MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / De top 100 van... (Shaky)

zoeken in:
Hetzelfde geldt voor mij, als iedereen doorschuift moet ik ook wel...

- HugovdBos
- Sundance
- Sunderland
- Chevy
- jordidj1
- luigifort
- Finidi
- Poek
- Morthûl
- uffing
- 123poetertjes
- Outlaw104
- Superbitch
- Nicolaib88
- Arrie
- jellorum
- Cervantes
- TornadoEF5
- aERodynamIC
- Weirdo Wizzy
- Mausie
- hoi123
- wendyvortex
- Gretz
- AstroStart

Aangezien Hugo niet reageert zal Sundance nu vermoedelijk wel de volgende zijn:

- HugovdBos
- Sundance
- Sunderland
- chevy93
- jordidj1
- luigifort
- Finidi
- Poek
- Morthûl
- uffing
- 123poetertjes
- Outlaw104
- Superbitch
- Nicolaib88
- Arrie
- jellorum
- Cervantes
- TornadoEF5
- aERodynamIC
- Weirdo Wizzy
- Mausie
- hoi123
- wendyvortex
- Gretz
- AstroStart

Augustus zou voor mij mogelijk moeten zijn. Daarvoor zit ik met studie/vakantie.

Dat gaat hard opeens. Ben al wel bezig, maar gaat voor de vakantie niet lukken.

- HugovdBos
- Sunderland
- chevy93
- jordidj1
- luigifort
- Finidi
- Poek
- Morthûl
- Sundance
- uffing
- 123poetertjes
- Outlaw104
- Superbitch
- Nicolaib88
- Arrie
- jellorum
- Cervantes
- TornadoEF5
- aERodynamIC
- Weirdo Wizzy
- Mausie
- hoi123
- wendyvortex
- Gretz
- AstroStart

Dan ben ik hierna dus. Johnny Marr leg de zakdoekjes maar alvast klaar.

DjFrankie (moderator)
Nummer 65 - 61

65. The National - Bloodbuzz Ohio 2010
Veel zware stemmen merk ik als ik de lijst aan doornemen ben. Ook weer bij Matt Berninger. Toch vind ik bij dit nummer ook de ritmesectie geweldig, vanaf het begin tot het einde. Is ook een erg sfeervol nummer geworden. Hoorde dit nummer vooraf gaand aan High Violet en ben eigenlijk pas toen ingestapt in The National en met terugwerkende kracht naar Boxer en Alligator gegaan. Groots was ook het optreden vorig jaar op Best Kept Secret. Ja hoor ook de latere albums zijn meer dan okay.

64. Killing Joke - The Raven King 2010

Killing Joke heeft vele gezichten van post-punk naar metal. Maar ze kunnen ook emotie overbrengen. Dit eerbetoon aan overleden bassist Paul Raven hakt er in. Stem van brulboei Chaz Coleman laat duidelijk de emotie horen van een overleden vriend. Nummer heeft zijn rust momenten en uitbarstingen. Zelf in de 10’s zijn ze nog gewoon steengoed !! Het in 2015 verschenen Killing Joke - Pylon (2015) laat dit overduidelijk horen.

63. Siouxsie And The Banshees - Dazzle 1984

Meer ouwe bekenden uit dezelfde tijd als Killing Joke. De vrouwelijke Robert Smith kan ook niet ontbreken in mijn lijst. Zat ook hier te twijfelen tussen Spellbound of Dazzle. De laatste is het geworden, dit is een super swingnummers that brings back memories to the good all days. Sowieso deed Siouxsie het goed vroeger in de Swing café’s.

62. The Slow Show - Bloodline 2015

Band die mij getipt werd door B.Utterfly en RadioMad. Die hadden deze band gezien op Haldren pop. En toen kwamen ze gewoon een instore doen in Sounds Venlo. Ik werk daar 10 minuten vandaan dus ik was erbij. Geweldige band geweldige sound en ook nog eens erg benaderbaar. Dit nummer is weer rijk met instrumenten en wordt wel eens live met een fanfare gespeeld. En ja je moet van de stem horen van Rob Goodwin. En is het geforceerd nee vind ik van niet. Inmiddels deze band al 3 keer gezien, en daar komt dit jaar nog 2 keer bij. Mijn vriendin is ook fan geworden. En de man hieronder samen met Rob ook. Kwam die foto toevallig als eerste tegen vandaag toen ik googelde op Rob Goodwin. .
https://thatguyfromrotterdam.com/wp-content/uploads/2016/10/14463022_1524611820886194_3163068800501541429_n-300x200.jpg

61. Fischer Z - So Long 1980

Mijn eerste liefde. Als 13 jarige lid van de fanclub, in het bezit van 26 singles tot 1985 en een nummer (So Long ) dat ik helemaal van buiten ken. Tel daarbij mijn succesvolle deelname aan kruip in de huid van…. (John Watts) in 1985 bij op, dat waren genoeg veren voor John Watts en co. Die opname heb ik nog ergens op cassette staan trouwens. Ik ging ook nog met Frits Spits in discussie met het antwoord over de laatste vraag, en kreeg gelijk. En So Long, die werd natuurlijk na mijn 5 minutes of fame gedraaid.

