MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Nieuw in de Top 40-meter

zoeken in:
GrafGantz schreef:
(quote)

(nu: Armin+Borsato+Davina, feest!!! )

Welk cijfer geef je 'm?

Beetje laat, maar dat zal zo rond een 3 liggen. Ik ben zo mild...

Tino: 6.5

Dotan: 6

Arrie schreef:
(quote)

Jij bent 24/7 op je werk?

Je hebt geluk, deze van Dotan komt nu langs. Heb hem eerlijk gezegd al vaker gehoord, maar hoorde nu ook de aankondiging waardoor ik nu dus weet dat dit Dotan is. Sluit me aan bij ranboy, dacht tot nog toe eigenlijk dat dit een nieuwe single van Imagine Dragons was.

Ene oor in en andere weer uit, maar heel vervelend is het niet: 6,5

Tino: 6.5
Dotan: 5 (en dan laat ik mijn persoonlijke mening over hem niet meetellen)

Mja toch te over de top naar mijn smaak. Alsof ie je echt heel erg in je gezicht aan het schreeuwen is: 'ik voel me ZO KUT'. Mag allemaal wat subtieler. Zit wel vakkundig in elkaar maar toch.

4

Tino: 5,0
Dotan: 6,5

Arrie schreef:
Mja toch te over de top naar mijn smaak. Alsof ie je echt heel erg in je gezicht aan het schreeuwen is: 'ik voel me ZO KUT'. Mag allemaal wat subtieler. Zit wel vakkundig in elkaar maar toch.

4

Gewoon 5 dagen per week van 8 tot half 5 naar Q-Music luisteren, dan vind je een nummer als dit een verademing en kom je vast wel aan een voldoende

Nah denk dat alle dance-hitjes dan juist een verademing tussen zijn tussen zulke aanstellerij.

johannesA
Rotan heeft alle schijn tegen, maar dit liedje blijft wel overeind staan. 6,7

Dotan nodigt natuurlijk niet echt uit ?. Ik wacht op Katy Perry. Ik verwacht wel wat actiever te worden als ik volgende week m'n stage heb afgerond en m'n scriptie heb ingeleverd. .

Een 6,28 voor Dotan. Helemaal niet slecht, verrassend goed zelfs, maar niet genoeg voor de top 10.

1. Billie Eilish - bad guy (7,77/22)
2. Billie Eilish - bury a friend (7,59/20)
3. Ariana Grande - 7 Rings (7,21/22)
4. Anouk - Million Dollar (7,19/14)
5. Duncan Laurence - Arcade (7,11/17)
6. Lil Nas X / Lil Nas X ft. Billy Ray Cyrus - Old Town Road / Old Town Road [Remix] (7,10/17)
7. Lizzo - Juice (7,07/22)
8. Danny Vera - Roller Coaster (6,98/17)
9. Gesaffelstein & The Weeknd - Lost in the Fire (6,82/20)
10. Sam Smith & Normani - Dancing with a Stranger (6,63/18)

Tiësto, Jonas Blue & Rita Ora - Ritual

Titmeister schreef:
Ik vind het knap hoeveel hits Rita Ora heeft gescoord, zonder echt een eigen geluid te hebben.

En daar is ze weer! Deze keer met het geluid van Jonas Blue. Tiësto is overigens ook zo'n artiest die geen eigen geluid meer heeft, die past zich gewoon aan aan de artiest met wie hij samenwerkt. Hij schijnt sowieso niet al te veel te produceren maar gewoon zijn merknaam ergens op te plakken.

Ritual is dus vooral een Jonas Blue-hit. Wat kan ik er verder nog over zeggen? Het sluit mooi aan in de reeks dancepop-hits die ie al heeft gehad. Oh enne: Rita Ora is al genoeg reden om de clip even te kijken. ??

5,5

Een lekker stevige beat, maar verder... ach

5,5

Ja, typisch zo'n liedje dat lekker klinkt maar je ook zo weer vergeten bent. Zo doorsnee dat ik er nauwelijks iets over weet te zeggen.

5.8

johannesA
6,5

De naam Jonas Blue zei me niks, blijkt ie gewoon al vier keer top-3 te hebben gehaald in Nederland Die cover van Fast Car heb ik wel eens gehoord, geloof ik.

Kleurloze muziek dit.

