MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / (Post)punk - New Wave Meter

zoeken in:
Arbeidsdeskundige
9

dix schreef:
Is dat een jonge Angela Merkel op bas?

Ja, klopt. Was haar Heads tijd. Overigens in die bezetting van de band ook nog met Donald Trump op drums. Wordt wel eens vergeten. Trump is door Byrne uit de band gezet. Had last van waanideëen - o.a. dat hij president van de US kon worden. Is uiteindelijk iets gaan doen in het vastgoed.

TH: 9,5

Big Black: 6,5

dix
Nummer kan niet kapot maar het was Big Black wel bijna gelukt ....

6,5

Arbeidsdeskundige
Chips. Bij het zien van de afbeelding dacht ik warempel dat het om Das Modell van Kraftwerk ging. Dat nummer staat zo op mijn netvlies en vind ik heel goed. Tot mijn schrik zie ik nu pas dat het om een cover gaat. Ik ga nu luisteren en kom daarna met een bijstelling van mijn oordeel.

Arbeidsdeskundige
4,5 (zie mijn uitleg hierboven)

3,6

Niet om aan te horen.

5.5

dix
Chameleon Day schreef:
Trump is door Byrne uit de band gezet. Had last van waanideëen - o.a. dat hij president van de US kon worden.

Dat is fake news van de twitteraccount van David Byrne. Donald Trump werd uit de band gezet enkel en alleen omdat zijn stijl van drummen te lomp werd bevonden. Met zijn huidige band had Donald eerder een flinke hit met een nummer waarin hij naar dat gegeven verwijst.

big black matters

8

dix schreef:
(quote)

Dat is fake news van de twitteraccount van David Byrne. Donald Trump werd uit de band gezet enkel en alleen omdat zijn stijl van drummen te lomp werd bevonden. Met zijn huidige band had Donald eerder een flinke hit met een nummer waarin hij naar dat gegeven verwijst.

Ik vind de single daarvoor leuker.

Pussy at my foot and I wanna grab it
Grab it, I wanna grab it

Talking Heads: 9,5
Big Black: 4

Leuk probeersel.

6

Chameleon Day schreef:

Ja, klopt. Was haar Heads tijd. Overigens in die bezetting van de band ook nog met Donald Trump op drums. Wordt wel eens vergeten. Trump is door Byrne uit de band gezet. Had last van waanideëen - o.a. dat hij president van de US kon worden. Is uiteindelijk iets gaan doen in het vastgoed.

Maar David heeft 'm ook nog eens teruggehaald.

Lied vd dag krijgt een 8.

[quote]Rudi S schreef:
(quote)

Ook dat klopt. Naar verluidt deed Byrne dat omdat alleen Trump die rare pasjes e.d. kon maken. Voor Trump zorgde dat voor de nodige bekendheid zodat hij solo kon doorbreken met de hitsingle 'America First!' van het, eveneens succesvolle, album 'Make America Great Again'. Zelf begrijp ik niet wat mensen er aan vinden, maar vooral in de US op het platteland is men er zot op. Naar het schijnt....

De cover van Big Black wordt niet gepruimd. Het gemiddelde van 6.069 is laag.

De scores voor de laatste vijf nummers:

221. Nick Cave and The Bad Seeds - The Mercy Seat - 8.674 uit 19 stemmen
222. Blondie - X Offender - 7.461 uit 18 stemmen
223. Swans - New Mind - 7.800 uit 16 stemmen
224. Talking Heads - Psycho Killer - 8.575 uit 20 stemmen
225. Big Black - The Model - 6.069 uit 16 stemmen

Ik kwam in dit topic enkele posts tegen, waarin getwijfeld wordt over Elvis Costello. " Zijn muziek heeft niets met New Wave en (Post)-Punk te maken ", zo las ik. Dat is niet mijn mening. Sterker nog, hij is van essentieel belang geweest voor het genre. Destijds was deze 'Angry Young Man' zeer relevant.
Ter illustratie het navolgende nummer.

226. Elvis Costello & The Attractions - Pump It Up

Arbeidsdeskundige
9

7,9

MVW
Prima tussendoortje.

7,4

Gast
geplaatst: vandaag om 10:52 uur

geplaatst: vandaag om 10:52 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.