MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Top 10 van 2020

zoeken in:
https://ewscripps.brightspotcdn.com/dims4/default/d93890a/2147483647/strip/true/crop/640x360+0+60/resize/1280x720!/quality/90/?url=http%3A%2F%2Fsharing.wkbw.com%2Fsharekshb%2Fphoto%2F2016%2F02%2F15%2FYouTube_redcarpet_1455555686702_31934282_ver1.0_640_480.jpg

Dag muziekliefhebbers!

Sta me toe even reclame te maken voor een topic waar deelnemers van dit draadje wellicht wel interesse in hebben:

De MusicMeter Jordy’s: Musicmeters eigen award show

Jethro Tull kreeg ooit een award voor hun verdiensten in de metal, ten koste van Metallica, Steely Dan kreeg een beeldje voor hun lauwe comebackplaat Two Against Nature terwijl Kid A en The Marshal Mathers LP ook genomineerd waren, ze vonden Macklemore een betere keuze voor ‘best new artist’ dan Kendrick Lamar, en zo kunnen we nog wel even doorgaan. De Grammy Awards zijn dan wel de belangrijkste muziekprijzen, maar van muziek lijkt het kiescommité evenwel schrikbarend weinig te weten.

Dat moeten wij van Musicmeter wel beter kunnen, toch? Om het muziekjaar 2020 in stijl af te sluiten, presenteer ik jullie nu ons eigen award show-equivalent: de Jordy’s! En de jury? Dat zijn jullie!

Zijn er mensen bij wie het kriebelt om mee te doen? Het topic, inclusief alle spelregels, vind je hier:

De Jordy's 2020: Musicmeter's eigen Grammy Awards - MusicMeter.nl

Kort samengevat: in ronde 1 stellen we de shortlist van genomineerde albums/nummers/artiesten/hoezen op, waar in ronde 2 op kan worden gestemd. Deadline voor ronde 1 is zondag 17 januari 23u59.

Het is trouwens echt ongemeen spannend in de meeste categorieën, ontzettend veel tie-breaks wachten op een ontknoping. Aarzel dus niet om je stem te laten gelden!

Ik heb hier al heel wat prachtige lijstjes voorbij zien komen en doe zelf ook nog graag een duit in het zakje. 2020 was natuurlijk een bizar jaar vol lockdowns, afstand houden en allerlei andere beperkingen en qua concerten en festivals was het echt beroerd. Gelukkig werd er wel weer genoeg fantastische muziek uitgebracht, waarvan alleen al deze top 10 mag getuigen. Laten we hopen dat er in 2021 weer wat meer mogelijk is, want nog een jaar zonder livemuziek, daar moet ik niet aan denken!
https://images.squarespace-cdn.com/content/v1/5b23cda7e2ccd13a109a4f8b/1594853059815-ERNYNQLVSVI33BY11EOG/ke17ZwdGBToddI8pDm48kHz5UZC85VucwKOgCshyOkh7gQa3H78H3Y0txjaiv_0fDoOvxcdMmMKkDsyUqMSsMWxHk725yiiHCCLfrh8O1z4YTzHvnKhyp6Da-NYroOW3ZGjoBKy3azqku80C789l0ro8siOxa7KOjEXaZRk24Q4lkESfJ0EkiQx-y6zHVvzV4REBTRzDa13dspwAAsMgaA/Nubya+Garcia++high+res_10.jpg?format=1000w

01. Nubya Garcia - Source (2020)

Nubya Garcia is één van de sleutelfiguren binnen de bloeiende Londense jazzscene. De saxofoniste timmerde de laatste jaren behoorlijk aan de weg, zowel met haar solowerk als met haar vele samenwerkingen met bevriende muzikanten. Live is Nubya Garcia ook niet te versmaden. Nubya treedt al heel lang op met Daniel Casimir (bas) en Joe Armon-Jones (toetsen) en Sam Jones was tijdens haar laatste tours steeds present achter het drumstel. In deze goed op elkaar ingespeelde bezetting heeft het kwartet al op menig podium geëxcelleerd. Ongeveer een jaar geleden zag ik een optreden van het collectief tijdens het Brussels Jazz Festival in Flagey, in de tijd dat concertbezoek nog gemeengoed was. Een prachtig, wervelend optreden, met het gebruikelijke repertoire en één nieuw nummer, Pace, dat met een indrukwekkende bassolo aanving. Dat nummer is wat mij betreft ook de ideale opener van Source, Nubya’s eerste langspeelplaat, uitgebracht op Concord.

