MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / MuMeLadder 2019 [Uitslagen Ladders]

zoeken in:
Casartelli (moderator)
Edgar18 schreef:
Zou de #25 niet Burial zijn? Dat moet toch bijna wel de winnaar van de love/hate worden? En anders inderdaad Child in Time of Untitled #8, maar die laatste verwacht ik hoger in de eindstand.
Ik denk dat Burial 'gewoon' 32e wordt. Er zitten hier best wat luidruchtige fans, maar afgaand op de vele stille laatste plaatsen die pakweg een DJ Shadow in eerdere jaren scoorde... ah, die zou het dan ook nog kunnen zijn.

Johnny Marr schreef:
Niets meer dan terecht, toch?
Afgaande op mijn eigen lijstje zou ik een (iets) hogere positie voor Untitled #8 inderdaad wel terecht vinden .

Casartelli schreef:
Ik denk dat Burial 'gewoon' 32e wordt.
Het moet bijna wel he? Ashtray Wasp zal wel een stortvloed aan bodem vijf noteringen gescoord hebben.

Er mag wel al wat gegokt worden op de einduitslag hoor.....gewoon even 4 simpele vraagjes:

Welk nummer wordt 1e?
Welk nummer wordt 32e?
Welk nummer wint dit jaar de love/hate trofee?
Welk nummer wat vorig jaar niet in de finale zat, staat dit jaar het hoogst?

Vraag 1: Arcade Fire - Rebellion (Lies)
Vraag 2: Burial - Ashtray Wasp
Vraag 3: Sigur Rós - Untitled #8
Vraag 4: The National - Bloodbuzz Ohio

Met alle love-hateplaten helemaal in de staart wordt het misschien wel tijd om volgend jaar een iets ander puntensysteem te hanteren?

Top 3:
1. The Cure - A Forest
2. Arcade Fire - Rebellion (Lies)
3. The Smiths - There Is A Light That Never Goes Out

Bottom 3:
30. Band Of Horses - The Funeral
31. DJ Shadow - Stem / Long Stem
32. Burial - Ashtray Wasp

Love/Hate:
Sigur Rós - Untitled #8

Vorig jaar niet in de finale, nu het hoogst:
Talk Talk - Such a Shame

123poetertjes schreef:
Met alle love-hateplaten helemaal in de staart wordt het misschien wel tijd om volgend jaar een iets ander puntensysteem te hanteren?

De Beatles en Pearl Jam scoren ook altijd hoog eindigen in de love/hate en die halen de top 10. Dus het kan op zich wel.

Welk nummer wordt 1e? The Cure - A Forest
Welk nummer wordt 32e? Burial - Ashtray Wasp
Welk nummer wint dit jaar de love/hate trofee? Deep Purple - Child In Time
Welk nummer wat vorig jaar niet in de finale zat, staat dit jaar het hoogst? Talk Talk - Such A Shame

Voorspelling:

1. The Cure - A Forest
Love/hate: Sigur Rós - Untitled #8 (Popplagið)
Welk nummer wat vorig jaar niet in de finale zat, staat dit jaar het hoogst? Led Zeppelin - Stairway to Heaven

337 punten achterstand van #32 op de #31 is wel heel veel.........

Welk nummer wat vorig jaar niet in de finale zat, staat dit jaar het hoogst? Led Zeppelin - Stairway to Heaven

Welk nummer wat vorig jaar niet in de finale zat, staat dit jaar het hoogst? Talk Talk - Such a Shame

Welk nummer wat vorig jaar niet in de finale zat, staat dit jaar het hoogst? The National - Bloodbuzz Ohio

Welk nummer wint dit jaar de love/hate trofee? Sigur Rós - Untitled #8 (Popplagið)
Welk nummer wat vorig jaar niet in de finale zat, staat dit jaar het hoogst? The National - Bloodbuzz Ohio

En nog even een schaduwlijstje met antwoorden die niet al tien keer gegeven zijn.

Welk nummer wordt 1e? Arcade Fire - Rebellion (Lies)
Welk nummer wordt 32e? Deep Purple - Child in Time
Welk nummer wint dit jaar de love/hate trofee? Kendrick Lamar - King Kunta
Welk nummer wat vorig jaar niet in de finale zat, staat dit jaar het hoogst? Joy Division - Love Will Tear Us Apart

Ja Cure op 1 en AF op 2, dat lijkt me logisch.

