MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / (Post)punk - New Wave Meter

zoeken in:
dix
Zo'n 40 jaar geleden werd er in de Alkmaarder Hout het eerste Alkmaarse popfestival gehouden, met als afsluitende act Status Quo. Alle Westfriese spijkerjasjes waren paraat, dat zou een feest zonder weerga worden.

Status Quo kwam niet. De vervangende act was Devo.

8,5

DEVO slaat aan, een gemiddelde van 7,992 is netjes. Ze vallen daarmee net buiten de top 100. (105e)

New Wave is een brede muziekstroming. Bijna alle alternatieve muziek van 1976 tot 1986 valt op de een of andere manier onder deze noemer te plaatsen. Daarom kunnen we hier genieten van de nodige afwisseling.
Zoals Dexys Midnight Runners. Het gezelschap rondom Kevin Rowland maakt gebruik van de nodige blazers. En daarmee klinken ze meer soul dan New Wave, laat staan Punk. Maar ach, let's go.
Na een mislukte solo carrière, heeft Kevin de originele band weer bij elkaar geroepen. Ze zijn nu voornamelijk te zien op Gouwe Ouwe festivals.

301. Dexys Midnight Runners - There There My Dear

dix
Rare vogels, maar die eerste plaat is erg goed.

8,2

5,2

Geno had een ruime voldoende gekregen, maar dit ...... neen.

Nog weinig stemmen. Daarom wacht ik een dagje met het plaatsen van een nieuwe.

9 wat dix zegt

Kevin Rowland en zijn makkers krijgen een matige recensie voor There There My Dear, ondanks enkele positieve uitschieters. 7,014 gemiddeld en een 254e plek in het klassement.

Visage kwam voort uit de Londense punk beweging. Oprichter was Midge Ure, die Visage beschouwde als side project van zijn activiteiten met Ultravox. Hij werkte daarbij samen met Steve Strange, die zich ontwikkelde tot gezicht van de band. Visage wordt gezien als een der grondleggers van de New Romantic beweging. Als zodanig zeer succesvol begin jaren 80. Maar toen Strange en Ure ruzie kregen en laatstgenoemde de band boos verliet, was het snel gedaan met het succes. Steve Strange probeerde het nog wel te evenaren, maar stierf in 2015 aan een hartaanval.
Uiteraard plaats ik hun allergrootste hit.

302. Visage - Fade to Grey

Altijd een zwak gehad voor dit nummer.

9.0

Ik doe mee, 9

dix
Was die nog niet geweest?

8

Frans gehijg wordt altijd beloond.

dix schreef:
Was die nog niet geweest?

Mij staat bij van wel. Maar kan hem via de zoekfunctie binnen de berichten niet terugvinden.

Voor nu: 9,2

Gast
geplaatst: vandaag om 14:40 uur

geplaatst: vandaag om 14:40 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.