Pace is een prachtige, meanderende compositie met buitengewoon fraaie melodieën. Ook het bruisende The Message Continues en Source, een geslaagde dub/reggae-bewerking van het gelijknamige nummer uit 2018, zetten meteen de toon voor de rest van het album. Daarna neemt de groep wat gas terug: eerst in het de beurt aan het contemplatieve Together Is a Beautiful Place to Be en daarna volgt de mantra Stand with Each Other, met Sheila Maurice-Grey, Cassie Kinoshi en Richie Seivwright van Kokoroko in het koortje. Inner Game is vervolgens weer zo’n uitwaaierend nummer met de prachtigste melodieën, zonder meer één van mijn favorieten op het album. La Cumbia Me Está Llamando (“de cumbia roept me”), met vocale begeleiding van de groep La Perla, is dan weer een lofrede op de nationale muziek- en dansstijl van Colombia, het Zuid-Amerikaanse land waar Nubya voor langere tijd verbleef. Het energieke Before Us: In Demerara & Caura verwijst in woord en geluid naar Nubya’s Caribische wortels, die in Guyana (via haar moeder) en op Trinidad (vader) liggen. Het kalme Boundless Beings, met een bijdrage van de Amerikaanse zangeres Akenya, vormt het passende slotakkoord op deze waanzinnig gevarieerde plaat. Source is het album waar ik in 2020 het meeste naar uitgekeken heb en is tevens het album waar ik het meeste van genoten heb.

02. Lianne La Havas - Lianne La Havas

Het album Blood uit 2015 bracht Lianne La Havas het nodige succes, maar de zangeres uit Londen was er zelf niet erg tevreden over. Haar naam stond erop, maar het album voelde niet eigen, omdat ze weinig inbreng had bij de productie en het platenlabel haar stimuleerde om liedjes op te nemen die niet door haar geschreven waren (zoals What You Don’t Do, dat een grote hit moest worden). Achteraf was ze hier zo ontevreden over, dat ze een lange pauze nam. Een donkere periode volgde, waarin drie personen overleden met wie ze een sterke band had: haar oma, haar overgrootmoeder en haar mentor Prince. Tevens liep haar relatie op een pijnlijke manier op de klippen.

Maar gelukkig is Lianne La Havas anno 2020 die crisis te boven gekomen, met een bloedmooie, titelloze plaat als blinkend resultaat. Het is niet zonder reden dat het album alleen haar naam draagt: dit album is volledig háár album en ze heeft het kunnen maken op haar voorwaarden, met haar eigen vrienden, haar eigen band. Daarnaast zijn deze keer alle nummers wél van eigen hand. Samen vormen de liedjes het persoonlijke relaas van Lianne: het eerste liefdesgeluk, de verdrietige breuk, het zoeken naar de eigen identiteit en er uiteindelijk weer sterker uitkomen.

Muzikaal tapt Lianna La Havas uit allerlei vaatjes: ik hoor invloeden uit de folk, r&b, Braziliaanse pop, jazz, rock en soul. Bovendien etaleert ze hier haar grootste troeven: haar prachtige, warme stem en haar uitstekende gitaarspel. La Havas heeft dit alles vervat in bijzonder fraaie liedjes, die behoorlijk ingenieus in elkaar zitten en heel puur en eigen klinken. Het spelplezier spat er vanaf, soms zelfs letterlijk, bijvoorbeeld wanneer de band het laatste liedje Soul Flower luid lachend afsluit. Ook grappig dat je na de eerste tonen van Seven Times, Lianne “Yeah, that’s a good intro” hoort zeggen (zeker waar!). Om kort te gaan: schitterend album, gaat dat luisteren! En ja, ook Lianne nam dit jaar een Tiny Desk (Home) Concert op, met onder meer Paper Thin en Bittersweet.

