Genres / Jazz / Maak kennis met Jazz en beoordeel
zoeken in:
0
geplaatst: 3 november 2009, 20:13 uur
Klopt. Spijtig is dan weer dat ik nooit een consistente ervaring heb bij hun nummers. Op de één of de andere manier mis ik een soort leidraad of logica in hoe ze switchen van de ene stijl naar de andere...maar misschien (en daar hoop ik stiekem op) dat de live-ervaring helpt.
0
geplaatst: 3 november 2009, 22:07 uur
Eigenlijk vind ik alleen de pianist enigszins interessant, verder gebeurt er niet zo heel veel. Is me ook allemaal iets te rustig, geen flitsend pianowerk ofzo, het moet allemaal vloeiend en niet te offensief klinken voor mijn gevoel.
Jacob Young... fantastische bas, verder ook wat te sloom voor me.
Last Exit.. fijne bak herrie, alleen net af en toe net iets te veel chaos
Jacob Young... fantastische bas, verder ook wat te sloom voor me.
Last Exit.. fijne bak herrie, alleen net af en toe net iets te veel chaos
0
pretfrit
geplaatst: 3 november 2009, 22:24 uur
keurig muziekje hoor. 
Van Myra, Mark en Matt moet ik zeker nog eens meer gaan horen.

Van Myra, Mark en Matt moet ik zeker nog eens meer gaan horen.
0
pretfrit
geplaatst: 3 november 2009, 22:44 uur
2 X John Stetch
voor ieder wat wils dacht ik zo..
(maar ik zal het wel weer mis hebben
)
voor ieder wat wils dacht ik zo..
(maar ik zal het wel weer mis hebben
)
0
thejazzscène
geplaatst: 4 november 2009, 09:50 uur
Eerste nummer vind ik mooi. Daar worden de noten losjes uit de mouw geschud. Alles verloopt lekker soepel bij de pianist.
In het tweede daarentegen zit niet veel spanning. Te zeemzoeterig. En een irritant filmpje zeg.
In het tweede daarentegen zit niet veel spanning. Te zeemzoeterig. En een irritant filmpje zeg.
0
geplaatst: 4 november 2009, 17:48 uur
En ik heb kaartjes op overschot voor Myra Melford vanavond in De Vooruit. Twee tickets voor 5 euro - wie mee wil, mail me!
0
pretfrit
geplaatst: 6 november 2009, 19:11 uur
zeg...is het zo slecht dat niemand zijn mening durft te verkondigen.
of bekijkt echt niemand dit topic
of bekijkt echt niemand dit topic

0
thejazzscène
geplaatst: 8 november 2009, 18:59 uur
Aanrader voor liefhebbers van John Surman:
Ik heb net het album waar dit nummer op verschijnt toegevoegd aan de site. Al een tijdje geleden dat ik het nog beluisterd heb maar het is werkelijk de moeite. Oud en nieuw in eenzelfde jasje.
Ik heb net het album waar dit nummer op verschijnt toegevoegd aan de site. Al een tijdje geleden dat ik het nog beluisterd heb maar het is werkelijk de moeite. Oud en nieuw in eenzelfde jasje.
0
pretfrit
geplaatst: 9 november 2009, 18:22 uur
klinkt met vagen best inspirerend....waarna de volgende solist het geheel weer om zeep helpt. De gebruikte instrumentatie weet mij niet echt te bekoren.
5je
5je
0
thejazzscène
geplaatst: 20 november 2009, 17:13 uur
Dälek, een groot meester in de elektronicawereld als het aankomt op atmosferische noise gecombineerd met rap op klassieke hiphopritmes.
Hier in samenwerking met de Italiaanse jazz-band Zu. Spijtig dat hier de distortionlayers niet toegepast worden zoals we die kennen bij My Bloody Valentine. Desalniettemin een knap stukje muziek gecombineerd met speelse beelden à la Monty Python's Flying Circus.
Hier in samenwerking met de Italiaanse jazz-band Zu. Spijtig dat hier de distortionlayers niet toegepast worden zoals we die kennen bij My Bloody Valentine. Desalniettemin een knap stukje muziek gecombineerd met speelse beelden à la Monty Python's Flying Circus.

