Muziek / Muziekgames / MuMeLadder 2017 [De Top 2000 van MusicMeter] #2
zoeken in:
0
geplaatst: 5 december 2017, 19:07 uur
Gelukkig maar 1 echt matige plaat in de finale, met als een voordeel, dat die weer lekker het licht mag uitdoen.
0
geplaatst: 5 december 2017, 19:09 uur
Met het uitvallen van Instant Street heeft mijn volledige top 3 van vorig jaar het niet gehaald
Ook Nick Cave staat altijd erg hoog in mijn lijstje en valt helaas ook weg. Enige wat ik er zo'n beetje voor terugkrijg is DJ Shadow. Al moet ik zeggen dat U2 als nummer 32 ook wegvalt, gelukkig krijg ik daar een mooie nieuwe (Bruce) voor terug.
1. Sinéad O'Connor - Troy
2. dEUS - Instant Street
3. Marvin Gaye - Inner City Blues (Make Me Wanna Holler)
Ook Nick Cave staat altijd erg hoog in mijn lijstje en valt helaas ook weg. Enige wat ik er zo'n beetje voor terugkrijg is DJ Shadow. Al moet ik zeggen dat U2 als nummer 32 ook wegvalt, gelukkig krijg ik daar een mooie nieuwe (Bruce) voor terug.1. Sinéad O'Connor - Troy
2. dEUS - Instant Street
9
geplaatst: 5 december 2017, 19:10 uur
Hier zijn we weer met de finale van onze eigen Top 2000, de MusicMeter tegenhanger van de Radio 2 Top 2000.
Op 21 december 2016, 22:04 trapte ondergetekende de 11e editie officieel af door het MuMeladder 2017 Nominatietopic te openen, een nieuwe editie met een nieuwe steun en toeverlaat t.w. cosmic kid. Net als in de voorgaande editie postte Edgar18 het allereerste nominatie lijstje.
Op 28 december 23:07 uur werd vervolgens het MuMeLadder 2017 [De Top 2000 van MusicMeter] geopent en op 1 januari gingen we vervolgens "echt" van start met 2502 nummers die gingen strijden voor de toppositie in onze eigen top 2000 en was het (ook net als vorig jaar) wederom Edgar18 die als allereerste user punten uitdeelde en die Neutral Milk Hotel - The King Of Carrot Flowers Pt. One , OutKast - 13th Floor / Growing Old en Johnny Cash - I Walk The Lineals allereerste koplopers stemde in de eerste 3 ladders die tegelijk gespeeld werden.
Vanavond (op pakjesavond) 5 december ondergetekende de allerlaatste user die punten uitdeelde.
Na bijna een jaar stemmen, bijna 600 pagina's met vele stemrondes later zijn er dus nog 32 nummers over uit die lijst die gaan strijden om de 1e plaats.
De procedure voor de finale is hetzelfde als andere jaren, heel eenvoudig maar desondanks o zo moeilijk.
De enige opdracht is: Maak van de 32 overgebleven nummers je eigen Top 32 en stuur die in een PM naar mij toe.
Dus aub niet je lijst posten in het topic.
Alle inzendingen moeten uiterlijk vrijdag 15 december om 21.00u bij mij binnen zijn. Later op de avond begin ik dan de uitslag te posten en op zondagavond 17 december kan iedereen live op Orinoco Internet Radio, die zondag de top 100 van onze top 2000 uitzenden, de ontknoping van de top 10 en de nummer 1 volgen.
De puntenverdeling die gekoppeld is aan die persoonlijke lijstjes is ook heel eenvoudig. Jouw nummer 1 krijgt 32 punten, jouw nummer 32 krijgt 1 punt.
Vorig jaar mocht ik 149 eindlijstjes ontvangen en de uitdaging is natuurlijk om dat aantal dit jaar te overtreffen en wellicht weer in de buurt te komen van ons recordjaar 2010 met 181 eindlijstjes.
In lijn met de vorige jaren begint de finale ronde weer met een startladder die even zwaar telt als ieder individueel lijstje van jullie. Deze wordt zoals elk jaar weer bepaalt aan de hand van het gewogen stempercentage van de finalenummers uit alle voorgaande rondes. De startladder zal ook op vrijdag 15 december bekend gemaakt worden.
En dit zijn ze dan, de 32 finalisten waar het allemaal om te doen is en die op volgorde van 1 t/m 32 gezet moeten worden. Ik heb ze op alfabetische volgorde gezet, ze zijn voorzien van een youtube link zodat eenieder ze nog eens op z'n gemak kan beluisteren.
Onder de youtube linkjes staat ook nog een link naar een Spotify playlist waarin je ook de hele top 32 kan beluisteren.
Maak van de 32 overgebleven nummers je eigen Top 32 en stuur die in een PM naar mij toe. Graag COPY/PASTE toepassen van artiest – titel hieronder en niet zelf gaan typen (waardoor lidwoorden vergeten worden of titel-artiest omgedraaid worden, dat is voor mij lastiger te verwerken).
ALLEEN VOLLEDIGE LIJSTJES (dus een volledige top 32 van bovengenoemde nummers) zijn geldig en tellen mee.
