MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / De top 100 van... (Shaky)

zoeken in:
74. PJ Harvey - On Battleship Hill
Album: Let England Shake
Jaar: 2011
Land: Verenigde Staten

PJ Harvey's "Let England Shake" beschouw ik samen met Sólstafirs "Svartir Sandar" als het beste album van het nieuwe millennium tot nu toe, met ''On Battleship Hill'' als een van de vele hoogtepunten. Hier raakt haar manier van het vertellen van de gruwelijkheden die tijdens de Eerste Wereldoorlog plaatsvonden mijn hart, doordat ze slechts gewapend is met een gitaar en een piano. Harvey is een geweldige sfeermaker en laat dat hier weer zien.

73. Sólstafir - Æra
Album: Svartir Sandar
Land: IJsland

Nu we het toch over Svartir Sandar hebben kan ik ook uit dat album een nummer nomineren. Wat kan ik er over vertellen? Eigenlijk vooral dat ik alle sterren van de hemel zou willen pakken om een beoordeling te geven aan dit album. Waar er vaak wordt gebruik van een rustige opbouw die uiteindelijk oplaait tot een prachtige mix van Metallica en Sigur Rós, wordt de luisteraar in Æra gelijk geconfronteerd met een spontaan begin. Geen introductie, maar een directe binnenkomst die gelijk staat aan de rest van het nummer. Het harde hese stemgeluid van zanger Aðalbjörn Tryggvason tot de aanwezige riff klopt alles in dit nummer.

72. Arcade Fire - Rebellion (Lies)
Album: Funeral
Jaar: 2004
Land: Canada

In MM-toplijsten vinden wij dit nummer vaak in de bovenste regionen, maar bij mij blijft hij (toch eervol) op de 72ste plaats steken. Een heerlijke outro, maar omdat er al zoveel is gezegd op deze fora over dit nummer, zal ik er niet al teveel woorden aan vuil maken.

71. Linkin Park - Faint
Album: Meteora
Jaar: 2003

Als ik een persoonlijke top 100 maak, dan hoort Linkin Park er zeker bij. Deze muziek betekende namelijk mijn eerste echte interesse in een specifieke muziekgroep die ik begon te volgen. Ik was toen 12 en ik ben er stiekem wel trots op dat ik nooit aan top 40 ben begonnen maar gelijk viel voor de sterke nummers van Meteora. Nu zijn we 8 jaar verder en bij het opruimen van mijn kamer kwam ik deze cd tegen (toen moest je muziek nog downloaden en dat vond ik maar niets, dus ik kocht liever cd's). Ik kon het niet laten om het op te zetten en bij "Faint" voelde ik mij stiekem weer dat jongetje van 12 wiens grootste zorg was dat hij zijn wiskunde niet begreep. Ik luister het nu nauwelijks meer, maar bands als Linkin Park en Disturbed hebben teveel voor mijn muzieksmaak betekend om ze anoniem niet op te nemen in deze lijst. Daarnaast zijn het gewoon sterke nummers die 8 jaar later nog steeds weinig van hun kracht hebben verloren.

70. Linkin Park - Breaking The Habit

Ach fuck it, dan gooi ik ook maar mijn tweede nominatie van diezelfde band er in. "Breaking the Habit'' heeft voor mij altijd iets bijzonders gehad. Een eigenaardige sfeer die mij goed deed. Het grappige is dat ik ditzelfde gevoel ook al had toen ik 12 was en ik het nu nog steeds heb. Zowel de clip als de rustige duistere beat die als een rode draad niet van tempo of toon verwisselt en Chester Bennington (toch een enorm sterke zanger, misschien wel een van de beste van zijn genre en zijn generatie) die vergeleken met zijn andere nummers toch vrij ingetogen blijft zingen, op het einde na dan. Ik geef mezelf groot gelijk dat ik dit 8 jaar geleden grijs heb gedraaid. Alles straalt sfeer uit en helaas hebben ze dat in hun laatste albums dat teveel toegepast zonder succes.

, leuk lijstje tot nu toe, nclo! Zeker niet altijd mijn smaak (word altijd een beetje verdrietig van Linkin Park), maar goede beschrijvingen + lang leve De Staat.

nclo schreef:

71. Linkin Park - Faint

Als ik een persoonlijke top 100 maak, dan hoort Linkin Park er zeker bij. Deze muziek betekende namelijk mijn eerste echte interesse in een specifieke muziekgroep die ik begon te volgen. Ik was toen 12 en ik ben er stiekem wel trots op dat ik nooit aan top 40 ben begonnen maar gelijk viel voor de sterke nummers van Meteora.

