Muziek / Muziekgames / Singles Top 20 Per Jaar
zoeken in:
0
geplaatst: 3 maart 2019, 21:18 uur
Ik had ook verre van haast ivm 10 april, vond het ook al een lange periode
0
geplaatst: 3 maart 2019, 21:26 uur
Arrie schreef:
Dat valt tegen... blijkbaar heb je in je openingspost april geschreven terwijl het maart moest zijn.
(quote)
(quote)
Dat valt tegen... blijkbaar heb je in je openingspost april geschreven terwijl het maart moest zijn.
Zondag 10 april is er niet, 10 maart is wel een zondag.
1
zaaf
geplaatst: 3 maart 2019, 21:35 uur
Mijn excuses
123poetertjes, 50tracks, 7744leon, andré, arcade monkeys, Arrie, ArthurDZ, Ataloona, bennerd, bikkel2, bone machine, Bonk, Broem, Brunniepoo, Casartelli, catchup, catdog, Cellulord, Cervantes, Chameleon Day, chevy93, Dance Lover, Dave82, dazzler, deric raven, devel-hunt, dix, DjFrankie, Ducoz, Dungeon, Dwejkk_, dynamo d, ecktepatrick, Edgar18, El Ninjo, Elohim, Ernie, erwinz, Fade., Film Pegasus, Finidi, GarnalenPeller, Gebruiker43757, GrafGantz, Grafmat, Gretz, gweah, Gyzzz, Hacker, He$$el_01, heicro, Henri-S, herman, HipHop Fiend, hoi123, HugovdBos, Illa, Improvision, inquestos, J.J. Wever, JoaMuse, johan de witt, johannesA, Johnny Marr, jordidj1, Kill_illuminati, Koenr, Kos, LarsHiphop, laxus11, likeahurricane, lowieke, LucM, luigifort, Lukas, Lura, Lying Mouth, Manfield, -marco-, mASTROg, mASTROg, matthijs, MJ_DA_MAN, mjk87, Mjuman, motel matches, nedbed, nelis, nico1616, Niek, niels94, Onweerwolf, Osiris Apis, panjoe, Ploppesteksel, Poek, Premonition, principal2000, Psycholamp, Ralph., Reint, remcodulac, Renoir, Rudi S, sheep67, Shelter, shinybeast, Silky & Smooth, Simon77, Sjaakspeare, Slowgaze, Snoeperd, -SprayIt-, stardust_be, Telamon, Teunnis, teus, The Scientist, thelion, thgryda, ThingMan, titan, Tony, Toon1, trebremmit, vigil, Ward, waxs, west, wibro, yeahyeahyeah
In de openingspost van dit topic heb ik me een maand 'verschreven'. Waar april staat bedoelde ik maart.
Vandaar mijn bericht hierboven:
123poetertjes, 50tracks, 7744leon, andré, arcade monkeys, Arrie, ArthurDZ, Ataloona, bennerd, bikkel2, bone machine, Bonk, Broem, Brunniepoo, Casartelli, catchup, catdog, Cellulord, Cervantes, Chameleon Day, chevy93, Dance Lover, Dave82, dazzler, deric raven, devel-hunt, dix, DjFrankie, Ducoz, Dungeon, Dwejkk_, dynamo d, ecktepatrick, Edgar18, El Ninjo, Elohim, Ernie, erwinz, Fade., Film Pegasus, Finidi, GarnalenPeller, Gebruiker43757, GrafGantz, Grafmat, Gretz, gweah, Gyzzz, Hacker, He$$el_01, heicro, Henri-S, herman, HipHop Fiend, hoi123, HugovdBos, Illa, Improvision, inquestos, J.J. Wever, JoaMuse, johan de witt, johannesA, Johnny Marr, jordidj1, Kill_illuminati, Koenr, Kos, LarsHiphop, laxus11, likeahurricane, lowieke, LucM, luigifort, Lukas, Lura, Lying Mouth, Manfield, -marco-, mASTROg, mASTROg, matthijs, MJ_DA_MAN, mjk87, Mjuman, motel matches, nedbed, nelis, nico1616, Niek, niels94, Onweerwolf, Osiris Apis, panjoe, Ploppesteksel, Poek, Premonition, principal2000, Psycholamp, Ralph., Reint, remcodulac, Renoir, Rudi S, sheep67, Shelter, shinybeast, Silky & Smooth, Simon77, Sjaakspeare, Slowgaze, Snoeperd, -SprayIt-, stardust_be, Telamon, Teunnis, teus, The Scientist, thelion, thgryda, ThingMan, titan, Tony, Toon1, trebremmit, vigil, Ward, waxs, west, wibro, yeahyeahyeah
In de openingspost van dit topic heb ik me een maand 'verschreven'. Waar april staat bedoelde ik maart.
Vandaar mijn bericht hierboven:
zaaf schreef:
Nog een weekje, mensen.
Nog een weekje, mensen.
0
geplaatst: 3 maart 2019, 21:40 uur
WAT
Ja hallo, nu moet ik opeens mijn tempo bijschroeven. Stel de deadline maar uit ofzo.
Ja hallo, nu moet ik opeens mijn tempo bijschroeven. Stel de deadline maar uit ofzo.
1
geplaatst: 3 maart 2019, 21:47 uur
zaaf, je mag mij volgende namenronde wel overslaan bij dit topic 

