MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Het MuMe Top 1000 Project #2 - Discussietopic

zoeken in:
Shaky schreef:
chevy93

Bij Buddy Holly:
"Genoemd door 3 gebruikers: Shaky (14), Shaky (62), Superbitch (469)"

Meteen mijn eigen lijst erbij gepakt: ik heb dit album op 62 staan, een andere van Buddy op 14
In dit geval heb jij bij beide albums hetzelfde id gevoegd.

En heeft die dekselse hoi123 nou twee lijstjes ingeleverd? (zie Andrew Bird in de laatste update)

Nondejuu, hoe kan me dat nu gebeurd zijn.... klopt Chevy, ik zie in mijn lijst 2x hetzelfde album-id staan. Check, dubbelcheck en nog erin geslopen.

Nou hoi123, ons is in dezelfde update hetzelfde gebeurd..... kakzooi.

Magick1
Ok, nu weet ik hoe ik de volgende editie sommige van m'n obscure pareltjes in de lijst ga krijgen

ArthurDZ schreef:
En heeft die dekselse hoi123 nou twee lijstjes ingeleverd? (zie Andrew Bird in de laatste update)
Dat is een beetje van hetzelfde laken een pak, ware het niet dat hoi123 gewoon twee keer hetzelfde album erin heeft gezet.

Wat hij trouwens ook nog een keer gedaan heeft bij een album dat nog moet komen, dus dat is een goede heads-up.

Magick1 schreef:
Ok, nu weet ik hoe ik de volgende editie sommige van m'n obscure pareltjes in de lijst ga krijgen
In dit geval betekent dat dat Buddy Holly uit de lijst valt. Dus of het nou een effectieve strategie is...

Daarmee heeft Casartelli zijn geluksdag, want dat betekent dat Power Windows opschuift naar plek 1000.

edit: Sterker nog, naar plek 999, want Andrew Bird valt er ook uit.

haha, hey hallo, dit was alles behalve een strategie
Hier ga ik gewoon slecht van slapen, want dit soort fouten overkomen mij gewoonlijk niet. Excuses allemaal en vooral aan chevy93 die hierdoor onnodig werk doet. De volgende keer toch nog die derde check speciaal voor de album-id's.

Magick1
Hopelijk maak je er nog eentje, volgens mij is Tourist LeMc nu heel erg dicht bij de top-1000

Magick1 schreef:
Hopelijk maak je er nog eentje, volgens mij is Tourist LeMc nu heel erg dicht bij de top-1000
Sterker nog, door het wegvallen van Andrew Bird staat En Route nu precies op #1000.

De eerstvolgende kandidaat is overigens Dream Darling van The Slow Show.

edit: Het is Klaus Schulze met Timewind op #1000. Tourist LeMC staat vooralsnog op 1002.
En de eerstvolgende (op 1001 dus) is The Album van ABBA, The Slow Show staat dus op 1003.

Door de bomen het bos ...

Helaas kan ik als ’stakker die nu in donker tast’ even niet meer volgen wat er door de laatste correctie nu precies veranderd is. Of zou het toch waar zijn wat jullie zeggen over Belgen ...

Kun je even kort aangeven wat je precies verbeterd hebt ? Ik zie alleen dat er een paar albums een paar plaatsen gestegen zijn ... dan kan ik de klokken weer gelijk zetten.

Misschien een korte update vanaf de #1000?

Door al dat geschuif staat Maggot Brain nu tweemaal in de lijst, Queen ook. Dat wordt bij de komende 5 rechtgetrokken?

Ah, ik snap het nu dankzij de toelichting hieronder.

PB 82 schreef:
Door de bomen het bos ...

Helaas kan ik als ’stakker die nu in donker tast’ even niet meer volgen wat er door de laatste correctie nu precies veranderd is. Of zou het toch waar zijn wat jullie zeggen over Belgen ...

Kun je even kort aangeven wat je precies verbeterd hebt ? Ik zie alleen dat er een paar albums een paar plaatsen gestegen zijn ... dan kan ik de klokken weer gelijk zetten.

Misschien een korte update vanaf de #1000?

