De Site / Gebruikers / 3 fijne gebeurtenissen
zoeken in:
5
geplaatst: 23 januari 2021, 16:39 uur
1. Lekkere chilldag met veel muziek, waaronder het live-optreden van WIES in het Radio 2 Muziekcafé!
2. De epische finale van De Slimste Mens! (waardoor ik nu het concert van Snollebollekes in het vooruitzicht heb voor oktober).
3. Begonnen in het beste boek van 2020: Daniël Verlaan - Ik Weet je Wachtwoord
2. De epische finale van De Slimste Mens! (waardoor ik nu het concert van Snollebollekes in het vooruitzicht heb voor oktober).
3. Begonnen in het beste boek van 2020: Daniël Verlaan - Ik Weet je Wachtwoord
8
geplaatst: 23 januari 2021, 20:07 uur
1. Drie dagen op rij minstens 6 km aan hardlopen gedaan, telkens ongeveer aan 12 km/u gemiddeld. Voor morgen staat er een stevige wandeling gepland.
2. Net een vruchtbare meeting achter de rug voor de voorstelling van een schoolproject tijdens het examen dat maandagavond plaats zal vinden.
3. Aan het genieten van de nieuwe plaat van shame!
2. Net een vruchtbare meeting achter de rug voor de voorstelling van een schoolproject tijdens het examen dat maandagavond plaats zal vinden.
3. Aan het genieten van de nieuwe plaat van shame!
10
geplaatst: 23 januari 2021, 22:23 uur
1. 9 km gewandeld met mijn beste vriend vanuit mijn jeugd. Jaar of 39 vriendschap, dat is niet niets. Alles is weer besproken.
2. Funko's zijn binnen!
3. Langs de vuilstort geweest om wat oude electrische apparaten te lozen. Verder ook het karton en hout afgevoerd, ruimt lekker op!
2. Funko's zijn binnen!
3. Langs de vuilstort geweest om wat oude electrische apparaten te lozen. Verder ook het karton en hout afgevoerd, ruimt lekker op!
8
geplaatst: 23 januari 2021, 22:31 uur
1. Anderhalf uur gewandeld bij de Hatertse & Overasseltse Vennen, samen met een collega. Heerlijk weer én goede gesprekken, topcombinatie.
2. Sushi dinner!
3. Begonnen aan boek nr. 5 van dit jaar.
2. Sushi dinner!

3. Begonnen aan boek nr. 5 van dit jaar.
1
Thudd
geplaatst: 24 januari 2021, 13:57 uur
1. Het zonnetje schijnt lekker naar binnen.
2. Katten liggen op 't zonnigste plekje.
3. Kiss - Dynasty (1979) klinkt in mijn oren als... muziek!
2. Katten liggen op 't zonnigste plekje.
3. Kiss - Dynasty (1979) klinkt in mijn oren als... muziek!