Welk nummer wint dit jaar de love/hate trofee? Kendrick Lamar - King Kunta

Welk nummer wordt 32e? Dj Shadow - Stem / Long Stem
Welk nummer wint dit jaar de love/hate trofee?Deep Purple - Child In Time
Welk nummer wat vorig jaar niet in de finale zat, staat dit jaar het hoogst? Led Zeppelin - Stairway To Heaven

Vandaag heb ik ook (eindelijk) mijn top tweeëndertig opgestuurd.

Het heeft wat hoofdbrekens gekost maar ik heb besloten om mijn nummer één van de afgelopen drie edities ook nu bovenaan te zetten. Daarachter de nieuwe koning van de ladder, de veruit fijnste nieuwe finalist van deze editie.

Drie van mijn oude nummers laatst hebben zich ook deze editie weer geplaatst voor de finale. Deze keer zijn ze te vinden op de plekken 27, 29 en 30. Daarachter twee ouderen van dagen die ik nooit meer hoop terug te zien in de finale. Vind je ze tof? Zet dinsdagavond de 31e vanaf een uurtje of elf 's avonds Radio 2 aan, en je hoort ze vanzelf voorbij komen.

Van de liedjes die zich ieder jaar dat ik meespeel voor de finale hebben geplaatst is A Day In The Life het meest constant. Iedere editie stond dit nummer op plek twee, drie of vier. Ook nu weer.

Vijf oud-winnaars zijn gestegen in mijn lijst. Een is blijven staan, en eentje doet een klein stapje terug.

Naast de nummer twee staan er nog drie nieuwe binnenkomers in het linkerrijtje.

Een aantal vaste bodemklanten stijgt dit jaar een paar plekjes, omdat er aan de onderkant van de lijst best wat troep is bijgekomen. De liedjes die er vorig jaar nog instonden, maar nu niet meer scoren gemiddeld plek 18,5. De liedjes die er dit jaar nieuw instaan t.o.v. vorig jaar scoren gemiddeld plek 22,0. Mijn volledige bottom zes stond vorig jaar niet in de lijst!!

Arcade Fire profiteert flink van de afwezigheid van Tunnels. Hopelijk geldt dat voor meer mensen want van mij mag ie dit jaar het zooitje wel (weer) eens winnen.

Welk nummer wint dit jaar de love/hate trofee? Deep Purple - Child in Time
Welk nummer wat vorig jaar niet in de finale zat, staat dit jaar het hoogst? Joy Division - Love Will Tear Us Apart

Al hoop ik dat vooral de nummer 1 en 32 anders zijn.

En dan meteen maar deze:
32. Burial - Ashtay Wasp
31. DJ Shadow - Stem/Long Stem
30. Kendrick Lamar - King Kunta
29. Sinead O'Connor - Troy

32. Burial - Ashtay Wasp
31. DJ Shadow - Stem/Long Stem
30. Band of Horses - Funeral
29. Kendrick Lamar - King Kunta

31. The Church - Under the Milky Way
30. DJ Shadow - Stem / Long Stem
29. Band of Horses - The Funeral

Excuses, het werd wat later dan verwacht...ik moest nog even een overwinning vieren in de Pubquiz

Alle lijstjes net verwerkt, we zijn op 136 uitgekomen.

Gelijk maar even iedereen taggen die een eindlijstje heeft ingestuurd waarvoor hartelijk dank allemaal !!!
In dit topic kunnen jullie zo de uitslag gaan volgen.

