-Activity (1975)
30. The Raincoats - The Raincoats (1979)
0
geplaatst: 7 juni 2019, 20:09 uur
Ook mijn favoriete decennium. Haast niet te doen om het bij 30 te houden, zat er met 5* en 4,5* albums al ruim overheen. Toch een selectie, met vooral een goed vertegenwoordigde eerste helft van het decennium.
1. Bob Dylan - Blood on the Tracks (1975)
2. The Rolling Stones - Sticky Fingers (1971)
3. Neil Young - Harvest (1972)
4. Deep Purple - In Rock (1970)
5. Steely Dan - Can't Buy a Thrill (1972)
6. Pink Floyd - Wish You Were Here (1975)
7. Gram Parsons - GP (1973)
8. Camel - Mirage (1974)
9. Steeleye Span - Hark! The Village Wait (1970)
10. Pink Floyd - The Dark Side of the Moon (1973)
11. Fotheringay - Fotheringay (1970)
12. The Who - Who's Next (1971)
13. Genesis - Selling England by the Pound (1973)
14. George Harrison - All Things Must Pass (1970)
15. Rainbow - Rising (1976)
16. Paul Kantner & Jefferson Starship - Blows Against the Empire (1970)
17. Led Zeppelin - Led Zeppelin IV (1971)
18. The Kinks - Muswell Hillbillies (1971)
19. The Nitty Gritty Dirt Band - Will the Circle Be Unbroken (1972)
20. The Rolling Stones - Exile on Main St. (1972)
21. Lynyrd Skynyrd - (Pronounced 'Lĕh-'nérd 'Skin-'nérd) (1973)
22. Neil Young - On the Beach (1974)
23. Creedence Clearwater Revival - Cosmo's Factory (1970)
24. David Crosby - If I Could Only Remember My Name (1971)
25. Deep Purple - Machine Head (1972)
26. J.J. Cale - Naturally (1971)
27. Led Zeppelin - Houses of the Holy (1973)
28. Derek and the Dominos - Layla and Other Assorted Love Songs (1970)
29. Herman Brood & His Wild Romance - Shpritsz (1978)
30. Frank Zappa - Apostrophe (') (1974)
1. Bob Dylan - Blood on the Tracks (1975)
2. The Rolling Stones - Sticky Fingers (1971)
3. Neil Young - Harvest (1972)
4. Deep Purple - In Rock (1970)
5. Steely Dan - Can't Buy a Thrill (1972)
6. Pink Floyd - Wish You Were Here (1975)
7. Gram Parsons - GP (1973)
8. Camel - Mirage (1974)
9. Steeleye Span - Hark! The Village Wait (1970)
10. Pink Floyd - The Dark Side of the Moon (1973)
11. Fotheringay - Fotheringay (1970)
12. The Who - Who's Next (1971)
13. Genesis - Selling England by the Pound (1973)
14. George Harrison - All Things Must Pass (1970)
15. Rainbow - Rising (1976)
16. Paul Kantner & Jefferson Starship - Blows Against the Empire (1970)
17. Led Zeppelin - Led Zeppelin IV (1971)
18. The Kinks - Muswell Hillbillies (1971)
19. The Nitty Gritty Dirt Band - Will the Circle Be Unbroken (1972)
20. The Rolling Stones - Exile on Main St. (1972)
21. Lynyrd Skynyrd - (Pronounced 'Lĕh-'nérd 'Skin-'nérd) (1973)
22. Neil Young - On the Beach (1974)
23. Creedence Clearwater Revival - Cosmo's Factory (1970)
24. David Crosby - If I Could Only Remember My Name (1971)
25. Deep Purple - Machine Head (1972)
26. J.J. Cale - Naturally (1971)
27. Led Zeppelin - Houses of the Holy (1973)
28. Derek and the Dominos - Layla and Other Assorted Love Songs (1970)
29. Herman Brood & His Wild Romance - Shpritsz (1978)
30. Frank Zappa - Apostrophe (') (1974)
0
geplaatst: 7 juni 2019, 21:12 uur
1. The Rolling Stones - Exile On Main St. (1972)
2. Rush - Hemispheres (1977)
3. The Rolling Stones - Sticky Fingers (1971)
4. Black Sabbath - Sabbath Bloody Sabbath (1973)
5. Judas Priest - Sad Wings Of Destiny (1976)
6. Deep Purple - Made In Japan (1972)
7. Rush - A Farewell To Kings (1978)
8. Rainbow - Rising (1976)
9. Fleetwood Mac - Rumours (1977)
10. The Rolling Stones - Get Yer Ya-Ya’s Out! (1970)
11. Creedence Clearwater Revival - Cosmo’s Factory (1970)
12. The Allman Brothers Band - At Fillmore East (1971)
13. Deep Purple - Machine Head (1972)
14. Genesis - Selling England By The Pound (1973)
15. Derek and the Dominos - Layla and Other Assorted Lovesongs (1970)
16. Rush - 2112 (1976)
17. Crosby, Stills, Nash & Young - Déjà Vu (1970)
18. Judas Priest - Unleashed In The East (1979)
19. The Who - Who’s Next (1971)
20. Queen - Queen II (1974)
21. ZZ Top - Tres Hombres (1973)
22. Rory Gallagher - Irish Tour (1974)
23. Bob Dylan - Blood on the Tracks (1975)
24. Neil Young - Harvest (1972)
25. Fleetwood Mac - Bare Trees (1972)
26. Van Halen - Van Halen
27. Black Sabbath - Master Of Reality (1971)
28. Motörhead - Overkill (1979)
29. Pink Floyd - Wish You Were Here (1975)
30. Stevie Wonder - Innervisions (1973)
2. Rush - Hemispheres (1977)
3. The Rolling Stones - Sticky Fingers (1971)
4. Black Sabbath - Sabbath Bloody Sabbath (1973)
5. Judas Priest - Sad Wings Of Destiny (1976)
6. Deep Purple - Made In Japan (1972)
7. Rush - A Farewell To Kings (1978)
8. Rainbow - Rising (1976)
9. Fleetwood Mac - Rumours (1977)
10. The Rolling Stones - Get Yer Ya-Ya’s Out! (1970)
11. Creedence Clearwater Revival - Cosmo’s Factory (1970)
12. The Allman Brothers Band - At Fillmore East (1971)
13. Deep Purple - Machine Head (1972)
14. Genesis - Selling England By The Pound (1973)
15. Derek and the Dominos - Layla and Other Assorted Lovesongs (1970)
16. Rush - 2112 (1976)
17. Crosby, Stills, Nash & Young - Déjà Vu (1970)
18. Judas Priest - Unleashed In The East (1979)
19. The Who - Who’s Next (1971)
20. Queen - Queen II (1974)
21. ZZ Top - Tres Hombres (1973)
22. Rory Gallagher - Irish Tour (1974)
23. Bob Dylan - Blood on the Tracks (1975)
24. Neil Young - Harvest (1972)
25. Fleetwood Mac - Bare Trees (1972)
26. Van Halen - Van Halen
27. Black Sabbath - Master Of Reality (1971)
28. Motörhead - Overkill (1979)
29. Pink Floyd - Wish You Were Here (1975)
30. Stevie Wonder - Innervisions (1973)
0
geplaatst: 7 juni 2019, 21:41 uur
2017 2016 2015 2014 2013 2012 2011
1. Jethro Tull - Thick as a Brick (1972)
2. Vangelis - Heaven and Hell (1975)
3. Led Zeppelin - Led Zeppelin IV (1971)
4. David Bowie - Low (1977)
5. Bob Dylan - Blood on the Tracks (1975)
6. Fleetwood Mac - Rumours (1977)
7. Angelo Branduardi - Angelo Branduardi (1974)
8. Mike Oldfield - Tubular Bells (1973)
9. Jethro Tull - Songs from the Wood (1977)
10. Kate Bush - The Kick Inside (1978)
11. Joni Mitchell - Blue (1971)
12. Pink Floyd - Animals (1977)
13. Lou Reed - Berlin (1973)
14. Leonard Cohen - Songs of Love and Hate (1971)
15. Jethro Tull - Heavy Horses (1978)
16. Joy Division - Unknown Pleasures (1979)
17. David Bowie - "Heroes" (1977)
18. Kraftwerk - Trans Europa Express (1977)
19. Jethro Tull - Aqualung (1971)
20. Neil Young - After the Gold Rush (1970)
21. George Harrison - All Things Must Pass (1970)
22. Queen - A Night at the Opera (1975)
23. Van der Graaf Generator - Godbluff (1975)
24. John Lennon - Imagine (1971)
25. Eagles - Hotel California (1976)
26. Brian Eno - Before and After Science (1977)
27. Genesis - Selling England by the Pound (1973)
28. Bruce Springsteen - Born to Run (1975)
29. Cat Stevens - Tea for the Tillerman (1970)
30. Supertramp - Crime of the Century (1974)
18 x 5*
12 x 4,5*
Twee 5*-albums minder dan vorig jaar, Tago Mago en Pawn Hearts verdwijnen; Godbluff komt enigszins in de plaats van die laatste. Voorts wat verschuivingen, vooral onderaan. Queen keert triomfantelijk terug. En na twee jaar Vangelis staat Jethro Tull weer te blinken op de eerste plaats. Misschien goed voor een notering...?
