Muziek / Toplijsten en favorieten / De top 100 van... (Shaky)
zoeken in:
1
geplaatst: 12 maart 2017, 12:38 uur
Origineel veel beter ja 
Kudos ook voor R.E.M. en Blur!
Sigur Ros en Instant Street ook niet verkeerd.

Kudos ook voor R.E.M. en Blur!
Sigur Ros en Instant Street ook niet verkeerd.
1
geplaatst: 12 maart 2017, 12:49 uur
Of iets vrolijk overkomt zal persoonlijk zijn, maar uit de clip valt wel op te maken dat Tears for Fears het niet vrolijk bedoeld heeft, denk ik.
1
geplaatst: 12 maart 2017, 13:37 uur
Pepino schreef:
Ziezo, volgende week komt dan de top 20. Iemand al een idee welke nummers er in zullen staan?
Ziezo, volgende week komt dan de top 20. Iemand al een idee welke nummers er in zullen staan?
Zijn naam is hier al vaak gevallen, dus against all odds hoop ik toch nog op iets van Phil Collins voor meer Mooie Beslommeringen Uit De Jeugd Van Pepino. Een nummer uit Genesis - Invisible Touch mag ook

1
cosmic kid (moderator)
geplaatst: 12 maart 2017, 17:00 uur
R.E.M. & Pink Floyd

Mooi en moedig persoonlijk stukje bij Nightswimming met 1 maar: het nummer wat daarna komt is nog net iets mooier.
En om antwoord op je vraag te geven, afgaande op je top 10 verwacht ik nog wel:
Elbow, One day like this
Radiohead, Exit Music (for a film) (kan eigenlijk niet missen)
Arcade Fire
Sufjan Stevens

Mooi en moedig persoonlijk stukje bij Nightswimming met 1 maar: het nummer wat daarna komt is nog net iets mooier.
En om antwoord op je vraag te geven, afgaande op je top 10 verwacht ik nog wel:
Elbow, One day like this
Radiohead, Exit Music (for a film) (kan eigenlijk niet missen)
Arcade Fire
Sufjan Stevens
1
geplaatst: 12 maart 2017, 18:05 uur
cosmic kid schreef:
Mooier vind ik 'Find The River' niet, maar zeker net zo beeldschoon als 'Nightswimming'. 'Find The River' is het nummer waar ik het meeste bij wegdroom. Automatic's afsluiter klinkt alsof je wandelt door een sprookjesbos

1
geplaatst: 12 maart 2017, 20:33 uur
prachtige update; de mooiste nummers van Blur en dEUS (zouden waarschijnlijk ook in mijn top 100 staan), de bijna mooiste nummers van REM en Dinosaur Jr en 1 van de betere covers ooit (ik zit in het Gary Jules kamp
). Verrassend de keus voor Avi Buffalo, een nummer dat ik een aantal jaren ook erg fijn vond, maar dat ik volledig was vergeten.
). Verrassend de keus voor Avi Buffalo, een nummer dat ik een aantal jaren ook erg fijn vond, maar dat ik volledig was vergeten.
1
geplaatst: 12 maart 2017, 22:29 uur
Nightswimming vind ik ook R.E.M.'s beste nummer. Ik had 'm eigenlijk nog wat hoger verwacht. Dat nummer van Dinosaur Jr. zal ik ook zeker eens checken, een band die mij erg intrigeert maar waar ik nog bijna niks van ken.
Mooi stukje bij Avi Buffalo ook, ken het nummer nog niet maar krijg direct zin om het te beluisteren na dit gelezen te hebben!
Untitled #8 is natuurlijk één van de (misschien wel het) beste nummer(s) ooit.
Mooi stukje bij Avi Buffalo ook, ken het nummer nog niet maar krijg direct zin om het te beluisteren na dit gelezen te hebben!

