Muziek / Toplijsten en favorieten / Het MuMe Top 1000 Project #2 - Discussietopic
zoeken in:
0
geplaatst: 7 augustus 2020, 13:22 uur
Tof, Sly & The Family Stone. Heb ik helemaal overheen gekeken bij samenstellen van m'n eigen lijst. Ik ga 'm weer eens draaien. Nog altijd maar vier platen uit m'n eigen top 200 terug zien komen. De hiphop-pareltjes staan vast allemaal veel hoger 

1
geplaatst: 7 augustus 2020, 13:36 uur
En moet je nagaan dat die recensent van Pitchfork zelfs nog een 8 gaf. Na een 2,5* zal het nog een hele taak worden om je te identificeren, áls we je lichaam ooit nog terug weten te vinden.
2
geplaatst: 7 augustus 2020, 13:43 uur
aerobag schreef:
En moet je nagaan dat die recensent van Pitchfork zelfs nog een 8 gaf. Na een 2,5* zal het nog een hele taak worden om je te identificeren, áls we je lichaam ooit nog terug weten te vinden.
(quote)
Gelukkig blijf ik van die nieuwe plaat af, het lijkt slechts een kwestie van tijd voordat Geert en z'n Swifties de stemlijst daar af gaan lopen en hun targets uit gaan kiezen.
0
Coys
geplaatst: 7 augustus 2020, 14:02 uur
Verdraaid! You Forgot It in People is zo'n album dat ook zomaar wel in mijn lijst had kunnen staan. Helaas de dans ontsprongen.
0
geplaatst: 7 augustus 2020, 14:50 uur
chevy93 schreef:
Er zijn geen albums uit de lijst gevallen (behalve dus ABBA en Klaus Schulze, die er eigenlijk überhaupt niet in stonden, volgt u het nog?).
Er zijn geen albums uit de lijst gevallen (behalve dus ABBA en Klaus Schulze, die er eigenlijk überhaupt niet in stonden, volgt u het nog?).
Nee.
Ik voeg de updates steeds toe aan een album bij Mijn Albums en tot vanochtend klopte die qua aantal met het aantal gepubliceerde nummers. Dat was - voor zover ik kan zien - nog inclusief Klaus Schulze en exclusief ABBA? Nu heb ik echter ineens 205, inclusief Klaus Schulze, die er dus nog uit moet, waardoor ik ineens een album lijk te missen. Ikke nie meer snap...
0
geplaatst: 7 augustus 2020, 15:50 uur
Onzin. Calais zelfs hun minste album (nog steeds 4* though). Skepsels vond ik één van hun sterkste albums, dus misschien moet je die alsnog een kans geven, Koenr.
0
geplaatst: 7 augustus 2020, 16:51 uur
Bij Muziek > Toplijsten en favorieten > Het MuMe Top 1000 Project #2 - Uitslag:
Zelf heb ik de familie Stone altijd eerder met de zomer geassocieerd dan met eind oktober/begin november. Nu moet er nodig gesnoeid worden ...
Wat is dat trouwens voor ‘prettig gestoord’ ingrediënt? Volgens mij maakte Panoramix daar zijn beroemde toverdrank mee ... of waren het gewoon paddo’s? Het najaar is wel het ideale seizoen om die te plukken natuurlijk ... trek dan wel voor alle zekerheid je ‘autumn sweater’ aan ...
Tip: kun je de commentaren bij de albums niet beter in het ‘discussietopic’ plaatsen? Zoals El Ninjo bijvoorbeeld doet in zijn Ladder-competitie?
Reijersen schreef:
Na een aantal albums komt de stijl van Sly & the Family Stone dan echt tot zijn grote “uitbloeiing” ....
Eigenaardig compliment ... doet me aan Hoods ‘Cold House‘ denken ...Na een aantal albums komt de stijl van Sly & the Family Stone dan echt tot zijn grote “uitbloeiing” ....
Zelf heb ik de familie Stone altijd eerder met de zomer geassocieerd dan met eind oktober/begin november. Nu moet er nodig gesnoeid worden ...
Wat is dat trouwens voor ‘prettig gestoord’ ingrediënt? Volgens mij maakte Panoramix daar zijn beroemde toverdrank mee ... of waren het gewoon paddo’s? Het najaar is wel het ideale seizoen om die te plukken natuurlijk ... trek dan wel voor alle zekerheid je ‘autumn sweater’ aan ...
……… ‘“We spit in the pond to give the fish something to pray to
Sometimes the sunset doesn't want to be photographed” ……
Hood - Branches Bar
Sometimes the sunset doesn't want to be photographed” ……
Hood - Branches Bar
Tip: kun je de commentaren bij de albums niet beter in het ‘discussietopic’ plaatsen? Zoals El Ninjo bijvoorbeeld doet in zijn Ladder-competitie?
2
geplaatst: 7 augustus 2020, 17:58 uur
chevy93 schreef:
Graag geen reacties in dit topic plaatsen, maar plaats deze in het discussietopic: Het MuMe Top 1000 Project #2 - Discussietopic
Graag geen reacties in dit topic plaatsen, maar plaats deze in het discussietopic: Het MuMe Top 1000 Project #2 - Discussietopic
PB 82 schreef:
Tip: Kun je je opmerkingen niet beter in het discussietopic plaatsen, dat daar voor bedoeld is? Tip: kun je de commentaren bij de albums niet beter in het ‘discussietopic’ plaatsen? Zoals El Ninjo bijvoorbeeld doet in zijn Ladder-competitie?