Volgens mij is de samenvatting is dat Buddy Holly - Buddy Holly en Andrew Bird - Andrew Bird & the Mysterious Production of Eggs in de nieuwste update stonden (dus plek 865 t/m 861), maar dat er dubbelingen in de stemmen voor die albums zaten. Die twee albums verdwijnen uit de lijst, dus alles wat al eerder gepubliceerd was schuift twee plekken omhoog. Vervolgens op #999 Rush met Power Windows, en #1000 Tourist LeMc - En Route, om de lijst weer compleet te maken.

Finidi schreef:
(quote)

Volgens mij is de samenvatting dat ...

Ok duidelijk, dank je voor de toelichting. Het licht brandt weer ...

Misschien wel handig als de punten voor en de stemmers op Tourist Le MC & Rush nog even vermeld worden, want die zijn na de laatste update van de pagina verdwenen. Een volledige update lijkt me overbodig.

PB 82 schreef:
(quote)

Ok duidelijk, dank je voor de toelichting. Het licht brandt weer ...

Misschien wel handig als de punten voor en de stemmers op Tourist Le MC & Rush nog even vermeld worden, want die zijn na de laatste update van de pagina verdwenen. Een volledige update lijkt me overbodig.
Ik zal het even opzoeken.

Ik had verkeerd gekeken, en Tourist LeMC staat nog op plek 1002. Het is Klaus Schulze die nu op #1000 staat.

https://www.dropbox.com/s/4oeabhsbwgl4kxh/Nieuw.png?raw=1
1000. Klaus Schulze - Timewind (1975)
https://www.musicmeter.nl/images/cover/20000/20590.300.jpg
683,62 punten
Genoemd door 4 gebruikers: Chevy (86), Salvadore (86), Barney Rubble (253), vigil (322)

Spotify: Timewind by Klaus Schulze on Spotify - open.spotify.com

MuMe Top 1000 (2018): NIEUW!
Eindspel MuMe Top 40 (2019): - | Hoogste positie Eindspel: - | Aantal keer Finale Eindspel: -

__________________________________________________________________________________
https://www.dropbox.com/s/4rhxcfaxuj8a38w/Down.jpg?raw=1
999. Rush - Power Windows (1985)
https://www.musicmeter.nl/images/cover/4000/4934.300.jpg
684,51 punten
Genoemd door 4 gebruikers: Casartelli (25), legian (222), vigil (335), Noordpool (378)

Spotify: Power Windows by Rush on Spotify - open.spotify.com

MuMe Top 1000 (2018): 791
Eindspel MuMe Top 40 (2019): - | Hoogste positie Eindspel: - | Aantal keer Finale Eindspel: -

Buddy Holly en Andrew Bird waren leuke toevoegingen voor de top 1000 geweest.

Spannend hoor, dit dynamische karakter van een toplijst. Je weet nooit of je te vroeg juicht als je de eigen favorieten over de finishlijn ziet komen. Blijken ze achteraf toch wat doping gehad te hebben van malafide dokter shaky en hoi123

Grote klappen voor War van U2. En het blijft toch opvallend dat Johnny Cash ondanks een geweldig gemiddelde en vrij veel stemmen toch zelden goed scoort hier.

chevy93 schreef:
Grote klappen voor War van U2. En het blijft toch opvallend dat Johnny Cash ondanks een geweldig gemiddelde en vrij veel stemmen toch zelden goed scoort hier.

Voor wat het waard is: Cash was wel een van mijn laatste afvallers.

Mag ik nog zeggen dat ik Gil Scott-Heron wel heel laag vind staan? Ik doe het nu toch

Casartelli (moderator)
Casartelli schreef:
Is Power Windows nou net 1001 geworden? Ik weet nog niet welke, maar er moet nog een wijziging komen dan.
chevy93 schreef:
Daarmee heeft Casartelli zijn geluksdag, want dat betekent dat Power Windows opschuift naar plek 1000.

edit: Sterker nog, naar plek 999, want Andrew Bird valt er ook uit.
Duurt even, maar eerlijk duurt dan ook het langst.

chevy93 schreef:

Nou, aan mij heeft in ieder geval niet gelegen. Echt een prachtig album!

chevy93 schreef:
(quote)
Ik zal het even opzoeken.
Merci ! Quelle service !!! Je ne pourrais pas demander plus ....