Wrathchild1
So Long

Sorry voor het niet reageren op de verschillende tags. Ik zie het komende jaar in ieder geval geen mogelijkheid om aan de slag te gaan met deze lijst, dus bij deze verwijder ik mezelf uit het overzicht. Misschien dat het er in de toekomst nog een keer van gaat komen, maar verwacht niet dat het op korte termijn gaat gebeuren.

Nieuwe lijst:
- Sunderland
- chevy93
- jordidj1
- luigifort
- Finidi
- Poek
- Morthûl
- Sundance
- uffing
- 123poetertjes
- Outlaw104
- Superbitch
- Nicolaib88
- Arrie
- jellorum
- Cervantes
- TornadoEF5
- aERodynamIC
- Weirdo Wizzy
- Mausie
- hoi123
- wendyvortex
- Gretz
- AstroStart

Siouxsie

Mijn nr. 1 Siouxsie. Zou ie ook in mijn top 100 komen? Zij aan zij met een song van Moz? Of in duet?

Killing Joke en Fischer Z

DjFrankie schreef:
En de man hieronder samen met Rob ook. Kwam die foto toevallig als eerste tegen vandaag toen ik googelde op Rob Goodwin.

Dat wordt betalen vriend... daar zit copyright op

Apart dat die foto er nog staat, want het hele artikel waar het bij hoort is niet meer te vinden.

Denk wel al wat langer fan trouwens

DjFrankie (moderator)
aERodynamIC schreef:
(quote)

Dat wordt betalen vriend... daar zit copyright op

Apart dat die foto er nog staat, want het hele artikel waar het bij hoort is niet meer te vinden.

Denk wel al wat langer fan trouwens

Zoek maar eens op Rob Goodwin afbeeldingen Eric, stond bijna in het begin.

DjFrankie schreef:
Zoek maar eens op Rob Goodwin afbeeldingen Eric, stond bijna in het begin.

Rob mag me dankbaar zijn

Wrathchild1
Gangsters

Fijne update! Red Eyes is zo verslavend, beste 'moderne oude' rocknummer zeg maar Wel verbaasd dat alleen Side van Travis je echt kan bekoren. Ik vind dat ze vele sterke singles hebben gemaakt die net zo catchy zijn. Hele albums van hun vind ik niet interessant, maar de compilatie Travis - Singles (2004) is echt fijn. Nummers als Driftwood, Why Does It Always Rain on Me? of Flowers in the Window zijn ook extreme oorwurmen. Live ook een aanrader trouwens!

DjFrankie (moderator)
60-56 (2de poging drukte hem net weg )

60. The War on Drugs - Red Eyes 2014

War on Drugs zag ik live in 2012 in de oude Doornroosje (herman was er in Amsterdam herinner ik me nog). Nog niet half gevuld die zaal dus kostte weinig moeite om meteen vooraan te staan. De organist stond voor me en zat gedreven de nummers van Slave Ambient te spelen. Sfeer van het concert was geweldig en dat was al een voorbode dat deze band een groter publiek zou gaan bereiken. Ik heb gekozen voor Red Eyes omdat dit nummer en centraal staat voor hun doorbraak, en omdat het een ontzettend aanstekelijk nummer is.

59. An Emotional Fish - All I Am Live 1990

Hee dat is toch die band van Celebrate dat One Hit Wonder? Correct geantwoord. Maar die plaat heeft meer te bieden. Ik hoorde dit in 1998 tijdens een vakantie naar Noord Ierland. Een vriend van me had dit op zijn playlist. En inderdaad geweldig een EMOTIONAL nummer. De LP heb ik niet veel later op de kop getikt. En buiten het in popkwissen zeer veel gebruikte Celebrate, staat er in ieder geval nog een patel op de gelijknamige plaat.