12
geplaatst: 24 januari 2021, 15:00 uur
1. Vorig jaar zorgde de combinatie 'Corona/ relatie krijgen met partner die ook een comfort eater is én lekker kan koken' ervoor dat de weegschaal toch steeds meer begon te zuchten. Twee weken geleden het roer enigszins omgegooid met een gezonder eetpatroon en een streng stappendoel per dag. Niet zonder resultaat, gelukkig: inmiddels ben ik ruim zes kilo lichter.
2. Dit weekend de eerste cheat-dag gehad, en ook wel weer genoten van gebakken aardappels met mayonaise en 's avonds series kijken met bier en chips. Een veel aangenamere zaterdagavond dan rellen in Urk, me dunkt, al heb ik daar geen ervaring mee.
3. Vandaag het stappendoel er alweer opzitten, en lezen in het boeiende 1493 van Charles C. Mann terwijl op de achtergrond het al even fraaie A Night at Birdland, Volume 1 van The Art Blakey Quintet klinkt.
Weinig te klagen, eigenlijk.
2. Dit weekend de eerste cheat-dag gehad, en ook wel weer genoten van gebakken aardappels met mayonaise en 's avonds series kijken met bier en chips. Een veel aangenamere zaterdagavond dan rellen in Urk, me dunkt, al heb ik daar geen ervaring mee.
3. Vandaag het stappendoel er alweer opzitten, en lezen in het boeiende 1493 van Charles C. Mann terwijl op de achtergrond het al even fraaie A Night at Birdland, Volume 1 van The Art Blakey Quintet klinkt.
Weinig te klagen, eigenlijk.
5
geplaatst: 24 januari 2021, 18:50 uur
1. In de boom in mijn tuin, en in de bomen in de aanpalende tuinen, komen en gaan best veel verschillende vogels. Bepaald niet mijn kennisgebied, maar het is erg interessant om vanachter het keukenraam te bekijken wat er zoal rondvliegt.
2. Het huishouden gedaan met de koptelefoon op, en meezingend met Muse en The Prodigy.
3. Naar aanleiding van punt 2 een appje gekregen van de buurvrouw dat ik erg mooi kan zingen maar dat ik dat niet hoef te bewijzen.
2. Het huishouden gedaan met de koptelefoon op, en meezingend met Muse en The Prodigy.
3. Naar aanleiding van punt 2 een appje gekregen van de buurvrouw dat ik erg mooi kan zingen maar dat ik dat niet hoef te bewijzen.
5
Sir Spamalot (crew)
geplaatst: 24 januari 2021, 20:07 uur
1. Het verdere grasduinen in mijn flink gevulde cd-kast.
2. Komende dinsdag drie weken geen platte linkerachterband op mijn recent aangekochte flinke vierwieler.
3. Het nieuws dat het weer goed komt met een flink zieke tante.
2. Komende dinsdag drie weken geen platte linkerachterband op mijn recent aangekochte flinke vierwieler.
3. Het nieuws dat het weer goed komt met een flink zieke tante.
6
geplaatst: 26 januari 2021, 11:20 uur
1. De hachee staat lekker te pruttelen en het begint al lekker te ruiken in huis.
2. Was leuk om na heel lange tijd gisteravond weer een keer te CSL'en.
3. Vanochtend vroeg lekker een rondje hardgelopen. (Ik hoop wel echt heel erg dat de winkels weer snel opengaan, want ik heb nieuwe hardloopschoenen gekocht maar die zijn zo slecht ik na een week (drie keer hardlopen) al last krijg van shin splints.
)
2. Was leuk om na heel lange tijd gisteravond weer een keer te CSL'en.
3. Vanochtend vroeg lekker een rondje hardgelopen. (Ik hoop wel echt heel erg dat de winkels weer snel opengaan, want ik heb nieuwe hardloopschoenen gekocht maar die zijn zo slecht ik na een week (drie keer hardlopen) al last krijg van shin splints.
)
7
geplaatst: 27 januari 2021, 19:18 uur
1. Na een stroeve start toch nog een leuke online les gehad, incl grote rode kater die in beeld kwam en een student die keihard Rihanna aan het meezingen was terwijl z'n mic nog aanstond.
2. Geen zin om te eten, en belangrijke deadline, dus pizza als avondeten.
3. Deadline gehaald!
2. Geen zin om te eten, en belangrijke deadline, dus pizza als avondeten.
3. Deadline gehaald!

9
geplaatst: 27 januari 2021, 22:49 uur
1. Gave beelden uit Groningen van hart onder de riem stekende stadjers.
2. Halverwege het jaar, dus mijn eerstejaarsstudenten gevraagd om hun feedback te geven op mijn rol als mentor tijdens de eerste zes maanden van hun studie. Als je dan leest "na 14 jaar dat ik op school zit, eindelijk iemand die de moeite neemt om mij te begrijpen", dan word je daar wel even stil van.
3. Fijn telefoongesprek met mijn moeder, die ondanks alle beperkingen en haar chronische ziekte ten volle geniet van de kleine geneugten des levens.
2. Halverwege het jaar, dus mijn eerstejaarsstudenten gevraagd om hun feedback te geven op mijn rol als mentor tijdens de eerste zes maanden van hun studie. Als je dan leest "na 14 jaar dat ik op school zit, eindelijk iemand die de moeite neemt om mij te begrijpen", dan word je daar wel even stil van.
3. Fijn telefoongesprek met mijn moeder, die ondanks alle beperkingen en haar chronische ziekte ten volle geniet van de kleine geneugten des levens.
3
geplaatst: 27 januari 2021, 23:10 uur
1. MuMe even zo goed als genegeerd.
2. Ondertussen verder lezend, kokend en muziek luisterend.
3. Anticiperend op een meer originele benadering van de pasta carbonara morgen: zinnin.
2. Ondertussen verder lezend, kokend en muziek luisterend.
3. Anticiperend op een meer originele benadering van de pasta carbonara morgen: zinnin.
12
geplaatst: 28 januari 2021, 16:45 uur
1. Ik heb contact gehad met de plaatselijke hardloopwinkel en ze hebben op basis van allemaal foto's en filmpjes die ik moest maken een hardloopschoen uitgekozen die ik thuis mag uitproberen. Echt heel blij mee. Hopelijk zonder pijn hardlopen binnenkort. En wat een service. 
2. Had me voorgenomen om allemaal actieve dingen buiten te doen vanochtend maar verschrikkelijk weer dus lekker veel Twin Peaks gekeken en een nieuwe boekrecensie online gezet.
3. Begonnen in mijn tiende boek van de maand alweer, haal daarmee zowaar mijn niet normale leesplanning.