1. Jethro Tull - Thick as a Brick (1972)
2. Vangelis - Heaven and Hell (1975)
3. Led Zeppelin - Led Zeppelin IV (1971)
4. David Bowie - Low (1977)
5. Bob Dylan - Blood on the Tracks (1975)
6. Fleetwood Mac - Rumours (1977)
7. Angelo Branduardi - Angelo Branduardi (1974)
8. Mike Oldfield - Tubular Bells (1973)
9. Jethro Tull - Songs from the Wood (1977)
10. Kate Bush - The Kick Inside (1978)
11. Joni Mitchell - Blue (1971)
12. Pink Floyd - Animals (1977)
13. Lou Reed - Berlin (1973)
14. Leonard Cohen - Songs of Love and Hate (1971)
15. Jethro Tull - Heavy Horses (1978)
16. Joy Division - Unknown Pleasures (1979)
17. David Bowie - "Heroes" (1977)
18. Kraftwerk - Trans Europa Express (1977)
19. Jethro Tull - Aqualung (1971)
20. Neil Young - After the Gold Rush (1970)
21. George Harrison - All Things Must Pass (1970)
22. Queen - A Night at the Opera (1975)
23. Van der Graaf Generator - Godbluff (1975)
24. John Lennon - Imagine (1971)
25. Eagles - Hotel California (1976)
26. Brian Eno - Before and After Science (1977)
27. Genesis - Selling England by the Pound (1973)
28. Bruce Springsteen - Born to Run (1975)
29. Cat Stevens - Tea for the Tillerman (1970)
30. Supertramp - Crime of the Century (1974)
18 x 5*
12 x 4,5*
Twee 5*-albums minder dan vorig jaar, Tago Mago en Pawn Hearts verdwijnen; Godbluff komt enigszins in de plaats van die laatste. Voorts wat verschuivingen, vooral onderaan. Queen keert triomfantelijk terug. En na twee jaar Vangelis staat Jethro Tull weer te blinken op de eerste plaats. Misschien goed voor een notering...?
1
geplaatst: 7 juni 2019, 22:00 uur
GrafGantz schreef:
Voor de 70's ben je in elk geval wel op tijd, en aangezien je daar een lijstje hebt staan word je ongetwijfeld ook getagd als de 80's van start gaan
Het is in ieder geval niet zo dat als je met de 60's een lijstje had dat je dan ook getagd wordt als de 70's van start gaan. Je moet of tot de ingewijden behoren of je moet onlangs een 70's album hebben beoordeeld. Voor de 70's ben je in elk geval wel op tijd, en aangezien je daar een lijstje hebt staan word je ongetwijfeld ook getagd als de 80's van start gaan
Maar gelukkig behoor ik tot degenen die benieuwd zijn of GrafGantz weer eens wat interessants had geschreven. En dat had ie dit keer, daarom heb ik naar dit topic gezocht en nog net op tijd gevonden.
chevy93 schreef:
Zelfs bij grote klassiekers als What's Going On, Songs in the Key of Life en Bitches Brew wordt nauwelijks nog wat geplaatst. Terwijl ik me niet kan voorstellen dat er zo weinig liefhebbers van dat soort platen te vinden zijn op MuMe.
Er is al zoveel gezegd en je wilt niet in herhaling vallen. Zelfs bij grote klassiekers als What's Going On, Songs in the Key of Life en Bitches Brew wordt nauwelijks nog wat geplaatst. Terwijl ik me niet kan voorstellen dat er zo weinig liefhebbers van dat soort platen te vinden zijn op MuMe.
Maar laat ik beloven dat ik deze Pinksteren weer eens een recensie plaats. Dit keer bij "What's going on" mijn nummer 1 uit de 70's.
En die heeft het maar net gered met de eerste plek. Ik had bijna, net als in de 60's, weer dezelfde nummer 1 als Superbitch.
Wat heeft die bitch toch een supersmaak.
1. Marvin Gaye - What's Going On (1971)
2. Stevie Wonder - Songs in the Key of Life (1976)
3. David Bowie - The Rise and Fall of Ziggy Stardust and the Spiders from Mars (1972)
4. The Rolling Stones - Exile on Main St. (1972)
5. Bill Withers - Just as I am (1971)
6. Curtis Mayfield - Curtis (1970)
7. Al Green - I'm Still in Love with You (1972)
8. Television - Marquee Moon (1977)
9. The Clash - London calling (1979)
10. Bob Dylan - Blood on the tracks (1975)
11. Sly and the Family Stone - There's a Riot Goin' On (1971)
12. Bruce Springsteen - Born to run (1975)
13. Nick Drake - Pink moon (1972)
14. Joy Division - Unknown pleasures (1979)
15. Neil Young - After the Gold Rush (1970)
16. Van Morrison - Moondance (1970)
17. Funkadelic - One Nation Under a Groove (1978)
18. Marvin Gaye - Let’s get it on (1973)
19. The Police - Outlandos d'Amour (1978)
20. Donny Hathaway - Donny Hathaway (1971)
21. Sex Pistols - Never mind the bollocks Here’s the sex pistols (1977)
22. Talking heads - Fear of music (1979)
23. Gram Parsons - Grievous angel (1974)
24. Curtis Mayfield - Superfly (1973)
25. Gang of Four - Entertainment! (1979)
26. Sailor - Sailor (1974)
27. Saturday night fever (1977)
28. Fleetwood Mac - Rumours (1977)
29. Ramones - Ramones (1976)
30. Michael Jackson - Off the wall (1979)
Inmiddels heb ik zojuist ook even al deze 30 albums op MM beoordeeld.