Grappig dat je dat zegt, want in de praktijk was Linkin Park toen Top 40-muziek. De band was toen echt enorm populair, en zowel Faint als Breaking the Habit hebben in de Top 40 gestaan (en van dat album ook Somewhere I Belong nog).

Dat is idd waar, dus het klopt niet helemaal wat ik zeg. Maar Linkin Park wordt over het algemeen toch ook geaccepteerd door de alternatieve groeperingen in de muziek vanwege hun fusering tussen rock/metal en hiphop dat totaal niet strookt met de commerciële boybands en winnaars van talentenjachten die destijds sterk opkwamen. Ze zijn tot Hybrid Theorie en Meteora altijd hun eigen weg gegaan. Het is doodzonde dat de laatste paar albums het resultaat zijn van commerciële invloeden en waardoor ze zich al jaren lang niet weten te vernieuwen.

69. Editors - Sugar
Album: The Weight of Your Love
Jaar: 2013
Land: Engeland

The Weight of Your Love beschouw ik als een van de slechtste albums van Editors, maar tegelijkertijd kan ik hun gewaagde poging tot het creëren van een nieuw geluid wel waarderen. Er gebeuren in dit album teveel dingen die ze beter niet kunnen doen, zoals een commerciële ballad er doorheen gooien of dat Tom Smith een paar octaven hoger gaat zingen. Daarnaast lijkt de band totaal niet te begrijpen waar ze heen willen, want de ene keer grijpen ze terug op hun oude werk en de andere keer gaan ze juist de gevoelige kant op. Ze hebben zich met "IN DREAM" goed hersteld, maar dat was ook wel broodnodig. Een van de weinige lichtpuntjes was toch wel "Sugar", waar ik een sterke Smith in hoor en waar de eerste stapjes naar hiërarchie lijkt te zijn gevonden in hun muziek en waar "IN DREAM" mee verder is gegaan. Een zeer sterke bass en een heerlijke gitaarriff die mij een beetje doet denken aan The Smiths "How Soon is Now".

68. Farblos - Winterherz
Album: Nothing Left for Us to See
Jaar: 2015
Land: Duitsland

Ergens wel een beetje een guilty pleasure, want het is wel allemaal heel extravagant. Maar dat hoort natuurlijk bij darkwave. Ik vind het erg interessant dat er in de onderbuik van de muziekindustrie een kleine golf begint op te komen van dark- en newwave artiesten. Vooral uit Duitsland en Zuid-Europa. Farblos is onderdeel van die golf en afgelopen jaar zijn ze met hun eerste album gekomen. Echt een doorbreek zullen ze waarschijnlijk nooit echt krijgen, want het blijft allemaal nogal eentonig en te alternatief voor het grote publiek.

67. The Prodigy - Wild Frontier
Album: The Day Is My Enemy
Jaar: 2015

Toen The Prodigy vorig jaar met hun nieuwe album kwam, wist ik al dat ik ze live MOET zien. Niets is namelijk zo opzwepend als een nieuwe Prodigy plaat en nu werd ik wederom niet teleurgesteld. The Prodigy maakt met dit nummer eigenlijk weinig fouten en dat werd bevestigd toen ik ze in Brabant op Paaspop aan het werk zag. Het hele album is goud en ik denk dat wij de komende jaren nog niet van deze mannen af komen.

66. Muse - Knights of Cydonia
Album: Black Holes & Revelations
Jaar: 2006

Ik heb helaas nog niet de eer gekend om Muse live te mogen aanschouwen, maar als ik dat ooit doe dan kijk ik vooruit naar een live-ervaring van "Knights of Cydonia". Het is misschien een beetje over de top, maar kwalitatief blijft het gewoon een zeer sterk nummer.

