MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Gebruikers / Rhythm & Poetry R.I.P.

zoeken in:
Lukas schreef:
(quote)
Ik vind het ontroerend mooi. Rob had af en toe contact met Bob, die inmiddels natuurlijk ook een paar jaar ouder is dan toen hij in 2006 de Beatles-topics onveilig maakte. Hij heeft op zijn manier op meerdere manieren zijn medeleven betuigd.
Don't get me wrong: ik vind het ook ontroerend mooi. Ik bedoelde het ook niet met een negatieve insteek, maar met een positief bizarre. Ik was ook op de hoogte van Rob's contact met Bob, vandaar dat ik hier waarschijnlijk hetzelfde over denk als jij. Vind het ook volledig bij Rob passen, dit.

DjFrankie (moderator)
Lukas erg veel sterkte en geweldig hoe je Rob zijn verhaal hier beschreven hebt.

Yak
Genadeloos nieuws dit, hier zijn nauwelijks woorden voor. Heel veel sterkte aan degenen die zijn positieve kracht in hun leven zullen moeten missen.

Heel veel sterkte gewenst aan familie en vrienden.

Naar aanleiding van dit topic de aflevering van Je Zal Het Maar Hebben en het ff filmpje met Dr. Gino bekeken en een paar keer smakelijk moeten lachen. Ondanks dat ik Rob persoonlijk niet gekend heb grijpt zijn dood me om onverklaarbare reden erg aan.

Wat me trouwens opviel aan zijn profiel: maar één 5. Oh en damn son, 59000+ berichten!

Tja, zo was Rob. Slechts één album kan de (perfecte) 10 krijgen.
Rhythm & Poetry schreef:
Wat perfectie is, is onduidelijk. Perfectie is er niet? Nou ja, voor mij is het beste album perfectie en dus 5 sterren waard. Komt er een album dat beter is dan WLGYL (mijn vijf sterren plaat) dan is dat de perfectie.

Wauw... Af en toe gluurde ik nog een beetje op de Facebook pagina van Rob hoe het nu zou gaan met hem.. Altijd positieve berichten, een held in zware tijden.

Rust in vrede Rob.

R.I.P. Rhythm & Poetry

Echt schrikken dit, kende hem niet persoonlijk maar volgde zijn berichten altijd wel. Sympathieke user!

Mijn medeleven gaat uit naar Lukas en alle nabestaanden.

Heb nog even zitten grasduinen in ons gezamenlijk PM-verkeer. Damn...

Zijn persoonlijke stats...uiteindelijk:

Statistieken

Laatste bezoek: 28 november <-----------
Aantal stemmen: 4301 (gemiddelde: 2,85, standaardafwijking: 0,93)
Aantal berichten: 59034
Aantal toevoegingen: 691

Top 10

1. Atmosphere - When Life Gives You Lemons, You Paint That Shit Gold (2008)
2. Madvillain - Madvillainy (2004)
3. Yusef Lateef - Eastern Sounds (1961)
4. Bill Withers - Just as I Am (1971)
5. Gil Scott-Heron - Pieces of a Man (1971)
6. J Dilla - Donuts (2006)
7. Arcade Fire - The Suburbs (2010)
8. Spinvis - Dagen van Gras, Dagen van Stro (2005)
9. Nils Frahm - Wintermusik (2009)
10. Frank Ocean - channel ORANGE (2012)

Damn, ondanks dat ik Rob nooit heb ontmoet en de laatste jaren eigenlijk geen contact met hem gehad, grijpt het me toch erg aan.

Als er iemand op deze website bepalend is geweest voor mijn muzieksmaak, is hij het wel. Veel van mijn huidige voorliefde voor hiphop is aangewakkerd door hem, onder andere natuurlijk zijn favoriet Atmosphere, dat inmiddels ook in mijn top 10 staat. Daarnaast was hij met zijn levendige manier van posten ook gewoon een icoon hier op MuMe.