1
geplaatst: 7 juni 2019, 22:00 uur
OP DE VALREEP NOG EEN LIJSTJE VAN MIJ;
01. PINK FLOYD - Wish You Were Here (1975)
02. PINK FLOYD - The Wall (1979)
03. GENESIS - The Lamb Lies Down on Broadway (1974)
04. PINK FLOYD - The Dark Side on the Moon (1973)
05. KATE BUSH - The Kick Inside (1978)
06. DAVID BOWIE - The Rise and Fall of Ziggy Stardust & the Spiders from Mars
07. APHRODITE'S CHILD - 666 (Ex-ex-ex) (1971/72)
08. GENESIS - Selling England by the Pound (1973)
09. WIRE - 154 (1979)
10. PROCOL HARUM - Grand Hotel (1973)
11. JEAN-MICHEL JARRE - Oxygène (1976)
12. LED ZEPPELIN - Led Zeppelin (The Four Symbols) (1971)
13. YES - Close to the Edge (1972)
14. THE DOORS - L.A. Woman (1971)
15. TANGERINE DREAM - Ricochet (live) (1975)
16. SUPERTRAMP - Crime of the Century (1974)
17. KRAFTWERK - Autobahn (1974)
18. JEAN-MICHEL JARRE - Equinoxe (1978)
19. NEIL YOUNG - Harvest (1972)
20. THE WHO - Who's Next (1971)
21. KING CRIMSON - Red (1974)
22. IGGY & THE STOOGES - Raw Power (1977)
23. SUICIDE - Suicide (1977)
24. ULTRAVOX! - Ha Ha Ha! (1977)
25. THE ALAN PARSONS PROJECT - I Robot (1977)
26. MIKE OLDFIELD - Hergest Ridge (1974)
27. SUPERTRAMP - Even in the Quietest Moments … (1977)
28. DAVID BOWIE - Low (1977)
29. ROXY MUSIC - Siren (1975)
30. BLACK SABBATH - Paranoid (1970)
31. TANGERINE DREAM - Cyclone (1978)
32. PINK FLOYD - Atom Heart Mother (1970)
33. PINK FLOYD - Meddle (1971)
34. QUEEN - A Night at the Opera (1975)
35. GENESIS - … And Then There Were Three (1978)
36. GARY NUMAN - The Pleasure Principle (1979)
37. YES - The Yes Album (1971)
38. DEEP PURLPLE - Deep Purple in Rock (1971)
39. PROCOL HARUM - Live in Concert with the Edmonton Symphonic Orchestra (1972)
40. VANGELIS - Earth (1972)
01. PINK FLOYD - Wish You Were Here (1975)
02. PINK FLOYD - The Wall (1979)
03. GENESIS - The Lamb Lies Down on Broadway (1974)
04. PINK FLOYD - The Dark Side on the Moon (1973)
05. KATE BUSH - The Kick Inside (1978)
06. DAVID BOWIE - The Rise and Fall of Ziggy Stardust & the Spiders from Mars
07. APHRODITE'S CHILD - 666 (Ex-ex-ex) (1971/72)
08. GENESIS - Selling England by the Pound (1973)
09. WIRE - 154 (1979)
10. PROCOL HARUM - Grand Hotel (1973)
11. JEAN-MICHEL JARRE - Oxygène (1976)
12. LED ZEPPELIN - Led Zeppelin (The Four Symbols) (1971)
13. YES - Close to the Edge (1972)
14. THE DOORS - L.A. Woman (1971)
15. TANGERINE DREAM - Ricochet (live) (1975)
16. SUPERTRAMP - Crime of the Century (1974)
17. KRAFTWERK - Autobahn (1974)
18. JEAN-MICHEL JARRE - Equinoxe (1978)
19. NEIL YOUNG - Harvest (1972)
20. THE WHO - Who's Next (1971)
21. KING CRIMSON - Red (1974)
22. IGGY & THE STOOGES - Raw Power (1977)
23. SUICIDE - Suicide (1977)
24. ULTRAVOX! - Ha Ha Ha! (1977)
25. THE ALAN PARSONS PROJECT - I Robot (1977)
26. MIKE OLDFIELD - Hergest Ridge (1974)
27. SUPERTRAMP - Even in the Quietest Moments … (1977)
28. DAVID BOWIE - Low (1977)
29. ROXY MUSIC - Siren (1975)
30. BLACK SABBATH - Paranoid (1970)
31. TANGERINE DREAM - Cyclone (1978)
32. PINK FLOYD - Atom Heart Mother (1970)
33. PINK FLOYD - Meddle (1971)
34. QUEEN - A Night at the Opera (1975)
35. GENESIS - … And Then There Were Three (1978)
36. GARY NUMAN - The Pleasure Principle (1979)
37. YES - The Yes Album (1971)
38. DEEP PURLPLE - Deep Purple in Rock (1971)
39. PROCOL HARUM - Live in Concert with the Edmonton Symphonic Orchestra (1972)
40. VANGELIS - Earth (1972)
6
geplaatst: 7 juni 2019, 22:18 uur
JE HEBT EEN SCHRIJFFOUT OP 38 DE REST IS QUA LETTERVOLGORDE PRIMA
0
geplaatst: 8 juni 2019, 07:04 uur
vigil schreef:
Wel een STERK LIJSTJE al zeg ik t zelf
is het je tweede account?Wel een STERK LIJSTJE al zeg ik t zelf
0
geplaatst: 8 juni 2019, 08:20 uur
Yep, ik dacht dan zet ik zo rond de 20ste plek Harvest er tussen dan denkt in ieder geval niemand dat ik er achter zit maar helaas dat is dus niet gelukt...
1
geplaatst: 8 juni 2019, 09:48 uur
vigil schreef:
Yep, ik dacht dan zet ik zo rond de 20ste plek Harvest er tussen dan denkt in ieder geval niemand dat ik er achter zit maar helaas dat is dus niet gelukt...
Als je weer een account aanmaakt laat je naam dan met een hoofdletter beginnen. Dat staat veel netter.Yep, ik dacht dan zet ik zo rond de 20ste plek Harvest er tussen dan denkt in ieder geval niemand dat ik er achter zit maar helaas dat is dus niet gelukt...
1
geplaatst: 8 juni 2019, 11:09 uur
Marzipaintree schreef:
Het is in ieder geval niet zo dat als je met de 60's een lijstje had dat je dan ook getagd wordt als de 70's van start gaan. Je moet of tot de ingewijden behoren of je moet onlangs een 70's album hebben beoordeeld.
Maar gelukkig behoor ik tot degenen die benieuwd zijn of GrafGantz weer eens wat interessants had geschreven. En dat had ie dit keer, daarom heb ik naar dit topic gezocht en nog net op tijd gevonden.
Je kunt ook dit topic in de gaten houden. Het is in ieder geval niet zo dat als je met de 60's een lijstje had dat je dan ook getagd wordt als de 70's van start gaan. Je moet of tot de ingewijden behoren of je moet onlangs een 70's album hebben beoordeeld.
Maar gelukkig behoor ik tot degenen die benieuwd zijn of GrafGantz weer eens wat interessants had geschreven. En dat had ie dit keer, daarom heb ik naar dit topic gezocht en nog net op tijd gevonden.
De MuMe Top 40 van... (algemeen topic)
0
geplaatst: 8 juni 2019, 11:20 uur
Dank Chevy!
De jaren 50 heb ik gemist maar dat was in mijn echte leven ook al het geval.
Maar met de 80s, 90s, 2000s en 2010s zal ik zeker mee gaan doen!
De jaren 50 heb ik gemist maar dat was in mijn echte leven ook al het geval.
Maar met de 80s, 90s, 2000s en 2010s zal ik zeker mee gaan doen!
0
geplaatst: 8 juni 2019, 14:15 uur
Nog altijd by far het beste decennium. Platen die hier buiten de top 50 vallen, zouden in vrijwel alle andere decennia nog mijn top 30 halen...
1. Supertramp - Crime of the Century (1974)
2. Pink Floyd - The Dark Side of the Moon (1973)
3. Pink Floyd - Wish You Were Here (1975)
4. Fleetwood Mac - Rumours (1977)
5. Eagles - Desperado (1973)
6. Dire Straits - Dire Straits (1978)
7. Renaissance - Scheherazade and Other Stories (1975)
8. Simon & Garfunkel - Bridge over Troubled Water (1970)
9. Deep Purple - Made in Japan (1972)
10. Eagles - One of These Nights (1975)
11. Creedence Clearwater Revival - Cosmo's Factory (1970)
12. Bill Withers - Just as I Am (1971)
13. The Allman Brothers Band - At Fillmore East (1971)
14. David Bowie - Station to Station (1976)
15. 10cc - The Original Soundtrack (1975)
16. Supertramp - Breakfast in America (1979)
17. Eagles - Hotel California (1976)
18. Camel - Mirage (1974)
19. Genesis - Selling England by the Pound (1973)
20. Toto - Hydra (1979)
21. Bob Dylan - Blood on the Tracks (1975)
22. Leonard Cohen - Songs of Love and Hate (1971)
23. Yes - Close to the Edge (1972)
24. Klaus Schulze - Timewind (1975)
25. Gram Parsons - Grievous Angel (1974)
26. Mike Oldfield - Ommadawn (1975)
27. The Alan Parsons Project - Tales of Mystery and Imagination - Edgar Allan Poe (1976)
28. Wishbone Ash - Argus (1972)
29. Steely Dan - Can't Buy a Thrill (1972)
30. Neil Young - On the Beach (1974)
1. Supertramp - Crime of the Century (1974)
2. Pink Floyd - The Dark Side of the Moon (1973)
3. Pink Floyd - Wish You Were Here (1975)
4. Fleetwood Mac - Rumours (1977)
5. Eagles - Desperado (1973)
6. Dire Straits - Dire Straits (1978)
7. Renaissance - Scheherazade and Other Stories (1975)
8. Simon & Garfunkel - Bridge over Troubled Water (1970)
9. Deep Purple - Made in Japan (1972)
10. Eagles - One of These Nights (1975)
11. Creedence Clearwater Revival - Cosmo's Factory (1970)
12. Bill Withers - Just as I Am (1971)
13. The Allman Brothers Band - At Fillmore East (1971)
14. David Bowie - Station to Station (1976)
15. 10cc - The Original Soundtrack (1975)
16. Supertramp - Breakfast in America (1979)
17. Eagles - Hotel California (1976)
18. Camel - Mirage (1974)
19. Genesis - Selling England by the Pound (1973)
20. Toto - Hydra (1979)
21. Bob Dylan - Blood on the Tracks (1975)
22. Leonard Cohen - Songs of Love and Hate (1971)
23. Yes - Close to the Edge (1972)
24. Klaus Schulze - Timewind (1975)
25. Gram Parsons - Grievous Angel (1974)
26. Mike Oldfield - Ommadawn (1975)
27. The Alan Parsons Project - Tales of Mystery and Imagination - Edgar Allan Poe (1976)
28. Wishbone Ash - Argus (1972)
29. Steely Dan - Can't Buy a Thrill (1972)
30. Neil Young - On the Beach (1974)
3
geplaatst: 8 juni 2019, 14:16 uur
Daarmee is ook het laatste lijstje bekend en zijn we geëindigd op 76 deelnemers.