Finale MuMeLadder 2017 (Top 2000 van MuMeter):
Arcade Fire - Neighborhood #1 (Tunnels)
Arcade Fire - Rebellion (Lies)
Band of Horses – The Funeral
Bruce Springsteen – Born to Run
David Bowie - "Heroes"
David Bowie – Lazarus
David Bowie – Life On Mars
Depeche Mode - Enjoy The Silence
DJ Shadow - Stem/Long Stem
Elliott Smith - Waltz #2
Kate Bush - Wuthering Heights
Massive Attack - Unfinished Sympathy
Neutral Milk Hotel - In The Aeroplane Over The Sea
New Order - Blue Monday
Nina Simone - Sinnerman
Pearl Jam - Black
Pixies - Debaser
Pulp - Common People
Radiohead - Exit Music (For A Film)
Radiohead - Paranoid Android
Radiohead - Street Spirit (Fade Out)
Sigur Rós - Untitled 8 (Popplagið) - YouTube
Songs: Ohia - Lioness
Sufjan Stevens - John Wayne Gacy Jr.
Talking Heads – Once In a Lifetime
Tame Impala - Let It Happen
The Beatles - A Day In The Life
The Cure - A Forest
The Rolling Stones - Gimme Shelter
The Smiths - How Soon Is Now?
The Smiths - There Is A Light That Never Goes Out
The Velvet Underground - Venus In Furs
De lijst is ook hier op Spotify te beluisteren:
MuMeLadder 2017 [Finale] on Spotify - open.spotify.com
spotify:user:teunnis:playlist:7IY42DAxoi90GPsQy0BNRU
Nogmaals:
Maak van de 32 overgebleven nummers je eigen Top 32 en stuur die in een PM naar mij toe. Graag COPY/PASTE toepassen van artiest – titel hierboven en niet zelf gaan typen (waardoor lidwoorden vergeten worden of titel-artiest omgedraaid worden, dat is voor mij lastiger te verwerken).
ALLEEN VOLLEDIGE LIJSTJES (dus een volledige top 32 van bovengenoemde nummers) zijn geldig en tellen mee.
NIET JE TOP 32 POSTEN IN HET TOPIC
Alle mensen die ooit genomineerd hebben en/of een finalelijstje hebben ingestuurd, mensen die meegestemd hebben dit jaar, mensen die getagd zijn voor een eindlijstje in De Witte Trui, mensen die lijstjes in het Radio 2 Top 2000 lijstjes hebben gepost en daar hebben meegediscucieerd (ik ga er gemakshalve even vanuit dat zij van lijstjes maken houden en daarom wellicht ook hier een lijstje willen insturen] en mensen die ik anderszin ken of in voorgaande jaren een lijstje hebben ingestuurd en/of aangeschreven zijn, krijgen een notificatie van dit bericht. Wil je liever geen notificaties meer ontvangen over De MuMeLadder stuur me dan even een pm en dan haal ik je van de lijst. Dat geldt ook als je juist nog niet op de lijst staat maar dat wel graag wilt (ik had wat weinig tijd om de lijst goed te controleren, dus er kunnen wellicht wat namen missen).
Geadresseerden van dit bericht:
-SprayIt- , 123poetertjes , 50tracks , 7744leon , AbsoluteBeginner , adri1982 , aERodynamIC , Alicia , andré , Andres4 , Angelo , Anne Maaike , arcade monkeys , Arno , Aroentje , Arrie , ArthurDZ , AstroStart , Ataloona , Axel , Bardt1980 , Bartjeking , Bert Wasbeer , Bertus , bikkel2 , Bonk , bonothecat , Brunniepoo , Bucquoy , Casartelli , catchup , catdog , Ceasar , Cerclezot , chansadres , charlotte2807 , chevy93 , Choconas , Chronos85 , Co Jackso , corn1holio1 , cosmic kid , Cured , curufin , CWTAB , Cygnus , da_smiek , Dance Lover , danny de punk , dazzler , DenDimi , Deren Bliksem , deric raven , dircky007 , divart , dix , DjFrankie , Domi Jacques , dumb_helicopter , dvdschaaf , Dwejkk_ , dynamo d , Dystopia , E-Clect-Eddy , Edgar18 , eightynine , El Ninjo , ErikM , Etiul , Fathead , freakey , freitzen , Finidi , Funky Bookie , Gebruiker43757 , Gele Stift , gerre , gherdt , Ghost , Glen Hansard , Good Music , GrafGantz , Grafmat , Gretz , Gringo_m , Guessmaker , Gyzzz , Hedser , Hendrik68 , herman , hoi123 , hoolie55 , HugovdBos , ineeeee , inquestos , itchy , jasper1991 , jassn , jberendsen , jeroentjuhh , Jester , JoaMuse , johan de witt , johannesA , Johnny Marr , Johnny Marrissey , Joren999 , Joy4ever , Justus18 , kaj_666 , Kees-Jan , kemm , kobe bryant fan , Koenr , L_T_B , laxus11 , lebowski , lennon , likeahurricane , liselotte111 , LucM , luigifort , Lukas , Lukk0 , Lying Mouth , Maartenn , madmadder , Maestrov , Magick1 , Manfield , Marco dB , marsupilami , Martial , Marty McFly , Masimo , Mastroianni , Mathough , mauricedegier , Mausie , MDV , Metropolis , middleageguy , Minneapolis , Misterfool , Mjuman , mol , motel matches , Môrthul , Mozzer , MRDammann , musicborst , musicfriek , musician , muziekhater , MVW , nelis , nevyn , nico1616 , Nicolage Rico , odi , Oldfart , Omsk , Onweerwolf , Orbilin , orbit , Outlaw104 , Paap_Floyd , panjoe , pauljojo , Pepino , Perre Verhoeven , pjh1967 , Ploppesteksel , Poeha , Poek , Porcupine Head , postpunker , principal2000 , Raceneus , Ralph. , ranboy , Razoreater , Reijersen , remcodulac , Riesdude , RINO VINO , rkdev , Rodajc , Rodenrijck , rolandobabel , royh , Rudi S , Salvadore , Scorpion_21 , Sgt. Revolver , sheep67 , shinybeast , Silent_shout , Simon77 , SirNoodle , sj0n88 , Slowgaze , Snoeperd , sokra , Soledad , sq , staralfur , starbright boy , stardust_be , STaRS , stoepkrijt , StopMakingSenseo , Strangeways , Sundance , Sunderland , Superbitch , Svendra , tafkat , tbouwh , Tek Stiel , Telamon , TEQUILA SUNRISE , Teunnis , The Eraser , the viking , thelion , titan , Titmeister , tomatosz , Tom Traubert , Tony , Top2000 , Tribal Gathering , tsjong , uffing , vigil , Vince vega , Vinniee , VladTheImpaler , vleertje , wandelindenatuur , Waverick , wendyvortex , west , WhyNotSmile , wibro , willemdeux , yeahyeahyeah , zaaf
Op 21 december 2016, 22:04 trapte ondergetekende de 11e editie officieel af door het MuMeladder 2017 Nominatietopic te openen, een nieuwe editie met een nieuwe steun en toeverlaat t.w. cosmic kid. Net als in de voorgaande editie postte Edgar18 het allereerste nominatie lijstje.
Op 28 december 23:07 uur werd vervolgens het MuMeLadder 2017 [De Top 2000 van MusicMeter] geopent en op 1 januari gingen we vervolgens "echt" van start met 2502 nummers die gingen strijden voor de toppositie in onze eigen top 2000 en was het (ook net als vorig jaar) wederom Edgar18 die als allereerste user punten uitdeelde en die Neutral Milk Hotel - The King Of Carrot Flowers Pt. One , OutKast - 13th Floor / Growing Old en Johnny Cash - I Walk The Lineals allereerste koplopers stemde in de eerste 3 ladders die tegelijk gespeeld werden.
Vanavond (op pakjesavond) 5 december ondergetekende de allerlaatste user die punten uitdeelde.
Na bijna een jaar stemmen, bijna 600 pagina's met vele stemrondes later zijn er dus nog 32 nummers over uit die lijst die gaan strijden om de 1e plaats.
De procedure voor de finale is hetzelfde als andere jaren, heel eenvoudig maar desondanks o zo moeilijk.
De enige opdracht is: Maak van de 32 overgebleven nummers je eigen Top 32 en stuur die in een PM naar mij toe.
Dus aub niet je lijst posten in het topic.
Alle inzendingen moeten uiterlijk vrijdag 15 december om 21.00u bij mij binnen zijn. Later op de avond begin ik dan de uitslag te posten en op zondagavond 17 december kan iedereen live op Orinoco Internet Radio, die zondag de top 100 van onze top 2000 uitzenden, de ontknoping van de top 10 en de nummer 1 volgen.
De puntenverdeling die gekoppeld is aan die persoonlijke lijstjes is ook heel eenvoudig. Jouw nummer 1 krijgt 32 punten, jouw nummer 32 krijgt 1 punt.
Vorig jaar mocht ik 149 eindlijstjes ontvangen en de uitdaging is natuurlijk om dat aantal dit jaar te overtreffen en wellicht weer in de buurt te komen van ons recordjaar 2010 met 181 eindlijstjes.
In lijn met de vorige jaren begint de finale ronde weer met een startladder die even zwaar telt als ieder individueel lijstje van jullie. Deze wordt zoals elk jaar weer bepaalt aan de hand van het gewogen stempercentage van de finalenummers uit alle voorgaande rondes. De startladder zal ook op vrijdag 15 december bekend gemaakt worden.
En dit zijn ze dan, de 32 finalisten waar het allemaal om te doen is en die op volgorde van 1 t/m 32 gezet moeten worden. Ik heb ze op alfabetische volgorde gezet, ze zijn voorzien van een youtube link zodat eenieder ze nog eens op z'n gemak kan beluisteren.
Onder de youtube linkjes staat ook nog een link naar een Spotify playlist waarin je ook de hele top 32 kan beluisteren.
Maak van de 32 overgebleven nummers je eigen Top 32 en stuur die in een PM naar mij toe. Graag COPY/PASTE toepassen van artiest – titel hieronder en niet zelf gaan typen (waardoor lidwoorden vergeten worden of titel-artiest omgedraaid worden, dat is voor mij lastiger te verwerken).
