Muziek / Toplijsten en favorieten / Het MuMe Top 1000 Project #2 - Discussietopic
zoeken in:
1
geplaatst: 23 juli 2020, 10:51 uur
aerobag schreef:
Chev je houdt me we bezig, zo worden het straks 2000 abums om te beluisteren.
Excel, je kunt niet met of zonder...Chev je houdt me we bezig, zo worden het straks 2000 abums om te beluisteren.
2
geplaatst: 23 juli 2020, 10:52 uur
AOVV schreef:
Hé, mooi topic! Is dit een tweejaarlijks project? Dan ga ik tegen de volgende editie ook een poging wagen een top 500 op te stellen!
Ja, die heb ik eerder gehoord. Hé, mooi topic! Is dit een tweejaarlijks project? Dan ga ik tegen de volgende editie ook een poging wagen een top 500 op te stellen!

0
geplaatst: 23 juli 2020, 10:54 uur
Alter Bridge, vorige keer opvallend hoog op 290, maar nu de Orinoco-coryfeeën het hebben laten afweten maakt deze een flinke duikeling!\
Een vergelijkbaar verhaal voor Dream Theater, waarmee we volgens mij ook de eerste Top 250-plaat langs hebben zien komen.
Een vergelijkbaar verhaal voor Dream Theater, waarmee we volgens mij ook de eerste Top 250-plaat langs hebben zien komen.
0
geplaatst: 23 juli 2020, 11:55 uur
Inmiddels ook al een stuk of 25 van de albums geluisterd (waarvan 5 inmiddels weer uit de lijst zijn). Vooral Kashiwa Daisuke was erg mooi! Verder niks waar ik op 't eerste gehoor 4 sterren aan zou geven, maar wel een paar die op de lijst terecht komen om vaker te luisteren.
chevy93, het spotify linkje bij Foals - Holy Fire verwijst naar Antony & the Johnsons, daar lijkt wat mis te gaan.
chevy93, het spotify linkje bij Foals - Holy Fire verwijst naar Antony & the Johnsons, daar lijkt wat mis te gaan.
6
geplaatst: 23 juli 2020, 12:05 uur
Finidi schreef:
Klopt, helaas waren de 12u bewerktijd al verstreken, dus ik heb toen mijn favoriete moderator gevraagd om het te wijzigen. Die kon helaas niet, dus heb ik daarna jordidj1 gevraagd. chevy93, het spotify linkje bij Foals - Holy Fire verwijst naar Antony & the Johnsons, daar lijkt wat mis te gaan.

0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 23 juli 2020, 13:47 uur
Is Power Windows nou net 1001 geworden? Ik weet nog niet welke, maar er moet nog een wijziging komen dan.
0
geplaatst: 23 juli 2020, 14:22 uur
Casartelli schreef:
Daar staat 'ie vooralsnog wel, ja. Maar goed, als Power Windows al op 1001 staat verwacht ik er nog wel een half dozijn.(quote)
Is Power Windows nou net 1001 geworden? Ik weet nog niet welke, maar er moet nog een wijziging komen dan.
0
geplaatst: 23 juli 2020, 14:49 uur
Marvin Gaye's Let's Get It On is de eerste die ik ook in mijn top 200 heb staan (104).
0
geplaatst: 23 juli 2020, 15:55 uur
Daarom doe ik 500. Dan heb je veul meer kans op hits: ook in de onderste zone.
0
Magick1
geplaatst: 23 juli 2020, 17:12 uur
EttaJamesBrown schreef:
Daarom doe ik 500. Dan heb je veul meer kans op hits: ook in de onderste zone.
Idem hier, vorige editie had ik ook een kortere lijst. Nu zelfs niet aan getwijfeld om er een top-500 van te maken.Daarom doe ik 500. Dan heb je veul meer kans op hits: ook in de onderste zone.
0
Magick1
geplaatst: 23 juli 2020, 17:13 uur
chevy93 Zijn er platen uit 2020 die het gehaald hebben?
0
geplaatst: 23 juli 2020, 17:33 uur
Ik zou het oprecht niet (meer) weten. Ook omdat ik niet altijd het verschil tussen 2019 en 2020 weet.
5
geplaatst: 23 juli 2020, 17:44 uur
Ook omdat ik niet altijd het verschil tussen 2019 en 2020 weet.
Q: zat je dat jaar veelal binnen?. A: Nee, dan is het 2019. A: ja, dan is het 2020.
Geen dank