3,6

Teunnis schreef:
De naam Jonas Blue zie me niks, blijkt ie gewoon al vier keer top-3 te hebben gehaald in Nederland Die cover van Fast Car heb ik wel eens gehoord, geloof ik.

Jonas Blue onbekend voor je? Dan heb je echt wel onder een steen geleefd ?

jordidj1 schreef:
(quote)

Jonas Blue onbekend voor je? Dan heb je echt wel onder een steen geleefd ?

Volgens mij heb ik hiermee weinig gemist.

Even een inhaalslagje:

David Guetta & RAYE - Stay (Don’t Go Away): 5,5
Tino Martin - Zij Weet Het: 4,5
Dotan - Numb: 5,0
Tiësto, Jonas Blue & Rita Ora - Ritual: 6,5

Een 5,49 voor Tijs, Jonas en Rita. Het zuurste cijfer dat je maar kan halen...

1. Billie Eilish - bad guy (7,77/22)
2. Billie Eilish - bury a friend (7,59/20)
3. Ariana Grande - 7 Rings (7,21/22)
4. Anouk - Million Dollar (7,19/14)
5. Duncan Laurence - Arcade (7,11/17)
6. Lil Nas X / Lil Nas X ft. Billy Ray Cyrus - Old Town Road / Old Town Road [Remix] (7,10/17)
7. Lizzo - Juice (7,07/22)
8. Danny Vera - Roller Coaster (6,98/17)
9. Gesaffelstein & The Weeknd - Lost in the Fire (6,82/20)
10. Sam Smith & Normani - Dancing with a Stranger (6,63/18)

Kensington - Bats

2018 was een goed jaar voor Kensington: het begon met hun winst van de popprijs en eindigde met hun winst van 3voor12 Song van het Jaar. Met Slicer, een nummer dat toen al een paar jaar oud was. Het is muzikaal gezien namelijk wel al een tijdje stil rondom Kensington (los van optredens in de Ziggo Dome en de ArenA), maar nu is er de langverwachte nieuwe single! En omdat er altijd zo’n kritiek was op de eenvormigheid, besloten ze er wat synths in te verwerken.

Verder is het naar mijn idee echter wel een typisch Kensington-geluid, al waren er ook mensen die vonden dat de band zich nu eindelijk eens opnieuw had uitgevonden. Ik hoor dat niet zo. Het lijkt overigens niet zo aan te slaan als eerdere singles van de band. Voor de haters: ik heb het gevoel dat de band wel over hun piekpopulariteit heen is. Maar misschien moet ik dat niet te hard roepen.

Ik vind het niet zo beroerd eigenlijk. Maar echt beklijven doet het liedje ook weer niet.

6

Valt me nog mee dat je me niet heb getagd In alle eerlijkheid vind ik dit nummer wel meevallen; weinig bijzonder, maar iig niet met die irritante pathos die de meeste van hun eerdere nummers wel hebben. En ik denk dat je (gelukkig) gelijk hebt met je opmerking over de piekpopulariteit. Ik word hiermee in ieder geval veel minder doodgegooid dan met eerdere hits.

5

Rita en consorten krijgen van mij een heel krappe voldoende - voor de clip, het nummer is weer net zo inwisselbaar als een statiegeldfles.

5,5

Tiësto/Jonas Blue/Rita Ora: Beste Tiësto-nummer in 8 jaar.

5,5 (is het genoeg om het gemiddelde afgerond naar 5,50 te brengen, Arrie?)

Kensington: Het blijft inderdaad heel herkenbaar Kensington maar ik vind toch wel dat ze zich meer hebben vernieuwd dan op eerdere nummers. Mijn oordeel over de band is sowieso iets milder geworden sinds ik ze een keer live heb gezien, ik moet erkennen dat ze dat best goed doen. Dit is dan ook nog gewoon een goed nummer. Ik moet nog bezien of ze over hun piekpopulariteit heen zijn, Kensington komt wel vaker langzaam op gang in de Top 40 (hun grootste hit War stond na 3 weken maar op 37). Volgens mij blijft dit nog wel een tijdje hangen.

8

6,0 kan deze wel hebben van ze

Tino Martin - Zij Weet Het 4.5

Dotan - Numb 3.0

Tiësto, Jonas Blue & Rita Ora - Ritual 5.0

Kensington - Bats 4.0

Gast
geplaatst: vandaag om 11:30 uur

geplaatst: vandaag om 11:30 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.