03. Muriel Grossmann - Quiet Earth

2020 was ook het jaar dat ik de bruisende jazz van de Oostenrijkse saxofoniste Muriel Grossmann leerde kennen. Ik werd eerst overrompeld door het meesterwerk Reverence uit 2019 en daarna ben ik plaat na plaat gaan terugluisteren tot het album Quartet uit 2008. Op de valreep bracht Muriel Grossmann vorige maand wederom een plaat uit, namelijk Quiet Earth. Twee nieuwe werken, African Call en het titelnummer, en twee studiobewerkingen van eigen werk; de stukken Wien en Peaceful River waren al eerder live vastgelegd op het album Awakening. De Oostenrijkse saxofoniste, die overigens al sinds jaar en dag op Ibiza woont, laat op Quiet Earth opnieuw horen een benadigd componiste te zijn met een grandioos saxofoongeluid. Net zoals op het vorige album Reverence, wordt Muriel bijgestaan door vier uitstekende muzikanten: Radomir Milojkovic (gitaar), Gina Schwarz (bas), Uros Stamenkovic (drums) en Llorenç Barceló (Hammond orgel). Het klinkt allemaal weer als een klok, dit is spirituele jazz in de beste Coltrane-traditie!

04. This Is the Kit - Off Off On

Het eerste album dat ik van This Is The Kit hoorde, was Moonshine Freeze uit 2017. Toen kwam ik erachter dat de band rondom de Britse folkzangeres Kate Stables al sinds 2007 albums maakt en dat Moonshine Freeze het vijfde album was. Ook het nieuwe album Off Off On is weer wonderschoon met een kraakhelder geluid. Daarbij is de inkleuring van de liedjes ook inventief, met een vier man sterke blazerssectie en het gebruik van een banjo (onder meer in het machtige This Is What You).

05. Eefje de Visser - Bitterzoet

Voor mij staat Eefje al jarenlang op eenzame hoogte in het Nederlandse poplandschap. Ook haar vierde album Bitterzoet staat weer vol met aanstekelijke nummers met fraaie melodieën en haar onweerstaanbare en zwoele zang. De teksten zijn soms wat raadselachtig en van de hak op de tak, maar daarin schuilt voor mij juist de poëtische kracht. Net als haar vorige album Nachtlicht is het Bitterzoet wel wat elektronischer dan we daarvoor gewend waren, maar dit geluid past Eefje als een jas.

06. Reb Fountain - Reb Fountain

Dit titelloze album van Reb Fountain uit Auckland was voor mij één van de grootste verrassingen van 2020. De Nieuw-Zeelandse bleek al een aantal platen op haar naam te hebben staan, maar dit titelloze album is het eerste dat ze wereldwijd uitbrengt. Het staat vol met bloedmooie folk-popliedjes met een donker randje. When Gods Lie, een duet met Finn Andrews van The Veils, springt er voor mij uit, op de voet gevolgd door Samson, It's a Bird (It's a Plane) en Don't You Know Who I Am.

07. Adrianne Lenker - Songs

Adrianne Lenker is maar een bezig baasje. Nadat ze in 2019 met haar band Big Thief de twee meesterwerken U.F.O.F. en Two Hands op de wereld los liet, komt ze in 2020 doodleuk met nieuw solowerk op de proppen. De liedjes op Songs wisten me meteen te overtuigen: Anything, Zombie Girl en Ingydar klinken als tijdloze klassiekers en afsluiter My Angel is een intrigerend slotakkoord.

08. SAULT - UNTITLED (Rise)

SAULT is een wat raadselachtig collectief, dat een waanzinnig lekker amalgaam van soul, funk, hiphop en afrobeat maakt. Het mysterie schuilt erin dat er maar betrekkelijk weinig over de groep bekend is, ze geven bijvoorbeeld geen interviews en treden niet live op. De muziek spreekt echter voor zich, luister maar eens naar Strong, Free, Fearless en I Just Want to Dance.