0
geplaatst: 23 juli 2020, 18:05 uur
Vijf platen uit mijn top 500 hebben het voorlopig gehaald: George Michael, Santana en Sinéad O'Connor veel te laag; verder ook nog Golden Earring en Ultravox, die er bij mij slechts nipt in kwamen.
0
geplaatst: 23 juli 2020, 18:27 uur
Casartelli schreef:
(quote)
Is Power Windows nou net 1001 geworden? Ik weet nog niet welke, maar er moet nog een wijziging komen dan. Dan is wellicht de beste optie dat jouw lijst toch niet helemaal goed is verwerkt?
1
geplaatst: 23 juli 2020, 20:00 uur
Tof dat Twelfth Night erin staat. Een- op deze site- wat ondergewaard progalbum. Geweldige samensmelting van New-Wave en prog. Gedreven, indringende lyrics, in combinatie met kale arrangementen en uitgesponnen composities. Ik luister er nog regelmatig naar. 
Overigens door deze top 1000 weer een toffe nieuwe ontdekking gedaan, te weten: Vashti Bunyan - Just Another Diamond Day (1970)

Overigens door deze top 1000 weer een toffe nieuwe ontdekking gedaan, te weten: Vashti Bunyan - Just Another Diamond Day (1970)
0
geplaatst: 23 juli 2020, 20:11 uur
Laat ik het eens positief formuleren: na zestig albums heb ik nog 498 ijzers in de strijd...
Vandaag Roy Orbison, Perfume Genius en Noel Gallagher geluisterd. Allemaal prima, maar hoef ik niet per se vaker te horen 3,5*.10cc deed me zoals verwacht helemaal niets 3*
Vandaag Roy Orbison, Perfume Genius en Noel Gallagher geluisterd. Allemaal prima, maar hoef ik niet per se vaker te horen 3,5*.10cc deed me zoals verwacht helemaal niets 3*
0
geplaatst: 23 juli 2020, 20:12 uur
En de top 500 moet nog komen, dus alle albums maken in theorie nog kans 