Deelnemers aan de MuMeLadder Finale 2019

123poetertjes , 50tracks , adri1982 , aerobag , aERodynamIC , andré , AOVV , arcade monkeys , Arbeidsdeskundige , Arno , Arrie , ArthurDZ , AstroStart , Axel , Bartjeking , bikkel2 , bonothecat , Brunniepoo , Bucquoy , Casartelli , catdog , charlotte2807 , chevy93 , Choconas , Co Jackso , Cor , cosmic kid , curufin , CWTAB , Dance Lover , danny de punk , DenDimi , dircky007 , divart , DjFrankie , dumb_helicopter , Dwejkk_ , dynamo d , E-Clect-Eddy , Edgar18 , El Ninjo , Fathead , Finidi , freakey , Frenkie! , Funky Bookie , Gebruiker43757 , gerre , GrafGantz , Grafmat , Gretz , Guessmaker , Gyzzz , Hedser , herman , hoi123 , jeroentjuhh , Jester , JoaMuse , johan de witt , johannesA , Johnny Marr , Johnny Marrissey , jordidj1 , Joren999 , jorro , Joy4ever , Justus18 , kaj_666 , Kees-Jan , Koenr , laxus11 , likeahurricane , LucM , luigifort , Lukas , Magick1 , Marco dB , marsupilami , Marty McFly , Marzipaintree , Mastroianni , mauricedegier , mol , motel matches , Mozzer , MRDammann , musicfriek , MVW , nelis , nico1616 , Nicolage Rico , Onweerwolf , orbit , pauljojo , Pietro , Ploppesteksel , Poeha , Poek , Porcupine Head , postpunker , ranboy , ranja , Razoreater , remcodulac , Riesdude , rolandobabel , Rudi S , SanderT , SBube , Shaky , shinybeast , Silent_shout , Simon77 , sj0n88 , sokra , sq , starbright boy , stardust_be , STaRS , stoepkrijt , tafkat , tbouwh , thelion , the viking , titan , Titmeister , vigil , Vince vega , VladTheImpaler , wendyvortex , west , wibro , willemdeux , Wrathchild1 , yeahyeahyeah

We hebben in ieder geval een duidelijke winnaar waarover geen twijfel kan bestaan, maar liefst 70 punten voorsprong op de nummer 2, die op zijn beurt weer 45 punten voorsprong heeft op de nummer 3.

Daarna volgt een gat van maar liefst 148 punten naar de 4e plaats. In de top 10 zitten enkele nummers qua puntenaantal wel heel dicht bij elkaar.
Onderaan heeft de nummer 32 bijna de helft van de punten van de nummer 1 en een achterstand van meer dan 400 punten op de nummer 31!!!

Deep Purple maar eerst dan lolz.

https://imageshack.com/i/plcqpvVAj

Behaalde Punten: 1423

MuMeLadder 2007 : -
MuMeLadder 2008 : -
MuMeLadder 2009 : -
MuMeLadder 2010 : -
MuMeLadder 2011: -
MuMeLadder 2012: -
MuMeLadder 2013: 650e
MuMeLadder 2014: 1639e
MuMeLadder 2015: 1273e
MuMeLadder 2016: 1203e
MuMeLadder 2017: 331e
MuMeLadder 2018: 726e

Startladder : 32e
Love/Hate St.Dev: 5e met 9,87%,

Album: Kindred [EP] - 2012

Beste nummer in de finale voor: Arrie , Titmeister

Slechtste nummer in de finale voor: adri1982 , Bartjeking , Bucquoy , catdog , DjFrankie , E-Clect-Eddy , Frenkie! , Gebruiker43757 , Hedser , Justus18 , laxus11 , LucM , luigifort , Magick1 , mauricedegier , ranboy , SanderT , STaRS , west

Aantal Top 5 noteringen: 16
Aantal Bottom 5 noteringen: 62

Route na resp. 100 / 75 / 50 / 25 lijstjes
(32.) (32.) (32.) (30.)

Door velen al verwacht op de 32e plaats en dat hadden jullie goed gezien. Voor het eerst in de finale maar dat is niet echt een succesverhaal geworden. In bijna 1 op de 2 lijstjes stond het nummer bij de onderste 5, ik geloof niet dat ik dit eerder gezien heb in 13 seizoenen MuMeLadder finales. Met 19 laatste plaatsen staan ze ook bovenaan. Alleen van Arrie , Titmeister kreeg Burial de volledig steun. Desalniettemin een uitstekend resultaat van de Wesp als je bedenkt dat het vorig jaar nog op plaats 726 eindigde.

https://imagizer.imageshack.com/img924/7417/CGi3vx.jpg

31. Kendrick Lamar - King Kunta

Behaalde Punten: 1836

MuMeLadder 2011: -
MuMeLadder 2012: -
MuMeLadder 2013: -
MuMeLadder 2014: -
MuMeLadder 2015: -
MuMeLadder 2016: 355e
MuMeLadder 2017: 646e
MuMeLadder 2018: 48e

Startladder : 27e
Love/Hate St.Dev: 7e met 9,80%,

Album: To Pimp a Butterfly - 2015

Beste nummer in de finale voor: west

Slechtste nummer in de finale voor: bonothecat , CWTAB , divart , freakey , gerre , johannesA , jorro , Joy4ever , nelis , Onweerwolf , Pietro , stardust_be

Aantal Top 5 noteringen: 15
Aantal Bottom 5 noteringen: 41

(31.) (31.) (30.) (28.)

