Muziek / Toplijsten en favorieten / Our Beautiful Dark Twisted Kanye West Top 100 (2003-2016) door ArthurDZ en Johnny Marr (Ralph. take-over)
zoeken in:
3
geplaatst: 28 januari 2021, 22:43 uur
Yeezy taught you well, yeezy taught you well.
06. Through The Wire
https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/41FGBBSBG7L._QL70_ML2_.jpg
they can't stop me from rappin', can they?
Het verhaal is bekend. In 2002 ging Kanye door het oog van de naald, door een auto-ongeval te overleven. Vlak daarna nam hij, met z'n mond nog half dichtgeritst, de originele versie van dit nummer op (al vind ik 'm in de huidige versie ook nog wat gehavend klinken). Het werd de debuutsingle van The College Dropout. Hoe zou de wereld eruit hebben gezien als hij dat ongeluk niet had overleefd? Of beter gezegd, mijn wereld? :O
De sample van Through The Fire zit in mijn geheugen gegrift, de wijze waarop Kanye de sample vervormd komt 'ie net wat harder aan. Hoe hoger, hoe beter eigenlijk. Sowieso ligt de beat superlekker in het gehoor! Wat een manier om je carrière te starten, zeg. De release van de track miste ik sowieso, want ja ik was nog maar 7, maar toen ik later dus Graduation ontdekte was de liefde voor deze track ook geboren. Zo hebben we toch nog een "broekie" binnen de top 10!
06. Through The Wire
https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/41FGBBSBG7L._QL70_ML2_.jpg
they can't stop me from rappin', can they?
Het verhaal is bekend. In 2002 ging Kanye door het oog van de naald, door een auto-ongeval te overleven. Vlak daarna nam hij, met z'n mond nog half dichtgeritst, de originele versie van dit nummer op (al vind ik 'm in de huidige versie ook nog wat gehavend klinken). Het werd de debuutsingle van The College Dropout. Hoe zou de wereld eruit hebben gezien als hij dat ongeluk niet had overleefd? Of beter gezegd, mijn wereld? :O
De sample van Through The Fire zit in mijn geheugen gegrift, de wijze waarop Kanye de sample vervormd komt 'ie net wat harder aan. Hoe hoger, hoe beter eigenlijk. Sowieso ligt de beat superlekker in het gehoor! Wat een manier om je carrière te starten, zeg. De release van de track miste ik sowieso, want ja ik was nog maar 7, maar toen ik later dus Graduation ontdekte was de liefde voor deze track ook geboren. Zo hebben we toch nog een "broekie" binnen de top 10!
1
geplaatst: 29 januari 2021, 11:17 uur
_O_
Blame Game staat te laag idd.
Niet aan denken man, wat een vreselijke gedachte
Blame Game staat te laag idd.
jordidj1 schreef:
Hoe zou de wereld eruit hebben gezien als hij dat ongeluk niet had overleefd? Of beter gezegd, mijn wereld? :O
Hoe zou de wereld eruit hebben gezien als hij dat ongeluk niet had overleefd? Of beter gezegd, mijn wereld? :O
Niet aan denken man, wat een vreselijke gedachte

3
geplaatst: 29 januari 2021, 22:40 uur
05. Monster
https://i.pinimg.com/originals/ff/cc/bd/ffccbdb9b21286c232f3984558f1a082.jpg
Pull up in the monster, automobile gangsta
With a bad bitch that came from Sri Lanka
Dan deze. Misschien cliché om dit monsterlijk goed te noemen, maar ik heb er denk ik geen betere omschrijving voor. Vanaf minuut één al een enorme favoriet geweest en niet geheel logisch, wat is er niét lekker aan dit nummer?
De intro van Justin Vernon, waarna de verse van Rick Ross begint. Het bevat maar vier regels, maar het klinkt zó badass i.c.m. de beat die geïntroduceerd wordt. De beat klinkt echt als een productie van 808's, maar dan geavanceerder. Dat is dus al top, dan moeten de verses nog komen. Die van Kanye en Jay-Z zijn al uitmuntend, maar de verse van Nicki Minaj wordt - terecht - als legendarisch beschouwd. Zo legendarisch, dat zelfs Adele het moeiteloos kan meerappen.
Nadat het gekkenhuis is afgerond, kan je rustig meedeinen met de golvende outro. Kalmpjes werkend naar de volgende track... of gewoon op repeat. Hoe vaak ik deze track heb gedraaid in de auto op vol volume
https://i.pinimg.com/originals/ff/cc/bd/ffccbdb9b21286c232f3984558f1a082.jpg
Pull up in the monster, automobile gangsta
With a bad bitch that came from Sri Lanka
Dan deze. Misschien cliché om dit monsterlijk goed te noemen, maar ik heb er denk ik geen betere omschrijving voor. Vanaf minuut één al een enorme favoriet geweest en niet geheel logisch, wat is er niét lekker aan dit nummer?
