MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Album Top 10 Per Jaar #2

zoeken in:
Wow, nu al? Veel hoger verwacht deze. Op 4 om exact te zijn. Zelf had ik 'm niet in m'n top 20, wel in m'n top 30.

zaaf
Johnny Marr schreef:
Wow, nu al? Veel hoger verwacht deze. Op 4 om exact te zijn. Zelf had ik 'm niet in m'n top 20, wel in m'n top 30.
Zoiets hadden er meer

zaaf schreef:
She was young, she was popular, she was attractive, she had many friends, she had family, but for whatever reason, nobody missed her for three years."

Dit kan ik toch maar moeilijk geloven hoor. Vreemd verhaal.

20 punten in de pocket! Ik ga hem ook steeds meer waarderen.

dix
Dan is het nu al tijd voor Penis.Cannot.Erect.

En wat blijkt? Iedereen had 'm hoger behalve motel matches die juist de maximale lengte ... uhh .. aantal punten scoort. Spekkoper in deze ronde is echter herman want die neemt de leiding van Johnny Marr over. Overigens Zaaf, wat een kutlijst tot nu toe komt Killing Joke nog?

herman 37
Johnny Marr 36 *
nico1616 35
vigil 35
JoaMuse 34
wibro 34
stardust _be 34
Casartelli 33
Hacker 33
dix 32
Gretz 32
Chevy93 32
Jordidj1 30
EttaJamesBrown 30
motel matches 20 *
Teunnis 15
Graf 15

Pfff. Ik ruik corruptie

dix
jordidj1 schreef:
Pfff. Ik ruik corruptie
Echt? We hebben toch flink gelucht ...

zaaf
Penis.Cannot.Erect in een kutlijst ís de Killing Joke.

dix schreef:
(quote)
Echt? We hebben toch flink gelucht ...

Flink geluncht bedoel je waarschijnlijk.

Verrassend begin met platen die ik niet in de lijst had verwacht of juist veel hoger.

Vergeten jullie niet om komende week op Atmosphere - Painting te stemmen in die andere monumentale lijst? Mijn dank is groot alvast
Muziek >> Toplijsten en favorieten >> Radio 2 Top 2000

Casartelli (moderator)
Aan mij zal het niet gelegen hebben, want ik had deze netjes op 2. Daarmee is het Steven Wilsonboek voorlopig wel dicht, naar zijn recentste worp ben ik niet meer echt nieuwsgierig.

En tja, net als bij The Slow Show is mijn afwijking in de voorspelling zo groot dat het bovenop dix' samenvatting irrelevant is te melden dat ik deze op 3 voorspeld had.

zaaf
Voordat ik mijn avondroute (werk) start post ik rond 17 uur nog de nr 7. Nadien, dat zal tussen 22 en 2230 zijn komt de nr 6 aankachelen.

Morgen ben ik na een fijne nachtrust weer vrolijk voor u beschikbaar met de ontknoping!

HCE moest gewoon op 1. De lijst deugt nu al niet meer. Tenzij Kendrick wint ?

zaaf
Wat doe je morgen met de lunch?

dix
zaaf schreef:
Wat doe je morgen met de lunch?
Laten we samen een smerige zaak maken

Veruit het hoogste gemiddelde van dit jaar (van de enigszins populaire platen dan), veruit het hoogst in de top 250 en een behoorlijk stemmenaantal. En dan zijn er nog mensen die klagen dat deze überhaupt in de top 10 staat.

Kwam hier overigens niet verder dan #11. Maar goed, aangezien ik geen enkel ander album uit mijn top 10 verwacht (mijn #7 is al geweest) staat deze veel te laag.

zaaf
Als het stralend weer is is het voor sommigen te heet.

zaaf
7. Benjamin Clementine - At Least for Now
https://www.musicmeter.nl/album/470395

Punten : 264
Nom. : 11
Nr. 1 van : aERodynamIC, Finidi

Als een komeet van start en zakte al snel naar medio top 10 maar hield dat goed vast.

