menu

Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of # (The Beatles)!

zoeken in:
9. The Trees

Echt een Neil Peart tekst, als iedereen maar zeurt maken wij iedereen ook maar even gelijk (lees kopje kleiner).
Niet de laatste van Hemispheres.

Punten : 77
Nom. : 17 x
Nr. 1 van : BoyOnHeavenHill gigage

uffing schreef:

Circumstances en The trees zijn heerlijke tussenstukken, waarbij vooral de laatste opnieuw tekstueel opvalt.

8. YYZ *

Instrumentaal van Moving Pictures en niet de laatste instrumentale track

Punten : 97
Nom. : 17
Nr. 1 van Superbitch Arno

Arno schreef:

Ik herinner mij m'n eerste kennismaking met Rush. Ik bladerde willekeurig in de cd-bakken van een platenzaak en kwam de intrigerende hoes van Moving Pictures tegen. Mijn aandacht was getrokken en ik besloot de cd in de winkel te beluisteren. De player stond begrensd op 30 seconden per nummer, maar ter hoogte van het wervelende YYZ was die halve minuut voldoende om mijn hart sneller te doen slaan en mij tot een aankoop te overtuigen. Nooit spijt gehad van die beslissing!

PS: De belletjes aan het begin van het nummer vormen de letters Y-Y-Z in morsecode. Geen dank.

7. 2112

Mijn favoriete plaatkant - epic van Rush van het gelijknamige album (oudste nummer in de eindlijst ).

Punten : 101
Nom. : 17
Nr. 1 van Johnny Marr

lennert schreef:
Kijk, dat de titeltrack een dikke 5 sterren zou opleveren was van tevoren al duidelijk. Met dit nummer bewijst Rush dat men Led Zeppelin gepasseerd is en kan wedijveren met bands als Genesis, The Who en Yes als het aankomt op episch, gelaagd, virtuoos en stevig. Sterker nog, 2112 verslaat voor mij zelfs tracks als Supper's Ready en The Musical Box, omdat het ook als verhaal zo ongelooflijk goed is. Ik heb in mijn eerste jaar als filosofiestudent nog speciaal Ayn Rand's Anthem aangeschaft om te kijken in hoeverre het overeen kwam met Rush, maar merk toch wel dat Peart er iets eigenzinnigers mee heeft gedaan en gewoon een hele toffe scifi-track heeft neergepend. Het is moeilijk om een absoluut hoogtepunt aan te wijzen, maar toch ga ik het proberen: die riff van The Temple Of Syrinx is een van de hardste stukken ooit uit de geschiedenis van de band (alleen geëvenaard door Cygnus X-1?) en zo verdomd opzwepend. De zang van Geddy Lee is maniakaal en bij vlagen agressief en het drumspel van Peart is ongeëvenaard. Lifeson's soleerwerk tegen het einde is ook niets minder dan briljant. Niets dan liefde voor het eerste echte meesterwerk van de band.

6. Jacob's Ladder *

Mooie track van Permanent Waves die ik vooraf niet als album favoriet had verwacht.

Punten : 106
Nom. : 21
Nr. 1 van zaaf

thyson schreef:
Jacob's Ladder is een atmosferische song met een parel van een gitaarriff! Verder veel up-tempo, ja zelfs vlot-klinkende prog-rock. Checken, die handel.

5. The Spirit of Radio *

Jawel De Rush hit top 5 , mooie plaats voor dit heerlijke nummer van Permanent waves.

Punten : 124
Nom. : 20
Nr. 1 van motel matches

vielip schreef:
Je album openen met een klasbak als The spirit of radio is maar heel weinig bands gegeven. Wat een geweldig nummer is en blijft dat toch!

4. Subdivisions

Subdivisions was toch een tijdje koploper maar heeft het podium net gemist , toch een geweldig nummer van een van mijn favoriete Rush albums (Signals).