65. Joy Division - Atmosphere
Album: Substance
Jaar: 1988

Eerder kwam al de cover langs van "The Flowers of Hell", maar na lang wikken en wegen heb ik toch besloten dat niets het origineel verslaat. Peter Hook heeft mij hiervan overtuigd. Ik was gisteren in Nijmegen in Doornroosje waar de oud-bassist van Joy Division een volledige show wijdde aan zijn oude bands. Toen hij bij dit nummer aankwam, merkte ik een soort verslagenheid bij die man. Een soort verborgen treurnis, alsof hij nog iets teveel denkt aan zijn lang overleden vriend en bandlid Ian Curtis. Achteraf bleek het om een andere goede vriend te gaan, maar de vertoonde emotie maakt dit nummer toch wel compleet. Hook raakt nooit de lage tonen van Ian Curtis dat het nummer zo magisch maakt, maar voor mijn gevoel vond ik dat helemaal geen probleem.

Prachtig nummer van Joy Division inderdaad! Farblos is ook een leuke ontdekking, ik houd wel van dat soort muziek

Ik was gisteren ook in Doornroosje en werd ook geraakt door de openingstrack. Het hele concert trok me door een scala aan emoties trouwens.

Sugar is zo'n heerlijk lomp stampnummer. Lekker in de auto.

64. Coldplay - Violet Hill
Album: Viva La Vida or Death and All His Friends
Jaar: 2008

Voordat Coldplay zich ging mengen met artiesten als Rihanna en Beyonce, hadden ze een lange periode waarin ze (naar mijn mening) niet altijd geweldige nummers op de markt brachten, maar kwalitatief wel als een huis stonden. Hun ballades kunnen mij gestolen worden, maar "Violet Hill" vind ik dan wel weer vet. Er hangt ergens een vervreemdend sfeertje rond dit nummer en het voelt eens wat anders dan wij gewend zijn van Coldplay.

63. The Stranglers - Golden Brown
Album: La Folie
Jaar: 1981

Echt punk zoals het vroeger was, is het bij dit album niet meer, maar zij kwamen wel met hun grootste hit op dit album. Voor fans van het eerste uur voelt het daarom nogal commercieel aan vergeleken met het rauwe en alternatieve eerdere werk, maar ik kan heel erg genieten van de bas. De typische Ray Manzarek-achtige keyboard suist zo heerlijk rustgevend door dit nummer heen en zanger Hugh Cornwell heeft laat horen over een heerlijke rustige stem te beschikken.

62. She Past Away - Rituel
Album: Belirdi Gece
Jaar: 2012
Land: Turkije

We gaan weer even terug naar de neo-darkwave. She Past Away heeft sterke nummers met een donkere bas en zijn vaak qua sfeer erg sterk. "Rituel" is daar geen uitzondering op, al vind ik dit nummer nog iets extra's hebben vergeleken met hun andere werk. De ingezongen tekst aan het einde van het nummer voelt donker en sfeervol aan, terwijl de gitaar met vrij simpele akkoorden het nummer lijkt te bespelen. Ik vind het tenminste prachtig.

61. Jacques Brel - Amsterdam
Album: -
Jaar: 1964
Land: België

Ik wil niet als Mathijs van Nieuwkerk met volle euforie een applaus geven voor alle Franse en Waalse chansonniers, maar ik kan het bij tijd en wijlen wel waarderen. Ze steken vaak veel emotie en passie in hun nummers die gedecoreerd zijn met prachtige teksten. Helaas voor mij bedraagt mijn Franse vocabulaire slechts een woord en dat is dus... nou ja.... "vocabulaire". Ik ben dus niet in staat om te horen wat ze zingen, maar zoals Jacques Brel met volle overgave zijn hart geeft aan zijn muziek, kan ik er wel van genieten. Zonder iets van het nummer op wikipedia.org op te zoeken kan ik al wel inschatten dat het nummer vooral over de rosse buurten en het drugsgebruik in de Amsterdamse straten gaat. Bij Jacques Brel hoef je namelijk geen Frans te verstaan om zijn muziek te begrijpen, je voelt het.

60. The Beatles - Being for the Benefit of Mr. Kite
Album: Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band
Jaar: 1967

Tot mijn grote schrik had ik nog niets van de grootste band allertijden in mijn lijst staan. Ik voel mij ergens wel verplicht dat te doen. Mijn keuze valt dan op Being for the Benefit of Mr. Kite, al is het alleen maar dat ik kan genieten van een geweldige Paul McCartney. Ook hier val ik op die vervreemdende circussfeer, dat heel slinks een dubbele laag lijkt te hebben. Wie is Mr. Kite en waar staat hij voor? Als luisteraar wil je meer informatie weten over het nummer en waarom de symboliek van een circus wordt gebruikt. Mijn paranoïde nijgingen leiden me tot het idee dat dit nummer in relatie zou staan met LSD, maar dat is natuurlijk lariekoek...toch?

zaaf
Mr. Kite is een song van Lennon...