Finale MuMeLadder 2017 (Top 2000 van MuMeter):
Arcade Fire - Neighborhood #1 (Tunnels)
Arcade Fire - Rebellion (Lies)
Band of Horses – The Funeral
Bruce Springsteen – Born to Run
David Bowie - "Heroes"
David Bowie – Lazarus
David Bowie – Life On Mars
Depeche Mode - Enjoy The Silence
DJ Shadow - Stem/Long Stem
Elliott Smith - Waltz #2
Kate Bush - Wuthering Heights
Massive Attack - Unfinished Sympathy
Neutral Milk Hotel - In The Aeroplane Over The Sea
New Order - Blue Monday
Nina Simone - Sinnerman
Pearl Jam - Black
Pixies - Debaser
Pulp - Common People
Radiohead - Exit Music (For A Film)
Radiohead - Paranoid Android
Radiohead - Street Spirit (Fade Out)
Sigur Rós - Untitled 8 (Popplagið) - YouTube
Songs: Ohia - Lioness
Sufjan Stevens - John Wayne Gacy Jr.
Talking Heads – Once In a Lifetime
Tame Impala - Let It Happen
The Beatles - A Day In The Life
The Cure - A Forest
The Rolling Stones - Gimme Shelter
The Smiths - How Soon Is Now?
The Smiths - There Is A Light That Never Goes Out
The Velvet Underground - Venus In Furs
De lijst is ook hier op Spotify te beluisteren:
MuMeLadder 2017 [Finale] on Spotify - open.spotify.com
spotify:user:teunnis:playlist:7IY42DAxoi90GPsQy0BNRU
Nogmaals:
Maak van de 32 overgebleven nummers je eigen Top 32 en stuur die in een PM naar mij toe. Graag COPY/PASTE toepassen van artiest – titel hierboven en niet zelf gaan typen (waardoor lidwoorden vergeten worden of titel-artiest omgedraaid worden, dat is voor mij lastiger te verwerken).
NIET JE TOP 32 POSTEN IN HET TOPIC
Alle mensen die ooit genomineerd hebben en/of een finalelijstje hebben ingestuurd, mensen die meegestemd hebben dit jaar, mensen die getagd zijn voor een eindlijstje in De Witte Trui, mensen die lijstjes in het Radio 2 Top 2000 lijstjes hebben gepost en daar hebben meegediscucieerd (ik ga er gemakshalve even vanuit dat zij van lijstjes maken houden en daarom wellicht ook hier een lijstje willen insturen] en mensen die ik anderszin ken of in voorgaande jaren een lijstje hebben ingestuurd en/of aangeschreven zijn, krijgen een notificatie van dit bericht. Wil je liever geen notificaties meer ontvangen over De MuMeLadder stuur me dan even een pm en dan haal ik je van de lijst. Dat geldt ook als je juist nog niet op de lijst staat maar dat wel graag wilt (ik had wat weinig tijd om de lijst goed te controleren, dus er kunnen wellicht wat namen missen).
Geadresseerden van dit bericht:
-SprayIt- , 123poetertjes , 50tracks , 7744leon , AbsoluteBeginner , adri1982 , aERodynamIC , Alicia , andré , Andres4 , Angelo , Anne Maaike , arcade monkeys , Arno , Aroentje , Arrie , ArthurDZ , AstroStart , Ataloona , Axel , Bardt1980 , Bartjeking , Bert Wasbeer , Bertus , bikkel2 , Bonk , bonothecat , Brunniepoo , Bucquoy , Casartelli , catchup , catdog , Ceasar , Cerclezot , chansadres , charlotte2807 , chevy93 , Choconas , Chronos85 , Co Jackso , corn1holio1 , cosmic kid , Cured , curufin , CWTAB , Cygnus , da_smiek , Dance Lover , danny de punk , dazzler , DenDimi , Deren Bliksem , deric raven , dircky007 , divart , dix , DjFrankie , Domi Jacques , dumb_helicopter , dvdschaaf , Dwejkk_ , dynamo d , Dystopia , E-Clect-Eddy , Edgar18 , eightynine , El Ninjo , ErikM , Etiul , Fathead , freakey , freitzen , Finidi , Funky Bookie , Gebruiker43757 , Gele Stift , gerre , gherdt , Ghost , Glen Hansard , Good Music , GrafGantz , Grafmat , Gretz , Gringo_m , Guessmaker , Gyzzz , Hedser , Hendrik68 , herman , hoi123 , hoolie55 , HugovdBos , ineeeee , inquestos , itchy , jasper1991 , jassn , jberendsen , jeroentjuhh , Jester , JoaMuse , johan de witt , johannesA , Johnny Marr , Johnny Marrissey , Joren999 , Joy4ever , Justus18 , kaj_666 , Kees-Jan , kemm , kobe bryant fan , Koenr , L_T_B , laxus11 , lebowski , lennon , likeahurricane , liselotte111 , LucM , luigifort , Lukas , Lukk0 , Lying Mouth , Maartenn , madmadder , Maestrov , Magick1 , Manfield , Marco dB , marsupilami , Martial , Marty McFly , Masimo , Mastroianni , Mathough , mauricedegier , Mausie , MDV , Metropolis , middleageguy , Minneapolis , Misterfool , Mjuman , mol , motel matches , Môrthul , Mozzer , MRDammann , musicborst , musicfriek , musician , muziekhater , MVW , nelis , nevyn , nico1616 , Nicolage Rico , odi , Oldfart , Omsk , Onweerwolf , Orbilin , orbit , Outlaw104 , Paap_Floyd , panjoe , pauljojo , Pepino , Perre Verhoeven , pjh1967 , Ploppesteksel , Poeha , Poek , Porcupine Head , postpunker , principal2000 , Raceneus , Ralph. , ranboy , Razoreater , Reijersen , remcodulac , Riesdude , RINO VINO , rkdev , Rodajc , Rodenrijck , rolandobabel , royh , Rudi S , Salvadore , Scorpion_21 , Sgt. Revolver , sheep67 , shinybeast , Silent_shout , Simon77 , SirNoodle , sj0n88 , Slowgaze , Snoeperd , sokra , Soledad , sq , staralfur , starbright boy , stardust_be , STaRS , stoepkrijt , StopMakingSenseo , Strangeways , Sundance , Sunderland , Superbitch , Svendra , tafkat , tbouwh , Tek Stiel , Telamon , TEQUILA SUNRISE , Teunnis , The Eraser , the viking , thelion , titan , Titmeister , tomatosz , Tom Traubert , Tony , Top2000 , Tribal Gathering , tsjong , uffing , vigil , Vince vega , Vinniee , VladTheImpaler , vleertje , wandelindenatuur , Waverick , wendyvortex , west , WhyNotSmile , wibro , willemdeux , yeahyeahyeah , zaaf
0
geplaatst: 5 december 2017, 19:14 uur
Ik zeg vaarwel tegen....
8. Prince - Sign O The Times
11. Leonard Cohen – Suzanne
13. Nick Cave & the Bad Seeds - The Mercy Seat
18. Donna Summer – I Feel Love
23. The Knife - Silent Shout
29. R.E.M. - Drive
30. dEUS – Instant Street
31. Sinéad O'Connor - Troy
32. U2 - The Unforgettable Fire
.... en heb zo'n voorgevoel dat daar hogere posities voor terugkomen.
8. Prince - Sign O The Times
11. Leonard Cohen – Suzanne
13. Nick Cave & the Bad Seeds - The Mercy Seat
18. Donna Summer – I Feel Love
23. The Knife - Silent Shout
29. R.E.M. - Drive
30. dEUS – Instant Street
31. Sinéad O'Connor - Troy
.... en heb zo'n voorgevoel dat daar hogere posities voor terugkomen.
0
geplaatst: 5 december 2017, 19:15 uur
Ah, balen. Zondag 17 december ben ik heel de middag en een deel van de avond niet thuis, dus dat wordt geen (of in ieder geval heel weinig) Orinoco luisteren. 

0
geplaatst: 5 december 2017, 19:18 uur
Het grootste gemis is wat mij betreft I Feel Love, Silent Shout en Inner City Blues. Stonden allemaal hoog bij mij en zorgden ook voor wat muzikale variatie.
Maar ben wel blij met een derde Bowie (al was 2 ook best genoeg geweest), Elliott Smith, DJ Shadow en de Velvet Underground.
En ook blij met het wegvallen van U2, die 6 keer mijn nummer 32 waren. De rode lantaarn zal nu wel naar Band of Horses gaan, al is Bruce Springsteen ook een kandidaat.
Maar ben wel blij met een derde Bowie (al was 2 ook best genoeg geweest), Elliott Smith, DJ Shadow en de Velvet Underground.
En ook blij met het wegvallen van U2, die 6 keer mijn nummer 32 waren. De rode lantaarn zal nu wel naar Band of Horses gaan, al is Bruce Springsteen ook een kandidaat.
6
geplaatst: 5 december 2017, 19:22 uur
Godsiemijne die Edgar is ook alleen maar bezig om zijn naam in de statuten te krijgen 

0
geplaatst: 5 december 2017, 19:22 uur
Ja, ik ga I Feel Love ook missen, die had wel top 5 gescoord bij mij dit jaar.
Trouwens, mocht Lazarus het voor elkaar krijgen op de 22e plaats te eindigen of hoger in de finale is het de hoogste binnenkomer in de ladder ooit! (Tunnels heeft tot nu toe dat record met de 23e plek in 2011)
Trouwens, mocht Lazarus het voor elkaar krijgen op de 22e plaats te eindigen of hoger in de finale is het de hoogste binnenkomer in de ladder ooit! (Tunnels heeft tot nu toe dat record met de 23e plek in 2011)
0
geplaatst: 5 december 2017, 19:23 uur
10 wisselingen dus. Overall ben ik er niets mee opgeschoten. Doodzonde ook van Fake Empire, die had ook gewoon in m'n top 3 gestaan. Volgend jaar hopelijk meer geluk met de loting.
