MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / 50smeter

zoeken in:
Ik stop even met de 50smeter. Even te weinig tijd ivm verhuizing, werkdrukte en persoonlijke omstandigheden. Ergens begin december weer terug hoop ik.

herman schreef:
Ik stop even met de 50smeter. Even te weinig tijd ivm verhuizing, werkdrukte en persoonlijke omstandigheden. Ergens begin december weer terug hoop ik.

Heb zelf net een nare periode achter de rug; als je de draad weer oppikt zal ik ook alhier wel weer aansluiten.

Ja, alle begrip natuurlijk en veel succes en sterkte!

Gaan we gewoon weer verder als jij er klaar voor bent.

Dat bericht heb ik gemist, excuses Herman. Begrijpelijk dat je dan tijd in andere zaken stopt. Zoals hierboven gezegd: zodra je terug bent, zijn wij er ook weer .

herman schreef:
Ik lees dit nu ook pas. Doe rustig aan en die 50smeter komt vanzelf wel weer als je meer tijd hebt.

Mijn achterstand hier ga ik nog wel wegwerken.

Merkwaardig genoeg kreeg ik na "Fever" van Peggy Lee zelf de koorts maar een oorzakelijk verband wil ik uitsluiten.
Toch is het wederom merkwaardig dat er niet lang daarna een nummer over "sterretjes zien" volgt. Dat levert een bonuspunt op.
Little star - The Elegants
Cijfer: 7

Quiet village - Martin Denny
Ik heb iets met rivieren deze week.
Het origineel van Les Baxter staat op een LP uit 1951 (Le Sacre du Sauvage) die een hommage aan de Kongo rivier blijkt te zijn.
Inclusief deze "tropical village in the mid-day heat".
Die waardeer ik hoger dan Martin Denny die er allerlei dierengeluiden aan toevoegt waardoor er van enige stilte weinig meer overblijft.
Cijfer: 6

Blue suede shoes - Carl Perkins
Het mooiste rode nummer met een hommage aan blauwe stappers.
Cijfer: 9

Susie Q -Dale Hawkins
And never leave me blue my Susie Q
Cijfer: 8,5

En we gaan weer door! Ik loop nog steeds een beetje over, dus in goed overleg neemt Marzipaintree het stokje van mij over. Met nieuw elan zal hij jullie verder door de muzikale jaren '50 gidsen.

Voor het zover is eerst van mij nog een 8 voor Dale Hawkins, die mede daardoor de top 10 haalt:

1 Chuck Berry - Johnny B. Goode 8,683 (24)
2 Johnny Cash and Tennessee Two - Folsom Prison Blues 8,546 (26)
3 Jacques Brel - Ne Me Quitte Pas 8,439 23)
4 Elmo James - Dust My Broom 8,305 (22)
5 Jerry Lee Lewis - Great Balls of Fire 8,1 (17)
6 Nina Simone - My Baby Just Cares For Me 8,096 (23)
7 The Flamingos - I Only Have Eyes For You 8,044 (25)
8 Little Richard - Tutti Frutti 8,02 (25)
9 Dale Hawkins - Susie Q 7,98 (20)
10 Eddie Cochran - Summertime Blues (1958) 7,970 (23)

Dan plaats ik zelf nog een laatste nummer voor jullie en wens ik jullie hier alvast mooie feestdagen toe:

Gayla Peevey - I Want a Hippopotamus for Christmas (1953)

Pas een jaar of 5 terug leren kennen, maar sindsdien is het een van mijn favoriete kerstliedjes.

8,5

Deze heb ik leren kennis via Kacey. Het origineel is ook sympathiek al is de (kinder)stem wat irritant.

7,5

Hartelijk dank, herman voor alle fraaie bijdragen.
Ik ga het stokje overnemen en op ongeveer dezelfde manier door.
Qua aantal nummers hoop ik minstens tot een gezamenlijke top 200 te komen maar mijn elan zal mede afhankelijk zijn van het aantal deelnemers. Wat dat betreft is het aantal stemmers op Gayla Peevey al bemoedigend genoeg.

Desalniettemin zal ik alle overige deelnemers die ooit hier een stem hebben geplaatst even taggen, dan weten ze dat we weer gestart zijn en kunnen ze eventueel het kerstnijlpaard nog meenemen.
50tracks, andré, Arrie, Ataloona, bonothecat, catdog, Cervantes, charlotte2807, Choconas, El Ninjo, EttaJamesBrown, Franck Maudit, GrafGantz, heicro, johan de witt, Johnny Marr, jordidj1, Kees-Jan, Les de Groot, LucM, Manfield, Marco dB, Martial, Marzipaintree, Misterfool, motel matches, nelis, Poek, remcodulac, Rogyros, Rufus, sheep67, sokra, thelion, Toon1, trebremmit, Tribal Gathering, zaaf.

Morgenavond zal ik een nieuw nummer plaatsen.

Ik moet zelf niet vergeten te stemmen op Gayla Peevey en "I Want a Hippopotamus for Christmas".

Melodie lijkt wat op I've Got A Lovely Bunch Of Cocoanuts uit 1949, stem komt bij mij enigszins irritant binnen maar de originele tekst compenseert veel.
6,1

Haha wat aandoenlijk. Hier kan ik echt geen hekel aan hebben. 'A hippo-hero'. ?

7

7,5

Dank, herman, voor het organiseren van deze meter. En fijn dat deze meter geen zachte dood sterft, maar dat Marzipaintree het stokje overneemt. Ik verwacht ook bij hem heel wat onbekende parels uit deze 'prehistorische tijd' te gaan ontdekken.

Gast
geplaatst: vandaag om 11:16 uur

geplaatst: vandaag om 11:16 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.