MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Singles Top 20 Per Jaar

zoeken in:
johan de witt schreef:

Dan is er inderdaad geen vuiltje aan het licht!

Ik ga ook niet moeilijk doen en neem de RYM single lijsten als referentie.

zaaf
Nog 4,18 dagen tijd voor de pre 51 lijsten

Even voor de keukentafel: het gaat pre 51 vaak om blues en jazz. In de blues vind je veel originelen van later bekende nummers, waaronder een paar van een 'leidend buikje'. Die draai ik nou net hier:
Wat draai je nu? #15

catchup
Je zult loden buik bedoelen, waar ik net vanwege ons huiswerk naar aan het luisteren was...? Ik vroeg me af of dat allemaal als single is uitgekomen? Hij werd eerst bekend door de opnames van Lomax, die er een soort antropologisch project van had gemaakt en ik denk dat dat eerst op langspeler is verschenen.
edit: op RYM kun je dit wel vinden.

catchup schreef:
Je zult loden buik bedoelen...

Ik laat mijzelf wel eens door mijn buik leiden, maar je hebt gelijk: het gaat hier om loden buik.

Top periode die pre 1951. Nu bezig met een shortlist, maar komt wel goed. Jammer dat mijn favoriet uit die tijd 'Sing sing sing' door Benny Goodman niet op single is verschenen...

Nog een kleine tip voor de gene die wat willen neuzen uit amerikaanse muziek uit de jaren 20 en 30 van vorige eeuw; Anthology of American Folk Music (1952)

Film Pegasus schreef:
Top periode die pre 1951. Nu bezig met een shortlist, maar komt wel goed. Jammer dat mijn favoriet uit die tijd 'Sing sing sing' door Benny Goodman niet op single is verschenen...

Hoe kom je daarbij? De nummer 1 uit 1937!

Sing, Sing, Sing (Parts 1 & 2) by Benny Goodman and His Orchestra (Single, Swing): Reviews, Ratings, Credits, Song list - Rate Your Music - rateyourmusic.com

Gaat mijn lijstje wel halen... heerlijk nummer.

Voor diegenen die geïnteresseerd zijn in de muziek van vóór 1950.
Ik heb inmiddels dit topic; De Pre-Historic Meter: De Jaren 1916 t/m 1949 geopend.

Mijn lijstje stuur ik morgen of overmorgen in. Probleem is dat ik nog steeds niet weet welke ik op nummer 1 ga zetten.

Sing, Sing, Sing staat hier zelfs top 10. Heel erg lekker!

zaaf
Ha ik kan 's morgens vroeg met een kopje koffie meteen aan de keukentafel! Gezellig.

zaaf schreef:
Ha ik kan 's morgens vroeg met een kopje koffie meteen aan de keukentafel! Gezellig.

In die tijd werden singles toch gewoon ouderwets geplugd

zaaf
Ik snap dat jullie het er maar druk mee hebben, toch een vriendelijk verzoek:

s.v.p. ook het jaartal vermelden in periodes-edities en als het te nomineren lied een B-kant betreft, graag de naam van de gehele single, bijv. (als je het Sprookjesboek prachtig vindt)
1. Willy Alberti - Alleen is maar alleen / Mijn sprookjesboek (1940)

Dank!

dix
Ik haak over een jaar of 25 wel aan

Tag mij over een jaar of tien maar weer

Casartelli (moderator)
Rudi S schreef:
In die tijd werden singles toch gewoon ouderwets geplugd
Allicht. Zo kapitaalkrachtig als Gordon waren artiesten toen nog niet.

Toch wel opmerkelijk dat het origineel van dit nummer een folk/blues-nummer uit de jaren '20 is:

zaaf
jordidj1 schreef:
Tag mij over een jaar of tien maar weer
nee hoor. ik tag je wel of ik tag je niet. als je nou gewoon dit topic volgt, geef je mij een seintje wanneer je aan wilt haken...

zaaf
dix schreef:
Ik haak over een jaar of 25 wel aan
ik hoop dat je dat redt.

zaaf schreef:
(quote)
nee hoor. ik tag je wel of ik tag je niet. als je nou gewoon dit topic volgt, geef je mij een seintje wanneer je aan wilt haken...

doe niet zo boos gelijk.

ik geef wel een seintje.

zaaf
jordidj1 schreef:
(quote)

doe niet zo boos gelijk.
hahahahahahahaha, ik hoor een van mn exen

zaaf schreef:
(quote)
hahahahahahahaha, ik hoor een van mn exen

een van

hahhahhahahahaah

sneu

dix
zaaf schreef:
(quote)
ik hoop dat je dat redt.

Jawel hoor, ik word zorgvuldig ingevroren. Zonder vacuüm trekken.

En 11, mijn geluksgetal, ook als het goed is...

Geen jaren '10 en jaren '20. Mijn laatste afvaller (niet de Bohemiaanse maar de Blauwe Rhapsody ) uit de jaren '20 zat toevallig in 2 voor 12 vandaag.

Vooral veel jaren '40 (14 keer) en dan ook nog 4 keer jaren '30 en 2 keer 1950.

Casartelli (moderator)
zaaf schreef:
Ik hoop nog op
Hoop doet leven en taggen is verder best, maar ik verwacht toch niet voor medio jaren '60 aan te haken.

jordidj1 schreef:
(quote)

een van

hahhahhahahahaah

sneu

Heb jij wel exen Jordi?

west schreef:
(quote)

Heb jij wel exen Jordi?

More Than You Know

om alvast vooruit te luisteren qua singles

jordidj1 schreef:
(quote)

More Than You Know
om alvast vooruit te luisteren qua singles

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 20:29 uur

geplaatst: vandaag om 20:29 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.