Untitled #8 is natuurlijk één van de (misschien wel het) beste nummer(s) ooit.
0
geplaatst: 13 maart 2017, 08:04 uur
The Universal: mijlenver mijn favoriete nummer van Blur, mooi om het in je lijst te zien.
Instant street: vind ik geweldig aan het begin, maar de lange outro vind ik dan weer wat te langdradig.
En geen no-no-notorious... toch wel een gemis (maar ook niet echt
)
Instant street: vind ik geweldig aan het begin, maar de lange outro vind ik dan weer wat te langdradig.
En geen no-no-notorious... toch wel een gemis (maar ook niet echt
)
1
geplaatst: 13 maart 2017, 08:05 uur
Pepino schreef:
Ik vermoed dat 747 net te laat zal komen

3
geplaatst: 13 maart 2017, 08:35 uur
SirNoodle schreef:
beste stuk van het nummer juist, die verschroeiende outro vind ik.
1
geplaatst: 13 maart 2017, 09:54 uur
da's een beetje zoals pizza hé, de 1 heeft zijn korst liever licht aangebakken, de ander wat meer verschroeid

1
geplaatst: 13 maart 2017, 10:19 uur
Could someone please explain the reason for this strange behaviour

1
geplaatst: 13 maart 2017, 10:25 uur
Tot nu toe is de stand
MAD WORLD
Gary Jules: 3
Tears For Fears: 3
Ik zal mijn best doen om tegen woensdag de volgende 10 te posten. Wie zal tegen dan de wedstrijd winnen?
MAD WORLD
Gary Jules: 3
Tears For Fears: 3
Ik zal mijn best doen om tegen woensdag de volgende 10 te posten. Wie zal tegen dan de wedstrijd winnen?

1
geplaatst: 13 maart 2017, 10:51 uur
Ik vond de Gary Jules eerst beter, want meer direct passend bij de tekst. Maar eigenlijk vind ik de Tears For Fears versie rijker/gelaagder, de muziek is contrast-rijker (ik splits het even, anders leest iedereen contra-strijker) en het zogezegde opgewekte in de melodie botst mooi met de desolate tekst.
Tears For Fears dus beter
Tears For Fears dus beter

0
geplaatst: 13 maart 2017, 13:09 uur
MAD WORLD
Gary Jules: 4
Tears For Fears: 4
Dan is het nu 4-4 want ik ga voor Gary.
Tears For Fears: 4
Dan is het nu 4-4 want ik ga voor Gary.
0
cosmic kid (moderator)
geplaatst: 13 maart 2017, 13:19 uur
MAD WORLD
Tears For Fears: 5
Ik wilde me eerst buiten de discussie houden maar als we het zo gaan spelen maak ik er met alle liefde 4-5 van ☺
Ik wilde me eerst buiten de discussie houden maar als we het zo gaan spelen maak ik er met alle liefde 4-5 van ☺
0
geplaatst: 13 maart 2017, 13:33 uur
Ik plaats mijzelf iets naar achteren aangezien het mij beter uitkomt om pas na de zomer aan de beurt te zijn.
- VladTheImpaler
- Stefan1979
- -SprayIt-
- Misterfool
- stoepkrijt
- Gretz
- deric raven
- Grafmat
- jassn
- trebremmit
- uffing
- thelion
- Rudi S
- jspr_g
- dumb_helicopter
- Bardt1980
- Ataloona
- Sunderland
- Corporal Clegg
- HugovdBos
- Film Pegasus
- luigifort
- arcade monkeys
- cosmic kid
- angelin
- Morthûl
- panjoe
- Motel Matches
- DjFrankie
- AstroStart
- ArthurDZ
- VladTheImpaler
- Stefan1979
- -SprayIt-
- Misterfool
- stoepkrijt
- Gretz
- deric raven
- Grafmat
- jassn
- trebremmit
- uffing
- thelion
- Rudi S
- jspr_g
- dumb_helicopter
- Bardt1980
- Ataloona
- Sunderland
- Corporal Clegg
- HugovdBos
- Film Pegasus
- luigifort
- arcade monkeys
- cosmic kid
- angelin
- Morthûl
- panjoe
- Motel Matches
- DjFrankie
- AstroStart
- ArthurDZ
0
geplaatst: 13 maart 2017, 13:41 uur
In 7 jaar tijd kan er veel veranderen

De stand:
MAD WORLD
Gary Jules: 5
0
geplaatst: 13 maart 2017, 16:49 uur
Ik vind eigenlijk beide versies matig. Die van Gary Jules is slaapverwekkend en die van TFF irritant.
0
geplaatst: 13 maart 2017, 17:01 uur
Zoveel is er dus niet veranderd in zeven jaar 

Titmeister schreef:
6-1 beiden suf, maar die van Gary Jules is wel erg suf...
6-1 beiden suf, maar die van Gary Jules is wel erg suf...
0
geplaatst: 13 maart 2017, 18:35 uur
Een KO geïntegreerd in een top 100, leuk! Ik zal vanavond de cover van Jules eens beluisteren. 

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.