09. Nadia Reid - Out of My Province

Out of My Province is alweer het derde album van de Nieuw-Zeelandse zangeres Nadia Reid. Ook dit album staat weer vol met sterk melodische liedjes, fraaie arrangementen en bovenal Nadia’s prachtige, warme stem.

10. Pearl Jam - Gigaton (2020)

Pearl Jam Is al sinds jaar en dag mijn favoriete band, maar dat hebben ze vooral te danken aan hun uitstekende live-optredens. Dat ze anno 2020 weer zo in vorm zouden zijn, had ik niet durven hopen na een wat tegenvallende reeks albums. Op Gigaton klinken ze weer urgent en hongerig en schuwen ze zelfs het experiment niet.

1. Lunatic Soul - Through Shaded Woods
2. Pendragon - Love Over Fear
3. Gazpacho - Fireworker
4. Haken - Virus
5. Pure Reason Revolution - Eupnea
6. Pain of Salvation - Panther
7. The Flaming Lips - American Head
8. Pattern-Seeking Animals - Prehensile Tales
9. Neal Morse - Sola Gratia
10. Airbag - A Day at the Beach

Later dan gepland. Maar na vele intense luistersessies is dit mijn top 50 geworden. Topjaar qua muziek was 2020, al moet ik daarbij zeggen dat ik de afgelopen jaren me wat meer op elektronische muziek focuste en weinig op de waan van de dag.

1. Fiona Apple - Fetch the Bolt Cutters
Verrassing van 2021. Had nog nooit iets van deze vrouw geluisterd.

2. The Avalanches - We Will Always Love You
De visie van de Avalanches op muziek weerspiegelt mijn eigen visie. Plezier halen uit alle genres en daar het beste uithalen. Wonderschoon universeel tijdloos album.

3. Charles Webster - Decision Time
Lome en spannende sfeer van begin tot eind.

4. Arutani - Memories of Something New
Venezolaanse electronica van 't subtielste soort.

5. Moor Mother & Billy Woods - Brass
Hoe beide mc's invallen op het openingsnummer zegt genoeg over de kwaliteit van deze plaat.

6. Sevdaliza - Shabrang
Nederlands topalbum met internationale allure.

7. R.A.P. Ferreira - Purple Moonlight Pages
A Tribe Called Quest is de smooth jazz, R.A.P Ferreira vertegenwoordigt de free jazz tak van de hiphop.

8. Fontaines D.C. - A Hero's Death
Op zijn best is Fontaines D.C. hier nog beter dan op het debuut. A Hero's Death absoluut mijn coronatijd-anthem. Het leven is niet altijd leeg.

9. Against All Logic - 2017 - 2019
Een interessante experimentele opvolger van het soulvolle eerste deel dat Jaar onder dit alias uitbracht.

10. Red Axes - Red Axes
Doet zijn bandnaam eer aan. Ik krijg spontaan zin om hout te hakken. Goed voor de ochtendgymnastiek ook.

11. Kubus & Sticks - Het Mooiste Komt Nu
12. islandman - Kaybola
13. The Koreatown Oddity - Little Dominiques Nosebleed
14. Porridge Radio - Every Bad
15. Afel Bocoum - Lindé

16. Eefje de Visser - Bitterzoet
17. Shabaka and the Ancestors - We Are Sent Here by History
18. Shinichi Atobe - Yes
19. CHUDAHYE CHAGIS - Underneath the Dangsan Tree Tonight
20. Emily A. Sprague - Hill, Flower, Fog

21. Nicolas Jaar - Cenizas
22. Gard Nilssen's Supersonic Orchestra - If You Listen Carefully the Music Is Yours
23. The Flaming Lips - American Head
24. Tony Allen & Hugh Masekela - Rejoice
25. Oribu - Overcome

26. Beatrice Dillon - Workaround
27. Waxahatchee - Saint Cloud
28. Kelly Lee Owens - Inner Song
29. Spinvis - 7.6.9.6
30. Eartheater - Phoenix: Flames Are Dew Upon My Skin

