Muziek / Muziekgames / Singles Top 20 Per Jaar
zoeken in:
3
geplaatst: 5 maart 2019, 16:28 uur
Ik ga ook niet moeilijk doen en neem de RYM single lijsten als referentie.
1
geplaatst: 6 maart 2019, 17:06 uur
Even voor de keukentafel: het gaat pre 51 vaak om blues en jazz. In de blues vind je veel originelen van later bekende nummers, waaronder een paar van een 'leidend buikje'. Die draai ik nou net hier:
Wat draai je nu? #15
Wat draai je nu? #15
2
catchup
geplaatst: 6 maart 2019, 17:17 uur
Je zult loden buik bedoelen, waar ik net vanwege ons huiswerk naar aan het luisteren was...? Ik vroeg me af of dat allemaal als single is uitgekomen? Hij werd eerst bekend door de opnames van Lomax, die er een soort antropologisch project van had gemaakt en ik denk dat dat eerst op langspeler is verschenen.
edit: op RYM kun je dit wel vinden.
edit: op RYM kun je dit wel vinden.
1
geplaatst: 6 maart 2019, 20:56 uur
catchup schreef:
Je zult loden buik bedoelen...
Je zult loden buik bedoelen...
Ik laat mijzelf wel eens door mijn buik leiden, maar je hebt gelijk: het gaat hier om loden buik.
0
geplaatst: 7 maart 2019, 20:36 uur
Top periode die pre 1951. Nu bezig met een shortlist, maar komt wel goed. Jammer dat mijn favoriet uit die tijd 'Sing sing sing' door Benny Goodman niet op single is verschenen...
0
geplaatst: 8 maart 2019, 00:05 uur
Nog een kleine tip voor de gene die wat willen neuzen uit amerikaanse muziek uit de jaren 20 en 30 van vorige eeuw; Anthology of American Folk Music (1952)
1
geplaatst: 8 maart 2019, 00:05 uur
Film Pegasus schreef:
Top periode die pre 1951. Nu bezig met een shortlist, maar komt wel goed. Jammer dat mijn favoriet uit die tijd 'Sing sing sing' door Benny Goodman niet op single is verschenen...
Hoe kom je daarbij? De nummer 1 uit 1937!
Sing, Sing, Sing (Parts 1 & 2) by Benny Goodman and His Orchestra (Single, Swing): Reviews, Ratings, Credits, Song list - Rate Your Music - rateyourmusic.com
Gaat mijn lijstje wel halen... heerlijk nummer.
1
geplaatst: 8 maart 2019, 00:28 uur
Voor diegenen die geïnteresseerd zijn in de muziek van vóór 1950.
Ik heb inmiddels dit topic; De Pre-Historic Meter: De Jaren 1916 t/m 1949 geopend.
Mijn lijstje stuur ik morgen of overmorgen in. Probleem is dat ik nog steeds niet weet welke ik op nummer 1 ga zetten.
Ik heb inmiddels dit topic; De Pre-Historic Meter: De Jaren 1916 t/m 1949 geopend.
Mijn lijstje stuur ik morgen of overmorgen in. Probleem is dat ik nog steeds niet weet welke ik op nummer 1 ga zetten.
0
geplaatst: 8 maart 2019, 00:50 uur
herman schreef:
Sing, Sing, Sing (Parts 1 & 2) by Benny Goodman and His Orchestra (Single, Swing): Reviews, Ratings, Credits, Song list - Rate Your Music - rateyourmusic.com
(quote)

0
zaaf
geplaatst: 8 maart 2019, 06:15 uur
Ha ik kan 's morgens vroeg met een kopje koffie meteen aan de keukentafel! Gezellig.
0
geplaatst: 8 maart 2019, 06:48 uur
zaaf schreef:
Ha ik kan 's morgens vroeg met een kopje koffie meteen aan de keukentafel! Gezellig.
In die tijd werden singles toch gewoon ouderwets geplugd

1
zaaf
geplaatst: 8 maart 2019, 11:09 uur
Ik snap dat jullie het er maar druk mee hebben, toch een vriendelijk verzoek:
s.v.p. ook het jaartal vermelden in periodes-edities en als het te nomineren lied een B-kant betreft, graag de naam van de gehele single, bijv. (als je het Sprookjesboek prachtig vindt)
1. Willy Alberti - Alleen is maar alleen / Mijn sprookjesboek (1940)
Dank!
s.v.p. ook het jaartal vermelden in periodes-edities en als het te nomineren lied een B-kant betreft, graag de naam van de gehele single, bijv. (als je het Sprookjesboek prachtig vindt)
1. Willy Alberti - Alleen is maar alleen / Mijn sprookjesboek (1940)
Dank!
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 8 maart 2019, 11:30 uur
Allicht. Zo kapitaalkrachtig als Gordon waren artiesten toen nog niet.
0
geplaatst: 8 maart 2019, 11:37 uur
Toch wel opmerkelijk dat het origineel van dit nummer een folk/blues-nummer uit de jaren '20 is:
0
zaaf
geplaatst: 8 maart 2019, 12:00 uur
jordidj1 schreef:
Tag mij over een jaar of tien maar weer
nee hoor. ik tag je wel of ik tag je niet. als je nou gewoon dit topic volgt, geef je mij een seintje wanneer je aan wilt haken...Tag mij over een jaar of tien maar weer
0
geplaatst: 8 maart 2019, 12:03 uur
zaaf schreef:
(quote)
nee hoor. ik tag je wel of ik tag je niet. als je nou gewoon dit topic volgt, geef je mij een seintje wanneer je aan wilt haken... doe niet zo boos gelijk.
ik geef wel een seintje.
