MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Gebruikers / 3 fijne gebeurtenissen

zoeken in:
Koenr schreef:

2. Wandelen in de sneeuw.

1. Nachtwandeling(etje) in de sneeuw.
2. Morgen komen De Twee Neefjes langs. Voor 1 van hen ga ik speciaal draadjesvlees bereiden en krulfriet (=raspatat) halen (de rest lust het ook graag), want daarin ben ik (zijn wij) bij de laatste logeerpartij tekort geschoten.
3. Now playing: Orbital - 'In Sides' (het was me vooral 'The Box, Pt. 2' te doen, maar in z'n geheel zeer aangenaam).

1. Gisteravond een lange wandeling door de sneeuw gemaakt.
2. Gisternacht twaalf uur achter elkaar geslapen (en net ook weer tien uur).
3. Langs geweest bij vrienden en met het zoontje Sam de Brandweerman en tik tak gekeken en boekjes voorgelezen.

Thudd
By far de leukste sinds tijden:
https://i.imgur.com/kphHeST.jpg

Thudd
madmadder schreef:

Just like me. Ik heb 11 uren getukt.
Ik moet elke nacht 9 tot 10 uren rust hebben om overdag dat te doen wat moet en wat ik wil.

madmadder schreef:

Hoe doe je dat? Asking for a friend...

GrafGantz schreef:
(quote)

Hoe doe je dat? Asking for a friend...

Ik kan je aanraden om een keer vier weken niet te slapen. Dat zorgt voor een verstoorde prikkelverwerking waardoor je opeens veel sneller moe bent dan je gewend bent en veel meer slaap nodig hebt dan 'normale' mensen.

Normaal is het niet zo extreem hoor, maar nu met alle hectiek op werk moet ik echt heel erg veel slapen voor ik me een beetje uitgerust voel. Net ook weer een uurtje.

1. Gisterochtend een geslaagd examen afgelegd.
2. Gisteren net voor het avondeten een toffe sneeuwwandeling gemaakt.
3. Gisteravond een toffe (gedeeltelijke) jazz-nite op BeatSense meegemaakt.

madmadder schreef:
(quote)

Ik kan je aanraden om een keer vier weken niet te slapen.

Hoe doe je dat?

GrafGantz schreef:
(quote)

Hoe doe je dat?

Superkrachten

Thudd
madmadder schreef:
(quote)

Superkrachten

Probeer nihilisme... toepasbaar in de juiste verhouding en op juiste wijze...

Een verstoorde prikkelverwerking is inderdaad goed voor de slaapbehoefte; ik had ook een tijd minimaal 9 a 10 uur per nacht nodig en als ik 7 uur sliep voelde het alsof ik een nacht niet had geslapen.

Fijn vandaag:
- flink uitgeslapen, was wel nodig na de werkweek.
- lekker door Kralingen gebanjerd en dit jaar alweer zo'n 120 kilometer gewandeld. Kijken of ik de 200 nog kan halen in januari.
- zienswijze geschreven om straks bezwaar te kunnen maken tegen de aanvraag van een bouwvergunning van buren, ik schat het kansrijk in.

1. Geen buitenweer met al die regen dus maar een grote schoonmaak gehouden.
2. Als beloning lekker zelf gebakken brood met eitjes met ketjap gegeten.
3. Hopelijk vandaag Absalom, Absalom! van William Faulkner uitlezen. Best een ingewikkeld boek maar wel heel interessant. Verder lekker veel jazz luisteren en thee drinken.

Thudd
1. Vandaag al om 1600 uur thuis afgeleverd door taxi.
2. Luister nu naar debuutalbum The Smiths.
3. Geen pijn meer in mijn rug, nek en linkerbeen dankzij stevige pijnstiller...

1. Moeder op bezoek voor koffie + lunch.
2. Middagje plaatjes draaien, het was toch geen weer voor een lange wandeling.
3. Wederom lekker gekookt voor mezelf: zoete aardappelstamppot met rucola.

1. Beatsensen & chill, m'n halve week is weer gevuld met CSL-sessies
2. Nu al twee fantastische muzikale ontdekkingen gedaan, artiesten waar ik tot 1,5 week terug nog nooit van gehoord had
3. Ben weer terug in het ritme van 2x in de week hardlopen (al is de afstand nog niet om over naar huis te schrijven)

1. Ondertussen al 2,5 kilo afgevallen in 2,5 week, en dat zonder streng lijnen
2. M'n vrouw schept er nog steeds een groot genoegen in om de meest bijzonder playlists op te snorren. Nu luisteren we bijvoorbeeld naar de grootste Tamil-hits van de 90's.
3. Over 10 minuten lunchen met mosterdsoep en toastjes met camembert

1. Moeders op bezoek gehad. Lekker theetjes gedronken en kokosmakronen gegeten.
2. Ik ben alle boeken uit alle edities van '1001 books you must read before you die' in een spreadsheet aan het zetten zodat ik ze makkelijk kan afvinken. Lekker rustgevend werk.
3. Nieuwe muziekjes aan het luisteren waar ik een stukje voor moet schrijven voor Gonzo (circus).

Thudd
1. Vandaag klein weekend door de week;
2. Vanochtend muziek geluisterd, liggend op de bank.
3. Vanmiddag eerste verdieping afgestoft en gestofzuigd.