3
zaaf
geplaatst: 3 maart 2019, 21:48 uur
jordidj1 schreef:
WAT
ga maar een keer minder zuipenWAT
2
geplaatst: 3 maart 2019, 22:11 uur
Ja dat wist ik ook niet uit m'n hoofd joh. Ik ga er vanuit dat zaaf correcte informatie schrijft. Ik had beter moeten weten.
grapje hoor, zaaf

1
geplaatst: 3 maart 2019, 22:34 uur
zaaf, ik ben niet zo van de singles, dus aan deze doe ik verder niet mee. Je hoeft me verder niet te taggen dus
Ga het topic vast wel volgen verder
Ga het topic vast wel volgen verder
1
geplaatst: 3 maart 2019, 22:38 uur
Ah goed dat je het zegt, ik ging ook uit van april. Maar komt goed!
0
geplaatst: 4 maart 2019, 00:34 uur
Ik ken niet eens 20 singles van voor 1951, ik zie wel hoeveel ik er een topnotering waard vind de komende week. Minder dan 20 maar meer dan 10 zal ook wel weer mogen zeker?
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 4 maart 2019, 00:36 uur
Arrie schreef:
Ik ga er vanuit dat zaaf correcte informatie schrijft.
Vertrouwen is goed, controle is beter.Ik ga er vanuit dat zaaf correcte informatie schrijft.
1
geplaatst: 4 maart 2019, 01:04 uur
Nou, volgens mij voor het eerst een nummer uitgebracht vóór 1951 geluisterd. ???
0
zaaf
geplaatst: 4 maart 2019, 06:29 uur
nico1616 schreef:
Ik ken niet eens 20 singles van voor 1951, ik zie wel hoeveel ik er een topnotering waard vind de komende week. Minder dan 20 maar meer dan 10 zal ook wel weer mogen zeker?
zeker!Ik ken niet eens 20 singles van voor 1951, ik zie wel hoeveel ik er een topnotering waard vind de komende week. Minder dan 20 maar meer dan 10 zal ook wel weer mogen zeker?
1
Casartelli (moderator)
geplaatst: 4 maart 2019, 21:41 uur
Omdat ik dat prehistorische verder ook zo wel geloof, ben ik maar vast wat vooruit aan het werken en inmiddels zijn we bij de eerste grote artiest aanbeland en het is meteen bal.
Wat is nu wijsheid qua jaar om hem in te sturen?
dazzler schreef:
verhandeling over A- en B-kanten
Zoals algemeen bekend zal zijn is het mooiste nummer van Simon & Garfunkel For Emily, Whenever I May Find Her. En jawel, het verscheen in albumjaar 1966 op single als B-kant van A Hazy Shade of Winter. In 1972 werd hij echter opnieuw uitgebracht en nu als A-kant (B-kant: America), naar ik aanneem ter promotie van de Greatest Hits. Zes jaar later, maar wel gepromoveerd tot A-kant.verhandeling over A- en B-kanten
Wat is nu wijsheid qua jaar om hem in te sturen?
0
geplaatst: 4 maart 2019, 22:03 uur
In beide jaren zal hij niet op veel bijval kunnen rekenen, maar het eerste jaartal lijkt me een stuk logischer dan het tweede.
0
geplaatst: 4 maart 2019, 22:17 uur
Ik zou zeggen '72. In '66 was het een B-kantje. Ik zou dan voor Hazy Shade gaan.
0
zaaf
geplaatst: 5 maart 2019, 05:12 uur
Dit spel is op de single gericht. Als jij de single HSOW/FEWIMFH prachtig vindt (vooral door de B-kant) dan zet je hem lekker in je '66 lijst. Als je dat lied zo mooi vindt dat je de single van '72 nog een keer in je lijst wil zetten mag dat. Dat zou flauwe vormen aan kunnen nemen, maar niemand vindt flauw doen leuk 