De intro van Justin Vernon, waarna de verse van Rick Ross begint. Het bevat maar vier regels, maar het klinkt zó badass i.c.m. de beat die geïntroduceerd wordt. De beat klinkt echt als een productie van 808's, maar dan geavanceerder. Dat is dus al top, dan moeten de verses nog komen. Die van Kanye en Jay-Z zijn al uitmuntend, maar de verse van Nicki Minaj wordt - terecht - als legendarisch beschouwd. Zo legendarisch, dat zelfs Adele het moeiteloos kan meerappen.
Nadat het gekkenhuis is afgerond, kan je rustig meedeinen met de golvende outro. Kalmpjes werkend naar de volgende track... of gewoon op repeat. Hoe vaak ik deze track heb gedraaid in de auto op vol volume

0
geplaatst: 29 januari 2021, 23:17 uur
Pfff al die bangers hier
Binnenkort MBDTF nog eens opleggen, is alweer even geleden!
Binnenkort MBDTF nog eens opleggen, is alweer even geleden!
0
geplaatst: 30 januari 2021, 14:53 uur
“Have you ever had sex with a pharaohhhh, I put the pussy in a sarcophagus” is minimaal een top 3 Kanye line wat mij betreft. Nicki uiteraard insane op dit nummer, dat niveau heeft ze nooit meer aangetikt
0
geplaatst: 30 januari 2021, 17:23 uur
Insane goed nummer, en voor mij mss nog de minst geniale op MBDTF, je moet niet vragen hoe achterlijk geniaal dat album is...
1
geplaatst: 30 januari 2021, 22:37 uur
04. No Church In The Wild
https://www.musicmeter.nl/images/cover/223000/223568.300.jpg
What's a mob to a king? What's a king to a god?
What's a god to a non-believer who don't believe in anything?
Door al dat MBDTF-geweld zou je bijna denken dat er niets anders in de top 10 staat, maar deze klassieker van Watch The Throne moest uiteraard nog komen.
Ik weet nog dat direct enorm onder de indruk was van de videoclip, de dreiging en onrust druipt eraf en dat wordt nóg meer versterkt door de muziek. Je hebt niet per se drums nodig in een beat om indruk te maken, dat wordt heel goed duidelijk in No Church in the Wild. Vooral de onderhuidse spanning die wordt gelegd is subliem! Toch heeft het een heel chill karakter, wat vooral komt door de bijdrage van Frank Ocean, waardoor het lied ook nog wat catchy wordt ook.
https://www.musicmeter.nl/images/cover/223000/223568.300.jpg
What's a mob to a king? What's a king to a god?
What's a god to a non-believer who don't believe in anything?
Door al dat MBDTF-geweld zou je bijna denken dat er niets anders in de top 10 staat, maar deze klassieker van Watch The Throne moest uiteraard nog komen.
Ik weet nog dat direct enorm onder de indruk was van de videoclip, de dreiging en onrust druipt eraf en dat wordt nóg meer versterkt door de muziek. Je hebt niet per se drums nodig in een beat om indruk te maken, dat wordt heel goed duidelijk in No Church in the Wild. Vooral de onderhuidse spanning die wordt gelegd is subliem! Toch heeft het een heel chill karakter, wat vooral komt door de bijdrage van Frank Ocean, waardoor het lied ook nog wat catchy wordt ook.
4
geplaatst: 31 januari 2021, 02:09 uur
1. Carly Rae Jepsen - Run Away with Me
2. Kanye West - Scoopity Poop
3. Kim Kardashian - Jam (Turn It Up)
2. Kanye West - Scoopity Poop
3. Kim Kardashian - Jam (Turn It Up)
2
geplaatst: 1 februari 2021, 13:23 uur
1. Jayda G - Both Of Us
2. Sabrina the Teenage DJ - Next To Me
3. Jaman - Ik Wil Een Goede Vader Voor Je Zijn
Spoken Bestaan Niet valt er net buiten.
2. Sabrina the Teenage DJ - Next To Me
3. Jaman - Ik Wil Een Goede Vader Voor Je Zijn
Spoken Bestaan Niet valt er net buiten.
1
geplaatst: 2 februari 2021, 21:09 uur
Gelukkig kan ik bij de laatste mijzelf quoten, heuj
03. No More Parties In LA
https://www.musicmeter.nl/images/cover/530000/530292.300.jpg
You know it, L.A., it's so jammin'
Dit was de eerste van de drie noteringen van Kanye in mijn top 100 die ik destijds presenteerde, dus technisch gezien is deze altijd op plek 3 geweest bij mij. Maar of dat bij de andere twee ook zo is?
