MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / MuMeLadder 2020 [De Top 2000 van MusicMeter] #2

zoeken in:
Onweerwolf schreef:
Toen was New Gold Dream ook al 'nieuw'.
En The Killing Moon nog een vaste waarde. Ben erg benieuwd waar die gaat eindigen.

Mijn 9e Top 32 net ingestuurd. Met het ontbreken van "Venus In Furs", "Heroes", "Debaser" en " Gimme Shelter" ziet mijn top 10 er aanzienlijk anders uit. En dan onderaan nog een overbodige Radiohead erbij, dat past bij dit coronajaar 2020.

Voor mij was het de 8e.

Na de zwakke finale van vorig jaar hebben we dit jaar geluk een (veel) betere finale. Het resultaat is een nieuwe nummer 3, 5, 6, 7, 8 en 9. Daartegenover staat het verlies van mijn nummer 4 (John Wayne Gacy Jr.) en 5 (Venus in Furs) van vorig jaar. De rest van de top tien moest dit jaar gewoon pas op de plaats maken. Dit betekent o.a. dat ik voor het eerst in acht jaar geen enkel Radiohead, Smiths of Arcade Fire nummer in mijn top tien heb staan.

Naar goed gebruik heb ik ook weer een nieuwe nummer laatst. Mijn achtste in acht jaar tijd!

Ik heb alle edities een lijst ingestuurd. In 2007 was dat nog een top 10, daarna werd het telkens een top 32.

Zo zag het eruit in 2007:

1. Radiohead - Exit Music (For A Film)
2. Kate Bush - Wuthering Heights
3. Pixies - Debaser
4. Radiohead - Street Spirit (Fade Out)
5. Echo & the Bunnymen- The Killing Moon
6. Massive Attack- Teardrop
7. The Doors - The End
8. Joy Division - Love Will Tear Us Apart
9. Talking Heads - Once in a Lifetime
10. The Velvet Underground - Venus In Furs

Kate Bush bleek elk jaar een vaste waarde te worden, net als Radiohead's Street Spirit.

Kun je je voorstellen dat A Forest van The Cure toen eindigde op 257?

Ook opvallend: bijna alles wat in de loop der jaren in de finale stond heb ik fysiek in de kast staan. Zo niet, dan kon ik het altijd wel waarderen.
Slechts enkele uitzonderingen in de vorm van The Beach Boys in 2010. Met Band of Horses in 2019 kon ik ook niet veel. Neutral Milk Hotel heb ik ooit aangeschaft, maar vind ik eigenlijk niet meer te pruimen. Maar verder? Ik heb nooit moeite met nummers in de finale.

Opvallend detail: The Beatles heb ik 2011 op 32 gezet. Daar kan ik me nu echt niks meer bij voorstellen. Vlaag van verstandsverbijstering wellicht?!

Ik ben ook alle edities van de partij geweest

aERodynamIC schreef:
Kun je je voorstellen dat A Forest van The Cure toen eindigde op 257?

Dat had toen ook te maken met het spelsysteem, waarbij de nummers eerst 3 groepen van 768 werden verdeeld en vervolgens weer in 3 groepen van 256. The Cure legde het toen in ronde 2 nipt af tegen Hoppipolla. Wat betreft is het stemsysteem toch aanzienlijk verbeterd over de jaren...

Zo 13e finale lijst ingestuurd (als dat maar goed komt)

uit 2. 4. 6. 7. 8. 10. 11. 13. 14. 16. 19. 29. 30. 31
.in 1. 2. 3. 4. 7. 11. 13. 14. 15. 17. 22. 26. 28. 30.

aERodynamIC schreef:

*knip* Kate Bush bleek elk jaar een vaste waarde te worden *knip*

Helaas wel ja.........

aERodynamIC schreef:

Opvallend detail: The Beatles heb ik 2011 op 32 gezet. Daar kan ik me nu echt niks meer bij voorstellen. Vlaag van verstandsverbijstering wellicht?!

Dat heb ik met Kate Bush die stond bij mij op nr 31. in 2008 en daar kan ik mij nu ook niets meer bij voorstellen... What was i thinking

We hebben ondertussen de kaap van 100 verwerkte lijstjes geslecht en met vanaf 1 december de mogelijkheid om op de Radio 2 Top 2000 te gaan stemmen, bij deze maar even de tweede herhalingsoproep doen om eerst nog even te stemmen voor de finale van onze eigen Top 2000, de MusicMeter Ladder Top 2000.