Opvallend: liefst zes albums van Funkadelic zijn genoemd, maar allemaal slechts één keer en allemaal door andere gebruikers.
Opvallend: liefst zes albums van Funkadelic zijn genoemd, maar allemaal slechts één keer en allemaal door andere gebruikers.
2
geplaatst: 8 juni 2019, 14:56 uur
Hier alvast de albums die het dus NIET gehaald hebben...
(maar wel terug te zien zijn in het eindspel, dus vandaar dat ik ze plaats)
Transformer wist nog maar net bij de bovenste 50 te komen (2 puntjes boven Patti). Tonight's the Night begon voortvarend, maar zakte steeds verder weg. Future Days is voor het eerst sinds de eerste editie weer bij de bovenste 50 (toen werd Tago Mago 6e ). Close to the Edge maakt haar naam waar. En Wipers maakt een opmerkelijke sprong.
https://www.dropbox.com/s/75swqq40ex1tzry/Gedaald.png?raw=1 50. Lou Reed - Transformer (1972) | 427 punten | 10x genoemd
Hoogste positie: 5 | Aantal keer Top 5: 1
2017: 41 | 2016: 36 | 2015: 31 | 2014: 33 | 2013: 35 | 2012: 41 | 2011: 62
Positie na [X] lijstjes: [20]: 176 | [46]: 71 | [60]: 52
Spotify: Transformer by Lou Reed on Spotify - open.spotify.com
https://www.dropbox.com/s/75swqq40ex1tzry/Gedaald.png?raw=1 49. Neil Young - Tonight's the Night (1975) | 432 punten | 8x genoemd
Hoogste positie: 3 | Aantal keer Top 5: 2
2017: 46 | 2016: 94 | 2015: 119 | 2014: 98 | 2013: 52 | 2012: 79 | 2011: 62
Positie na [X] lijstjes: [20]: 25 | [46]: 37 | [60]: 48
Spotify: Tonight's the Night by Neil Young on Spotify - open.spotify.com
https://www.dropbox.com/s/5qpb18tv1twmzj0/Reentry.jpeg?raw=1 48. Can - Future Days (1973) | 442 punten | 9x genoemd
Hoogste positie: 2 | Aantal keer Top 5: 1
2017: 80 | 2016: 68 | 2015: 77 | 2014: 76 | 2013: 178 | 2012: 143 | 2011: 46
Positie na [X] lijstjes: [20]: 102 | [46]: 64 | [60]: 54
Spotify: Future Days (Remastered) by CAN on Spotify - open.spotify.com
https://www.dropbox.com/s/5qpb18tv1twmzj0/Reentry.jpeg?raw=1 47. Yes - Close to the Edge (1972) | 449 punten | 9x genoemd
Nr. 1 van: FrodoK | Aantal keer Top 5: 2
2017: 79 | 2016: 69 | 2015: 51 | 2014: 42 | 2013: 100 | 2012: 52 | 2011: 28
Positie na [X] lijstjes: [20]: 116 | [46]: 244 | [60]: 103
Spotify: Close To The Edge (Deluxe Version) by Yes on Spotify - open.spotify.com
https://www.dropbox.com/s/4oeabhsbwgl4kxh/Nieuw.png?raw=1 46. Wipers - Is This Real? (1979) | 465 punten | 9x genoemd
Hoogste positie: 3 | Aantal keer Top 5: 2
2017: 75 | 2016: 92 | 2015: 89 | 2014: 197 | 2013: XX | 2012: 213 | 2011: 96
Positie na [X] lijstjes: [20]: 39 | [46]: 44 | [60]: 39
Spotify: Is This Real? by Wipers on Spotify - open.spotify.com
(maar wel terug te zien zijn in het eindspel, dus vandaar dat ik ze plaats)
Transformer wist nog maar net bij de bovenste 50 te komen (2 puntjes boven Patti). Tonight's the Night begon voortvarend, maar zakte steeds verder weg. Future Days is voor het eerst sinds de eerste editie weer bij de bovenste 50 (toen werd Tago Mago 6e ). Close to the Edge maakt haar naam waar. En Wipers maakt een opmerkelijke sprong.
https://www.dropbox.com/s/75swqq40ex1tzry/Gedaald.png?raw=1 50. Lou Reed - Transformer (1972) | 427 punten | 10x genoemd
Hoogste positie: 5 | Aantal keer Top 5: 1
2017: 41 | 2016: 36 | 2015: 31 | 2014: 33 | 2013: 35 | 2012: 41 | 2011: 62
Positie na [X] lijstjes: [20]: 176 | [46]: 71 | [60]: 52
Spotify: Transformer by Lou Reed on Spotify - open.spotify.com
https://www.dropbox.com/s/75swqq40ex1tzry/Gedaald.png?raw=1 49. Neil Young - Tonight's the Night (1975) | 432 punten | 8x genoemd
Hoogste positie: 3 | Aantal keer Top 5: 2
2017: 46 | 2016: 94 | 2015: 119 | 2014: 98 | 2013: 52 | 2012: 79 | 2011: 62
Positie na [X] lijstjes: [20]: 25 | [46]: 37 | [60]: 48
Spotify: Tonight's the Night by Neil Young on Spotify - open.spotify.com
https://www.dropbox.com/s/5qpb18tv1twmzj0/Reentry.jpeg?raw=1 48. Can - Future Days (1973) | 442 punten | 9x genoemd
Hoogste positie: 2 | Aantal keer Top 5: 1
2017: 80 | 2016: 68 | 2015: 77 | 2014: 76 | 2013: 178 | 2012: 143 | 2011: 46
Positie na [X] lijstjes: [20]: 102 | [46]: 64 | [60]: 54
Spotify: Future Days (Remastered) by CAN on Spotify - open.spotify.com
https://www.dropbox.com/s/5qpb18tv1twmzj0/Reentry.jpeg?raw=1 47. Yes - Close to the Edge (1972) | 449 punten | 9x genoemd
Nr. 1 van: FrodoK | Aantal keer Top 5: 2
2017: 79 | 2016: 69 | 2015: 51 | 2014: 42 | 2013: 100 | 2012: 52 | 2011: 28
Positie na [X] lijstjes: [20]: 116 | [46]: 244 | [60]: 103
Spotify: Close To The Edge (Deluxe Version) by Yes on Spotify - open.spotify.com
https://www.dropbox.com/s/4oeabhsbwgl4kxh/Nieuw.png?raw=1 46. Wipers - Is This Real? (1979) | 465 punten | 9x genoemd
Hoogste positie: 3 | Aantal keer Top 5: 2
2017: 75 | 2016: 92 | 2015: 89 | 2014: 197 | 2013: XX | 2012: 213 | 2011: 96
Positie na [X] lijstjes: [20]: 39 | [46]: 44 | [60]: 39
Spotify: Is This Real? by Wipers on Spotify - open.spotify.com
0
geplaatst: 8 juni 2019, 15:03 uur
Een matige prestatie van Innervisions, slechts één keer scoorde die slechter. De Lam van Peter Gabriel staat waar die bijna altijd staat. Morrison Hotel is weer eens terug bij de bovenste 50. Hotel California evenaart de beste prestatie ooit. En 154 is de ‘best of the rest’, met evenveel punten als de nummer 40, maar is één keer minder genoemd.