03. No More Parties In LA
https://www.musicmeter.nl/images/cover/530000/530292.300.jpg
You know it, L.A., it's so jammin'
jordidj1 schreef:
De eerste notering van ye, dat is vast geen verrassing De man is altijd al mijn topfavoriet geweest op het gebied van muziek, toen ik rond mijn twaalfde levensjaar de eerste tonen van Homecoming hoorde was ik verkocht.
Ik had een periode dat ik heel veel hip-hop luisterde, maar dat viel op een gegeven moment stil (ik denk zo rond 2012/2013). Vanaf toen was het eigenlijk EDM-only, het enige waar ik mij mee bezighield was met mixtapes maken en draaien op kleinschalige (huis)feestjes. Als het dan andere genres betrof, was dat meestal top 40-muziek of classic rock (vooral Top 2000 vond ik erg tof). Dat draaien vond ik erg leuk, vooral omdat ik veel vrienden had met dezelfde muzieksmaak. Er ging geen dag voorbij zonder de dagelijkse portie Oliver Heldens, Martin Garrix en Swedish House Mafia voorbij te laten komen. Helaas ging op lange termijn de EDM vervelen en heb ik mij weer geïnteresseerd in de hip-hopscène, begin 2017 was dat. Ook op dit forum werd ik weer actiever.
Life of Pablo was toen net een tijd uit en toen direct aan een aantal luisterbeurten onderworpen. No More Parties in LA was al gauw een favoriet en dat heeft ook de deur geopend naar Kendrick Lamar, ja, ook daar moet ik West weer dankbaar voor zijn.
Die track die een beat bevat die gebakken is door Madlib, eigenlijk bedoeld voor de MDBTF-sessies, maar pas gebruikt voor TLOP. Zeer groovy beat met die heerlijke sample van Junie Morrison. Dan heb je al die uitstekende basis, maar de rappers blinken ook uit. K-Dot levert een belachelijk harde verse op deze track, maar Kanye (technisch net de mindere rapper) overrompelt hem compleet met een verse met maar liefst 70(!) regels.
De eerste notering van ye, dat is vast geen verrassing De man is altijd al mijn topfavoriet geweest op het gebied van muziek, toen ik rond mijn twaalfde levensjaar de eerste tonen van Homecoming hoorde was ik verkocht.
Ik had een periode dat ik heel veel hip-hop luisterde, maar dat viel op een gegeven moment stil (ik denk zo rond 2012/2013). Vanaf toen was het eigenlijk EDM-only, het enige waar ik mij mee bezighield was met mixtapes maken en draaien op kleinschalige (huis)feestjes. Als het dan andere genres betrof, was dat meestal top 40-muziek of classic rock (vooral Top 2000 vond ik erg tof). Dat draaien vond ik erg leuk, vooral omdat ik veel vrienden had met dezelfde muzieksmaak. Er ging geen dag voorbij zonder de dagelijkse portie Oliver Heldens, Martin Garrix en Swedish House Mafia voorbij te laten komen. Helaas ging op lange termijn de EDM vervelen en heb ik mij weer geïnteresseerd in de hip-hopscène, begin 2017 was dat. Ook op dit forum werd ik weer actiever.
Life of Pablo was toen net een tijd uit en toen direct aan een aantal luisterbeurten onderworpen. No More Parties in LA was al gauw een favoriet en dat heeft ook de deur geopend naar Kendrick Lamar, ja, ook daar moet ik West weer dankbaar voor zijn.
Die track die een beat bevat die gebakken is door Madlib, eigenlijk bedoeld voor de MDBTF-sessies, maar pas gebruikt voor TLOP. Zeer groovy beat met die heerlijke sample van Junie Morrison. Dan heb je al die uitstekende basis, maar de rappers blinken ook uit. K-Dot levert een belachelijk harde verse op deze track, maar Kanye (technisch net de mindere rapper) overrompelt hem compleet met een verse met maar liefst 70(!) regels.
Dit was de eerste van de drie noteringen van Kanye in mijn top 100 die ik destijds presenteerde, dus technisch gezien is deze altijd op plek 3 geweest bij mij. Maar of dat bij de andere twee ook zo is?
5
geplaatst: 2 februari 2021, 21:20 uur
Nee, ik draai ze toch om... de laatste tijd vind ik toch So Appalled het beste nummer op mijn favoriete album aller tijden.