1. Voor het eerst in ruim een jaar weer op mijn linkerzij geslapen. Werd wel met hoofdpijn wakker, maar dat zakte gelukkig snel weg. Hoop dat het nu weer wat normaler wordt.
2. Gisteren mezelf afgebeuld op de tennisbaan, moest er wel ff van bijkomen, maar daarna voelde het erg goed. Ben blij dat mijn lessen de komende maanden ruim voor 21 uur zijn...
3. Het afval is hier dit jaar nog niet opgehaald, inclusief flinke stapel kerstbomen. Nu hebben buurtkinderen de kerstbomen geïntegreerd in het plantsoentje voor de deur. Staat wel gezellig.

Thudd
1. In aangename collegiale sfeer zittende werkzaamheden gedaan (want been nog steeds in gips); brillenglazen op maat slijpen en monteren in monturen.
2. Nu weer lekker op de bank hangen met vrouw en zoon.
3. Vanavond Grande Finale kijken van De Slimste Mens.

1. Oud echtpaar uit de straat heeft bij gebrek aan echte vakantie maar eens de verslagen en foto's uit het verleden gebundeld. Vandaag kregen we een exemplaar. Zo lief!
2. Gisteren kreeg ik het boekje Delftse Toeren, met allerlei wetenswaardigheden over popmuziek in Delft. Ik kreeg het als bedankje voor een bijdrage aan de crowdfunding voor een muurtekst van Ma Belle Amie van Tee Set. Ben benieuwd naar dat resultaat!
3. Na vele maanden eindelijk weer eens begonnen met hardlopen. Ik was vergeten hoe irritant het is om een beetje voort te sukkelen, terwijl je in je hoofd al met een halve marathon bezig bent

1. Bijna klaar met het doorploegen (in positieve zin) van de 11 cd box van Bob Marley & The Wailers, lekker hoor: Bob Marley & The Wailers - The Complete Island Recordings (2020, CD) | Discogs . Ik heb een hoop herwaardering gekregen voor deze grootheid
2. Werkgeversverklaring en zogenaamde "eigenverklaring avondklok" gekregen vandaag. Dus Ik mag naar buiten
3. Voor t eerst in mijn leven funko poppen besteld, ik kijk uit naar de binnenkomst

1.

2.

3.

1. Positieve feedback gekregen van m'n eerstejaars studenten (via anonieme enquête) over mijn online lessen. Ik heb soms het idee dat ik maar wat doe, het is lastig inschatten of het overkom. Het was fijn om te lezen dat ze het waarderen.
2. Fanatiek appen met vriendinnen tijdens de finale van de Slimste Mens - we waren allemaal Team Rob.
3. Voor de derde keer deze week een uurtje gelopen na het avondeten, ook al had ik eigenlijk geen zin.

Casartelli (moderator)
1. Vandaag een vrije dag genomen en 91 km gefietst (langs de Haarlemmermeer naar Noordwijk en door de duinen weer terug)
2. Hardlopen. Dat had ik, inmiddels bijna twee decennia geleden afgezworen omdat het, nouja, stom is. Eind vorig jaar, met de lessen van coronakilo's en verminderde conditie uit de eerste lockdown en de indruk dat dit allemaal nog wel even gaat duren, toch maar weer begonnen. Ben inmiddels zes keer geweest, de rondjes worden langzaam iets minder klein, het is nog steeds tamelijk stom, maar kom...
3. Afgelopen zaterdagavond nog een fijne spellenavond gehad (al kregen we Agricola wat moeizaam opgestart). 't Was wel de laatste fysieke voorlopig.

1. Een overheerlijk driegangenmenu van het beste Italiaans restaurant in Stad en Ommeland opgehaald en verorberd.
2. De kop is eraf, het eerste boek vh jaar is uit. Hoop dat de rust om meer te kunnen lezen gauw terugkeert. Next up (en ook al halverwege): het fantastische De Ontembare van Guillermo Arriaga.
3. Pilav maken voor m'n ouders. Tom Waits als het mag op de achtergrond.

1. Heb een heerlijke luierdag. Lekker met een goed boek op de bank hangen (Such a Fun Age van Kiley Reid)
2. Begonnen aan het herkijken van Twin Peaks (voor de negende, tiende keer of zo denk ik?). Blijft toch op ieder vlak onovertroffen. Wat mij betreft het beste van alle muziek/films/series/kunst/boeken ooit gemaakt. Sowieso ook Fire Walk With Me herkijken en de bijbehorende boeken herlezen. Ik ga weer voor de volledige ervaring.
3. Vanavond op visite bij vrienden alwaar ik onze favoriete spaghetti bolognese ga maken. Natuurlijk wel weer netjes op tijd thuis voor de avondklok in gaat.

madmadder schreef:
Begonnen aan het herkijken van Twin Peaks (voor de negende, tiende keer of zo denk ik?). Blijft toch op ieder vlak onovertroffen.

Moet ik ook nog maar 'ns een keertje doen. Heb alles op DVD thuis liggen, maar.. Helaas geen DVD-speler voorhanden momenteel.

Thudd
1. Lekker nietsnutten.
2. Muziek luisteren.
3. Huidige klok om 2100 van de muur halen en avondklok ophangen...

Gast
geplaatst: vandaag om 18:48 uur

geplaatst: vandaag om 18:48 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.