Ook opvallend: drie van de vijf platen waren al eens hekkensluiter van de top 40.
https://www.dropbox.com/s/75swqq40ex1tzry/Gedaald.png?raw=1 45. Stevie Wonder - Innervisions (1973) | 482 punten | 10x genoemd
Hoogste positie: 4 | Aantal keer Top 5: 1
2017: 42 | 2016: 37 | 2015: 27 | 2014: 36 | 2013: 40 | 2012: 46 | 2011: 39
Positie na [X] lijstjes: [20]: 56 | [46]: 38 | [60]: 37
Spotify: Innervisions (Reissue) by Stevie Wonder on Spotify - open.spotify.com
https://www.dropbox.com/s/75swqq40ex1tzry/Gedaald.png?raw=1 44. Genesis - The Lamb Lies Down on Broadway (1974) | 487 punten | 9x genoemd
Nr. 1 van: Neal Peart, Salvadore | Aantal keer Top 5: 3
2017: 40 | 2016: 47 | 2015: 39 | 2014: 63 | 2013: 117 | 2012: 45 | 2011: XX
Positie na [X] lijstjes: [20]: 95 | [46]: 106 | [60]: 70
Spotify: Niet op Spotify
https://www.dropbox.com/s/5qpb18tv1twmzj0/Reentry.jpeg?raw=1 43. The Doors - Morrison Hotel (1970) | 513 punten | 9x genoemd
Hoogste positie: 3 | Aantal keer Top 5: 1
2017: 64 | 2016: 64 | 2015: 43 | 2014: 49 | 2013: 46 | 2012: 392 | 2011: 128
Positie na [X] lijstjes: [20]: 43 | [46]: 23 | [60]: 31
Spotify: Morrison Hotel by The Doors on Spotify - open.spotify.com
https://www.dropbox.com/s/933x0ggqmdzj650/Gestegen.png?raw=1 42. Eagles - Hotel California (1976) | 513 punten | 10x genoemd
Nr. 1 van: TEQUILA SUNRISE | Aantal keer Top 5: 2
2017: 45 | 2016: 158 | 2015: 79 | 2014: 48 | 2013: 44 | 2012: 42 | 2011: 110
Positie na [X] lijstjes: [20]: XX | [46]: 42 | [60]: 51
Spotify: Hotel California (2013 Remaster) by Eagles on Spotify - open.spotify.com
https://www.dropbox.com/s/933x0ggqmdzj650/Gestegen.png?raw=1 41. Wire - 154 (1979) | 517 punten | 11x genoemd
Nr. 1 van: zaaf | Aantal keer Top 5: 2
2017: 43 | 2016: 40 | 2015: 50 | 2014: 67 | 2013: 81 | 2012: 139 | 2011: 50
Positie na [X] lijstjes: [20]: 17 | [46]: 27 | [60]: 36
Spotify: 154 by Wire on Spotify - open.spotify.com
Ook opvallend: drie van de vijf platen waren al eens hekkensluiter van de top 40.
https://www.dropbox.com/s/75swqq40ex1tzry/Gedaald.png?raw=1 45. Stevie Wonder - Innervisions (1973) | 482 punten | 10x genoemd
Hoogste positie: 4 | Aantal keer Top 5: 1
2017: 42 | 2016: 37 | 2015: 27 | 2014: 36 | 2013: 40 | 2012: 46 | 2011: 39
Positie na [X] lijstjes: [20]: 56 | [46]: 38 | [60]: 37
Spotify: Innervisions (Reissue) by Stevie Wonder on Spotify - open.spotify.com
https://www.dropbox.com/s/75swqq40ex1tzry/Gedaald.png?raw=1 44. Genesis - The Lamb Lies Down on Broadway (1974) | 487 punten | 9x genoemd
Nr. 1 van: Neal Peart, Salvadore | Aantal keer Top 5: 3
2017: 40 | 2016: 47 | 2015: 39 | 2014: 63 | 2013: 117 | 2012: 45 | 2011: XX
Positie na [X] lijstjes: [20]: 95 | [46]: 106 | [60]: 70
Spotify: Niet op Spotify
https://www.dropbox.com/s/5qpb18tv1twmzj0/Reentry.jpeg?raw=1 43. The Doors - Morrison Hotel (1970) | 513 punten | 9x genoemd
Hoogste positie: 3 | Aantal keer Top 5: 1
2017: 64 | 2016: 64 | 2015: 43 | 2014: 49 | 2013: 46 | 2012: 392 | 2011: 128
Positie na [X] lijstjes: [20]: 43 | [46]: 23 | [60]: 31
Spotify: Morrison Hotel by The Doors on Spotify - open.spotify.com
https://www.dropbox.com/s/933x0ggqmdzj650/Gestegen.png?raw=1 42. Eagles - Hotel California (1976) | 513 punten | 10x genoemd
Nr. 1 van: TEQUILA SUNRISE | Aantal keer Top 5: 2
2017: 45 | 2016: 158 | 2015: 79 | 2014: 48 | 2013: 44 | 2012: 42 | 2011: 110
Positie na [X] lijstjes: [20]: XX | [46]: 42 | [60]: 51
Spotify: Hotel California (2013 Remaster) by Eagles on Spotify - open.spotify.com
https://www.dropbox.com/s/933x0ggqmdzj650/Gestegen.png?raw=1 41. Wire - 154 (1979) | 517 punten | 11x genoemd
Nr. 1 van: zaaf | Aantal keer Top 5: 2
2017: 43 | 2016: 40 | 2015: 50 | 2014: 67 | 2013: 81 | 2012: 139 | 2011: 50
Positie na [X] lijstjes: [20]: 17 | [46]: 27 | [60]: 36
Spotify: 154 by Wire on Spotify - open.spotify.com
1
geplaatst: 8 juni 2019, 15:20 uur
Het lam staat inmiddels wel op spotify: The Lamb Lies Down On Broadway (Remastered 2008) by Genesis on Spotify - open.spotify.com
2
geplaatst: 8 juni 2019, 16:19 uur
https://www.dropbox.com/s/5qpb18tv1twmzj0/Reentry.jpeg?raw=1 40. Creedence Clearwater Revival - Cosmo's Factory (1970) | 517 punten | 12x genoemd
Hoogste positie: 7 | Aantal keer Top 5: 0
2017: 50 | 2016: 33 | 2015: 33 | 2014: 35 | 2013: 49 | 2012: 45 | 2011: 72
Positie na [X] lijstjes: [20]: 223 | [46]: 59 | [60]: 50
Spotify: Cosmo's Factory (40th Anniversary Edition) by Creedence Clearwater Revival on Spotify - open.spotify.com
De enige plaat in de top 40 die bij niemand top 5 stond, maar haalt desondanks de top 40, omdat die één keer vaker genoemd is dan 154 van Wire.
https://www.dropbox.com/s/75swqq40ex1tzry/Gedaald.png?raw=1 39. Can - Tago Mago (1971) | 519 punten | 8x genoemd
Hoogste positie: 2 | Aantal keer Top 5: 4
2017: 37 | 2016: 30 | 2015: 40 | 2014: 32 | 2013: 33 | 2012: 25 | 2011: 6
Positie na [X] lijstjes: [20]: 15 | [46]: 31 | [60]: 40
Spotify: Tago Mago (Remastered) by CAN on Spotify - open.spotify.com
Begon voortvarend (zoals ieder jaar), maar zakte langzaam weg. Tegelijkertijd kwam Future Days juist steeds hoger en het verschil tussen die twee platen is nog nooit zo klein geweest. Ook Ege Bamyasi haalt de top 100 ook (79).
https://www.dropbox.com/s/5qpb18tv1twmzj0/Reentry.jpeg?raw=1 38. Talking Heads - Fear of Music (1979) | 530 punten | 14x genoemd
Hoogste positie: 3 | Aantal keer Top 5: 1
2017: 70 | 2016: 59 | 2015: 49 | 2014: 44 | 2013: 54 | 2012: 91 | 2011: 35
Positie na [X] lijstjes: [20]: 22 | [46]: 41 | [60]: 41
Spotify: Fear Of Music (Deluxe Version) by Talking Heads on Spotify - open.spotify.com
Ik dacht dat dit wel een redelijk vaste kandidaat was, maar ik zie dat alleen het eerste jaar deze de top 40 wist te halen. Heeft veruit het laagste gemiddelde van de platen bovenin, dus moest het vooral hebben van de kwantiteit.
https://www.dropbox.com/s/5qpb18tv1twmzj0/Reentry.jpeg?raw=1 37. The Modern Lovers - The Modern Lovers (1976) | 531 punten | 9x genoemd
Nr. 1 van: Dwejkk_ | Aantal keer Top 5: 3
2017: 61 | 2016: 39 | 2015: 72 | 2014: 74 | 2013: 61 | 2012: 78 | 2011: 196
Positie na [X] lijstjes: [20]: 101 | [46]: 61 | [60]: 45
Spotify: The Modern Lovers by The Modern Lovers on Spotify - open.spotify.com
Steeg in 2016 opeens de top 40 in en viel vorige keer weer ‘gewoon’ terug. Het leek dus een eenmalige aangelegenheid te zijn, maar niets is minder waar. Dit jaar is dit eigenzinnige debuut wederom in de top 40 te vinden, en hoger dan ooit.
https://www.dropbox.com/s/4oeabhsbwgl4kxh/Nieuw.png?raw=1 36. Curtis Mayfield - Superfly (1972) | 533 punten | 9x genoemd
Hoogste positie: 2 | Aantal keer Top 5: 3
2017: 89 | 2016: 96 | 2015: 84 | 2014: 57 | 2013: 50 | 2012: 112 | 2011: 77
Positie na [X] lijstjes: [20]: 77 | [46]: 43 | [60]: 34
Spotify: Superfly - Definitive Remastered Edition (2 Volume Special Edition) by Curtis Mayfield on Spotify - open.spotify.com
Haalde ooit plek 50, maar de top 40 was toch nooit in de buurt. Ergens halverwege sloop Superfly richting de top 40 en ik verwachtte dat die nog wel weg zou vallen. Niet dus. En dan te bedenken dat Curtis (64) met een goed gemikt lijstje ook nog bij de bovenste 50 had kunnen komen.