02. Runaway
https://static.stereogum.com/uploads/2010/09/kanye-west-runaway-300x300.jpg
Never was much of a romantic
I could never take the intimacy
And I know I did damage
'Cause the look in your eyes is killing me
02. Runaway
https://static.stereogum.com/uploads/2010/09/kanye-west-runaway-300x300.jpg
Never was much of a romantic
I could never take the intimacy
And I know I did damage
'Cause the look in your eyes is killing me
jordidj1 schreef:
Ook deze heb ik live gezien, al dan niet door de hoofdartiest zelf, maar Pusha-T stelde ook zeker niet teleur. Desondanks wacht ik nog steeds op het moment dat Ye weer eens in Europa komt optreden, koste wat het kost wil ik 'm nog eens live zien.
Beetje anticlimax dit, zullen jullie wel denken. Het beste nummer van mijn meest geliefde album, door mijn favoriete artiest aller tijden komen we al tegen op plek dertien. Het leek bijna te mooi om waar te zijn, maar eigenlijk heeft dat er nooit ingezeten. Bij West is het meer dat zijn muziek als een rode draad door mijn leven heen loopt, mijn hele muzieksmaak is door hém beïnvloed. Hoe tof ik andere artiesten ook vind, vroeg of laat kom ik toch altijd weer bij Kanye terecht.
Het toppunt van zijn creativiteit is MBDTF, met in het bijzonder Runaway. Hij laat een ogenschijnlijk goedkope piano klinken als een peperdure vleugel en gebruikt dat als fundament voor één van de meest venijnige break-upsongs ooit. Hij wilde hier destijds echt een statement mee maken, dat Pusha-T zijn tekst vier keer moest herschrijven zegt al genoeg (“Yo, you need to be more douchebag. We need more douchebag!”).
Ook deze heb ik live gezien, al dan niet door de hoofdartiest zelf, maar Pusha-T stelde ook zeker niet teleur. Desondanks wacht ik nog steeds op het moment dat Ye weer eens in Europa komt optreden, koste wat het kost wil ik 'm nog eens live zien.
Beetje anticlimax dit, zullen jullie wel denken. Het beste nummer van mijn meest geliefde album, door mijn favoriete artiest aller tijden komen we al tegen op plek dertien. Het leek bijna te mooi om waar te zijn, maar eigenlijk heeft dat er nooit ingezeten. Bij West is het meer dat zijn muziek als een rode draad door mijn leven heen loopt, mijn hele muzieksmaak is door hém beïnvloed. Hoe tof ik andere artiesten ook vind, vroeg of laat kom ik toch altijd weer bij Kanye terecht.
Het toppunt van zijn creativiteit is MBDTF, met in het bijzonder Runaway. Hij laat een ogenschijnlijk goedkope piano klinken als een peperdure vleugel en gebruikt dat als fundament voor één van de meest venijnige break-upsongs ooit. Hij wilde hier destijds echt een statement mee maken, dat Pusha-T zijn tekst vier keer moest herschrijven zegt al genoeg (“Yo, you need to be more douchebag. We need more douchebag!”).
6
geplaatst: 2 februari 2021, 21:21 uur
Daar is dan de nummer 1! Mede dankzij die fantastische beat, nog steeds kippenvel! 
01. So Appalled
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/f/f0/My_Beautiful_Dark_Twisted_Fantasy.jpg
I met this girl on Valentine's Day, fucked her in May
She found out about April, so she chose to march
Hah, damn another broken heart
I keep bitches by the twos, nigga, Noah's Ark

01. So Appalled
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/f/f0/My_Beautiful_Dark_Twisted_Fantasy.jpg
I met this girl on Valentine's Day, fucked her in May
She found out about April, so she chose to march
Hah, damn another broken heart
I keep bitches by the twos, nigga, Noah's Ark
jordidj1 schreef:
Deze epic moest natuurlijk ook nog deze lijst, sowieso zou deze top honderd falen zonder een goede posse-cut. In mijn hiphop top 100 haalde deze track al de tweede plaats, maar moet het hier doen met plek 33. Tja, de concurrentie is natuurlijk enorm sterk en momenteel is een andere Ye-track favoriet.
De onheilspellende sfeer die vanaf de eerste seconden wordt gecreëerd, blijft aanwezig en wordt met de minuut sterker. Het is sowieso al vrij een opgefokt zooitje, maar vooral CyHi The Prynce gaat compleet berzerk. Dat te bedenken dat 'ie eigenlijk alleen de hook zou inspreken, maar tijdens een opnamesessie lag West te pitten en spitte hij stiekem een verse. Daarvan was ye zou onder de indruk, dat hij het maar aan het nummer toegevoegd heeft. Een wijze beslissing van de man, want het is veruit mijn favoriete verse van de track en misschien ook wel de beste ooit.
