MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Jazz / Maak kennis met Jazz en beoordeel

zoeken in:
Doe mij die Original Silence maar... fantastisch....

Gitaar is wel leuk, maar neit echt mijn ding.

pretfrit

Ehhh.... volg ik iets niet helemaal....

Quartet (=4) + Mahanthappa (=1) = 5 toch?.... ik zie er maar 3 staan.... en Mahanthappa is ook nog eens een saxofonist... die iker neit echt in terughoor..

verder wel fijn nummertje

pretfrit
Don't Shoot the pianoplayer.

Het ging mij inderdaad om dat fijne nummertje

pretfrit
Volgens mij ben ik de enige hier op mume die nog van deze ouwe meuk kan genieten...

Plaats ik hem toch lekker voor mezelf

aslan (crew)
mooi, pretfit!! art!!!

ontspannend nummertje.... niet iets wat ik altijd kan draaien.. maar zo 's nachts wil het wel...

hier ff iets heel anders

laatst dit hele concert op Mezzo gezien en daar erg van genoten. Dan ook maar anderen er mee lastig vallen... Gaandeweg het concert ontpopte hij als een ware entertainer.

die Art Pepper is overigens schitterend.
En ik twijfelde of ik naar the Thing met Otomo Yoshihide zou gaan in de Paradox, maar het filmpje van the Scientist heeft een beslissing geforceerd: nee laat maar...

sxesven
Tweemaal pianotrio:

Een betere Satoko Fujii, ditmaal van Towards, "TO WEST" in plaats van het wat saaie(re) Kitsune-Bi. Titel: The Way to Get There (p: Satoko Fujii, b: Mark Dresser, d: Jim Black)

Sephardic Tinge - Terpsichore (p: Anthony Coleman, b: Ben Street, d: Michael Sarin)

of het jazz is vind ik moeilijk te zeggen, maar het is wel volledig geïmproviseerd en ik vind het mooi.

thejazzscène

Ik zal ook eens een duit in het zakje doen. Siena's Slip Jig van Adam Lane's Full Throttle Orchestra. Het nummer staat op het album Ashcan Rantings en was voor mij persoonlijk absoluut het beste Jazz album van 2010.

thejazzscène
Die basostinato is erg mooi! Wie is de bassist? Heel evenwichtig spel in deze muziek. Ik ga hem zeker eens een luisterbeurt gunnen. Mooie hoes ook. Alweer Clean Feed. Wat de artiesten op dat label allemaal geslikt hebben om stuk voor stuk tot zo'n geweldige albums te komen.... Knap is dat.

Als je dit goed vindt moet je zeker deze eens proberen:
Angles - Epileptical West (2010)

Deze is harder en machinaler: (met leden van het Italiaanse Zu)

Bedankt voor de Angels tip, daar ga ik achteraan.

De video van Black Engine die je post, is op zijn minst dan weer echt totaal niet mijn soort jazz, haha.

thejazzscène
Mats Gustafsson die los komt = heer-lijk! Kan niet wachten om ze te zien!!!

Ik denk vooral voor liefhebbers van spirituele jazz - denk aan Karma van Pharoah Sanders.

Deze pianiste is voorlopig nog erg ondergewaardeerd als je het mij vraagt:

Echt fantastisch!

echt prachtig!!

met onze Han Bennink

aslan (crew)

Vandermark's Resonance Ensemble in Kunstencentrum België, Hasselt. Concertverslag:
The Resonance Ensemble - KC BELGIE, Hasselt - Reportage | Kwadratuur

Indruk:

aslan (crew)
6

Dit topic staat ook al weer veel te lang stil, terwijl het toch best interessant is.

Komtie dan:

Weet iemand nog goede vocal jazz, het liefst female? Ik ken (natuurlijk) Billie/Sarah/Ella. Verder vind ik Diane Schuur ook wel tof.
Dank

Ziegler
@zwiedrei
Dat klinkt erg goed!
8

aslan (crew)
elevation of love 7

redcoda schreef:
Weet iemand nog goede vocal jazz, het liefst female? Ik ken (natuurlijk) Billie/Sarah/Ella. Verder vind ik Diane Schuur ook wel tof.
Dank

Jane Monheit, Eden Atwood, Greta Matassa, Anita O'Day, Ann Hampton Callaway, Nancy Wilson, Diana Krall, Esperanza Spalding...

Gast
geplaatst: vandaag om 03:38 uur

geplaatst: vandaag om 03:38 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.