31. Gidge - New Light
32. Protomartyr - Ultimate Success Today
33. Thurston Moore- By the Side
34. Ka - Descendants of Cain
35. Actress - Karma & Desire

36. Cindy Lee - What's Tonight to Eternity
37. Tame Impala - The Slow Rush
38. Muriel Grossmann - Quiet Earth
39. Ichiko Aoba - Adan no Kaze
40. Mammal Hands - Captured Spirits

41. Tenderlonious - Ragas from Lahore: Improvisations with Jaubi
42. Freddie Gibbs & The Alchemist - Alfredo
43. Kaleida - Odyssey
44. Adrianne Lenker - Songs
45. U-I - Enter the Garden

46. clipping. - Visions of Bodies Being Burned
47. Perfume Genius - Set My Heart on Fire Immediately
48. Groupe RTD - The Dancing Devils of Djibouti
49. Kate NV - Songs for the Moon
50. Aksak Maboul - Figures

Ook al ben ik heel blij met de invloed van RTJ in Amerika in het licht van de BLM-protesten is het trucje van ze voor mij anno 2020 uitgewerkt. Ik grijp toch terug naar de eerste 2 die naar mijn idee meer rauwe energie bevatten.

Die #4 kende ik nog niet en staat in een verder mooie top-10, dus ik heb er weer eentje bij op mijn "To Listen"-lijstje

Leuk! Het is wat mij betreft in de sferen van Christian Löffler of een Booka Shade. En dan nog wat minimalistischer.

Ik heb een beetje moeite met dit jaar. Lijkt zelfs gewoon een jaar zonder "must-hear albums", wat echt heel vreemd is. Iedereen heeft een andere top 10. Er is geen consensus. Het is echt gewoon moeilijk om echt te filteren op wat iets voor jou zou zijn, want er is gewoon totaal geen consensus op geen enkele site over dit jaar. Echt een absurd jaar voor muziek (en dat was wel op meerdere vlakken). Ik ben aan het bekijken wat ik uit dit jaar graag nog wil beluisteren. Uiteindelijk is dat best wel nog wat, maar eigenlijk uitsluitend obscure dingen nog, omdat alles obscuur lijkt op het eerste gezicht. Het is zo een vreemd jaar. Ik denk dat enkel Charli XCX - how i'm feeling now een "klassieker" kan worden, maar misschien ook niet, want het staat hier maar 76ste.

Ik ga later wel nog een top 10 posten, maar het gaat een absurde en vreemde top 10 worden als dit zo verder gaat.

Ik begrijp je gevoel. In 2019 had je een Lana Del Rey waarvan een groot deel het over eens was dat het in de top 3 van het jaar hoorde. En een Billie Eillish als verrassing. En Vampire Weekend met alweer een topalbum.

In 2020 wat mij betreft geen echt grote consensus over wat de topper was. Matt Berninger op 1 bewijst dat wel.

Snoeperd schreef:
Leuk! Het is wat mij betreft in de sferen van Christian Löffler of een Booka Shade. En dan nog wat minimalistischer.

Klinkt ook wel als een aanrader voor mij, thanks voor de tip

Ik moest je bericht tweemaal lezen tot het tot me doordrong, maar Je zit in het verkeerde topic, hoi123.

Hier moet je wezen.

Goeiemorgen.

18 albums beluisterd tot dusver.

1. Charli XCX - how i'm feeling now
2. Kali Uchis - Sin Miedo [Del Amor y Otros Demonios] ∞
3. Grimes - Miss Anthropocene
4. Buscabulla - Regresa
5. Lido Pimienta - Miss Colombia
6. Aseul - Slow Dance
7. Kelly Lee Owens - Inner Song
8. Tame Impala - The Slow Rush
9. Eartheater - Phoenix: Flames Are Dew Upon My Skin
10. Ela Minus - Acts of Rebellion

Sevdaliza en Ichiko Aoba moet ik nog eens opnieuw beluisteren. En er zijn nog een heleboel albums die ik wel eens een kans wil geven. (Against All Logic, Lianna La Havas bvb.)