3
geplaatst: 24 juli 2020, 10:13 uur
990. Bright Eyes - I'm Wide Awake, It's Morning (2005)
Ik heb een beetje een haat/liefde verhouding met dit album. Enerzijds een mooie verzameling een emotionele en catchy liedjes, anderzijds weer overdreven melancholisch en op sommige momenten ook weer behoorlijk straight forward. Toch waardeer ik wel de eigen stijl die Oberst hier nastreeft.
3*
989. Miles Kane - Colour of the Trap (2011)
Niet slecht, enkele nummers springen er wel bovenuit. Echter behoorlijk indie rock by the books. Zeker de tweede helft van het album, waar maar weinig originaliteit te bespeuren is, zorgen er wel voor dat dit een album is die ik niet snel nog een keer beluister
2,5*
988. David Bowie - Heathen (2002)
Bowie is wel een held in mijn boekje. Ook op dit album, waar hij toch even moest herstellen van zijn avonturen op Earthling 5 jaar eerder, pakt hij zijn oude draad weer op en levert weer een zeer degelijk album af, al dan niet met een smakelijk duister randje.
3,5*
987. K's Choice - Paradise in Me (1995)
Deze mag in de categorie Niet Mijn Ding. Visitekaartje Not An Addict is nog imposant, maar de rest van het album is gevuld met saaie riffs en nummers die maar niet tot bloei willen komen.
1,5*
986. Golden Earring - Moontan (1973)
Ik had Moontan nooit volledig geluisterd, dus zie je maar weer waar dit soort topics allemaal goed voor zijn. Ik had een beetje een aversie tegen Golden Earring gekregen, vanwege de overmatige draaibeurten van Radar Love. Maar ik moet zeggen: het zijn toch wel een zeer consistente hard rockerts
3,5*
Ik heb een beetje een haat/liefde verhouding met dit album. Enerzijds een mooie verzameling een emotionele en catchy liedjes, anderzijds weer overdreven melancholisch en op sommige momenten ook weer behoorlijk straight forward. Toch waardeer ik wel de eigen stijl die Oberst hier nastreeft.
3*
989. Miles Kane - Colour of the Trap (2011)
Niet slecht, enkele nummers springen er wel bovenuit. Echter behoorlijk indie rock by the books. Zeker de tweede helft van het album, waar maar weinig originaliteit te bespeuren is, zorgen er wel voor dat dit een album is die ik niet snel nog een keer beluister
2,5*
988. David Bowie - Heathen (2002)
Bowie is wel een held in mijn boekje. Ook op dit album, waar hij toch even moest herstellen van zijn avonturen op Earthling 5 jaar eerder, pakt hij zijn oude draad weer op en levert weer een zeer degelijk album af, al dan niet met een smakelijk duister randje.
3,5*
987. K's Choice - Paradise in Me (1995)
Deze mag in de categorie Niet Mijn Ding. Visitekaartje Not An Addict is nog imposant, maar de rest van het album is gevuld met saaie riffs en nummers die maar niet tot bloei willen komen.
1,5*
986. Golden Earring - Moontan (1973)
Ik had Moontan nooit volledig geluisterd, dus zie je maar weer waar dit soort topics allemaal goed voor zijn. Ik had een beetje een aversie tegen Golden Earring gekregen, vanwege de overmatige draaibeurten van Radar Love. Maar ik moet zeggen: het zijn toch wel een zeer consistente hard rockerts
3,5*
1
geplaatst: 24 juli 2020, 10:30 uur
Ja, lekker album. Heb 'm net geluisterd, met dank aan dit topic!
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 24 juli 2020, 11:01 uur
Brunniepoo schreef:
Laat ik het eens positief formuleren: na zestig albums heb ik nog 498 ijzers in de strijd...
Ik nog 494. Gelukkig ben ik wel mijn nummers 12, 23 en 41 al kwijt.Laat ik het eens positief formuleren: na zestig albums heb ik nog 498 ijzers in de strijd...
Ik zie in het laatste blokje onder meer Outlandos d'Amour staan. Nu had ik altijd de indruk dat The Police hier wat ondergewaardeerd wordt (hoewel: vorig jaar ook al in de lijst), dus dat is alvast fijn. En daar het debuut hun minste plaat is, zullen die andere vier dan vast nog komen.
5
geplaatst: 24 juli 2020, 11:08 uur
The House of Love, een hooggewaardeerd 80's album dat ik, ondanks mijn liefde voor de jaren '80, nog nooit had beluisterd. Het heeft me absoluut niet teleurgesteld. 

1
geplaatst: 24 juli 2020, 11:29 uur
0
geplaatst: 24 juli 2020, 11:30 uur
Daar is in ieder geval het eerste Elvis-één-tweetje tussen jeb777 en Shaky. 

1
geplaatst: 24 juli 2020, 11:32 uur
jordidj1 schreef:
Haha, oeps.
Nu ontkom ik er zeker niet aan. Misschien willen me homies Shaky en aerobag wel meeluisteren
Haha, oeps.
Nu ontkom ik er zeker niet aan. Misschien willen me homies Shaky en aerobag wel meeluisteren
Zeker, komt straks aan de beurt. Ben nu bij The Police - Outlandos d'Amour (1978)
0
geplaatst: 24 juli 2020, 11:33 uur
Zag gisteren dat jeb777 ook heeft meegedaan; dan verwacht ik inderdaad nog wel eens wat overeenkomsten.
Maar ff serieus jongens en meisjes; het debuutalbum van Elvis is nieuw in de lijst en verder door niemand genoemd? Gekkies.
2
geplaatst: 24 juli 2020, 11:38 uur
Ik kijk doorgaans niet veel verder dan jazz, folk en wereld-muziek qua jaren '50-platen, maar deze lijst motiveert me wel om eens wat rock & roll hiaten aan te pakken.
Geen hits dit blokje. Die punk-plaat ga ik ook zeker luisteren. En ik hoop dat de beste Decemberists ook nog langs komt later in de lijst?
Geen hits dit blokje. Die punk-plaat ga ik ook zeker luisteren. En ik hoop dat de beste Decemberists ook nog langs komt later in de lijst?
0
geplaatst: 24 juli 2020, 11:41 uur
Maar die moet nog voorbij komen?
Stiff little fingers dus? ( het favoriete nazomeralbum van mod jordidj1.
* denotes required fields.