Deze epic moest natuurlijk ook nog deze lijst, sowieso zou deze top honderd falen zonder een goede posse-cut. In mijn hiphop top 100 haalde deze track al de tweede plaats, maar moet het hier doen met plek 33. Tja, de concurrentie is natuurlijk enorm sterk en momenteel is een andere Ye-track favoriet.
De onheilspellende sfeer die vanaf de eerste seconden wordt gecreëerd, blijft aanwezig en wordt met de minuut sterker. Het is sowieso al vrij een opgefokt zooitje, maar vooral CyHi The Prynce gaat compleet berzerk. Dat te bedenken dat 'ie eigenlijk alleen de hook zou inspreken, maar tijdens een opnamesessie lag West te pitten en spitte hij stiekem een verse. Daarvan was ye zou onder de indruk, dat hij het maar aan het nummer toegevoegd heeft. Een wijze beslissing van de man, want het is veruit mijn favoriete verse van de track en misschien ook wel de beste ooit.
0
geplaatst: 2 februari 2021, 21:24 uur
Jaaaa geweldige nummer 1. Vind ik nu ook veel beter dan Runaway, die tegenwoordig niet eens meer m'n Kanye top 10 zou halen denk ik. Wat jij, ArthurDZ? Our boy did good?
4
geplaatst: 2 februari 2021, 21:25 uur
Thanks for watching the show guys!
Hier mijn volledige lijst, met de top 100 op Spotify:
142. Lift Yourself
141. Freeee (Ghost Town Pt. 2) (KSG)
140. Fire (KSG)
139. I Love It
138. Violent Crimes
137. Every Hour
136. Primetime
135. All Mine
134. The Joy
133. 4th Dimension (KSG)