Punten : 130
Nom. : 23
Nr. 1 van Jelle78 50tracks Brunniepoo vigil

Ozric Spacefolk schreef:
Subdivisions is het nummer waarom ik wilde gaan drummen

Top 3

3. Xanadu

De winnaar van de vorige editie (2013) en prijsnummer van A Farewell to kings.
Geklopt op no. 1 noteringen .

Punten : 158
Nr. 1 van: Marcmtp Renoir Casartelli DjFrankie

deric raven schreef:

Xanadu is hiervan al een duidelijk voorbeeld.
Hier vormt een gedicht van Samuel Taylor Coleridge de basis voor deze song.
Gelukkig wordt er niet gekozen voor een muzikale voordracht, maar is het een geheel geworden.
.

2. La Villa Strangiato

Yes fantastiche instrumental wint het nipt van Xanadu.

Punten : 158
Nr. 1 van: Rudi S Henri-S Arbeiddeskundige Leptop Shaky

1. Tom Sawyer

Gaat een van de prijsnummers van Rush favoriet Moving pictures er toch met de winst vandoor, is natuurlijk ook een geweldig nummer (intro ).

Punten : 178
Nom. : 24
Nr. 1 van Simon77 laxus11 Bonk

Casartelli schreef:
Dit was mijn eerste Rushalbum (rest is bekend ). 't Is lang mijn favoriet gebleven, maar onderhand is hij door Hemispheres en Signals nipt voorbij gestreefd. Tom Sawyer is uiteraard briljant (vooral door Neils drumpartijen).

Dank voor dit fraaie eerbetoon en mooie presentatie van deze geweldige band Rudi S
En nu Rush Rush, anders ben je te laat

Oei, excuus voor de Rush, maar ik heb echt haast

Iedereen bedankt voor het meespelen,erg genoten.

Het is nu aan Shaky

Voetbal is afgelast...code geel...

Dank voor de introductie in de wereld van Rush.

Lekker om met Rush bezig te zijn geweest, thanks Rudi S.

De nieuwe Greatest Hits wordt zo dadelijk gestart

Casartelli (moderator)
Dank Rudi S. 33 deelnemers, heel netjes. Een vlotte vergelijking met wat 11 deelnemers er 7 jaar geleden van bakten laat wat overeenkomsten, maar ook wel wat opmerkelijke verschillen zien:

01 06 Tom Sawyer
02 12 La Villa Strangiato
03 01 Xanadu
04 05 Subdivisions
05 07 The Spirit of Radio
06 10 Jacob's Ladder
07 04 2112
08 17 YYZ
09 ---- The Trees
10 18 Manhattan Project
11 11 Red Barchetta
12 03 Red Sector A
13 13 Natural Science
14 ---- Cygnus X-1 Book II: Hemispheres
15 ---- Marathon
16 08 The Camera Eye
17 02 Cygnus X-1
18 15 Witch Hunt
19 14 Distant Early Warning
20 ---- Limelight
---- 09 The Weapon
---- 16 Closer to the Heart
---- 19 A Farewell to Kings
---- 20 By-Tor and the Snow Dog

GREATEST HITS: THE DAY THE MUSIC DIED

https://fotos.e-consulta.com/musica_7.jpg?t=1454544586

Begin deze maand, 3 februari, was het 61 jaar geleden dat Buddy Holly, Ritchie Valens en The Big Bopper om het leven kwamen door een vliegtuigongeluk. Mede-artiesten Waylon Jennings, Tommy Allsup en Carl Bunch, die in de band van Buddy Holly speelden, wisten de dans te ontspringen omdat zij op dat moment elders een klus hadden en daardoor niet mee konden vliegen. Ook Dion DiMucci mag van geluk spreken dat hij op het laatste moment een plek in het vliegtuig afwees.

Luister hier naar het originele radiobericht omtrent het ongeluk.

Tommy Dee zong al in 1959 over dit incident  en Don McClean verwees er naar in zijn nummer American Pie. Het is ook door die laatstgenoemde hit dat het ongeluk een naam kreeg: The day the music died.