Misterfool
Viva la vida vind ik nog steeds het beste album van coldplay. Daar hoorde ik nog een enthousiaste band die niet op veilig speelde. Hoewel Ghost stories wel aardig is, heeft de band dat enthousiasme verloren. Gaaf om violet Hill zo in de lijst terug te zien.

zaaf schreef:
Mr. Kite is een song van Lennon...
Dat klopt, maar de bas van McCartney is wel heel erg on point

Juist in de recente hits van Coldplay als Adventure of a Lifetime en Hymn for the Weekend proef ik ook veel plezier en enthousiasme.

catchup
Geen drugs (golden brown) , maar hoeren en drank, goeie ouwe tijd
4tuoze matrozen - Havenstad Amsterdam
of van deze meneer
David Bowie - Amsterdam
waar meneer Brel niet eens mee wou praten...

Tijd voor weer een update?

Misterfool
Pff, ik ben zodadelijk nog bejaard als ik aan de beurt ben.

Misterfool schreef:
Pff, ik ben zodadelijk nog bejaard als ik aan de beurt ben.

5 nummers per zoveel dagen; krijgen we dus bij deze frequentie 2 hele top 100 in een jaar..........

Misschien handig om hem even te taggen: nclo

Hij is ook sinds 21 april niet meer online gekomen... Que pasa?

Misterfool
Op een gegeven moment moet je toch gaan zeggen dat de volgende aan de beurt mag.....

Oh damn, alweer zo lang geleden. Ja ik probeer het wel en wil het ook graag, maar ja de tijd he. Ik wil best passeren en kijken of ik in de zomervakantie verder kan, maar helaas gebeurt het mij te vaak dat ik door drukke dagen helaas geen tijd heb om mijn mm-account te checken. Misschien kan ik het nog redden door nog de verhalen gewoon weg te laten en mijn nummers te posten, want het valt me daarnaast op dat het mij best wel veel tijd en energie kost om de goede woorden te vinden om een nummer te beschrijven. Doe maar wat je er mee wil, maar het tempo ligt bij mij gewoon heel laag en soms denk ik er gewoon niet aan (daar ben ik heel eerlijk in), maar soms ligt er gewoon aan mijn drukke schema buiten het internet.

Ik stel zelf maar voor dat de volgende mag, want dit schiet idd niet op. Ik zet mezelf wel ergens op de lijst zodat ik in de zomervakantie kan inhaken.

nclo schreef:
Oh damn, alweer zo lang geleden. Ja ik probeer het wel en wil het ook graag, maar ja de tijd he. Ik wil best passeren en kijken of ik in de zomervakantie verder kan, maar helaas gebeurt het mij te vaak dat ik door drukke dagen helaas geen tijd heb om mijn mm-account te checken. Misschien kan ik het nog redden door nog de verhalen gewoon weg te laten en mijn nummers te posten, want het valt me daarnaast op dat het mij best wel veel tijd en energie kost om de goede woorden te vinden om een nummer te beschrijven. Doe maar wat je er mee wil, maar het tempo ligt bij mij gewoon heel laag en soms denk ik er gewoon niet aan (daar ben ik heel eerlijk in), maar soms ligt er gewoon aan mijn drukke schema buiten het internet.

Ik stel zelf maar voor dat de volgende mag, want dit schiet idd niet op. Ik zet mezelf wel ergens op de lijst zodat ik in de zomervakantie kan inhaken.

Je kunt je top 100 plaatsen en bij je top 10 verhaal.

Wie was de volgende op de lijst?

Dit is de meest recente lijst (denk ik):

- Joerii
- (nclo)
- remcodulac
- itchy
- Ferre
- Weirdo Wizzy
- Titmeister
- freitzen
- McSavah
- catdog
- staralfur
- Pepino
- VladTheImpaler
- Stefan1979
- Edgar18
- Linus Van Pelt
- Gretz
- -SprayIt-
- Misterfool
- stoepkrijt
- Lukk0
- deric raven
- Grafmat
- jassn
- trebremmit
- uffing
- thelion
- Rudi S
- jspr_g
- dumb_helicopter
- 00.0
- Bardt1980
- Ataloona
- Sunderland
- Corporal Clegg
- HugovdBos
- Film Pegasus
- luigifort
- arcade monkeys

Bij nader inzien wil ik het toch proberen om de verhalen achterwege te laten en het bij nummers te houden. Dat scheelt voor mij toch wel tijd en moeite. Dan begin ik er morgen mee.