1
geplaatst: 7 augustus 2020, 22:28 uur
PB 82 schreef:
Ik weet niet over welk topic je het hebt, maar bij het ontknopingstopic van de Ladder worden ze ook tussen de uitslagen geplaatst. Sowieso heb ik liever dat ze overzichtelijk bij de uitslagen staan dan ergens tussen de slowchat hier. Tip: kun je de commentaren bij de albums niet beter in het ‘discussietopic’ plaatsen? Zoals El Ninjo bijvoorbeeld doet in zijn Ladder-competitie?

0
geplaatst: 7 augustus 2020, 22:29 uur
Brunniepoo schreef:
Nee.
Ik voeg de updates steeds toe aan een album bij Mijn Albums en tot vanochtend klopte die qua aantal met het aantal gepubliceerde nummers. Dat was - voor zover ik kan zien - nog inclusief Klaus Schulze en exclusief ABBA? Nu heb ik echter ineens 205, inclusief Klaus Schulze, die er dus nog uit moet, waardoor ik ineens een album lijk te missen. Ikke nie meer snap...
Geen idee welke jij mist.(quote)
Nee.
In principe is dit vandaag gebeurd: er zijn twee albums nieuw in de lijst (Weyes Blood en Broken Social Scene) en dat gaat ten koste van twee andere albums (ABBA en Klaus Schulze).
0
geplaatst: 7 augustus 2020, 22:58 uur
Ik heb ook geen idee en is ook te veel werk om dat zo uit te zoeken. Doe ik wel na afloop of bij een eventuele tussenstand.
0
Magick1
geplaatst: 8 augustus 2020, 08:19 uur
Ik had de populariteit van Bloc Party toch wel hoger ingeschat, die had ik toch wel een 600-tal plaatsen hoger ingeschat.
Voor mij is Silent Alarm één van de eerste albums die ik ontdekte toen ik wat verder keek dan de doorsnee pophits. In mijn herinnering zie ik me nog liggen in het gras, luisterend naar So Here We Are door mijn 128MB-mp3 speler. Destijds moest ik nog een zorgvuldige selectie maken welke nummers ik downloadde op Limewire en vervolgens op m'n mp3-speler plaatste.
Voor mij is Silent Alarm één van de eerste albums die ik ontdekte toen ik wat verder keek dan de doorsnee pophits. In mijn herinnering zie ik me nog liggen in het gras, luisterend naar So Here We Are door mijn 128MB-mp3 speler. Destijds moest ik nog een zorgvuldige selectie maken welke nummers ik downloadde op Limewire en vervolgens op m'n mp3-speler plaatste.
2
geplaatst: 8 augustus 2020, 08:21 uur
chevy93 schreef:
Geen idee welke jij mist.
In principe is dit vandaag gebeurd: er zijn twee albums nieuw in de lijst (Weyes Blood en Broken Social Scene) en dat gaat ten koste van twee andere albums (ABBA en Klaus Schulze).
Geen idee welke jij mist.
Ik heb hetzelfde probleem als Brunniepoo geloof ik, alleen hou ik de lijst bij in Excel zodat ik kan bijhouden wat ik geluisterd heb en wat ik er van vond.
Even zien hoor: voor de updates van gisteren stond Schulze op #1000 en Suzanne Vega op #801, had ik in m'n lijst althans.
Schulze valt weg, Vega #802. Weyes Blood en Broken Social Scene toevoegen, Vega #800. Dr John en Getz / Gilberto er nog bij, Vega #798.
Maar in de lijst staat Vega nu op #797, één verschil dus.
