MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / 50smeter

zoeken in:

herman schreef:
1 is het laagste
Omdat ik sommige nummers het laagst met een 0 beoordeeld zou hebben heb ik voor alle rapportcijfers onder de 5,3 een omrekening uitgevoerd.

Johnny Meijer met limehouse blues krijgt hierdoor van mij een herbeoordeling van 4 naar 4,5.

Shirley Collins krijgt van mij een 5 met haar schrale stem en tokkelende banjo.

herman schreef:
Screamin' Jay Hawkins - I Put A Spell On You
9

4,6

Als ik dit moet vergelijken met de verder uitstekende muziek die in het jaar 1958 gemaakt werd dan vind ik dit zeer povertjes.

herman schreef:
Art Blakey & The Jazz Messengers - Nica's Tempo
Kees-Jan schreef:
Tja.... ik hoor weinig verschil met de andere jazznummers die hier voorbij zijn gekomen:
3
Ik zie wel enig logisch verband tussen de laagte van een rapportcijfer van Kees-Jan en de lengte van een jazznummer. Deze duurt ruim 8 minuten.

Ik vind de originele versie van Gigy Gryce (overigens ook met Art Blakey) beter.
En ik weet bijna zeker dat Kees-Jan het met mij eens is want het origineel duurt amper 6 minuten.
Cijfer: 6

Marzipaintree schreef:
Ik zie wel enig logisch verband tussen de laagte van een rapportcijfer van Kees-Jan en de lengte van een jazznummer.

Dat verband is bij mij zeker aanwezig, maar ik hoor toch ook wel bepaalde gradaties van verschrikkelijkheid in deze nummers.

Poeha schreef:
(quote)
Je weet als geen ander dat A Fool Such As I en (Marie's the Name) His Latest Flame natuurlijk zijn beste zijn. Was je even vergeten zeker?

Dan zou ik maar eens gouw overschakelen naar De jaren 1960 t/m 1962

Opvallend lage cijfers, blijkbaar geen liefhebbers van folk hier. Ben benieuwd of er nog iemand hoger gaat geven dan Cervantes.

Ik vrees dat het met haar stem te maken heeft herman. Het liedje is best ok, maar zang is nu eenmaal essentieel.

Dat is het voor mij inderdaad bikkel2; die stem gaat door merg en been...en niet op de goede manier.

herman schreef:
Opvallend lage cijfers, blijkbaar geen liefhebbers van folk hier. Ben benieuwd of er nog iemand hoger gaat geven dan Cervantes.

Folk is aan mij wel besteed en heb geen problemen met haar stemgeluid

8.5

Martial
5

Een 32e plaats voor Shirley. Bovenin zakt Screamin' Jay Hawkins nog van 12 naar 18 door de 3 van Cervantes.

31 The Teddy Bears - To Know Him Is To Love Him 6,357 (23)
32 Shirley Collins - Sweet England 6,171 (21)
33 Aretha Franklin - Precious Lord 6,165 (23)
34 Eddy Christiani en Zijn Ensemble - Spring Maar Achterop 6,081 (21)
35 Yma Sumac - Taki Rari 5,783 (20)
36 Johnny Meijer - Limehouse Blues 4,981 (21)

De nieuwe is iets feestelijker:

The Champs - Tequila (1958)

De melodie is het net niet helemaal voor mij, maar ik word toch wel vrolijk van het nummer.

7

9,8

Pure nostalgie.

Gast
geplaatst: vandaag om 05:56 uur

geplaatst: vandaag om 05:56 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.