MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / (Post)punk - New Wave Meter

zoeken in:

Ik zie twee vieren... Nou ja van mij een 8 dan maar

8

Martha en haar Muffins moeten het doen met een score van 7,27 en dat betekent een voorlaatste plaats.

Wordt het nu tijd voor het stevige punk werk. Arthur uit België vond dat hardcore punk in deze meter niet mocht ontbreken en daarom dit verzoekje van ArthurDZ.

The Replacements - Takin' a Ride (1981).

Omdat dat nummer slechts 2,23 minuten duurt voeg ik er een garagepunk nummer aan toe dat nog korter duurt, slechts 1,49 minuten.

The Cramps - The Crusher (1981)
Het is eigenlijk pure rock 'n roll. Marzipaintree zou dit toch eigenlijk moeten kunnen waarderen.

The Replacements: 7,7
The Cramps: 7 (liever het origineel van The Novas)

The Replacements: 6
Ik geef de voorkeur aan hun latere songs. Zoals Alex Chilton. Alleen heeft dat natuurlijk niets met (Post)punk te maken. Het klinkt ook radicaal anders.

The Cramps 8,8
Ik mag dit wel maar het origineel - zonet voor de eerste keer beluisterd - is zonder meer gelijkwaardig.

The Replacements: 7.5
The Cramps: 6.8

zaaf
Replacements 6
Cramps 8

The Replacements 6
The Cramps 5

Replacements: 6.5
Cramps: 7.5

Replacements: 7
Cramps: 7.5

Replacements: 8

Dank voor het plaatsen wibro! Heerlijk nummer deze van de Vervangers. Lekker poppy hardcore van een groep die een paar jaar lang alleen nog maar beter zou worden (en ook langzaam maar zeker het hardcore-wereldje verliet om steeds meer hun eigen ding te gaan doen).

The Cramps: 6

Van deze band heb ik toch al beter gehoord.

wavanbuuren
Replacements 6,3

Cramps 5

E40
Beide : 6

Martha + Muffins: 7,5
Replacements: 6
Cramps: 7,5

The Replacements: 7
The Cramps: 6,5

De twee punknummers van de betreffende bands zoals hierboven vermeld werden dus duidelijk niet al te best gewaardeerd want ze eindigen allebei stevig onderaan. Het aantal stemmers was bovendien ook nog eens erg laag.
Hoe win ik de stemmers die het hebben laten afweten weer terug. Misschien om toch maar te komen met nummers van bands met een heel ander geluid.
Het volgende lijkt mij wat dat betreft een heel toepasselijk nummer:

The Sound - Winning (1981)

Ja hardcore blijft toch een ondergeschoven kindje op deze site. Niettemin dank voor het plaatsen!

9

Dan dit, ja, prachtig natuurlijk, kunnen we kort over zijn!

8,6

Voor mij zeker niet het mooiste nummer van "From the Lion's Mouth".

Replacements: 8,5
Cramps: 7,2
The Sound: 10

Klassieker! en één van mijn favoriete bands.

10

Replacements: 8
Cramps: 8,5
The Sound: een 10 met een schrijfinstrument van vrij zachte steen.

Gast
geplaatst: vandaag om 19:30 uur

geplaatst: vandaag om 19:30 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.