3
Casartelli (moderator)
geplaatst: 5 maart 2019, 10:05 uur
Dat laatste zou ik ook absoluut flauw vinden, maar ik wilde (als absolute single-nono) gewoon hier even de temperatuur van het water meten. Ik associeer het nummer ook beslist meer met 1966, dus dat wordt hem waarschijnlijk. Johans bemoedigende woorden geven het laatste zetje.
Overigens vind ik niet veel aan A Hazy Shade of Winter, maar ik had al besloten dat net als een schilder een single zo goed is als zijn beste werk.
Overigens vind ik niet veel aan A Hazy Shade of Winter, maar ik had al besloten dat net als een schilder een single zo goed is als zijn beste werk.
0
geplaatst: 5 maart 2019, 10:34 uur
Ja, originele jaar vind ik ook het beste.
Maar soms is het lastig, zoals bij het lichtje.
Uit 1986, maar in 1986 alleen in Duitsland verschenen op de 12 inch van Panic.
In 1987 een Franse single.
In 1992 pas een wereldwijde single, maar in dat jaar past hij absoluut niet.
Dus wat is dan wijsheid.
Nou ja, we hebben nog even
Maar soms is het lastig, zoals bij het lichtje.
Uit 1986, maar in 1986 alleen in Duitsland verschenen op de 12 inch van Panic.
In 1987 een Franse single.
In 1992 pas een wereldwijde single, maar in dat jaar past hij absoluut niet.
Dus wat is dan wijsheid.
Nou ja, we hebben nog even

0
zaaf
geplaatst: 5 maart 2019, 11:22 uur
Het lichtje??
There Is a Light That Never Goes Out
. . . .
Artist The Smiths
Type Single
Released juni 1986
RYM Rating 4.35 / 5.0 van 2,004 waarderingen
Ranked #1 voor 1986, Nr. 5 allertijden
. . . .
Artist The Smiths
Type Single
Released juni 1986
0
geplaatst: 5 maart 2019, 12:36 uur
zaaf schreef:
Het lichtje??
. . . .
Artist The Smiths
Type Single
Released juni 1986
Het lichtje??
. . . .
Artist The Smiths
Type Single
Released juni 1986
Ah, op die fiets.
Dan is er inderdaad geen vuiltje aan de lucht!
1986 it is

0
geplaatst: 5 maart 2019, 13:34 uur
Arrie schreef:
Ik zou zeggen '72. In '66 was het een B-kantje. Ik zou dan voor Hazy Shade gaan.
Ik snap dat het lastig is maar ik zou ook voor deze optie gaan, tenminste mits Hazy Shades in aanmerking zou komen voor een topnotering.
De A kant is leading, anders gaan we nog een dolle boel krijgen vanaf early 90's waar veel bands 2 versies van een cd-single uitbrachten om zo meer verkopen te generen (en dus hoger in de charts kwam). Daar heb je op beide cd-singles 2 a 3 bonus tracks dus dan zou je uit bv 7 tracks kunnen kiezen welke je in gaat zetten. Van de zotte.
1
zaaf
geplaatst: 5 maart 2019, 14:07 uur
Hoe interessant de mitsen en maren zijn, ik zie liever jullie lijstjes.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.