MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / 60sMeter: De jaren 1960 t/m 1962

zoeken in:

His Latest Flame: 9.5
Little Sister: 8.5
Le Temps de l'Amour: 7.75

En een gemiddelde van 7,854 voor Francoise Hardy en dat is goed voor een voorlopig 3e plaats.

De twist werd een rage in 1962 mede door het nummer The Twist van Chubby Checker die hiermee een million seller scoorde. Andere artiesten konden natuurlijk niet achterblijven en wilden hun steentje bijdragen aan deze rage zoals bij voorbeeld Sam Cooke.

Sam Cooke - Twistín' the Night Away

Laten we zeggen; niet één van zijn betere platen.

6,8

7,5

Leuk nummer.

Shaky schreef:
Laten we zeggen; niet één van zijn betere platen.
Dat zijn we dan behoorlijk oneens, wat mij betreft één van zijn tien beste. Vooral de live versie in de Harlem Square Club is fenomenaal.

9,0

Vooral de live versie in de Harlem Square Club is fenomenaal.

Die versie ken ik niet, ben hem meteen gaan beluisteren. Dat is inderdaad een enerverende versie in vergelijking met de wat (f)lauwe popsong die als studioversie uitkwam. Ik geef toe Edgar18; die live versie scoort voor mij een goede 8. Bedankt voor de tip!

Martial
7

8,6

Een van Sam Cooke's beste, misschien alleen nog overtroffen door Chain Gang

8 zeker overtroffen doorA Change Is Gonna Come

Gast
geplaatst: vandaag om 23:31 uur

geplaatst: vandaag om 23:31 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.