0
geplaatst: 20 november 2009, 17:38 uur
8 Lekkere grooves, maar het springt me teveel van de hak op de tak. 

0
geplaatst: 26 november 2009, 02:43 uur
thejazzscène schreef:
Wat vinden jullie hiervan? Ze doen momenteel een Europese tour geloof ik. Morgen te zien in de Vooruit in Gent!
(embed)
Wat vinden jullie hiervan? Ze doen momenteel een Europese tour geloof ik. Morgen te zien in de Vooruit in Gent!
(embed)
Deze vind ik erg goed, toen ging ik rondkijken bij YouTube naar meer, maar deze is toch wel stukken minder.

0
pretfrit
geplaatst: 5 december 2009, 17:49 uur
Een Jazz Pa Svenska achtig nummer dat niet op dat album te vinden is
Jan Johanson
Jan Johanson
0
thejazzscène
geplaatst: 16 december 2009, 21:29 uur
6,5 Mooi maar ben persoonlijk niet zo'n stijl van Jan Johansons' muziek. Net zoals de schilderijen die je ziet. Redelijk landelijk, eenvoudig melodieus. Er ontbreekt wat gevoel in zijn spel als je het mij vraagt.

0
pretfrit
geplaatst: 6 januari 2010, 20:52 uur
Ah..Zorn in zijn kinderachtige "oh, wat ben ik punk en zie mij eens even stoer freejazz klassieker Lonely Woman van een stupide rockritme voorzien" periode

0
geplaatst: 7 januari 2010, 10:24 uur
Voor wie het geduld kan opbrengen is het mooi om Fitzgeralds zangpartij te volgen, haar timing en hoe ze dingen benadrukt. Een echte prof uit de tijd dat zingen nog een echt beroep was.
Winehouse doet het niet eens heel onaardig, qua moderne herbewerking, maar de productie zit te veel dichtgeverfd en ik denk nog steeds dat ze beter verstaanbaar zou zijn als ze die crackpijp een keer uit haar neus zou halen. Maar misschien is dat een vooroordeel?
Fitzgerald: 4* Winehouse 3*
Winehouse doet het niet eens heel onaardig, qua moderne herbewerking, maar de productie zit te veel dichtgeverfd en ik denk nog steeds dat ze beter verstaanbaar zou zijn als ze die crackpijp een keer uit haar neus zou halen. Maar misschien is dat een vooroordeel?
Fitzgerald: 4* Winehouse 3*
0
aslan (crew)
geplaatst: 7 januari 2010, 15:45 uur
jan johansson: 3.5/5
zorn & zorn/naked city: 4.5/5
fitzgerald: 4/5
winehouse: 4/5
zorn & zorn/naked city: 4.5/5
fitzgerald: 4/5
winehouse: 4/5
0
geplaatst: 8 februari 2010, 19:15 uur
Ik heb nog nooit jazz geluisterd. Wat zou mooi zijn om mee te beginnen?
0
pretfrit
geplaatst: 8 februari 2010, 19:21 uur
stel die vraag nog eens in het jazz topic.
en anders lees, luister, zoek, doe moeite...
0
sxesven
geplaatst: 8 februari 2010, 20:41 uur
pretfrit schreef:
Dat, en misschien dit topic eens doorlezen/-luisteren
.
0
sxesven
geplaatst: 9 februari 2010, 09:48 uur
Die Teletubbies is geniaal ja
Eerder Jandek dan Bailey overigens...
Plaistow
Mooi!
Satoko Fujii - Hizumi (van Kitsune-Bi, 1999, Tzadik)
Satoko Fujii (uiteraard): piano, Mark Dresser: bas, Jim Black: drums.
Eerder Jandek dan Bailey overigens...Plaistow
Mooi!Satoko Fujii - Hizumi (van Kitsune-Bi, 1999, Tzadik)
Satoko Fujii (uiteraard): piano, Mark Dresser: bas, Jim Black: drums.
* denotes required fields.