132. Selah
131. Low Lights
130. God Is
129. Hands On
128. Lift Off (feat. Beyoncé)
127. Breathe In Breathe Out
126. Gotta Have It
125. Get 'Em High
124. Murder To Excellence
123. Only One
122. Kids See Ghosts
121. Heard 'Em Say
120. Welcome to the Jungle
119. Wouldn't Leave
118. Highlights
117. New Day
116. Illest Motherfucker Alive
115. I Thought About Killing You
114. Yikes
113. Everything We Need
112. Made in America
111. Feel The Love (KSG)
110. Drunk and Hot Girls
109. No Mistakes
108. Freestyle 4
107. Cudi Montage (KSG)
106. Closed on Sunday
105. Who Gon Stop Me?
104. Feedback
103. Pinnochio Story
102. Ghost Town
101. Why I Love You
100. Wash Us In The Blood
99. Barry Bonds (feat. Lil' Wayne)
98. Feel the Love (KSG)
97. That's My Bitch
96. Big Brother
95. Champions
94. School Spirit
93. Last Call
92. Facts
91. Use This Gospel
90. Celebration
89. Cold
88. Fade
87. My Way Home
86. Crack Music (feat. The Game)
85. Late
84. Everything I Am
83. See You In My Nightmares
82. Follow God
81. All Falls Down
80. Stronger
79. Addiction
78. Paranoid
77. Champion
76. Good Morning
75. On God
74. FML
73. Street Lights
72. Good Life
71. Bad News
70. The New Workout Plan
69. New God Flow
68. Otis
67. Family Business
66. Gold Digger
65. Hell of a Life
64. Coldest Winter
63. Spaceship
62. I Am a God
61. We Don't Care
60. Father Stretch My Hands Pt. 1, Pt. 2
59. The Morning
58. H*A*M
57. Gone
56. Touch The Sky
55. Don't Like
54. Robocop
53. Niggas in Paris
52. Guilt Trip
51. I Wonder
50. Say You Will
49. Send It Up
48. 30 Hours
47. New Slaves
46. On Sight
45. Bring Me Down
44. Ultralight Beam
43. All Day
42. Amazing
41. I'm In It
40. Two Words
39. Waves
38. Black Skinhead
37. Power
36. Clique
35. Slow Jamz
34. Hold My Liquor
33. Wolves
32. Drive Slow
31. Run This Town
30. Saint Pablo
29. Mercy
28. Bound 2
27. Never Let Me Down
26. Famous
25. Roses
24. Heartless
23. Diamonds From Sierra Leone
22. Welcome to Heartbreak
21. Hey Mama
20. The Glory
19. Flashing Lights
18. Jesus Walks
17. Homecoming
16. Blood On The Leaves
15. Lost in The World / Who Will Survive in America
14. Love Lockdown
13. Devil in a New Dress
12. Real Friends
11. Gorgeous
10. Dark Fantasy
9. All of the Lights
8. Can't Tell Me Nothing
7. Blame Game
6. Through The Wire
5. Monster
4. No Church in the Wild
3. No More Parties in L.A.
2. Runaway
1. So Appalled
ye top 100 on Spotify - open.spotify.com
142. Lift Yourself
140. Fire (KSG)
139. I Love It
138. Violent Crimes
137. Every Hour
136. Primetime
135. All Mine
134. The Joy
133. 4th Dimension (KSG)
132. Selah
131. Low Lights
130. God Is
129. Hands On
126. Gotta Have It
125. Get 'Em High
123. Only One
122. Kids See Ghosts
121. Heard 'Em Say
119. Wouldn't Leave
118. Highlights
117. New Day
114. Yikes
113. Everything We Need
112. Made in America
111. Feel The Love (KSG)
110. Drunk and Hot Girls
109. No Mistakes
108. Freestyle 4
107. Cudi Montage (KSG)
106. Closed on Sunday
105. Who Gon Stop Me?
104. Feedback
103. Pinnochio Story
102. Ghost Town
101. Why I Love You
98. Feel the Love (KSG)
97. That's My Bitch
96. Big Brother
95. Champions
94. School Spirit
93. Last Call
92. Facts
91. Use This Gospel
90. Celebration
89. Cold
88. Fade
87. My Way Home
85. Late
84. Everything I Am
82. Follow God
81. All Falls Down
80. Stronger
79. Addiction
78. Paranoid
77. Champion
76. Good Morning
75. On God
74. FML
73. Street Lights
72. Good Life
71. Bad News
70. The New Workout Plan
69. New God Flow
68. Otis
67. Family Business
66. Gold Digger
65. Hell of a Life
64. Coldest Winter
63. Spaceship
62. I Am a God
61. We Don't Care
59. The Morning
58. H*A*M
57. Gone
56. Touch The Sky
55. Don't Like
54. Robocop
53. Niggas in Paris
52. Guilt Trip
51. I Wonder
50. Say You Will
49. Send It Up
48. 30 Hours
47. New Slaves
46. On Sight
45. Bring Me Down
44. Ultralight Beam
43. All Day
42. Amazing
41. I'm In It
40. Two Words
39. Waves
38. Black Skinhead
37. Power
36. Clique
35. Slow Jamz
34. Hold My Liquor
33. Wolves
32. Drive Slow
31. Run This Town
30. Saint Pablo
29. Mercy
28. Bound 2
27. Never Let Me Down
26. Famous
25. Roses
24. Heartless
21. Hey Mama
20. The Glory
19. Flashing Lights
18. Jesus Walks
17. Homecoming
16. Blood On The Leaves
14. Love Lockdown
13. Devil in a New Dress
12. Real Friends
11. Gorgeous
10. Dark Fantasy
9. All of the Lights
8. Can't Tell Me Nothing
7. Blame Game
6. Through The Wire
5. Monster
4. No Church in the Wild
2. Runaway
1. So Appalled
2
geplaatst: 2 februari 2021, 21:29 uur
Johnny Marr schreef:
Jaaaa geweldige nummer 1. Vind ik nu ook veel beter dan Runaway, die tegenwoordig niet eens meer m'n Kanye top 10 zou halen denk ik. Wat jij, ArthurDZ? Our boy did good?
If you admire somebody you should go on 'head tell 'em
People never get the flowers while they can still smell 'em
Goed gedaan Jordi! Mooie lijst en hmm Runaway zou wel nog altijd minstens in mijn top 5 staan denk ik. Hopelijk mogen we binnenkort weer eens een echt meesterwerkje van meneer West verwelkomen!
0
geplaatst: 3 februari 2021, 09:27 uur
Nice. No more parties had ik niet zien aankomen. Leuk als iemand een verrassende track hoog heeft staan.
Runaway is echt zo'n track die niet zou misstaan in de Top 2000.
En die verse van CyHi is zeker mijn favo stuk uit So Appalled.
Runaway is echt zo'n track die niet zou misstaan in de Top 2000.
En die verse van CyHi is zeker mijn favo stuk uit So Appalled.