En hier is de tweede rookie uit de finale en die heeft meteen maar liefst 413 punten meer dan Burial. Kendrick Lamar klopte vorig jaar al op de deur en strandde toen net voor de finale. Dit jaar toch vrij overtuigend de laatste schiftingen overleefd en op basis daarvan mocht misschien wel iets meer verwacht worden dan deze 31e plaats. Helaas grossierde Kendrick Lamar nogal in laatste plaatsen, het is 1 vd 3 nummers die meer dan 10x op de laatste plaats zijn gezet. Voeg daarbij slecht 1 nummer 1 notering, die kwam op de valreep met het lijstje van west en dan is het al snel duidelijk dat een hogere notering er niet echt in zat.
Maar voor Kendrick Lamar geldt hetzelfde als voor Burial, misschien een tegenvallende finale maar over het geheel bekenen een uitstekend resultaat dit jaar.

http://i.imgur.com/eK59y.png

30. DJ Shadow - Stem/Long Stem

Behaalde Punten: 1851
MuMeLadder 2011: 209e
MuMeLadder 2012: 119e
MuMeLadder 2013: 29e
MuMeLadder 2014: 49e
MuMeLadder 2015: 82e
MuMeLadder 2016: 116e
MuMeLadder 2017: 31e
MuMeLadder 2018: 31e

Startladder : 31e
Love/Hate St.Dev: 9e met 9,63%,

Album: Endtroducing..... - 1996

Beste nummer in de finale voor: andré , Gyzzz, Mastroianni , postpunker

Slechtste nummer in de finale voor: AstroStart , bikkel2 , Cor , cosmic kid , dircky007 , Kees-Jan , pauljojo , Shaky , the viking

Aantal Top 5 noteringen: 17
Aantal Bottom 5 noteringen: 39

(30.) (30.) (27.) (27.)

Ik zou het nog geen vaste waarde durven noemen maar DJ Shadow staat inmiddels toch al voor de 4e keer in de finale en deze keer is ie een plaatsje hoger beland dan de vorige keren (maar 2013 blijft toch z'n beste jaar).
Ook dit nummer vertoefde al vanaf het begin in de onderste regionen en zakte langzaam steeds verder weg. Voorlopig zie ik er ook nog niet echt een significant hogere notering inzitten voor DJ Shadow.

http://imageshack.com/a/img922/1107/wrjiOL.jpg

29. Band of Horses - The Funeral

Behaalde Punten: 1887

MuMeLadder 2010 : 962e
MuMeLadder 2011: 435e
MuMeLadder 2012: 128e
MuMeLadder 2013: 59e
MuMeLadder 2014: 81e
MuMeLadder 2015: 49e
MuMeLadder 2016: 39e
MuMeLadder 2017: 30e
MuMeLadder 2018: 163e

Startladder : 26e
Love/Hate St.Dev: 13e met 9,25%,

Album: Everything All the Time - 2006

Beste nummer in de finale voor: DenDimi , DjFrankie , Guessmaker

Slechtste nummer in de finale voor: aERodynamIC , AOVV , Arrie , GrafGantz , Marco dB , shinybeast , Vince vega

Aantal Top 5 noteringen: 19
Aantal Bottom 5 noteringen: 32

(26.) (24.) (23.) (23.)

Na 2017, voor de 2e keer een finale plaats voor The Funeral. Het zag er lange tijd naar uit dat ze het een stukje beter gingen doen dan 2 jaar geleden in de finale. Tot en met het 100 lijstjes stond het nummer eigenlijk steeds zo rond plaats 23 - 24 maar op het eind ging het ineens hard bergafwaarts om uiteindelijk de vorige beste notering uit 2017 met 1 plaatsje te kloppen.

Gast
geplaatst: vandaag om 01:35 uur

geplaatst: vandaag om 01:35 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.