menu

Muziek / Muziekgames / 60sMeter: De jaren 1960 t/m 1962

zoeken in:


avatar van remcodulac
Roy zweeft bij mij altijd een beetje tussen respect voor de songs en irritatie over de zangmaniertjes in. Gaat niet meer veranderen ook, vrees ik.

6,0





avatar van Marzipaintree
Bijna had Roy de nummer 1 positie gepakt.
Maar met zijn tweede plek staat hij niet helemaal alleen als we Ben E. King op 3 mogen geloven.

1 Del Shannon - Runaway (1961) 8,414 (25 stemmen)
2 Roy Orbison - Only the lonely (1960) 8,383 (23 stemmen)
3 Ben E. King - Stand by Me (1961) 8,317 (23 stemmen)
4 Otis Redding - These Arms of Mine (1962) 8,308 (24 stemmen)
5 Dinah Washington - Mad About the Boy (1962) 8,281 (21 stemmen)
6 Elvis Presley - His Latest Flame (1961) 8,224 (25 stemmen)
7 Roy Orbison - Running Scared (1962) 8,19 (20 stemmen)
8 Dick Dale & his Del-Tones - Misirlou (1962) 8,186 (22 stemmen)
9 Dion - Runaround Sue (1961) 8,16 (21 stemmen)
10 Kyu Sakamoto - Sukiyaki (1961) 8,137 (24 stemmen)

Wat het jaar 1960 betreft staat Roy wel eenzaam bovenaan. De eerstvolgende uit dat jaar van Etta James (At last) staat momenteel op nummer 12.

avatar van Marzipaintree
Misschien kennen sommige mensen het nu volgende nummer uit de jaren 1977 (LP) en 1978 (single) van Jackson Browne. In Nederland staat de LP-versie gecombineerd met Load out in ieder geval al jaren hoog in de top 2000.
Of anderen hebben er wellicht
Kees-Jan schreef:
Voor het eerst kennis mee gemaakt in de film Dirty Dancing

Deze oorspronkelijke uitvoering uit het voor Cohn vermaledijde jaar 1960 combineert Amerikaanse doo wop en Caribische beat geweldig.
Zo goed dat het soms wel het eerste reggae nummer wordt genoemd.
De opnamekwaliteit is wellicht wat minder maar dat kan juist de vroege 60s-sfeer ook weer verhogen.
Let op de percussie met houtblokken, de springende pianoakkoorden en vooral de geweldige kopstem.




Maurice Williams & the Zodiacs - Stay (1960)

avatar van remcodulac
Geweldige kopstem (-2)

6,0

avatar van Poek
Guided By Voices avant la lettre.

7,3

avatar van wibro
Die 2e plek van dat nummer van Roy Orbison had ik dus nooit verwacht. Ik was er van overtuigd dat die Runnin' Scared niet zou overtroeven. Wel mooi uiteraard dat Big O met twee nummers in de top 10 staat.

7,4

Dit nummer duurt uiteraard veel te kort. Ruim 1½ minuut. Gekker moet het niet worden.

avatar van Kees-Jan
Deze kende ik al voor Dirty Dancing
Heerlijke topper:

9,5




avatar van Poek
wibro schreef:
Dit nummer duurt uiteraard veel te kort. Ruim 1½ minuut. Gekker moet het niet worden.


Onzin!













Gast
geplaatst: vandaag om 11:31 uur

geplaatst: vandaag om 11:31 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.