2. Had me voorgenomen om allemaal actieve dingen buiten te doen vanochtend maar verschrikkelijk weer dus lekker veel Twin Peaks gekeken en een nieuwe boekrecensie online gezet.
3. Begonnen in mijn tiende boek van de maand alweer, haal daarmee zowaar mijn niet normale leesplanning.
12
Sir Spamalot (crew)
geplaatst: 29 januari 2021, 18:28 uur
1. Gisteren op het werk verrassingsbezoek van de Arbeidsinspectie met vandaag de mededeling dat ons "team" van de boekhouding tot aan - ik citeer - het einde van de coronacrisis verplicht thuis moet werken. Mijn CFO: "Niet echt leuk, hé?". Mijn antwoord: "Music is the answer." Verbaasde blikken alom, missie geslaagd.
2. Lachen met Ma Spamalot deel zoveel toen ik zei dat het al van halverwege juli 2020 geleden was sinds mijn laatste kappersbeurt. Antwoord: "Laten groeien met een paardenstaart, je krijgt er de leeftijd voor." Verbazend.
3. Lachen met mijn collega Alexander toen hij het een schande vond dat Duvel een... Duvel uitbrengt met alcoholpercentage van 6,66% (ik verzin het niet: https://www.duvel.com/nl-be/nieuws/new-duvel-666). Mijn antwoord: "Niet de katholiek uithangen!" Hail our Dark Lord!
2. Lachen met Ma Spamalot deel zoveel toen ik zei dat het al van halverwege juli 2020 geleden was sinds mijn laatste kappersbeurt. Antwoord: "Laten groeien met een paardenstaart, je krijgt er de leeftijd voor." Verbazend.
3. Lachen met mijn collega Alexander toen hij het een schande vond dat Duvel een... Duvel uitbrengt met alcoholpercentage van 6,66% (ik verzin het niet: https://www.duvel.com/nl-be/nieuws/new-duvel-666). Mijn antwoord: "Niet de katholiek uithangen!" Hail our Dark Lord!
5
geplaatst: 29 januari 2021, 19:36 uur
1. Wat eerder gestopt met werken en een wandeling gemaakt naar een atelier in het M4H-gebied en daar een cadeautje (plant-house) voor mijn vriendin opgehaald, dat ik online had besteld. Leuk praatje gemaakt ook met de bedenker.
2. In maart een afscheid gepland van een collega. Wordt voor het eerst dat ik een aantal van mijn collega's live ga zien in 4 maanden (op 3 na en een paar externe contacten heb ik ze überhaupt nog nooit ontmoet). Ik kijk er wel naar uit, merk wel dat ik het analoog overleggen over zaken mis.
3. Eens uitgezocht hoe je macro's maakt in Excel, dat had ik eerder moeten doen.
2. In maart een afscheid gepland van een collega. Wordt voor het eerst dat ik een aantal van mijn collega's live ga zien in 4 maanden (op 3 na en een paar externe contacten heb ik ze überhaupt nog nooit ontmoet). Ik kijk er wel naar uit, merk wel dat ik het analoog overleggen over zaken mis.
3. Eens uitgezocht hoe je macro's maakt in Excel, dat had ik eerder moeten doen.
4
geplaatst: 29 januari 2021, 22:16 uur
1. Opeens perspectief op een redelijke nieuwe woning in Nuenen (of all places), al is het nog niet volledig concreet. Best positief na ruim een maand vruchteloos zoeken. Eind maart moet ik sowieso verhuizen.
2. Het werk van Daniël Verlaan
3. Carly-weekje aanstaande a#stemcarlyraegh
2. Het werk van Daniël Verlaan

3. Carly-weekje aanstaande a#stemcarlyraegh
1
geplaatst: 30 januari 2021, 13:29 uur
Gretz schreef:
1. Opeens perspectief op een redelijke nieuwe woning in Nuenen (of all places), al is het nog niet volledig concreet.
1. Opeens perspectief op een redelijke nieuwe woning in Nuenen (of all places), al is het nog niet volledig concreet.
Als het goed genoeg was voor Vincent, dan toch zeker ook wel voor Geert?