Hoogste positie: 7 | Aantal keer Top 5: 0
2017: 50 | 2016: 33 | 2015: 33 | 2014: 35 | 2013: 49 | 2012: 45 | 2011: 72
Positie na [X] lijstjes: [20]: 223 | [46]: 59 | [60]: 50
Spotify: Cosmo's Factory (40th Anniversary Edition) by Creedence Clearwater Revival on Spotify - open.spotify.com
De enige plaat in de top 40 die bij niemand top 5 stond, maar haalt desondanks de top 40, omdat die één keer vaker genoemd is dan 154 van Wire.
BoyOnHeavenHill schreef:
een staalkaart van het kunnen van deze band, met ontspannen rock & roll (Before you accuse me), psychedelische countrypop (Lookin' out my back door), een benauwende moerasrocker die laat zien hoe je een nummer met maar één akkoord toch gigantisch spannend kan houden (Run through the jungle), briesende rock (Up around the bend), een donker nummer met de lichtste jangle-gitaar die je je maar kunt voorstellen (Who'll stop the rain), een bluesy workout (I heard it through the grapevine), een lofzang op hoe het melancholische verlangen om te zwerven soms hand-in-hand met het verlangen naar thuis kan gaan (Long as I can see the light), en (mijn persoonlijke favoriet, zoals van wel meer gebruikers hier) een opener met een instrumentaal gitaarstuk van vier minuten dat ook tien minuten had mogen duren. Zeer afwisselend, maar met als constanten de hoge kwaliteit, de strakke helderheid van de sound, en die enorme stem, één van de krachtigste en meest expressieve uit de pop/rock-geschiedenis wat mij betreft (dat "Yeah! Yeah! Yeah! Oh yeah!" van de plaatafsluiter, koude rillingen). Green River is mij nog net iets dierbaarder, maar Cosmo's factory is denk ik wel het ultieme Creedence-statement.
een staalkaart van het kunnen van deze band, met ontspannen rock & roll (Before you accuse me), psychedelische countrypop (Lookin' out my back door), een benauwende moerasrocker die laat zien hoe je een nummer met maar één akkoord toch gigantisch spannend kan houden (Run through the jungle), briesende rock (Up around the bend), een donker nummer met de lichtste jangle-gitaar die je je maar kunt voorstellen (Who'll stop the rain), een bluesy workout (I heard it through the grapevine), een lofzang op hoe het melancholische verlangen om te zwerven soms hand-in-hand met het verlangen naar thuis kan gaan (Long as I can see the light), en (mijn persoonlijke favoriet, zoals van wel meer gebruikers hier) een opener met een instrumentaal gitaarstuk van vier minuten dat ook tien minuten had mogen duren. Zeer afwisselend, maar met als constanten de hoge kwaliteit, de strakke helderheid van de sound, en die enorme stem, één van de krachtigste en meest expressieve uit de pop/rock-geschiedenis wat mij betreft (dat "Yeah! Yeah! Yeah! Oh yeah!" van de plaatafsluiter, koude rillingen). Green River is mij nog net iets dierbaarder, maar Cosmo's factory is denk ik wel het ultieme Creedence-statement.
https://www.dropbox.com/s/75swqq40ex1tzry/Gedaald.png?raw=1 39. Can - Tago Mago (1971) | 519 punten | 8x genoemd
Hoogste positie: 2 | Aantal keer Top 5: 4
2017: 37 | 2016: 30 | 2015: 40 | 2014: 32 | 2013: 33 | 2012: 25 | 2011: 6
Positie na [X] lijstjes: [20]: 15 | [46]: 31 | [60]: 40
Spotify: Tago Mago (Remastered) by CAN on Spotify - open.spotify.com
Begon voortvarend (zoals ieder jaar), maar zakte langzaam weg. Tegelijkertijd kwam Future Days juist steeds hoger en het verschil tussen die twee platen is nog nooit zo klein geweest. Ook Ege Bamyasi haalt de top 100 ook (79).
LocoHermano schreef:
Dit is een typische groeiert. Maanden geleden gekocht, een keer gedraaid, tijd lang laten liggen en deze week weer aan het werk gezet. De eerste keer dacht ik 'tsja', nu verander ik langzaam in een mushroom, die zich warmt in zijn paperhouse en roept 'oh yeah, halleluhwah', wat een lekkere plaat.
Dit is een typische groeiert. Maanden geleden gekocht, een keer gedraaid, tijd lang laten liggen en deze week weer aan het werk gezet. De eerste keer dacht ik 'tsja', nu verander ik langzaam in een mushroom, die zich warmt in zijn paperhouse en roept 'oh yeah, halleluhwah', wat een lekkere plaat.
https://www.dropbox.com/s/5qpb18tv1twmzj0/Reentry.jpeg?raw=1 38. Talking Heads - Fear of Music (1979) | 530 punten | 14x genoemd
Hoogste positie: 3 | Aantal keer Top 5: 1
2017: 70 | 2016: 59 | 2015: 49 | 2014: 44 | 2013: 54 | 2012: 91 | 2011: 35
Positie na [X] lijstjes: [20]: 22 | [46]: 41 | [60]: 41
Spotify: Fear Of Music (Deluxe Version) by Talking Heads on Spotify - open.spotify.com
Ik dacht dat dit wel een redelijk vaste kandidaat was, maar ik zie dat alleen het eerste jaar deze de top 40 wist te halen. Heeft veruit het laagste gemiddelde van de platen bovenin, dus moest het vooral hebben van de kwantiteit.
west schreef:
Muzikaal door en voor lichtelijk gestoorden, mensen met Fear of Music. Vandaar de muziek van the Talking Heads, zeker op dit album. Want openingsnummer I Zimbra springt letterlijk alle kanten op. Verder vult het album zich met heerlijke ritmes, funky gitaren en bassen, juist ook weer fraaie rustmomenten, tempowisselingen en de oh zo kenmerkende 'zang' van David Byrne.
Na vele malen draaien waardeer ik echt alle nummers. Een paar springen er een beetje uit: Mind, Cities, Life During Wartime natuurlijk, Memories Can't Wait, Air (waar Arcade Fire goed naar geluisterd heeft) & Drugs. Omdat ik inmiddels alles steengoed vind en de sfeer van de plaat zeer origineel en fraai is, net als de muziek dus, verhoog ik mijn score naar 5,0*
Muzikaal door en voor lichtelijk gestoorden, mensen met Fear of Music. Vandaar de muziek van the Talking Heads, zeker op dit album. Want openingsnummer I Zimbra springt letterlijk alle kanten op. Verder vult het album zich met heerlijke ritmes, funky gitaren en bassen, juist ook weer fraaie rustmomenten, tempowisselingen en de oh zo kenmerkende 'zang' van David Byrne.
Na vele malen draaien waardeer ik echt alle nummers. Een paar springen er een beetje uit: Mind, Cities, Life During Wartime natuurlijk, Memories Can't Wait, Air (waar Arcade Fire goed naar geluisterd heeft) & Drugs. Omdat ik inmiddels alles steengoed vind en de sfeer van de plaat zeer origineel en fraai is, net als de muziek dus, verhoog ik mijn score naar 5,0*
https://www.dropbox.com/s/5qpb18tv1twmzj0/Reentry.jpeg?raw=1 37. The Modern Lovers - The Modern Lovers (1976) | 531 punten | 9x genoemd
Nr. 1 van: Dwejkk_ | Aantal keer Top 5: 3
2017: 61 | 2016: 39 | 2015: 72 | 2014: 74 | 2013: 61 | 2012: 78 | 2011: 196
Positie na [X] lijstjes: [20]: 101 | [46]: 61 | [60]: 45
Spotify: The Modern Lovers by The Modern Lovers on Spotify - open.spotify.com
Steeg in 2016 opeens de top 40 in en viel vorige keer weer ‘gewoon’ terug. Het leek dus een eenmalige aangelegenheid te zijn, maar niets is minder waar. Dit jaar is dit eigenzinnige debuut wederom in de top 40 te vinden, en hoger dan ooit.