0
geplaatst: 3 februari 2021, 15:35 uur
jordidj1 schreef:
142. Lift Yourself
140. Fire (KSG)
139. I Love It
138. Violent Crimes
137. Every Hour
136. Primetime
135. All Mine
134. The Joy
133. 4th Dimension (KSG)
132. Selah
131. Low Lights
130. God Is
129. Hands On
126. Gotta Have It
125. Get 'Em High
123. Only One
122. Kids See Ghosts
121. Heard 'Em Say
119. Wouldn't Leave
118. Highlights
117. New Day
114. Yikes
113. Everything We Need
112. Made in America
111. Feel The Love (KSG)
110. Drunk and Hot Girls
109. No Mistakes
108. Freestyle 4
107. Cudi Montage (KSG)
106. Closed on Sunday
105. Who Gon Stop Me?
104. Feedback
103. Pinnochio Story
102. Ghost Town
101. Why I Love You
98. Feel the Love (KSG)
97. That's My Bitch
96. Big Brother
95. Champions
94. School Spirit
93. Last Call
92. Facts
91. Use This Gospel
90. Celebration
89. Cold
88. Fade
87. My Way Home
85. Late
84. Everything I Am
82. Follow God
81. All Falls Down
80. Stronger
79. Addiction
78. Paranoid
77. Champion
76. Good Morning
75. On God
74. FML
73. Street Lights
72. Good Life
71. Bad News
70. The New Workout Plan
69. New God Flow
68. Otis
67. Family Business
66. Gold Digger
65. Hell of a Life
64. Coldest Winter
63. Spaceship
62. I Am a God
61. We Don't Care
59. The Morning
58. H*A*M
57. Gone
56. Touch The Sky
55. Don't Like
54. Robocop
53. Niggas in Paris
52. Guilt Trip
51. I Wonder
50. Say You Will
49. Send It Up
48. 30 Hours
47. New Slaves
46. On Sight
45. Bring Me Down
44. Ultralight Beam
43. All Day
42. Amazing
41. I'm In It
40. Two Words
39. Waves
38. Black Skinhead
37. Power
36. Clique
35. Slow Jamz
34. Hold My Liquor
33. Wolves
32. Drive Slow
31. Run This Town
30. Saint Pablo
29. Mercy
28. Bound 2
27. Never Let Me Down
26. Famous
25. Roses
24. Heartless
21. Hey Mama
20. The Glory
19. Flashing Lights
18. Jesus Walks
17. Homecoming
16. Blood On The Leaves
14. Love Lockdown
13. Devil in a New Dress
12. Real Friends
11. Gorgeous
10. Dark Fantasy
9. All of the Lights
8. Can't Tell Me Nothing
7. Blame Game
6. Through The Wire
5. Monster
4. No Church in the Wild
2. Runaway
1. So Appalled
142. Lift Yourself
140. Fire (KSG)
139. I Love It
138. Violent Crimes
137. Every Hour
136. Primetime
135. All Mine
134. The Joy
133. 4th Dimension (KSG)
132. Selah
131. Low Lights
130. God Is
129. Hands On
126. Gotta Have It
125. Get 'Em High
123. Only One
122. Kids See Ghosts
121. Heard 'Em Say
119. Wouldn't Leave
118. Highlights
117. New Day
114. Yikes
113. Everything We Need
112. Made in America
111. Feel The Love (KSG)
110. Drunk and Hot Girls
109. No Mistakes
108. Freestyle 4
107. Cudi Montage (KSG)
106. Closed on Sunday
105. Who Gon Stop Me?
104. Feedback
103. Pinnochio Story
102. Ghost Town
101. Why I Love You
98. Feel the Love (KSG)
97. That's My Bitch
96. Big Brother
95. Champions
94. School Spirit
93. Last Call
92. Facts
91. Use This Gospel
90. Celebration
89. Cold
88. Fade
87. My Way Home
85. Late
84. Everything I Am
82. Follow God
81. All Falls Down
80. Stronger
79. Addiction
78. Paranoid
77. Champion
76. Good Morning
75. On God
74. FML
73. Street Lights
72. Good Life
71. Bad News
70. The New Workout Plan
69. New God Flow
68. Otis
67. Family Business
66. Gold Digger
65. Hell of a Life
64. Coldest Winter
63. Spaceship
62. I Am a God
61. We Don't Care
59. The Morning
58. H*A*M
57. Gone
56. Touch The Sky
55. Don't Like
54. Robocop
53. Niggas in Paris
52. Guilt Trip
51. I Wonder
50. Say You Will
49. Send It Up
48. 30 Hours
47. New Slaves
46. On Sight
45. Bring Me Down
44. Ultralight Beam
43. All Day
42. Amazing
41. I'm In It
40. Two Words
39. Waves
38. Black Skinhead
37. Power
36. Clique
35. Slow Jamz
34. Hold My Liquor
33. Wolves
32. Drive Slow
31. Run This Town
30. Saint Pablo
29. Mercy
28. Bound 2
27. Never Let Me Down
26. Famous
25. Roses
24. Heartless
21. Hey Mama
20. The Glory
19. Flashing Lights
18. Jesus Walks
17. Homecoming
16. Blood On The Leaves
14. Love Lockdown
13. Devil in a New Dress
12. Real Friends
11. Gorgeous
10. Dark Fantasy
9. All of the Lights
8. Can't Tell Me Nothing
7. Blame Game
6. Through The Wire
5. Monster
4. No Church in the Wild
2. Runaway
1. So Appalled
Bedankt! was erg leuk om te volgen. Ook fijn om de lijst van ArthurDZ en Johnny Marr er naast te leggen, die was helaas aan mij voorbijgegaan.