1
Casartelli (moderator)
geplaatst: 30 januari 2021, 17:09 uur
Gretz schreef:
1. Opeens perspectief op een redelijke nieuwe woning in Nuenen (of all places), al is het nog niet volledig concreet. Best positief na ruim een maand vruchteloos zoeken. Eind maart moet ik sowieso verhuizen.
Mijn eega kreeg vrij onlangs een berichtje van een Italiaanse vriend dat ze eens moest gaan kijken bij "dat beroemde Nederlandse verlichte fietspad dat naar een verlicht kunstwerk ging". Of iets van die strekking. Na enig graven in het geheugen ging mij dagen dat er wel iets met een fietspad met speciaal licht was... van die kunstenaar die ook iets op de Afsluitdijk gedaan had? Enfin, lang verhaal kort: Daan Roosegaarde dus.1. Opeens perspectief op een redelijke nieuwe woning in Nuenen (of all places), al is het nog niet volledig concreet. Best positief na ruim een maand vruchteloos zoeken. Eind maart moet ik sowieso verhuizen.
Dus mocht je ons binnenkort een keer in het donker in de buurt van je nieuwe woonplaats tegenkomen, dan weet je wat we daar doen.
0
geplaatst: 31 januari 2021, 14:37 uur
Poek schreef:
En niet ver van Rob Kemps!
En niet ver van Rob Kemps!
Ja, Best is vanuit Sint-Michielsgestel nu al heel dichtbij. Ik heb Rob alleen nog nooit in het wild kunnen spotten

0
geplaatst: 31 januari 2021, 14:42 uur
Someren de gekste
(nog nooit in m'n leven geweest tho
De bekendste artiest uit jouw hometown is volgens mij Benedict.
1
geplaatst: 31 januari 2021, 14:44 uur
Ik zou zeggen kom maar eens een keer langs dan 
Die band heb ik dan nog nooit van gehoord om eerlijk te zijn

Die band heb ik dan nog nooit van gehoord om eerlijk te zijn

6
geplaatst: 2 februari 2021, 15:27 uur
1. Ik heb mijn eerste coronavaccinatie gehad en voel me al de hele dag alsof ik geblowd heb.
2. Het lijkt wel alsof ik op wolkjes loop met mijn nieuwe hardloopschoenen (dit heeft niks met punt 1 te maken, hoor).
3. De hete douche die ik vanochtend genomen heb nadat ik doorweekt thuiskwam van het fietsen naar de vaccinatie en terug (een uur in totaal) en daarna verder opgewarmd met heel veel thee.
2. Het lijkt wel alsof ik op wolkjes loop met mijn nieuwe hardloopschoenen (dit heeft niks met punt 1 te maken, hoor).
3. De hete douche die ik vanochtend genomen heb nadat ik doorweekt thuiskwam van het fietsen naar de vaccinatie en terug (een uur in totaal) en daarna verder opgewarmd met heel veel thee.
3
geplaatst: 2 februari 2021, 17:14 uur
madmadder schreef:
1. Ik heb mijn eerste coronavaccinatie gehad en voel me al de hele dag alsof ik geblowd heb.
Dit kan wat mensen de streep over trekken met gerichte guerrilla marketing

0
geplaatst: 2 februari 2021, 17:29 uur
Misschien is het een idee voor De Jonge om de jongeren - die in het vaccinatieschema normaal gesproken zowat als laatsten aan de beurt zijn - in afwachting daarvan op een regelmatige 'blow' te trakteren. Of zou dat te veel "a blow to his budget" zijn

0
geplaatst: 2 februari 2021, 17:32 uur
madmadder schreef:
Ik heb mij voorgenomen nooit weer te gaan blowen, dus voor mij werkt dat niet zo... 1. Ik heb mijn eerste coronavaccinatie gehad en voel me al de hele dag alsof ik geblowd heb.

* denotes required fields.