Nog eens een update. Toch aan 24 albums al geraakt. Moet er wel een paar eens herbeluisteren. Maar dit vat goed samen waar ik graag naar luister eigenlijk of wat mijn muzieksmaak is eigenlijk.

1. Charli XCX - how i'm feeling now
2. Buscabulla - Regresa
3. Grimes - Miss Anthropocene
4. Aseul - Slow Dance
5. Against All Logic - 2017 - 2019
6. Kali Uchis - Sin Miedo [Del Amor y Otros Demonios] ∞
7. I Break Horses - Warnings
8. Lido Pimienta - Miss Colombia
9. Braids - Shadow Offering
10. The Avalanches - We Will Always Love You

11. Tame Impala - The Slow Rush
12. Kelly Lee Owens - Inner Song
13. Eartheater - Phoenix: Flames Are Dew Upon My Skin
14. Ichiko Aoba - Adan no Kaze
15. Ela Minus - Acts of Rebellion
16. Rina Sawayama - Sawayama
17. Sevdaliza - Shabrang
18. Yves Tumor - Heaven to a Tortured Mind
19. Purity Ring - WOMB
20. My Dead Girlfriend - Shaman's Daughter
21. Sewerslvt - Draining Love Story
22. George Clanton and Nick Hexum - George Clanton and Nix Hexum
23. Yukika - Soul Lady
24. Arca - KiCk i

Casartelli (moderator)
Update sinds 29 december 2020:

01 (01) Pure Reason Revolution - Eupnea
02 (03) JARV IS... - Beyond the Pale
03 (04) Cary Grace - Lady of Turquoise
04 (---) Magick Brother & Mystic Sister - Magick Brother & Mystic Sister
05 (02) Pet Shop Boys - Hotspot
06 (05) Ghost Toast - Shape Without Form
07 (---) Klangstof - The Noise You Make Is Silent
08 (---) Matt Berninger - Serpentine Prison
09 (---) Esthesis - The Awakening
10 (06) Sevdaliza - Shabrang

Update sinds 30 december 2020

01. (01) Raymond van het Groenewoud - Speel
02. (02) Coco Reilly - Coco Reilly
03. (04) Nicole Atkins - Italian Ice
04. (03) Kevin Godley - Muscle Memory
05. (05) Thomas Dybdahl - Fever
06. (06) Alexandra Savior - The Archer
07. (07) Jonas Alaska - Roof Came Down
08. (08) Reb Fountain - Reb Fountain
09. (09) Then Comes Silence - Machine
10. (10) Airbag - A Day at the Beach

Live albums
01. Arctic Monkeys - Royal Albert Hall
02. Stray Cats - Rocked This Town: From LA to London
03. The Paladins - Live at the Belly Up

Gestemd op 142 albums

1 Bruce Springsteen - Letter to You
2 Bob Dylan - Rough and Rowdy Ways
3 Lucinda Williams - Good Souls Better Angels
4 Daniel Romano’s Outfit - Content To Point The Way
5 Courtney Marie Andrews - Old Flowers
6 Drive-by Truckers - The Unraveling
7 Fiorella Mannoia - Padroni Di Niente
8 Francesco Bianconi - Forever
9 Daniel Romano - Visions of the Higher Dream
10 Daniel Romano’s Outfit - How Ill They World is Ordered

Casartelli (moderator)
Update sinds 30 november 2021:

02 (02) JARV IS... - Beyond the Pale
03 (04) Magick Brother & Mystic Sister - Magick Brother & Mystic Sister
04 (03) Cary Grace - Lady of Turquoise
05 (---) Nodo Gordiano - Sonnar
06 (05) Pet Shop Boys - Hotspot
07 (08) Matt Berninger - Serpentine Prison
08 (06) Ghost Toast - Shape Without Form
09 (07) Klangstof - The Noise You Make Is Silent
10 (09) Esthesis - The Awakening

Casartelli (moderator)
Update sinds 23 november 2022:

03 (03) Magick Brother & Mystic Sister - Magick Brother & Mystic Sister
04 (---) Green Carnation - Leaves of Yesteryear
05 (04) Cary Grace - Lady of Turquoise
06 (05) Nodo Gordiano - Sonnar
07 (06) Pet Shop Boys - Hotspot
08 (07) Matt Berninger - Serpentine Prison
09 (08) Ghost Toast - Shape Without Form
10 (09) Klangstof - The Noise You Make Is Silent

Update sinds mei 2022

01. (--) Robert Jon & The Wreck - Last Light on the Highway
02. (01) Raymond van het Groenewoud - Speel
03. (02) Coco Reilly - Coco Reilly
04. (03) Nicole Atkins - Italian Ice
05. (04) Kevin Godley - Muscle Memory
06. (05) Thomas Dybdahl - Fever
07. (06) Alexandra Savior - The Archer
08. (--) Emily H. & The Blues Explosion - Emily H. & the Blues Explosion
09. (07) Jonas Alaska - Roof Came Down
10. (08) Reb Fountain - Reb Fountain

Live albums

01. (01) Arctic Monkeys - Royal Albert Hall
02. (02) Stray Cats - Rocked This Town: From LA to London
03. (03) The Paladins - Live at the Belly Up

Gestemd op 162 albums

update sinds '21:

01. (01). Lunatic Soul - Through Shaded Woods
02. (03). Gazpacho - Fireworker
03. (02). Pendragon - Love Over Fear
04. (06). Pain of Salvation - Panther
05. (07). The Flaming Lips - American Head
06. (04). Haken - Virus
07. (---). Novena - Eleventh Hour
08. (09). Neal Morse - Sola Gratia
09. (08). Pattern-Seeking Animals - Prehensile Tales
10. (---). Jónsi - Shiver

Casartelli (moderator)
Update sinds 13 november 2023:

03 (03) Magick Brother & Mystic Sister - Magick Brother & Mystic Sister
04 (04) Green Carnation - Leaves of Yesteryear
05 (05) Cary Grace - Lady of Turquoise
06 (---) Cowboy Junkies - Ghosts
07 (06) Nodo Gordiano - Sonnar
08 (07) Pet Shop Boys - Hotspot
09 (09) Ghost Toast - Shape Without Form
10 (---) The Weeknd - After Hours

Dessin
1. Eefje de Visser - Bitterzoet (2020)
2. The War on Drugs - Live Drugs (2020)
3. Camel - Live at the Royal Albert Hall (2020)
4. Rory Gallagher - Check Shirt Wizard: Live in '77 (2020)
5. Prince and the Revolution - Live (2020)
Alternatieve titel: Live in Syracuse, NY, 3 / 30 / 85
6. Spinvis - 7.6.9.6. (2020)
7. Ray LaMontagne - Monovision (2020)
8. Matt Berninger - Serpentine Prison (2020)
9. Kansas - The Absence of Presence (2020)
10. Jason Molina - Eight Gates (2020)

panjoe (moderator)
5 jaar later:

01 (01) Jessie Ware - What's Your Pleasure?
02 (03) Leafar Legov - Mirror
03 (**) DARKSIDE - Psychic Live July 17 2014
04 (06) Off the Meds - Off the Meds
05 (04) Yves Tumor - Heaven to a Tortured Mind
06 (11) Paerels II
07 (**) Ryusenkei / Hitomitoi - Talio
08 (02) SAULT - UNTITLED (Black Is)
09 (**) Octo Octa & Eris Drew - fabric presents
10 (**) Open Mike Eagle - Anime, Trauma and Divorce

11 (**) map.ache - What Does That Mean
12 (09) Freddie Gibbs & The Alchemist - Alfredo
13 (05) DJ Metatron - Loops of Infinity (A Rave Loveletter)
14 (**) Cleo Sol - Rose in the Dark
15 (08) SAULT - UNTITLED (Rise)
16 (12) Sir Richard Bishop - Oneiric Formulary
17 (**) Gillian Welch & David Rawlings - All the Good Times
18 (10) Meetsysteem - Cr:GO
19 (**) Arutani - Memories of Something New
20 (07) Beverly Glenn-Copeland - Transmissions

Gast
geplaatst: vandaag om 09:04 uur

geplaatst: vandaag om 09:04 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.