De legacy die werd achtergelaten door het trio is enorm. Waar The Big Bopper meer een novelty act was en de pas zeventienjarige Ritchie Valens zijn weg naar de hitlijsten niet altijd even gemakkelijk wist te vinden, raasde Buddy Holly als een orkaan door muziekland en wordt hij beschouwd als één van de grondleggers van de rock'n'roll. Een voorbeeld voor vele artiesten die hem zouden volgen en verantwoordelijk voor veel hits in een bijzonder korte tijd die anno 2020 nog staan als een huis.

Hoog tijd om de heren Holly, Valens en Richardson de spotlight te gunnen middels deze Greatest Hits.

De startlijst is gebaseerd op hitlijst noteringen, voorkeursstemmen op MuMe en albumspreiding. Er kunnen er echter slechts twintig genoemd worden in die startlijst dus we missen nog heel wat monumenten. Aan jullie dan ook de taak om minimaal 1 maximaal 10 nummers te noemen die ook naar de tweede ronde moeten. Je hoeft je stemmen uiteraard niet te verdelen over de artiesten, tien platen van één artiest is ook gewoon toegestaan. De tien platen die het vaakst genoemd worden gaan door.
Deadline: maandag 24 februari 20.00

Startlijst:

Ritchie Valens
Donna 
La Bamba 

The Big Bopper
Chantilly Lace
Big Bopper's Wedding

Buddy Holly
Bo Diddley
Brown Eyed Handsome Man
Everyday
Heartbeat
I Wanna Play House with You
It Doesn't Matter Anymore
It's so Easy
Maybe Baby
Midnight Shift
Not Fade Away
Oh, Boy!
Peggy Sue
Rave On
Rock Around with Ollie Vee
That'll Be the Day (de Brunswick hit versie)
True Love Ways

The Day the Music Died - MuMe on Spotify - open.spotify.com

Erg mooie kapstok om een editie van dit spel aan op te hangen.

Ik doe mee, al weet ik nog niet of dat al in de eerste ronde is.

Buddy Holly...altijd goed. Nu dan eens de kans om wat meer te gaan beluisteren van zijn mede lotgenoten van 03-02-1959.

Rudi S bedankt voor de Rush week!

Ik doe ook mee en zal vanmiddag wat nominaties plaatsen!

Come On, Let's Go

Ritchie Valens
Come On, Let's Go

The Big Bopper
White lightning

Buddy Holly
Chancing all those changes
I'm Lookin' for Someone to Love
Learning the game
More Than I Can Say
Raining in My Heart
Think It Over
Well .....all right
Words of Love

Big Bopper - Preacher And The Bear
Big Bopper - Little Red Riding Hood

Richie Valens - That's My Little Suzie
Richie Valens - We Belong Together
Richie Valens - Stay Beside Me
Richie Valens - Come On, Let's Go

Buddy Holly - I'm Gonna Love You
Buddy Holly - Early In The Morning
Buddy Holly - Well...All Right
Buddy Holly - Baby You're So Square (Baby, I Don't Care)

Les de Groot, je mag in totaal 10 nummers nomineren, deze ronde.

Hij heeft die van jou er alvast bij gedaan...

Nee, want Early in the Morning van BH staat er niet bij en die mag niet ontbreken.

Tis al na 12, dus daar is het eigenlijk al te laat voor

Poeha schreef:
Les de Groot, je mag in totaal 10 nummers nomineren, deze ronde.

foutje pas het aan haha

Buddy Holly
I'm looking for someone to love
listen to me
ready teddy
you're so square
little baby
well all right
blue days, black nights
love me

Ritchie Valens
Come on let's go

The Big Bopper
White lightning

Ritchie Valens:
Cry Cry Cry
In a Turkish Town
Now You're Gone
Stay Beside Me
We Belong Together

Buddy Holly:
Crying, Waiting, Hoping
Fool's Paradise
Real Wild Child
Well...All Right

The Big Bopper:
White Lightning

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 15:57 uur

geplaatst: vandaag om 15:57 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.