Is het wellicht mogelijk de lijst tot nu toe te posten qua rank/artiest/albumtitel?
Anyhow, anders ga ik gewoon na afloop de lijst wel bij langs om te zien waar het is misgegaan.
Ik heb inmiddels de eerste 100 albums geluisterd, waarvan ik 11 in m'n eigen lijst had staan. Kashiwa Daisuke was de tofste ontdekking, en dat Fact and Fiction van Twelfth Night geweldig was, was ik even vergeten. Daarnaast nog een stuk of 10 albums/artiesten waar ik wel meer van wil gaan beluisteren: Run the Jewels, Little Richard, milo, The Blue Nile, Jade Bird om er een paar te noemen. Verder vooral veel 'wel prima' muziek in de 3 sterren categorie die ik niet snel zal opzetten.
1
zaaf
geplaatst: 8 augustus 2020, 09:11 uur
Dat is wel een kortdoordebochtconclusie, maar zou zo maar kunnen kloppen 

0
Magick1
geplaatst: 8 augustus 2020, 09:24 uur
Ik heb de reactie toch maar weggehaald, aangezien ik mensen hun muzieksmaak in twijfel trek. Ik denk niet dat iedereen dat apprecieert 

0
zaaf
geplaatst: 8 augustus 2020, 09:32 uur
Magick1 schreef:
zo las ik hem niet hoor, ik las iets over tekstbeleving en inleving. (quote)
Ik heb de reactie toch maar weggehaald, aangezien ik mensen hun muzieksmaak in twijfel trek. Ik denk niet dat iedereen dat apprecieert
er zijn veel liefhebbers van muziek die zich nauwelijks bewust zijn van de teksten.
1
geplaatst: 8 augustus 2020, 10:41 uur
Finidi schreef:
Even zien hoor: voor de updates van gisteren stond Schulze op #1000 en Suzanne Vega op #801, had ik in m'n lijst althans.
Schulze valt weg, Vega #802. Weyes Blood en Broken Social Scene toevoegen, Vega #800. Dr John en Getz / Gilberto er nog bij, Vega #798.
Maar Schulze stond onder Vega, dus daardoor gaat Vega niet naar boven of beneden. En Weyes Blood en Broken Social Scene zaten onder Vega en zitten dat nog steeds, dus ook dat heeft geen invloed. Wel invloed hebben Dr. John en Stan Getz, die stonden erboven, maar nu eronder. Even zien hoor: voor de updates van gisteren stond Schulze op #1000 en Suzanne Vega op #801, had ik in m'n lijst althans.
Maar de reden dat je tot vier komt is omdat er nog twee albums omhoog gegaan zijn. Welke dus nog komen.
Is het wellicht mogelijk de lijst tot nu toe te posten qua rank/artiest/albumtitel?
NoPasteBrunniepoo
2
geplaatst: 8 augustus 2020, 10:57 uur
Thnx, het probleem bleek bij Vangelis - Antarctica te liggen.
0
geplaatst: 8 augustus 2020, 11:01 uur
Je weet dat MuMe over haar populariteit heen is als je ziet dat Eyes Open nog altijd meer stemmen heeft dan platen als A Moon Shaped Pool en Blackstar.
0
geplaatst: 8 augustus 2020, 11:16 uur
Rust Never Sleeps
dat die nog nooit eerder heeft meegedaan, joh
dat die nog nooit eerder heeft meegedaan, joh
1
geplaatst: 8 augustus 2020, 11:22 uur
Brunniepoo schreef:
Goeie check. Volgens mij was deze ook nog niet gepresenteerd. Klopt dat, chevy93?
1
geplaatst: 8 augustus 2020, 12:26 uur
Brunniepoo schreef:
Er kan nooit een probleem liggen bij Antartica van Vangelis