Pablo Picasso schreef:
Well some people try to pick up girls
And get called assholes
This never happened to Pablo Picasso
He could walk down your street
And girls could not resist his stare and
So Pablo Picasso was never called an asshole
Well some people try to pick up girls
And get called assholes
This never happened to Pablo Picasso
He could walk down your street
And girls could not resist his stare and
So Pablo Picasso was never called an asshole
https://www.dropbox.com/s/4oeabhsbwgl4kxh/Nieuw.png?raw=1 36. Curtis Mayfield - Superfly (1972) | 533 punten | 9x genoemd
Hoogste positie: 2 | Aantal keer Top 5: 3
2017: 89 | 2016: 96 | 2015: 84 | 2014: 57 | 2013: 50 | 2012: 112 | 2011: 77
Positie na [X] lijstjes: [20]: 77 | [46]: 43 | [60]: 34
Spotify: Superfly - Definitive Remastered Edition (2 Volume Special Edition) by Curtis Mayfield on Spotify - open.spotify.com
Haalde ooit plek 50, maar de top 40 was toch nooit in de buurt. Ergens halverwege sloop Superfly richting de top 40 en ik verwachtte dat die nog wel weg zou vallen. Niet dus. En dan te bedenken dat Curtis (64) met een goed gemikt lijstje ook nog bij de bovenste 50 had kunnen komen.
Superfly schreef:
Darkest of night
With the moon shining bright
There's a set goin' strong
Lotta things goin' on
The man of the hour
Has an air of great power
The dudes have envied him for so long
Oh, Superfly
You're gonna make your fortune by and by
But if you lose, don't ask no questions why
The only game you know is Do or Die
Darkest of night
With the moon shining bright
There's a set goin' strong
Lotta things goin' on
The man of the hour
Has an air of great power
The dudes have envied him for so long
Oh, Superfly
You're gonna make your fortune by and by
But if you lose, don't ask no questions why
The only game you know is Do or Die
0
geplaatst: 8 juni 2019, 16:57 uur
Hè lekker zo'n overzicht, ik zit meteen weer helemaal "d'r in" !
0
geplaatst: 8 juni 2019, 17:02 uur
Mayfields beste album bij de bovenste veertig . Innervisions helaas niet, terwijl die er wel echt thuishoort.
1
geplaatst: 8 juni 2019, 18:14 uur
https://www.dropbox.com/s/4oeabhsbwgl4kxh/Nieuw.png?raw=1 35. Rush - Hemispheres (1978) | 574 punten | 10x genoemd
Hoogste positie: 2 | Aantal keer Top 5: 3
2017: 71 | 2016: 75 | 2015: 63 | 2014: 56 | 2013: 87 | 2012: 46 | 2011: 46
Positie na [X] lijstjes: [20]: 44 | [46]: 52 | [60]: 46
Spotify: Hemispheres by Rush on Spotify - open.spotify.com
A Farewell to Kings (58) deed het ook bijzonder goed en ook 2112 steeg. Hemispheres is echter de hoogste en Neal Peart deed er goed aan zijn lijst nog te wijzigen, want daardoor staat Hemispheres voor het eerst bij de bovenste 40!
https://www.dropbox.com/s/933x0ggqmdzj650/Gestegen.png?raw=1 34. Stevie Wonder - Songs in the Key of Life (1976) | 580 punten | 10x genoemd
Nr. 1 van: Superbitch | Aantal keer Top 5: 2
2017: 39 | 2016: 62 | 2015: 24 | 2014: 10 | 2013: 13 | 2012: 16 | 2011: 9
Positie na [X] lijstjes: [20]: 20 | [46]: 34 | [60]: 33
Spotify: Songs In The Key Of Life (Reissue) by Stevie Wonder on Spotify - open.spotify.com
Bepaald niet voor het eerst bij de bovenste 40 vinden we Stevie. Ik kan niet zeggen dat een 34e plek een goede prestatie is, maar gezien de vorige twee edities is dit nog wat plekken winst.
https://www.dropbox.com/s/5qpb18tv1twmzj0/Reentry.jpeg?raw=1 33. Queen - A Night at the Opera (1975) | 587 punten | 12x genoemd
Hoogste positie: 3 | Aantal keer Top 5: 2
2017: 48 | 2016: 71 | 2015: 45 | 2014: 20 | 2013: 21 | 2012: 18 | 2011: 21
Positie na [X] lijstjes: [20]: 78 | [46]: 45 | [60]: 35
Spotify: A Night At The Opera (2011 Remaster) by Queen on Spotify - open.spotify.com
In de eerste vier edities was Queen altijd vaste waarde en rond plek 20 te vinden. Op een gegeven moment ging het bergafwaarts en de vorige drie edities stond A Night at the Opera niet eens bij de bovenste 40. Al dan niet gesteund door de biopic is dat dit jaar weer hersteld.
Queen II doet het echter slechter dan ooit en komt niet verder dan plek 82. En ook Sheer Heart Attack en A Day at the Races hebben het wel eens beter gedaan en vallen buiten de top 100.
https://www.dropbox.com/s/75swqq40ex1tzry/Gedaald.png?raw=1 32. Tom Waits - Closing Time (1973) | 601 punten | 11x genoemd
Nr. 1 van: EttaJamesBrown | Aantal keer Top 5: 3
2017: 14 | 2016: 18 | 2015: 20 | 2014: 26 | 2013: 17 | 2012: 28 | 2011: 38
Positie na [X] lijstjes: [20]: 14 | [46]: 28 | [60]: 26
Spotify: Closing Time by Tom Waits on Spotify - open.spotify.com
De mooie stijgende lijn ten spijt is Closing Time weer helemaal terug bij af. Bijna 20 plaatsen gedaald en daar kan ik met de beste wil van de wereld nog niet iets positiefs in zien.
https://www.dropbox.com/s/75swqq40ex1tzry/Gedaald.png?raw=1 31. Neil Young - After the Gold Rush (1970) | 670 punten | 14x genoemd
Nr. 1 van: Cor | Aantal keer Top 5: 3
2017: 13 | 2016: 28 | 2015: 34 | 2014: 22 | 2013: 18 | 2012: 20 | 2011: 22
Positie na [X] lijstjes: [20]: 10 | [46]: 20 | [60]: 25
Spotify: After The Gold Rush (Remastered Version) by Neil Young on Spotify - open.spotify.com
En vorig jaar stond After the Gold Rush ook al één plek boven Closing Time. Dus dat betekent automatisch dat ook deze behoorlijk gedaald is. Evenals Closing Time stond ook deze plaat slechts één keer lager dan dit jaar.
Hoogste positie: 2 | Aantal keer Top 5: 3
2017: 71 | 2016: 75 | 2015: 63 | 2014: 56 | 2013: 87 | 2012: 46 | 2011: 46
Positie na [X] lijstjes: [20]: 44 | [46]: 52 | [60]: 46
Spotify: Hemispheres by Rush on Spotify - open.spotify.com
A Farewell to Kings (58) deed het ook bijzonder goed en ook 2112 steeg. Hemispheres is echter de hoogste en Neal Peart deed er goed aan zijn lijst nog te wijzigen, want daardoor staat Hemispheres voor het eerst bij de bovenste 40!
Cygnus X-1 Book II: Hemispheres schreef:
When our weary world was young
The struggle of the ancients first began.
The gods of Love and Reason
Sought alone to rule the fate of Man.
They battled through the ages,
But still neither force would yield.
The people were divided,
Every soul a battlefield.
When our weary world was young
The struggle of the ancients first began.
The gods of Love and Reason
Sought alone to rule the fate of Man.
They battled through the ages,
But still neither force would yield.
The people were divided,
Every soul a battlefield.
https://www.dropbox.com/s/933x0ggqmdzj650/Gestegen.png?raw=1 34. Stevie Wonder - Songs in the Key of Life (1976) | 580 punten | 10x genoemd
Nr. 1 van: Superbitch | Aantal keer Top 5: 2
2017: 39 | 2016: 62 | 2015: 24 | 2014: 10 | 2013: 13 | 2012: 16 | 2011: 9
Positie na [X] lijstjes: [20]: 20 | [46]: 34 | [60]: 33
Spotify: Songs In The Key Of Life (Reissue) by Stevie Wonder on Spotify - open.spotify.com
Bepaald niet voor het eerst bij de bovenste 40 vinden we Stevie. Ik kan niet zeggen dat een 34e plek een goede prestatie is, maar gezien de vorige twee edities is dit nog wat plekken winst.