Eruit:
2. dEUS - Instant Street
5. The Knife - Silent Shout
13. Leonard Cohen - Suzanne
14. Donna Summer - I Feel Love
16. Sinéad O'Connor - Troy
22. R.E.M. - Drive
23. Nick Cave & the Bad Seeds - The Mercy Seat
26. Prince - Sign O The Times
27. Marvin Gaye - Inner City Blues (Make Me Wanna Holler)
31. U2 - The Unforgettable Fire
Nieuw:
3.
7.
8.
14.
15.
20.
21.
26.
29.
30.
Eruit:
2. dEUS - Instant Street

5. The Knife - Silent Shout

13. Leonard Cohen - Suzanne
14. Donna Summer - I Feel Love
16. Sinéad O'Connor - Troy
22. R.E.M. - Drive
23. Nick Cave & the Bad Seeds - The Mercy Seat
26. Prince - Sign O The Times
31. U2 - The Unforgettable Fire
Nieuw:
3.
7.
8.
14.
15.
20.
21.
26.
29.
30.
0
geplaatst: 5 december 2017, 19:24 uur
Het lijstje is al net zo bleek als de lijst waar het een alternatief van is. Ik snap nooit zo goed waarom.
0
geplaatst: 5 december 2017, 19:25 uur
Ik begin gelukkig met een blanco lijstje
Nu al blij met DJ Shadow ?
Nu al blij met DJ Shadow ?
2
geplaatst: 5 december 2017, 19:27 uur
Minneapolis schreef:
Het lijstje is al net zo bleek als de lijst waar het een alternatief van is. Ik snap nooit zo goed waarom.
Ik snap nooit zo goed waarom mensen als Captain Hindsight kritiek gaan uiten op de variatie terwijl ze zelf het gehele jaar op geen enkele ladder hebben gestemd...
Hoewel er altijd nog wel iets aan te merken is op de MuMeLadder blijft het toch verreweg de mooiste allertijdenlijst die er op het internet te vinden is. En een hoop mede-users zijn het vast met me eens.
0
geplaatst: 5 december 2017, 19:30 uur
is die Spotify afspeellijst als publiek gemarkeerd of private want ik zie hem niet bij je account staan
Die van vorig jaar zie ik wel staan... El Ninjo
... laat maar ik hem em al gevonden, via Onweerwolf
Die van vorig jaar zie ik wel staan... El Ninjo
... laat maar ik hem em al gevonden, via Onweerwolf
0
geplaatst: 5 december 2017, 19:30 uur
Zeer blij met een vijftal nieuwkomers. Ik zal enkel Drive, Instant Street, Silent Shout en Troy een beetje missen.
5. R.E.M. - Drive
11. dEUS – Instant Street
15. The Knife - Silent Shout
20. Sinéad O'Connor - Troy
25. Donna Summer – I Feel Love
26. Leonard Cohen – Suzanne
28. Prince - Sign O The Times
29. Nick Cave & the Bad Seeds - The Mercy Seat
5. R.E.M. - Drive
11. dEUS – Instant Street
15. The Knife - Silent Shout
20. Sinéad O'Connor - Troy
25. Donna Summer – I Feel Love
26. Leonard Cohen – Suzanne
28. Prince - Sign O The Times
29. Nick Cave & the Bad Seeds - The Mercy Seat
0
geplaatst: 5 december 2017, 19:31 uur
T.o.v. vorig jaar ben ik 3 nummers kwijt geraakt die ik echt jammer vind, verder eigenlijk vrijwel mijn bottom 10. Daar zijn erg mooie nieuwkomers voor teruggekomen die zeker in de top 10 gaan eindigen (Band of Horses, Elliot Smith, Lazarus, Songs: Ohia). Eigenlijk vind ik alleen Bruce Springsteen matig, die zal waarschijnlijk op 32 eindigen. Over het geheel dus een behoorlijke verbetering!
4. The Knife - Silent Shout
5. Sinéad O'Connor - Troy
7. dEUS - Instant Street
23. Prince - Sign 'O' the times
25. Marvin Gaye - Inner City Blues (Make me Wanna Holler)
26. Leonard Cohen - Suzanne
27. R.E.M. - Drive
28. Nick Cave & the Bad Seeds - The mercy seat
31. Donna Summer - I feel love
4. The Knife - Silent Shout
5. Sinéad O'Connor - Troy
7. dEUS - Instant Street
23. Prince - Sign 'O' the times
25. Marvin Gaye - Inner City Blues (Make me Wanna Holler)
26. Leonard Cohen - Suzanne
27. R.E.M. - Drive
28. Nick Cave & the Bad Seeds - The mercy seat
31. Donna Summer - I feel love
0
geplaatst: 5 december 2017, 19:32 uur
6 nrs uit mijn top 10 kwijt. Gelukkig ook enkele nieuwe toevoegingen. Anders kan ik ook geen top 10 maken.