Oké, ik ga op de volgende voet verder: Ik probeer de meeste nummers zonder verhaal te plaatsen, maar mijn top 10 ga ik wel toelichten. Als een aantal nummers daarnaast toelichting nodig heeft of een mooie anekdote aan vastkleeft geef ik die ook wel.

59. Daniel Johnston - Honey I Sure Miss You
Album: Artistic Vice
Jaar: 1991

Dit is een van die nummers waar zo'n verhaal bij hoort. Afgelopen jaar zat ik op een balkon in Berlijn met een vriendin. Zij zei dat ze verdrietig was en liet me dit nummer horen. Zij was verzot op de fragiele stem van Johnston en het low-fi geluid en zij dat ze altijd vrolijk werd als ze zich niet goed voelde. Met dit op de achtergrond praatten we de hele avond over wat haar dwars zat. Waarom zo in de put zat. Ergens is het wel ontroerend dat juist zo'n met emotie geroerd nummer blijheid kan geven aan sommige mensen en mij (de anti-romanticus ten top) de kwaliteit geeft om als spreekbuis te dienen voor de mensen om je heen. Sindsdien kan ik dit nummer niet meer horen zonder aan haar te denken.

58. Gorillaz - Kids With Guns
Album: Demon Days
Jaar: 2005

57. Kings of Convenience - The Eternal
Album: Failure (Singel)
Jaar: 2001
Land: Noorwegen

56. New Model Army - March in September
Album: Between Dog and Wolf
Jaar: 2013

55. Witchcraft - Witchcraft
Album: Witchcraft
Land: Zweden

54. Sisters of Mercy - On the Wire
Album: First and Last and Always (Bonus Track)
Jaar: 1984

53. The Gun Club - Sex Beat
Album: Fire of Love

52. The Toadies - So Long Lovely Eyes
Album: No Deliverence
Jaar: 2008

51. Human Tetris - No One
Album: Human Tetris EP
Jaar: 2009
Land: Rusland

Ik heb toch besloten verhalen toe te voegen aan mijn nummers. Ze brengen toch een extra dimensie. Ik vind het mooier dan dat ik ze kaal op deze pagina plaats.

50. Madness - Believe Me
Album: One Step Beyond
Jaar: 1979

Het zit hem hier vooral in de simpelheid van het nummer. Nergens wordt het muzikaal nooit hoogstaand, maar blijft het wel sterk. De goede stem van zanger Suggs past er perfect bij en het tempo blijft lekker. Fijn nummertje hoor.

49. Franz Ferdinand - The Dark Of The Matinee
Album: Franz Ferdinand
Land: Schotland

Ik had gezegd dat jullie geen nummers van Franz Ferdinand meer tegen zullen komen, maar ik heb gelogen. Dark of the Matinee vind ik stiekem te fijn om links te laten liggen. Lekker opzwepend en vrolijk en met een heerlijk dansbaar refrein.

48. Happy Mondays - 24 Hour Party People
Album: Squirrel and G-Man Twenty Four Hour Party People Plastic Face Carnt Smile (White Out)
Jaar: 1987

De rauwe muziek van Happy Mondays hebben mij pas echt kunnen bekoren na de gelijknamige film. De hele sfeer die er omheen hangt helpt mij vaak genoeg aan het werk als ik bezig moet zijn voor mijn studie. Ik kan vooral genieten van de punkachtige zang en de aanwezige keyboards. Ik vind dat een heerlijke combinatie en zeker als je dat met de rokerssfeer van de film combineert.

47. Fischer-Z - Red Skies Over Paradise (A Brighton Dream)
Album: Red Skies Over Paradise

John Watts maakte in 1981 een protestplaat waarin hij streed tegen de hele wereld. Vooral oorlog (en dan met name de Koude Oorolog) was een populair onderwerp om aan te halen in zijn nummers. In Red Skies Over Paradise wordt een dystopische realiteit geschetst waarin de mensen een rustig leven leiden, maar daaronder de mensen zich klaarmaken voor een verwoestende oorlog. De tekst vind ik geniaal. Zeker om die vergelijking te maken tussen een bovengrondse utopische realiteit waarin de wereld zo gepolijst mogelijk wordt weergegeven, terwijl onder het paradijs de mensen zich klaarmaken voor een strijd tussen leven en dood. "Red Skies over Paradise".