As schreef:
We all know, sometimes life's hates and troubles,
Can make you wish you were born in another time and space.
But you can bet your life, times that and twice its double,
That God knew exactly where he wanted you to be placed.
So make sure when you say you're in it, but not of it,
You're not helpin' to make this Earth a place sometimes called Hell.
Change your words, into truths, and then change that truth into love,
And maybe our children's grandchildren and their great grandchildren will tell.
We all know, sometimes life's hates and troubles,
Can make you wish you were born in another time and space.
But you can bet your life, times that and twice its double,
That God knew exactly where he wanted you to be placed.
So make sure when you say you're in it, but not of it,
You're not helpin' to make this Earth a place sometimes called Hell.
Change your words, into truths, and then change that truth into love,
And maybe our children's grandchildren and their great grandchildren will tell.
https://www.dropbox.com/s/5qpb18tv1twmzj0/Reentry.jpeg?raw=1 33. Queen - A Night at the Opera (1975) | 587 punten | 12x genoemd
Hoogste positie: 3 | Aantal keer Top 5: 2
2017: 48 | 2016: 71 | 2015: 45 | 2014: 20 | 2013: 21 | 2012: 18 | 2011: 21
Positie na [X] lijstjes: [20]: 78 | [46]: 45 | [60]: 35
Spotify: A Night At The Opera (2011 Remaster) by Queen on Spotify - open.spotify.com
In de eerste vier edities was Queen altijd vaste waarde en rond plek 20 te vinden. Op een gegeven moment ging het bergafwaarts en de vorige drie edities stond A Night at the Opera niet eens bij de bovenste 40. Al dan niet gesteund door de biopic is dat dit jaar weer hersteld.
Queen II doet het echter slechter dan ooit en komt niet verder dan plek 82. En ook Sheer Heart Attack en A Day at the Races hebben het wel eens beter gedaan en vallen buiten de top 100.
Chimpz schreef:
A Night at the Opera is voor mij misschien wel de culminatie van alles wat de band tot op dit punt was. Een bende hypergetalenteerde muzikanten die teveel ideeën hadden, teveel dingen wouden doen, om zich te lang op één ding te kunnen focussen. Logischerwijs waren er dan ook wel eens wat problemen met de balans, of werden bepaalde zaken niet genoeg ontwikkeld maar dat stoorde nooit door het ritme en de energie. Wel, hier hebben ze die houding zo goed als geperfectioneerd. Praktisch als elk nummer, elk moment, klinkt fris en spannend. Van zo'n beetje elk nummer zou je met plezier een album op zich kunnen luisteren, maar tegelijkertijd ben je ook altijd weer benieuwd welke verrassingen er nog gaan volgen. Het is een heel interessante dynamiek die je maar op weinig albums tegenkomt.
A Night at the Opera is voor mij misschien wel de culminatie van alles wat de band tot op dit punt was. Een bende hypergetalenteerde muzikanten die teveel ideeën hadden, teveel dingen wouden doen, om zich te lang op één ding te kunnen focussen. Logischerwijs waren er dan ook wel eens wat problemen met de balans, of werden bepaalde zaken niet genoeg ontwikkeld maar dat stoorde nooit door het ritme en de energie. Wel, hier hebben ze die houding zo goed als geperfectioneerd. Praktisch als elk nummer, elk moment, klinkt fris en spannend. Van zo'n beetje elk nummer zou je met plezier een album op zich kunnen luisteren, maar tegelijkertijd ben je ook altijd weer benieuwd welke verrassingen er nog gaan volgen. Het is een heel interessante dynamiek die je maar op weinig albums tegenkomt.
https://www.dropbox.com/s/75swqq40ex1tzry/Gedaald.png?raw=1 32. Tom Waits - Closing Time (1973) | 601 punten | 11x genoemd
Nr. 1 van: EttaJamesBrown | Aantal keer Top 5: 3
2017: 14 | 2016: 18 | 2015: 20 | 2014: 26 | 2013: 17 | 2012: 28 | 2011: 38
Positie na [X] lijstjes: [20]: 14 | [46]: 28 | [60]: 26
Spotify: Closing Time by Tom Waits on Spotify - open.spotify.com
De mooie stijgende lijn ten spijt is Closing Time weer helemaal terug bij af. Bijna 20 plaatsen gedaald en daar kan ik met de beste wil van de wereld nog niet iets positiefs in zien.
Hope That I Don't Fall In Love With You schreef:
I can see that you are lonesome just like me
And it being late, you'd like some company
Well, I turn around to look at you, and you look back at me
The guy you're with, he's up and split, the chair next to you's free
And I hope that you don't fall in love with me
Now, it's closing time, the music's fading out
Last call for drinks, I'll have another stout
Well, I turn around to look at you, you're nowhere to be found
I search the place for your lost face, guess I'll have another round
And I think that I just fell in love with you
I can see that you are lonesome just like me
And it being late, you'd like some company
Well, I turn around to look at you, and you look back at me
The guy you're with, he's up and split, the chair next to you's free
And I hope that you don't fall in love with me
Now, it's closing time, the music's fading out
Last call for drinks, I'll have another stout
Well, I turn around to look at you, you're nowhere to be found
I search the place for your lost face, guess I'll have another round
And I think that I just fell in love with you
https://www.dropbox.com/s/75swqq40ex1tzry/Gedaald.png?raw=1 31. Neil Young - After the Gold Rush (1970) | 670 punten | 14x genoemd
Nr. 1 van: Cor | Aantal keer Top 5: 3
2017: 13 | 2016: 28 | 2015: 34 | 2014: 22 | 2013: 18 | 2012: 20 | 2011: 22
Positie na [X] lijstjes: [20]: 10 | [46]: 20 | [60]: 25
Spotify: After The Gold Rush (Remastered Version) by Neil Young on Spotify - open.spotify.com
En vorig jaar stond After the Gold Rush ook al één plek boven Closing Time. Dus dat betekent automatisch dat ook deze behoorlijk gedaald is. Evenals Closing Time stond ook deze plaat slechts één keer lager dan dit jaar.
harm1985 schreef:
De hoes is net zo mooi als de plaat, mysterieus en per ongeluk tot stand gekomen. Neil Young, Graham Nash en Joel Bernstein waren een dag op pad en juist toen Neil de oude vrouw passeerde legde Bernstein hem (en Graham Nash, die er vanaf is geknipt) vast op de gevoelige plaat (voor op de gevoelige plaat). Bernstein vond het resultaat maar niks, maar Young vond het geweldig. Past helemaal in zijn filosofie, je hebt één kans en daar moet je het mee doen, dat hoor je ook terug in zijn muziek. Niet honderden uren pielen, zoals je bij een schilderij doet, maar met de hele band de studio in en de beste take kiezen. Er was immers nog geen photoshop toen. Enfin, Neil zei tegen Bernstein dat hij de foto zou gebruiken voor zijn nieuwe plaat, en tot de dag dat hij zijn foto op de voorkant van deze plaat zag pronken toen hij een platenzaak binnenliep dacht hij dat Neil een grapje had gemaakt. Inmiddels weten we wel beter.
De hoes is net zo mooi als de plaat, mysterieus en per ongeluk tot stand gekomen. Neil Young, Graham Nash en Joel Bernstein waren een dag op pad en juist toen Neil de oude vrouw passeerde legde Bernstein hem (en Graham Nash, die er vanaf is geknipt) vast op de gevoelige plaat (voor op de gevoelige plaat). Bernstein vond het resultaat maar niks, maar Young vond het geweldig. Past helemaal in zijn filosofie, je hebt één kans en daar moet je het mee doen, dat hoor je ook terug in zijn muziek. Niet honderden uren pielen, zoals je bij een schilderij doet, maar met de hele band de studio in en de beste take kiezen. Er was immers nog geen photoshop toen. Enfin, Neil zei tegen Bernstein dat hij de foto zou gebruiken voor zijn nieuwe plaat, en tot de dag dat hij zijn foto op de voorkant van deze plaat zag pronken toen hij een platenzaak binnenliep dacht hij dat Neil een grapje had gemaakt. Inmiddels weten we wel beter.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 8 juni 2019, 18:29 uur
Zo'n hoogste plek ooit voor Hemispheres geeft de burger weer moed.
* denotes required fields.