Feel the love krijgt wel 2 vermeldingen -nu staat dat nummer sowieso veel te laag- toch kan dat nauwelijks als een compensatie beschouwd worden. Ik weet niet wat dat betekent voor de rechtsgeldigheid van de lijst, misschien moet er iemand gewoon nog eens aan beginnen?

1
geplaatst: 3 februari 2021, 19:54 uur
Lift Yourself op de laatste plek 
KSG ook stelselmatig te laat.

KSG ook stelselmatig te laat.
0
geplaatst: 3 februari 2021, 20:33 uur
Er is gewoon zoveeeeel goeds
Zal ik mijn top 100 ook droppen? Of is iedereen inmiddels wel verzadigd.
Ps; waarom zie ik We Major niet in je lijst?
0
geplaatst: 4 februari 2021, 22:04 uur
Ralph. schreef:
Dat mag altijd!
Die had op 111 moeten staan
3
geplaatst: 5 februari 2021, 17:59 uur
https://media.gq.com/photos/5583308209f0bee564415092/master/w_400%2Cc_limit/copilot-style-201502-1423764616598_kanyeadidas_0019_79694763.jpg
Ik neem het stokje over van jordidj1, omdat ik ook een Kanye groupie ben. Zie wel wie volgt en anders lul ik lekker tegen mezelf.
Uiteraard ben ik ook gevallen voor de soulvolle producties van Ye uit zijn beginperiode en ik was dan ook vanaf CD + LR al redelijk fan. Maar ik werd pas echt idolaat na MBDTF. Ben van mening dat Ye samen met The Doors en Radiohead de meeste constante discografie heeft qua kwaliteit.
In deze lijst zal ik me net als mijn voorgangers richten op nummers waar Ye de hoofdartiest is en dus niet op zijn producties voor anderen. Opvallend daarbij is dat ik zijn latere 'industriëlere' sound prefereer boven zijn eerdere meer soulvolle werk. Terwijl ik juist zijn soul producties voor anderen tot zijn allerbeste werk vind horen. Daarom kan ik het niet laten om paar van mijn favoriete producties hieronder te delen.
Ik ben eigenwijs dus ik heb My Way Home (Common solo track) en Lost In The World (vind ik meer een outro) niet meegenomen in mijn lijst. En ik kan vast één ding verklappen; Homecoming staat niet in mijn lijst. Ik ben namelijk zeer verbaasd dat mijn voorgangers zo enthousiast over deze track zijn. Dus kan zijn dat dit een opvallende afwezige is.
Owja mijn top 3 heeft 0 overeenkomsten met de vorige lijstjes!
Ik neem het stokje over van jordidj1, omdat ik ook een Kanye groupie ben. Zie wel wie volgt en anders lul ik lekker tegen mezelf.
Uiteraard ben ik ook gevallen voor de soulvolle producties van Ye uit zijn beginperiode en ik was dan ook vanaf CD + LR al redelijk fan. Maar ik werd pas echt idolaat na MBDTF. Ben van mening dat Ye samen met The Doors en Radiohead de meeste constante discografie heeft qua kwaliteit.
In deze lijst zal ik me net als mijn voorgangers richten op nummers waar Ye de hoofdartiest is en dus niet op zijn producties voor anderen. Opvallend daarbij is dat ik zijn latere 'industriëlere' sound prefereer boven zijn eerdere meer soulvolle werk. Terwijl ik juist zijn soul producties voor anderen tot zijn allerbeste werk vind horen. Daarom kan ik het niet laten om paar van mijn favoriete producties hieronder te delen.
Ik ben eigenwijs dus ik heb My Way Home (Common solo track) en Lost In The World (vind ik meer een outro) niet meegenomen in mijn lijst. En ik kan vast één ding verklappen; Homecoming staat niet in mijn lijst. Ik ben namelijk zeer verbaasd dat mijn voorgangers zo enthousiast over deze track zijn. Dus kan zijn dat dit een opvallende afwezige is.
Owja mijn top 3 heeft 0 overeenkomsten met de vorige lijstjes!
* denotes required fields.