MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / (Post)punk - New Wave Meter

zoeken in:
Chameleon Day schreef:
Alleen geschikt voor de uren gelegen tussen 2 en 4 in de nacht.

Chameleon Day schreef:
Alleen te draaien in de diep nachtelijke uren, zo tussen 03.00 en 04.00u. Niet eerder, niet later...

Ik raak in de war, want wilde mijn wekker dit weekend zetten....

Premonition schreef:
(quote)

(quote)

Ik raak in de war, want wilde mijn wekker dit weekend zetten....

Ha ja, begrijpelijk, die verwarring. Tussen 3-4u is nog beter denk ik. Dan ff knock-out. En dan weer de wekker zetten, want bij het krieken van de dag, als het zonlicht weer voorzichtjes komt: FACT 14 (maar eigenlijk alleen in de zomermaanden).

Chameleon Day schreef:
Heerlijk, beklemmend. Maar dit uur is te vroeg om In Camera - Fin (1982) op de speler te leggen. Alleen geschikt voor de uren gelegen tussen 2 en 4 in de nacht.
Laat ik gehoor geven aan jouw draaimoment. Al denk ik dat ik dit met net zoveel ijzig plezier luister tussen 2 en 4 in de middag.
Wel een grappige timing om te luisteren, want hiervoor had ik stomtoevallig wat John Peel sessies van Bauhaus zitten luisteren.
8

Een gemiddelde van 7,85 voor In Camera.

Best netjes. Maar wat vinden dix, voskat, Rainmachine en Johnny Marr hier nou van?

6,5

Leuke geluidjes, maar van het geheel word ik nou ook weer niet wild.

voskat schreef:
6,5

Leuke geluidjes, maar van het geheel word ik nou ook weer niet wild.

Maar het is ook geenszins de bedoeling dat de vos en/of de kat wild wordt. Premonition moet al met enige regelmaat de kat uit de gordijnen halen. Dus aub keep it calm.

dix
7

Iets meer variatie in het drumwerk had kunnen schelen

Rainmachine reageert al maanden niet meer op dit topic. Nieuw gemiddelde is nu 7,68 (was vast niet jouw bedoeling, Chameleon Day ).

Zeer geliefd in de Lage Landen, maar onbegrepen in hun thuisland. Deze Sheffieldse band worstelde begin jaren tachtig met hun bestandsrecht. Alleen John Peel promootte de band, zo leek het. Vandaar dat er een hele mooie verzameling van Peel Sessies op album verscheen, grote aanrader! Dit nummer staat op dat album. De titel zegt genoeg!

Dit komt uit één van mijn Top-10 Peel sessies ooit.

9,5

Ik doe mee, mijn favoriet van die 2e.

9,5

9,5

‘Be Brave’ zou een 10 geweest zijn. Hier fraaie livebeelden daarvan uit 1981. En let ook op die sfeerverhogende voorbij schietende koplampen! Eén van de commentaren beschrijft de sfeer van de muziek van de Comsats toen die avond treffend:

Frozen in time... the luminescent trails of cars hurtling by outside the windows opening up into the cold, dark night. Inside melancholia and nostalgia, memories of a love long lost, time faded sepia photographs, remembering when the sky was young and the riddle of life was for the taking in the beautiful eyes of your first true love... those halcyon days, when summer and autumn reigned your soul like forever and the air was sharp and brittle like a winter's morning

Be Brave zou idd ook een prima keuze zijn geweest, maar vind de Peel opname van Dark Parade nog net wat meer toevoegen.

Een dikke 10!

Wat is deze band samen met o.a. The Sound en The Chameleons invloedrijk geweest op latere bands in het genre. Ik hoorde deze plaat voor het eerst als scholier in het najaar van 1984, en nog steeds kippenvel!

The Comsat Angels heeft bij mij altijd wat minder aandacht gekregen.
Maar dit klinkt echt bijzonder goed. Een soort combi van oude U2 en The Sound. Ik vind hun reguliere albums best prima, maar eenvormigheid ligt altijd op de loer mijnsinziens. Dit echter klinkt béter; Dreigender en urgenter!

9

Mijn allereerste bericht bij dit spelletje dateert van 27 november 2021.
Daarin beoordeelde ik "490. The Comsat Angels - Eye of the Lens" met een niet onverdienstelijke 8,2.
Ik was toen nog niet zo lang van stof als nu, maar zeer waarschijnlijk was ik toen net zo positief verrast als nu, want ik schaarde onwillekeurig en zonder aanwijsbare reden deze band altijd in de hoek van "niet interessant voor mij".
Werkelijk geen flauw idee waarom, misschien hebben ze in latere, poppier jaren een Top 40 hit gescoord die me aan mijn reet roestte? (Antwoord: nee, ook niet, ze zijn nooit verder gekomen dan de tipparade). Dacht ik dan dat de band een wat flauw en zouteloos indiepopbandje was? Misschien. Maar waarom dan?
In ieder geval ben ik voor de tweede keer in vier jaar behoorlijk gecharmeerd van hun sound. Misschien de band toch maar eens wat meer luistertijd gunnen.
Een negen of hoger is me wat al te enthousiast, maar toch een 8,5.

We hebben weer eens een uitschieter, een 9,33 voor deze sympathieke band!

Gast
geplaatst: vandaag om 11:09 uur

geplaatst: vandaag om 11:09 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.