46. Amy Winehouse - Back to Black
Album: Back to Black
Jaar: 2006

Amy Winehouse vind ik soms leuk en soms totaal niet. Back to Black is een nummer dat ik wel leuk vind. Een klagende Winehouse die met haar jazz-achtige muziek zingt over haar verbroken relaties. "We only said goodbye with words/I died a hundred times/You go back to her/And I go back to/I go back to black". Misschien wel een van de mooiste geschreven songteksten van de afgelopen 20 jaar.

45. Sinéad O'Connor - Troy
Album: Lion and the Cobra
Jaar: 1987
Land: Ierland

Ik heb Sinead O'Connor zelf nooit mogen aan schouwen, maar mijn vader meerdere keren. Hij was een tijd verliefd geweest op haar muziek en die liefde begon met dit nummer dat een piepjonge Sinead speelde in Doornroosje. Mij valt toch elke keer die kracht op die dit nummer draagt en weet dat dit tijdloos is. Ze zing met zoveel overgave en agressie dat je als luisteraar de kippenvel voelt opkomen. De liefde tussen de muziek van Sinead en mijn vader duurde overigens niet lang. Tegenwoordig vindt hij het maar niets meer en O'Connor zelf is zo gek als een deur. Maar dit nummer heeft nog altijd een speciaal plekje in zijn hart.

44. Within Temptation - Demon's Fate
Album: The Unforgiving
Land: Nederland

Eigenlijk is dit best een fout nummer, maar Within Temptation maakt al sinds jaar en dag foutloze albums waar stiekem iedereen wel van houdt. Daarnaast waren ze tot een paar jaar geleden toch maar mooi Nederlands exportproduct nummer 1. Misschien een beetje een oeuvreprijs dat ik ze er in zet.

43. Rammstein - Haifisch
Album: Liebe Ist Für Alle Da
Jaar: 2009
Land: Duitsland

*Bam bam bam*, ik kan het niet laten om met mijn voet op de grond te stampen als ik de bas van dit nummer hoor. Soms tot grote irritatie van mijn onderburen. Ik geef mezelf alsnog groot gelijk, want dit is gewoon een heerlijk nummer waar alle ingrediënten in zitten voor een oude vertrouwd en goed Rammstein nummer. Ik mag het van mijn moeder overigens niet meer draaien als ik bij mijn ouders ben.

42. The Cure - Fascination Street
Album: Disintegration
Jaar: 1989

"Er hangt een akelige mist over het huis heen terwijl de ramen klapperen en het haardvuur uitgeblazen wordt door een windvlaag. De zon is verdwenen en het huis is stil en donker." Als ik een verhaal zou moeten schrijven geïnspireerd op "Fascination Street" dan zou het verhaal zo beginnen. Er heerst namelijk een magische, doch duistere sfeer rond dit nummer. De magische sfeer is te danken aan de toetsenist en de gitaar, terwijl de bas en de kreunende, hijgende vocalist het onheilspellende er doorheen gooit.

41. Radiohead - The Butcher
Album: -

"The Butcher" is weer een van de sterkere nummers van Radiohead van de afgelopen jaren. Zij laten zien dat je heel weinig nodig hebt om een sterk sfeervol nummer te maken. In dit geval niet meer dan een bas, een synthesizer en de stem van Thom Yorke. Het tempo verandert nergens, maar ruim 4 minuten lang die drums is genoeg voor een plek in mijn top 100.

Tof, zolang het tempo maar aangenaam blijft!

Wel jammer dat nu net de update met Kids With Guns commentaarloos was. Mijn absolute Gorillaz-favoriet, leuk dat ie ook bij jou opduikt (het merendeel van de fans heeft toch een andere favoriete Gorillaz heb ik het idee).

Happy Mondays

Dat is goed nieuws nclo!
Ten eerste is het een prima lijst met leuke stukjes en ten tweede is het voor mij al geslaagd door het verhaal bij Fischer-z

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 17:52 uur

geplaatst: vandaag om 17:52 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.