Primus en Twelfth Night, twee prachtige ontdekking voor mij

945. Foals - Antidotes (2008)
Ik zou hier enigszins hetzelfde verhaal als bij Holy Fire kunnen posten. Samengevat: Ik waarder de eigenzinnige sound van Foals, best innovatief, maar een heel album lang houdt het mij moeilijk geboeid.
3*

944. Primus - Frizzle Fry (1990)
Nog nooit een volledig Primus album beluisterd, dat bleek een fout van mij, want wat een geniaal album. Plezier spat er van af en rockt ook nog keihard, gegarandeerd in mijn top 500 in een volgende editie. Dankjewel top 1000 project.
4*

943. Twelfth Night - Fact and Fiction (1982)
Heel eerlijk, toen ik deze plaat langs zag komen, dacht ik: Daar gaan we weer met zo’n prog plaat, maar ik ben uitermate positief verrast. Sterke en speelse composities, een unieke stem en een gevarieerde verzameling aan nummers. Top ontdekking. Dankjewel MusicMeter prog clubje
4*

942. milo - so the flies don't come (2015)
Zo’n uniek album is dit. Ik zou iedereen aanbevelen om dit album een kans te geven, gewoon om kennis te maken met deze ‘abstracte’ vorm van hiphop. Creatieve teksten met zweverige beats, zoals alleen milo dat kan. Kenny Segal is ook een van mijn favoriete hiphop producers van de afgelopen jaren.
4*

941. The Police - Outlandos d'Amour (1978)
Police luister altijd zo lekker weg, met die fusie van rock, pop en een sprankeltje reggae. Album is gevuld met catchy hooks, ware oorwurmen.
3,5*

De albums van Gil Scott-Heron en Johnny Cash toegevoegd aan mijn luisterlijst. Die van Cash heb ik destijds wel vaak gehoord (was vaste prik op mijn studentenvereniging en een kroeg (de ww) waar ik vaak kwam), maar nog nooit zelf opgezet. GSH lijkt me essentieel in mijn voornemen me meer te verdiepen in 70's soul.

Sufjan's Michigan had ook mijn lijst kunnen halen, maar heb ik niet overwogen omdat ie nog op 3,5* stond bij mij. Ik vind het niet een heel goed album, maar ik luister er wel graag naar. Dat telt toch ook wel mee.

Dat Room On Fire het haalt verbaast me dan weer, typisch geval van een matige tweede met 2, 3 nummers die er nog mee door kunnen.

Mooi dat Palomine het gehaald heeft; er staat vast niet heel veel nederlands in de lijst (laat staan nederlands-niet-excelsior)

Het zal mooi zijn als ook The Serenes voorbij gaan komen. Of ons aller Trockener Kecks.

die laatste heb ik wel in mijn lijst in elk geval (2x).

Hoho, heb ik Janelle gewoon efkes hoger staan dan Eric en Jordi

Vandaag vijf mij onbekende albums beluisterd en twee keer 3,5* (The Shins, Grandaddy) en 3 keer 4* (Fontaines D.C., Bettie Serveert, Other Lives) uitgedeeld. Gisteren ook al drie keer 4*, twee keer 3,5* en één keer 3* (hoewel Stars of the Lid wellicht iets hoger had gescoord als het allemaal niet zo idioot lang had geduurd). Per saldo ontdek ik dus vooral muziek die me aanspreekt, en dan ook nog eens best vaak rock, een genre dat ik toch steeds minder opzet.

Brunniepoo schreef:
en één keer 3* (hoewel Stars of the Lid wellicht iets hoger had gescoord als het allemaal niet zo idioot lang had geduurd).
Ik zie Stars of the Lid dan ook niet echt als een luisteralbum dat je in één zit beluisterd.

chevy93 schreef:
(quote)
Ik zie Stars of the Lid dan ook niet echt als een luisteralbum dat je in één zit beluisterd.

ik ook niet meer

Maar dat is wel hoe ik studio-albums beoordeel. Als de gedachte erachter is dat je een album van twee uur niet in één moet beluisteren, dan kan een artiest naar mijn mening beter twee losse albums uitbrengen...

Gast
geplaatst: vandaag om 22:23 uur

geplaatst: vandaag om 22:23 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.