MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Singles Top 20 Per Jaar

zoeken in:
Ik had ook verre van haast ivm 10 april, vond het ook al een lange periode

Arrie schreef:
(quote)

(quote)

Dat valt tegen... blijkbaar heb je in je openingspost april geschreven terwijl het maart moest zijn.

Zondag 10 april is er niet, 10 maart is wel een zondag.

zaaf

WAT

Ja hallo, nu moet ik opeens mijn tempo bijschroeven. Stel de deadline maar uit ofzo.

zaaf, je mag mij volgende namenronde wel overslaan bij dit topic

zaaf
jordidj1 schreef:
WAT

Ja hallo, nu moet ik opeens mijn tempo bijschroeven. Stel de deadline maar uit ofzo.
ga maar een keer minder zuipen

Hear hear

zaaf schreef:
(quote)
ga maar een keer minder zuipen

Ja doei, heb nu vakantie. Ik kom in 1952 wel langs.

zaaf
in je teletijdmachine

als ik denk aan al die dagen

Rudi S schreef:
(quote)

Zondag 10 april is er niet, 10 maart is wel een zondag.

Ja dat wist ik ook niet uit m'n hoofd joh. Ik ga er vanuit dat zaaf correcte informatie schrijft. Ik had beter moeten weten.

grapje hoor, zaaf

zaaf, ik ben niet zo van de singles, dus aan deze doe ik verder niet mee. Je hoeft me verder niet te taggen dus Ga het topic vast wel volgen verder

Ah goed dat je het zegt, ik ging ook uit van april. Maar komt goed!

Een top 20 van vóór 1951. Dat gaat me moeiteloos lukken.

Ik ken niet eens 20 singles van voor 1951, ik zie wel hoeveel ik er een topnotering waard vind de komende week. Minder dan 20 maar meer dan 10 zal ook wel weer mogen zeker?

Casartelli (moderator)
Arrie schreef:
Ik ga er vanuit dat zaaf correcte informatie schrijft.
Vertrouwen is goed, controle is beter.

Nou, volgens mij voor het eerst een nummer uitgebracht vóór 1951 geluisterd. ???

zaaf
nico1616 schreef:
Ik ken niet eens 20 singles van voor 1951, ik zie wel hoeveel ik er een topnotering waard vind de komende week. Minder dan 20 maar meer dan 10 zal ook wel weer mogen zeker?
zeker!

Casartelli (moderator)
Omdat ik dat prehistorische verder ook zo wel geloof, ben ik maar vast wat vooruit aan het werken en inmiddels zijn we bij de eerste grote artiest aanbeland en het is meteen bal.
dazzler schreef:
verhandeling over A- en B-kanten
Zoals algemeen bekend zal zijn is het mooiste nummer van Simon & Garfunkel For Emily, Whenever I May Find Her. En jawel, het verscheen in albumjaar 1966 op single als B-kant van A Hazy Shade of Winter. In 1972 werd hij echter opnieuw uitgebracht en nu als A-kant (B-kant: America), naar ik aanneem ter promotie van de Greatest Hits. Zes jaar later, maar wel gepromoveerd tot A-kant.

Wat is nu wijsheid qua jaar om hem in te sturen?

In beide jaren zal hij niet op veel bijval kunnen rekenen, maar het eerste jaartal lijkt me een stuk logischer dan het tweede.

Ik zou zeggen '72. In '66 was het een B-kantje. Ik zou dan voor Hazy Shade gaan.

zaaf
Dit spel is op de single gericht. Als jij de single HSOW/FEWIMFH prachtig vindt (vooral door de B-kant) dan zet je hem lekker in je '66 lijst. Als je dat lied zo mooi vindt dat je de single van '72 nog een keer in je lijst wil zetten mag dat. Dat zou flauwe vormen aan kunnen nemen, maar niemand vindt flauw doen leuk

Casartelli (moderator)
Dat laatste zou ik ook absoluut flauw vinden, maar ik wilde (als absolute single-nono) gewoon hier even de temperatuur van het water meten. Ik associeer het nummer ook beslist meer met 1966, dus dat wordt hem waarschijnlijk. Johans bemoedigende woorden geven het laatste zetje.

Overigens vind ik niet veel aan A Hazy Shade of Winter, maar ik had al besloten dat net als een schilder een single zo goed is als zijn beste werk.

Ja, originele jaar vind ik ook het beste.
Maar soms is het lastig, zoals bij het lichtje.
Uit 1986, maar in 1986 alleen in Duitsland verschenen op de 12 inch van Panic.
In 1987 een Franse single.
In 1992 pas een wereldwijde single, maar in dat jaar past hij absoluut niet.

Dus wat is dan wijsheid.
Nou ja, we hebben nog even

zaaf
Het lichtje??

There Is a Light That Never Goes Out
. . . .
Artist The Smiths
Type Single
Released juni 1986
RYM Rating 4.35 / 5.0 van 2,004 waarderingen
Ranked #1 voor 1986, Nr. 5 allertijden

Mijn nummer 2 van 1986, na the dole age

zaaf
De toppen gaan per PM

zaaf schreef:
Het lichtje??

There Is a Light That Never Goes Out
. . . .
Artist The Smiths
Type Single
Released juni 1986
RYM Rating 4.35 / 5.0 van 2,004 waarderingen
Ranked #1 voor 1986, Nr. 5 allertijden

Ah, op die fiets.
Dan is er inderdaad geen vuiltje aan de lucht!
1986 it is

Arrie schreef:
Ik zou zeggen '72. In '66 was het een B-kantje. Ik zou dan voor Hazy Shade gaan.

Ik snap dat het lastig is maar ik zou ook voor deze optie gaan, tenminste mits Hazy Shades in aanmerking zou komen voor een topnotering.

De A kant is leading, anders gaan we nog een dolle boel krijgen vanaf early 90's waar veel bands 2 versies van een cd-single uitbrachten om zo meer verkopen te generen (en dus hoger in de charts kwam). Daar heb je op beide cd-singles 2 a 3 bonus tracks dus dan zou je uit bv 7 tracks kunnen kiezen welke je in gaat zetten. Van de zotte.

zaaf
Hoe interessant de mitsen en maren zijn, ik zie liever jullie lijstjes.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 06:51 uur

geplaatst: vandaag om 06:51 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.