1
geplaatst: 8 maart 2019, 12:19 uur
1
geplaatst: 8 maart 2019, 13:30 uur
Jawel hoor, ik word zorgvuldig ingevroren. Zonder vacuüm trekken.
0
zaaf
geplaatst: 8 maart 2019, 22:32 uur
De tiende lijst is binnen....
Ik hoop nog op
123poetertjes, 50tracks, 7744leon, andré, arcade monkeys, Arrie, ArthurDZ, Ataloona, bennerd, bikkel2, bone machine, Bonk, Broem, Brunniepoo, Casartelli, catchup, catdog, Cellulord, Cervantes, Chameleon Day, Dance Lover, Dave82, dazzler, deric raven, devel-hunt, DjFrankie, Ducoz, Dungeon, Dwejkk_, dynamo d, ecktepatrick, Edgar18, El Ninjo, Elohim, Ernie, erwinz, Fade., GarnalenPeller, Gebruiker43757, GrafGantz, Grafmat, gweah, Gyzzz, Hacker, He$$el_01, heicro, Henri-S, herman, hoi123, HugovdBos, Illa, Improvision, inquestos, J.J. Wever, JoaMuse, johan de witt, johannesA, Johnny Marr, Kill_illuminati, Kos, LarsHiphop, laxus11, likeahurricane, lowieke, LucM, luigifort, Lukas, Lura, Lying Mouth, -marco-, matthijs, MJ_DA_MAN, mjk87, Mjuman, nedbed, nelis, Niek, niels94, Onweerwolf, Osiris Apis, panjoe, Ploppesteksel, Poek, Premonition, principal2000, Psycholamp, Ralph., Reint, remcodulac, sheep67, Shelter, shinybeast, Simon77, Sjaakspeare, Slowgaze, Snoeperd, -SprayIt-, stardust_be, Telamon, Teunnis, teus, The Scientist, thelion, thgryda, ThingMan, titan, Tony, Toon1, trebremmit, vigil, Ward, waxs, wibro, yeahyeahyeah
Ik hoop nog op
123poetertjes, 50tracks, 7744leon, andré, arcade monkeys, Arrie, ArthurDZ, Ataloona, bennerd, bikkel2, bone machine, Bonk, Broem, Brunniepoo, Casartelli, catchup, catdog, Cellulord, Cervantes, Chameleon Day, Dance Lover, Dave82, dazzler, deric raven, devel-hunt, DjFrankie, Ducoz, Dungeon, Dwejkk_, dynamo d, ecktepatrick, Edgar18, El Ninjo, Elohim, Ernie, erwinz, Fade., GarnalenPeller, Gebruiker43757, GrafGantz, Grafmat, gweah, Gyzzz, Hacker, He$$el_01, heicro, Henri-S, herman, hoi123, HugovdBos, Illa, Improvision, inquestos, J.J. Wever, JoaMuse, johan de witt, johannesA, Johnny Marr, Kill_illuminati, Kos, LarsHiphop, laxus11, likeahurricane, lowieke, LucM, luigifort, Lukas, Lura, Lying Mouth, -marco-, matthijs, MJ_DA_MAN, mjk87, Mjuman, nedbed, nelis, Niek, niels94, Onweerwolf, Osiris Apis, panjoe, Ploppesteksel, Poek, Premonition, principal2000, Psycholamp, Ralph., Reint, remcodulac, sheep67, Shelter, shinybeast, Simon77, Sjaakspeare, Slowgaze, Snoeperd, -SprayIt-, stardust_be, Telamon, Teunnis, teus, The Scientist, thelion, thgryda, ThingMan, titan, Tony, Toon1, trebremmit, vigil, Ward, waxs, wibro, yeahyeahyeah
0
geplaatst: 9 maart 2019, 00:55 uur
En 11, mijn geluksgetal, ook als het goed is...
Geen jaren '10 en jaren '20. Mijn laatste afvaller (niet de Bohemiaanse maar de Blauwe Rhapsody ) uit de jaren '20 zat toevallig in 2 voor 12 vandaag.
Vooral veel jaren '40 (14 keer) en dan ook nog 4 keer jaren '30 en 2 keer 1950.
Geen jaren '10 en jaren '20. Mijn laatste afvaller (niet de Bohemiaanse maar de Blauwe Rhapsody ) uit de jaren '20 zat toevallig in 2 voor 12 vandaag.
Vooral veel jaren '40 (14 keer) en dan ook nog 4 keer jaren '30 en 2 keer 1950.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 9 maart 2019, 11:12 uur
zaaf schreef:
Ik hoop nog op
Hoop doet leven en taggen is verder best, maar ik verwacht toch niet voor medio jaren '60 aan te haken.Ik hoop nog op
0
geplaatst: 9 maart 2019, 14:25 uur
0
geplaatst: 9 maart 2019, 14:31 uur
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.