Het wrange is dat ik dit verhaal typ, terwijl ik voor mijn werk onderweg ben naar - terwijl ik daar nog nooit van mijn leven ben geweest - St. Michielsgestel. Alsof het zo heeft moet zijn... Als eerbetoon aan onze held draai ik When Life Gives You Lemons, You Paint That Shit Gold. Rust in vrede, Rob!

Yak
Titmeister schreef:
Als eerbetoon aan onze held draai ik When Life Gives You Lemons, You Paint That Shit Gold. Rust in vrede, Rob!

Allemaal even die plaat op één in je rotatielijst zetten, zodat hij op de homepage van MusicMeter terecht komt.

Ja. Laten we dat maar eens doen.

Mooi plan.

panjoe (moderator)
When Life Gives You Lemons is één van de platen die mij op MusicMeter brachten (mijn eerste reactie aldaar was vier dagen na mijn inschrijving), waardoor ik al gelijk bij mijn entree hier in contact kwam met de berichten van Rob. Destijds was ik eigenlijk alleen maar op de hiphopafdeling te vinden, waardoor ik vaak genoeg berichtenwisselingen met hem heb gehad op het forum en via pm, en het me al snel duidelijk was dat hij één van de meest kleurrijke en boeiende figuren op de site was.

Ik zet hem ook op één in mijn rotatielijst.

top!

voor Rob!

Puik plan, mooi eerbetoon.

Ik doe mee.

Heb Atmosphere in eerste instantie leren kennen via de MuMeLadder (Painting), maar ben dieper in hun muziek gedoken mede dankzij Rob zijn lyrische berichten op de albumpagina van When Life Gives You Lemons, You Paint That Shit Gold.

ik doe ook mee.

Sir Spamalot (crew)
Idem hier.

Prima plan.

No sweat, hier gaat 'ie ook op 1.

Mooi intitiatief. Ik doe mee.
Toen ik begin dit jaar begon met het luisteren naar hiphop was de toplijst van Rhythm & Poetry 1 van de inspiratiebronnen die ik gebruikte om nieuwe platen te ontdekken. Atmosphere was uiteraard de eerste plaat uit z'n toplijst die ik draaide en staat voor mij nog steeds als 1 van de beste hiphop platen die ik tot nu toe heb gehoord.

Heel naar. Heb op deze site eigenlijk nooit interactie met hem gehad, maar beschouwde hem wel als onderdeel van het meubilair hier op MuMe. R.I.P.

Bij mij staat het album ook op nummer 1. De voorbije dagen wat meer naar het album en Atmosphere in het algemeen geluisterd. Persoonlijk kende ik Rob niet, enkel van wat privéberichten en dergelijke op MusicMeter. Toen ik het bericht op z'n Facebook las was ik er toch even niet goed van.

Prachtig geschreven stuk, Lukas!

Rob R.I.P.
Atmo op 1

Hij staat bij mij ook op 1 nu. Heb Rob nooit mogen ontmoeten maar keek als ik op Musicmeter zat toch altijd even naar zijn rotatielijst om te kijken of hij nog naar wat nieuws aan het luisteren was en heb zo veel mooie muziek ontdekt. Veel sterkte gewenst aan familie en vrienden.

catchup
Mmm, wat ik hier van hiphop heb geleerd komt toch vooral door hem. Aanstekelijke liefde, het hart op de goede plaats... you paint that shit gold.

Bijzonder zeg. Aangrijpend ook. Sterkte aan iedereen die hem kende. Zo jong nog, zo veel strijdlust, toch verslagen. Prachtig eerbetoon dat album op 1 te zetten.

Dit topic is me zopas onder de aandacht gekomen door Atmosphere dat op 1 in de rotatielijst prijkt. R.I.P. Rob. Hartverwarmende reactie van de community hier op MuMe!

Gast
geplaatst: vandaag om 13:32 uur

geplaatst: vandaag om 13:32 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.