0
geplaatst: 8 augustus 2020, 12:53 uur
Magick1 schreef:
Ik had de populariteit van Bloc Party toch wel hoger ingeschat, die had ik toch wel een 600-tal plaatsen hoger ingeschat.
Voor mij typisch een album dat flink gedateerd is geraakt. Destijds vond ik het ook geweldig, ik heb het zelfs op 5* gehad. Maar ik denk dat ik er al minimaal 10 jaar niet meer naar heb geluisterd. Er zijn platen die je jaren blijft draaien en platen die erg bij een specifieke tijd horen. Silent Alarm zit voor mij in de laatste categorie. Het is wellicht anders als dit een van de platen is waardoor je voorbij de hitparades ging kijken.
0
geplaatst: 8 augustus 2020, 13:20 uur
EttaJamesBrown schreef:
Goeie check. Volgens mij was deze ook nog niet gepresenteerd. Klopt dat, chevy93?
Ja en nee. Ik weet zeker dat Vangelis op een gegeven moment langs is gekomen, maar wat vermoedelijk gebeurd is: op een gegeven moment heb ik een aantal updates herplaatst, maar daarbij is Vangelis terechtgekomen op plek 971 en zodoende niet herplaatst. Voor de vorm:(quote)
https://www.dropbox.com/s/4oeabhsbwgl4kxh/Nieuw.png?raw=1
971. Vangelis - Antarctica (1983)
https://www.musicmeter.nl/images/cover/8000/8180.300.jpg
701,18 punten
Genoemd door 3 gebruikers: vigil (23), Barney Rubble (79), EttaJamesBrown (495)
Spotify: Antarctica (Remastered) by Vangelis on Spotify - open.spotify.com
MuMe Top 1000 (2018): NIEUW!
Eindspel MuMe Top 40 (2019): - | Hoogste positie Eindspel: - | Aantal keer Finale Eindspel: -
1
geplaatst: 8 augustus 2020, 13:24 uur
Door al die veranderingen en plottwist is deze top 1000 nu al spannender dan Game Of Thrones.
Mooi om te zien dat een van mijn favoriete karakters...euh...albums.... nog meedoet.
Mooi om te zien dat een van mijn favoriete karakters...euh...albums.... nog meedoet.

1
geplaatst: 8 augustus 2020, 14:03 uur
Barney Rubble schreef:
Door al die veranderingen en plottwist is deze top 1000 nu al spannender dan Game Of Thrones.
Hopelijk kan de ontknoping hier op meer waardering rekenen. Door al die veranderingen en plottwist is deze top 1000 nu al spannender dan Game Of Thrones.

0
geplaatst: 8 augustus 2020, 14:36 uur
Haha ik zeg het je eerlijk
Ik snap geen hout meer van de lijst
Ik snap geen hout meer van de lijst
0
geplaatst: 8 augustus 2020, 18:48 uur
Geen spoilers graag, ik heb het laatste seizoen nog niet gezien 

* denotes required fields.