58. Travis - Side 2001

Nummer weer met een geweldig intro, en ook een oorwurm (The Grass is always Greener at the Otherside), dit blijft na het luisteren weer de hele dag in mijn hoofd hangen. Dit is het enige nummer van Travis dat in aanmerking komt voor een topnotering, Sing die andere single van The Invincible Band vind ik stukken minder.

57. Lonely The Brave - Backroads 2014

Helaas deze band had de beste zanger van de 10’s. Had ja want David Jakes werd het toeren allemaal teveel. Geestelijke gezondheidsproblemen. Zag ze 1 keer live, 2 gitaristen in the Front. David stond achteraan bij de drummer met een thermoskan thee, en buiten het zingen vertelde hij niks, dat deed de gitarist. Maar wat een stem heeft die, vaak vergeleken met Eddie Vedder maar die vergelijing gaat bij mij niet op. Ook erg goed hun cover van The Rat van The Walkmen 'Klik

56. The Specials - Gangsters 1979

Ja tijd voor Ska. Toen ik een jaar of 14 was, zat ik ook erg in de Ska Muziek. Zo heb ik alle singles van Madness, hing er een poster van Bad Manners in mijn kamer en had ik LP’s van The Specials. Vooral Gangsters klinkt na 40 jaar nog allesbehalve gedateerd. Zulke muziek draaide ze vroeger ook tijdens de jeugdcarnaval, waar dat goed voor was?? Skanken dan maar!

Klopt inderdaad. War on drugs in de Melkweg gezien toen. Mooie show was dat!

Side en Sing vind ik allebei even prachtig.

Side

Ik ontdekte Travis in 2005 in het kielzog van Keane en Coldplay. Mooie tijd was dat. Altijd een ondergewaardeerde band hier in NL, zoveel fijne singles die makkelijk in de hitlijsten hadden kunnen komen.

Grappig, ik zie Keane en Coldplay toch bij uitstek als bands die in het kielzog van Travis zaten, niet andersom.

Turn van The Man Who vind ik ook prachtig.

Ook veel naar Travis geluisterd. In de tijd dat ik nog een mp3-speler had met zeer beperkte ruimte, zo rond 2007. Side en Sing stonden daar standaard op, prachtige liedjes.

Red Eyes, nice! Ook in mijn lijst, zeer waarschijnlijk.

Travis niet. Misschien Travis Scott.

Heerlijke softrock van Travis. Side is een hele mooie van ze, maar ze hebben er meer...

jordidj1 schreef:
Red Eyes, nice! Ook in mijn lijst, zeer waarschijnlijk.

En Nellay op 1?

herman schreef:
Grappig, ik zie Keane en Coldplay toch bij uitstek als bands die in het kielzog van Travis zaten, niet andersom.

Haha chronologisch gezien is dat juist, maar ik ben zelf van een andere generatie, in de jaren dat Travis een paar kleine hitjes scoorde zat ik nog op de basissschool en luisterde ik nooit naar de radio. Ik heb Travis volgens mij ontdekt via de similar artists van Keane op Last.fm (even gecheckt en ze staan nog steeds op #1 in dat overzicht).

Ik heb ze inderdaad ook pas later dan Coldplay en Keane ontdekt, al heb ik Travis er nooit per se heel erg mee geassocieerd. Ik geloof dat ik Travis ook nooit op de radio heb gehoord of op TMF/MTV heb gezien dus ben er waarschijnlijkvia MuMe op gestuit.

Grappig, de video van Sing (met de food fight) is destijds echt heel vaak op MTV geweest. Maar dat was dan nog voor jou/jullie tijd blijkbaar.

herman schreef:

Turn van The Man Who vind ik ook prachtig.

Dit raakt precies het punt dat muziek (=content) in cultuurfilosofische zin tweeledig is: synchroon (verankerd in een bepaald tijdsgewricht, in dit geval de late 90's - door dj's als Frits Spits gepusht) én diachroon (door de tijd heen te beluisteren en waarderen). Perspectief en de bereidheid om dat te verschuiven aan te passen spelen dan een rol.

Nog wat tips voor ons Geert en anderen die Travis waarderen
The La's - The La's (1990)
The Beautiful South - Welcome to The Beautiful South (1989) en voorgangers: The Housemartins - London 0 Hull 4 (1986)

Ook The Sundays (zeker het debuut) verdienen om te worden genoemd

Ik herinner me alleen de Why Does It Always Rain On Me? video...

luigifort schreef:
Ik herinner me alleen de Why Does It Always Rain On Me? video...

Ja bij jullie hadden ze zeker maar één uur per week Mtv

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 13:23 uur

geplaatst: vandaag om 13:23 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.