MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / (Post)punk - New Wave Meter

zoeken in:

A Flock of Seagulls behaalt een gemiddelde van 7,675. Dat is grauwe middenmoot. (158e)

The Stranglers combineerden de rauwe agressie van de Punk met de experimentele electronica van de New Wave. En bereikten daarmee grote artistieke hoogtes eind jaren 70. In de jaren 80 hadden ze het meeste commerciële succes. Maar ze klonken anders. Meer poppy en melodisch. Dat werd door de fans van het eerste uur niet altijd gewaardeerd. Ondanks het vertrek van zanger Hugh Cornwell bleven ze ook na 1990 actief en relatief succesvol. Dat maakt hen een van de langst overlevende punk-bands. Alhoewel, onlangs overleed toetsenist van het eerste uur Dave Greenfield aan corona. Ik draag een van hun grootste songs aan hem op.

299. The Stranglers - No More Heroes

8

En nog een 10 voor A Flock of Seagulls, Rodajc.

dix
Een waar anthem

10

The Stranglers komen in de top van het klassement terecht. Een 26e plaats met een gemiddelde van 8,738.
Dat doet mij deugd.

DEVO is nog niet aan de beurt gekomen. Het gezelschap rondom de broertjes Mothersbaugh en de broertjes Casales, aangevuld met eenling Alan Myers, behoren nochtans tot het beste, dat de Amerikaanse New Wave te bieden heeft. Ze vallen vooral op door hun expressieve en spectaculaire podiumact. Wie kent niet die gele plastic pakken en rare punthoedjes? Dat is zo'n beetje hun handelsmerk geworden. Muzikaal gezien mogen de heren er ook zijn. Zeer origineel en uitermate New Wave. Luister maar eens naar het navolgende nummer.

300. DEVO - Gut Feeling

Hilarisch stel. Ik mag DEVO wel.

8.3

Stranglers: 8,8
Devo: 8,3

Devo

Stond op mijn nominatielist met Mongoloid, maar ik had mijn twijfels of dit aan zou slaan.

7,6

wibro schreef:
Devo

Stond op mijn nominatielist met Mongoloid, maar ik had mijn twijfels of dit aan zou slaan.

Top nummer!

Gast
geplaatst: vandaag om 16:39 uur

geplaatst: vandaag om 16:39 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.