Het verhaal van Clementine als ruwe diamant is klassiek. Onhandelbaar als jochie, stiekem piano spelen in plaats van studeren, in conflict met zijn familie, jarenlang zwerven in Londen en Parijs, altijd zijn baantjes verprutsend wegens ongezeglijkheid.
Vallen en opstaan is letterlijk zijn credo. Ontdekt in Parijs, in contact gebracht met een sugar daddy en uiteindelijk een huge contact tekenend.

Via een 1e EP en een optreden bij Jools waar ook Paul M was werd hij door laatstgenoemde ook stevig gestimuleerd vooral door te gaan. De luisteraar kan er Satie, Hegarty, Simone in horen.

En ook deze is niet aan mij besteed. Zeker geprobeerd want zeker interessant, maar de zang en composities doen het niet voor mij. Hij kan wel lekker piano spelen.

Het is misschien maar goed dat dit spel bijna ten einde loopt

Niet in mijn top 20 maar voorspeld op plek 8.
Tot nu toe ben ik wat voorspellen betreft dik tevreden.

Wat een top-10 tot dusver Steven Wilson geprobeerd. Resultaat: 2*. The Slow Show ga ik niet eens aan beginnen en CHVRCHES vind ik ook niet interessant genoeg. Benjamin Clementine had ik nog willen luisteren, maar stond wel helemaal achteraan het lijstje nog te ontdekken 2015-albums. Niet aan toegekomen dus.

In de voorspellingscompetitie gaat het ook niet goed. The Slow Show was op het laatst afgevallen, want ik had (blijkbaar onterecht) wel een klein beetje vertrouwen in jullie. Wilson en Clementine veel hoger verwacht.

Casartelli (moderator)
Op plaat voor mij niet top-20-waardig, maar live was deze man wel memorabel, al is op dit forum inmiddels royaal gedocumenteerd dat de ratio tussen muziek en overige performance steeds meer naar dat laatste overhelt.

Had hem op 6 voorspeld.

Casartelli schreef:
Op plaat voor mij niet top-20-waardig, maar live was deze man wel memorabel, al is op dit forum inmiddels royaal gedocumenteerd dat de ratio tussen muziek en overige performance steeds meer naar dat laatste overhelt.

Oh ja?

Steven Wilson op 8? Om met de anderen mee te spreken: huh, nu al?! Bij mij op 2.

Benjamin Clementine had ik al op 3 in mijn lijst gezet, voorafgaand aan de 'onemanshow' wat een concert had moeten zijn afgelopen dinsdag....

De Slow Show had ik op 18. De volgende plaat vind ik nog wat beter.

dix
Benjamin Clementine, de man die door z'n eigen optreden heen wauwelt. Daar was veel commotie over, commotie die ik niet helemaal begrijp. Matt Berninger doet al jaren niet anders. Ter zake, iedereen had Benjamin in zijn lijst, en bijna iedereen had 'm één of meerdere plaatsen hoger toebedeeld. Herman was niet helemaal bij de les, waardoor Johnny Marr het tussenklassement deze ronde opnieuw mag aanvoeren:

Johnny Marr 55 *
herman 54
vigil 54
wibro 53
stardust _be 53
JoaMuse 52
Casartelli 52
Hacker 52
nico1616 51
dix 51
Gretz 51
Chevy93 50
EttaJamesBrown 49
Jordidj1 48
motel matches 36 *
Teunnis 33
Graf 34

zaaf
arme graf...

Graf heeft zelfs een punt meer dan de nr. 1 na laatst en toch wordt ie onderaan gezet...dat stigma van altijd laatste komt ie blijkbaar nooit meer vanaf

Dix kennende is dat geen foutje

Kom ik even goed weg, zeg...

Gast
geplaatst: vandaag om 09:16 uur

geplaatst: vandaag om 09:16 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.