02. Donna Summer - I Feel Love
03. Sinéad O'Connor - Troy
04. Leonard Cohen - Suzanne
07. Marvin Gaye - Inner City Blues (Make Me Wanna Holler)
08. Nick Cave & the Bad Seeds - The Mercy Seat
10. The Knife - Silent Shout
15. Prince - Sign O The Times
20. R.E.M. - Drive (maar was dit jaar gestegen)
27. dEUS - Instant Street
29. U2 - The Unforgettable Fire
02. Donna Summer - I Feel Love
03. Sinéad O'Connor - Troy
04. Leonard Cohen - Suzanne
07. Marvin Gaye - Inner City Blues (Make Me Wanna Holler)
08. Nick Cave & the Bad Seeds - The Mercy Seat
10. The Knife - Silent Shout
15. Prince - Sign O The Times
20. R.E.M. - Drive (maar was dit jaar gestegen)
27. dEUS - Instant Street
29. U2 - The Unforgettable Fire
0
Ik heb een vermoeden dat Bruce de nieuwe U2 is van deze finale, jammer wel 

0
El Ninjo schreef:
Ik blijf het toch wel bizar vinden dat er in de laatste ladders 81 users stemmen en dat er uiteindelijk bijna 2x zoveel users een finalelijstje inleveren. Waarom stemmen deze personen niet op de ladders, maar vinden ze het wel de moeite om 32 nummers (deels) op volgorde te zetten?
0
geplaatst: 5 december 2017, 19:33 uur
Werkelijk? Dat is toch veel makkelijker dan een jaar lang dagelijks stemmen?
0
geplaatst: 5 december 2017, 19:35 uur
Ataloona schreef:
Ja, dat is uiteraard waar. Maar ik snap niet waarom ze dan niet ergens in de laatste maanden inhaken, om zelf ook invloed te kunnen hebben om de samenstelling van de finale.
Waarom zou je een Top 32 inleveren als het je eigenlijk toch weinig boeit wat er überhaupt in de finale staat?
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 5 december 2017, 19:35 uur
Per saldo toch meer onderin kwijt dan bovenin. Zal morgen eens op mijn gemak een en ander herbeluisteren.
1 R.E.M. - Drive
9 Donna Summer – I Feel Love
14 Sinéad O'Connor - Troy
15 The Knife - Silent Shout
16 Marvin Gaye - Inner City Blues (Make Me Wanna Holler)
21 Leonard Cohen – Suzanne
23 U2 - The Unforgettable Fire
28 Prince - Sign O The Times
29 dEUS – Instant Street
32 Nick Cave & the Bad Seeds - The Mercy Seat
1 R.E.M. - Drive
9 Donna Summer – I Feel Love
14 Sinéad O'Connor - Troy
15 The Knife - Silent Shout
16 Marvin Gaye - Inner City Blues (Make Me Wanna Holler)
21 Leonard Cohen – Suzanne
23 U2 - The Unforgettable Fire
28 Prince - Sign O The Times
29 dEUS – Instant Street
32 Nick Cave & the Bad Seeds - The Mercy Seat
0
geplaatst: 5 december 2017, 19:37 uur
Is er eigenlijk al een Spotifylijst van de gehele Ladder? Van 2000 naar 33 (en straks 1) bedoel ik dus.
1
geplaatst: 5 december 2017, 19:37 uur
Gretz schreef:
Ja, dat is uiteraard waar. Maar ik snap niet waarom ze dan niet ergens in de laatste maanden inhaken, om zelf ook invloed te kunnen hebben om de samenstelling van de finale.
Waarom zou je een Top 32 inleveren als het je eigenlijk toch weinig boeit wat er überhaupt in de finale staat?
(quote)
Je onderschat wellicht de frustratie die bij mensen kan opspelen wanneer hun favorieten er constant uitvliegen, terwijl ze nog wel invloed kunnen uitoefenen op de ladder. Dan maar liever wat nummers sorteren die vooraf al vastgesteld zijn

Nu doe ik zelf, zoals je bijvoorbeeld al noemt, vooral mee met de laatste ladders (waar, laten we eerlijk zijn, zelden een verrassing in staat) omdat ik gewoon geen tijd heb om naar alle eerlijkheid op de vroege ladders mee te stemmen.
0
geplaatst: 5 december 2017, 19:41 uur
Gretz schreef:
Maar ik snap niet waarom ze dan niet ergens in de laatste maanden inhaken, om zelf ook invloed te kunnen hebben om de samenstelling van de finale.
Maar ik snap niet waarom ze dan niet ergens in de laatste maanden inhaken, om zelf ook invloed te kunnen hebben om de samenstelling van de finale.
Als je het hele jaar meestemt, is de "luisterlast" in de laatste maanden wel te overzien, het meeste ken je dan immers wel. Maar voor nieuwstemmers ligt dat anders, naast een aantal bekende nummers (the usual suspects) zullen er waarschijnlijk ook redelijk wat nummers tussen zitten die nog niet bekend zijn. Dus dan is het niet evident om laat in te haken, want er staan elke dag weer nieuwe ladders klaar. Dan is 32 nummers sorteren in iets minder dan twee weken toch beter te doen...
0
geplaatst: 5 december 2017, 19:43 uur
Zoals altijd best wat hoge noteringen weg bij mij. Mijn voorkeuren zijn vaak de nummers die constant op de wip zitten. Maar het is weleens erger geweest. Vooral de eerste vier mis ik wel.
3. I Feel Love - Donna Summer
6. Suzanne - Leonard Cohen
8. Silent Shout - The Knife
11. Inner City Blues (Makes Me Wanna Holler) - Marvin Gaye
14.Troy - Sinead O'Connor
15. Sign 'O' The Times - Prince
17. Drive - R.E.M.
19. Instant Street - dEUS
20. The Mercy Seat - Nick Cave and the Bad Seeds
27. The Unforgettable Fire - U2
3. I Feel Love - Donna Summer
6. Suzanne - Leonard Cohen
8. Silent Shout - The Knife
11. Inner City Blues (Makes Me Wanna Holler) - Marvin Gaye
14.Troy - Sinead O'Connor
15. Sign 'O' The Times - Prince
17. Drive - R.E.M.
19. Instant Street - dEUS
20. The Mercy Seat - Nick Cave and the Bad Seeds
27. The Unforgettable Fire - U2
0
geplaatst: 5 december 2017, 19:44 uur
Edgar18 schreef:
(quote)
(quote)
Ik denk dat je het nummer daarmee tekort doet. Ik kan niet voor anderen spreken maar ik vind het gewoon een van zijn vijf beste liedjes van allemaal. Bovendien is die bonus vorig jaar al geïncasseerd met "Heroes" op één (en Suzanne en Sign in de finale). Ik heb geen hekel aan Lazarus en kan er prima naar luisteren, maar vind het een beetje een grijze muis die verbleekt bij veel oudere nummers uit het Bowie-oeuvre. Maar goed, we zullen zien hoe de tand des tijds gaat zijn voor deze Bowie. Wie weet krijg ik volkomen ongelijk.
De verrassende binnenkomt van Lazarus zorgt wel voor een persoonlijk unicum: er staat voor het eerst een jonge track in de finale waar ik weinig tot niets mee heb. ? Waarmee alle vooroordelen dat ik de recente plaatjes het tofst vind eindelijk worden gelogenstraft.

0
geplaatst: 5 december 2017, 19:47 uur
Gretz schreef:
Ik blijf het toch wel bizar vinden dat er in de laatste ladders 81 users stemmen en dat er uiteindelijk bijna 2x zoveel users een finalelijstje inleveren. Waarom stemmen deze personen niet op de ladders, maar vinden ze het wel de moeite om 32 nummers (deels) op volgorde te zetten?
(quote)
Ik wordt herinnerd door de tag, maar maak je geen zorgen hoor. Ik zal 'm aan me voorbij laten gaan als je vind dat ik geen recht van spreken heb.
Mijn opmerking over de eenzijdigheid was gewoon een oprechte verbazing (ook al is het steeds terug kerend). Het was geen kritiek op specifiek deze lijst. Ook zo'n Snob lijst is vergelijkbaar smal in geluid. En ik snap niet waarom dat bij al die lijstjes in Nederland zo is. Dat ontneemt mij de lol om zo'n heel spel mee te spelen.
3
geplaatst: 5 december 2017, 19:48 uur
Gretz schreef:
Ik heb geen hekel aan Lazarus en kan er prima naar luisteren, maar vind het een beetje een grijze muis die verbleekt bij veel oudere nummers uit het Bowie-oeuvre. Maar goed, we zullen zien hoe de tand des tijds gaat zijn voor deze Bowie. Wie weet krijg ik volkomen ongelijk.
De verrassende binnenkomt van Lazarus zorgt wel voor een persoonlijk unicum: er staat voor het eerst een jonge track in de finale waar ik weinig tot niets mee heb. ? Waarmee alle vooroordelen dat ik de recente plaatjes het tofst vind eindelijk worden gelogenstraft.
(quote)
Ik heb geen hekel aan Lazarus en kan er prima naar luisteren, maar vind het een beetje een grijze muis die verbleekt bij veel oudere nummers uit het Bowie-oeuvre. Maar goed, we zullen zien hoe de tand des tijds gaat zijn voor deze Bowie. Wie weet krijg ik volkomen ongelijk.
Zo'n grandioos slotakkoord van een carriere een grijze muis??

0
geplaatst: 5 december 2017, 19:51 uur
Vooral mijn Top 3 wordt node gemist. Tame Impala, Dj Shadow & Velvet Underground verzachten de pijn.
02 Donna Summer – I Feel Love
06 Sinéad O'Connor - Troy
07 The Knife - Silent Shout
11 Nick Cave & the Bad Seeds - The Mercy Seat
13 Prince - Sign O The Times
17 Marvin Gaye - Inner City Blues (Make Me Wanna Holler)
22 R.E.M. - Drive
26 Leonard Cohen – Suzanne
27 dEUS – Instant Street
29 U2 - The Unforgettable Fire
02 Donna Summer – I Feel Love
06 Sinéad O'Connor - Troy
07 The Knife - Silent Shout
11 Nick Cave & the Bad Seeds - The Mercy Seat
13 Prince - Sign O The Times
17 Marvin Gaye - Inner City Blues (Make Me Wanna Holler)
22 R.E.M. - Drive
26 Leonard Cohen – Suzanne
27 dEUS – Instant Street
29 U2 - The Unforgettable Fire
* denotes required fields.