De procedure voor de finale is hetzelfde als andere jaren, heel eenvoudig maar desondanks o zo moeilijk.
De enige opdracht is: Maak van de 32 overgebleven nummers je eigen Top 32 en stuur die in een PM naar mij toe.
Dus aub niet je lijst posten in het topic.

Alle inzendingen moeten uiterlijk vrijdag 4 december om 20.00u bij mij binnen zijn.
Ik ben erg blij te melden dat onze vrienden van Orinoco internet radio net als voorgaande jaren op zondag de top 100 van onze top 2000 weer gaan uitzenden. Ik mocht de datum van chevy93 in potlood noteren en als ik het goed begrepen hebt komt het ook goed en wordt het dit jaar een Sinterklaasfeestje op zondag 6 december. Op zondagavond gaan we dan net als andere jaren ook weer live op Orinoco Internet Radio de ontknoping van de top 10 en de nummer 1 bekendmaken.

De puntenverdeling die gekoppeld is aan die persoonlijke lijstjes is ook heel eenvoudig. Jouw nummer 1 krijgt 32 punten, jouw nummer 32 krijgt 1 punt.

Vorig jaar mocht ik 135 eindlijstjes ontvangen en de uitdaging is natuurlijk om dat aantal dit jaar te overtreffen en wellicht weer eens in de buurt te komen van ons recordjaar 2010 met 181 eindlijstjes.

In lijn met de vorige jaren begint de finale ronde weer met een startladder die even zwaar telt als ieder individueel lijstje van jullie. Deze wordt zoals elk jaar weer bepaalt aan de hand van het gewogen stempercentage van de finalenummers uit alle voorgaande rondes. De startladder zal ook op vrijdag 4 december bekend gemaakt worden.

En dit zijn ze dan, de 32 finalisten waar het allemaal om te doen is en die op volgorde van 1 t/m 32 gezet moeten worden. Ik heb ze op alfabetische volgorde gezet, ze zijn voorzien van een youtube link zodat eenieder ze nog eens op z'n gemak kan beluisteren.
Onder de youtube linkjes staat ook nog een link naar een Spotify playlist waarin je ook de hele top 32 kan beluisteren.

Maak van de 32 overgebleven nummers je eigen Top 32 en stuur die in een PM naar mij toe, uiterlijk inzenddatum dus vrijdag 4 december 20.00u.
Graag COPY/PASTE toepassen van artiest – titel hieronder en niet zelf gaan typen (waardoor lidwoorden vergeten worden of titel-artiest omgedraaid worden, dat is voor mij lastiger te verwerken).

ALLEEN VOLLEDIGE LIJSTJES (dus een volledige top 32 van bovengenoemde nummers) zijn geldig en tellen mee.

Finale MuMeLadder 2020 (Top 2000 van MuMeter):

Arcade Fire - Neighborhood #1 (Tunnels)
Arcade Fire - Rebellion (Lies)
Archive - Controlling Crowds
Bill Withers - Ain’t No Sunshine
Curtis Mayfield - Move On Up
Depeche Mode - Enjoy the Silence
dEUS - Instant Street
DJ Shadow - Stem / Long Stem
Echo and the Bunnymen - The Killing Moon
Kate Bush - Wuthering Heights
Kendrick Lamar - King Kunta
Marvin Gaye - Inner City Blues(Make Me Wanna Holler)
New Order - Blue Monday
Nick Cave and the Bad Seeds - Jubilee Street
Nick Drake - Northern Sky
Nina Simone - Sinnerman
Pearl Jam - Black
Prince & the Revolution - When Doves Cry
Radiohead - Exit Music (For A Film)
Radiohead - Let Down
Radiohead - Paranoid Android
Radiohead - Street Spirit (Fade Out)
Sigur Rós - Untitled #8
Simple Minds – New Gold Dream (81-82-83-84)
Songs: Ohia - Lioness
Sufjan Stevens - Chicago
Talk Talk - Living In Another World
The Beatles - A Day In The Life
The Cure - A Forest
The Smiths - How Soon Is Now?
The Smiths - There Is A Light That Never Goes Out
The The - Uncertain Smile

De lijst is ook hier op Spotify te beluisteren:

Nogmaals:

Maak van de 32 overgebleven nummers je eigen Top 32 en stuur die in een PM naar mij toe. Graag COPY/PASTE toepassen van artiest – titel hierboven en niet zelf gaan typen (waardoor lidwoorden vergeten worden of titel-artiest omgedraaid worden, dat is voor mij lastiger te verwerken).
ALLEEN VOLLEDIGE LIJSTJES (dus een volledige top 32 van bovengenoemde nummers) zijn geldig en tellen mee.
NIET JE TOP 32 POSTEN IN HET TOPIC

Alle mensen die ooit genomineerd hebben en/of een finalelijstje hebben ingestuurd, mensen die meegestemd hebben dit jaar, mensen die getagd zijn voor een eindlijstje in De Witte Trui, mensen die lijstjes in het Radio 2 Top 2000 lijstjes hebben gepost en daar hebben meegediscucieerd (ik ga er gemakshalve even vanuit dat zij van lijstjes maken houden en daarom wellicht ook hier een lijstje willen insturen] en mensen die ik anderszin ken of in voorgaande jaren een lijstje hebben ingestuurd en/of aangeschreven zijn, krijgen een notificatie van dit bericht.

Wil je liever geen notificaties meer ontvangen over De MuMeLadder stuur me dan even een pm en dan haal ik je van de lijst. Dat geldt ook als je juist nog niet op de lijst staat maar dat wel graag wilt (ik had wat weinig tijd om de lijst goed te controleren, dus er kunnen wellicht wat namen missen).

Geadresseerden van dit bericht (degenen die al ingestuurd hebben zijn nu van de lijst gehaald) :

adri1982 , Arbeidsdeskundige , Arrie , Axel , bikkel2 , Cannondale , Cervantes , Choconas , DenDimi , dircky007 , Dwejkk_ , E-Clect-Eddy , ECooper , El Ninjo , Fathead , freakey , Frenkie! , Gebruiker43757 , gerre , Grafmat , Gretz , Guessmaker , Hedser , herman , Jester , johan de witt , johannesA , Joren999 , jorro , Joy4ever , Justus18 , Koenr , luigifort , Lukas , Magick1 , Marty McFly , Marzipaintree , Mozzer , MVW , nelis , Nicolage Rico , Pietro , Poeha , postpunker , remcodulac , Rudi S , SanderT , Simon77 , Snoeperd , sq , starbright boy , stardust_be , stoepkrijt , Sunderland , VladTheImpaler , wibro , Wrathchild1

Hoewel ik aan de MuMeLadder niet heb meegedaan wil ik toch een lijstje insturen maar laat het nu net gebeuren dat Tame Impala met die toepasselijke titel "Let It happen" nu net niet in het lijstje van 32 staat. Tja, had ik maar eerder mee moeten doen. Of het wat uitgemaakt heeft weet ik niet. Het had wel bij mij op nummer 1 gestaan.

Is het alweer zo laat?

Onweerwolf
Kijk daar eens even een prehistorische user opduiken!

MuMeLadder Finale Opwarmparty @ Beatsense

Aanstaande zondag zullen de dj's van Orinoco Radio (sokra, kaj_666, Riesdude, Grafmat en chevy93) ons blij maken met de live-uitzending van de top 100 van de MuMeLadder. Voor het 9e jaar in successie is de ontknoping van onze eigen Top 2000 gekoppeld aan een prachtig interactief radio-event!

Het lijkt me daarnaast leuk om gedurende de week alvast een beetje op te warmen voor de finalezondag. Mijn idee is: aftellen met de bovenste helft van de MuMeLadder (nummer 1000 t/m 101) via beatsense. Alle noteringen kan ik vrij snel met de verzamelde YouTube-linkjes toevoegen aan de playlist, waarna ze automatisch worden afgespeeld. Ik heb een nieuwe room aangemaakt speciaal voor de MuMeLadder, naast de bestaande algemene MuMe CSL Room. Gedurende de uren waarin de meeste mensen slapen zal de lijst niet doorlopen, maar overdag zal er vrijwel constant muziek zijn. Om dan uiteindelijk zondagochtend bij de nummer #101 te eindigen, waarna Orinoco het verder overeneemt. Ik heb geen idee hoeveel animo/luisteraars er gaan zijn, maar in principe maakt dat gezien de beperkte moeite niet zoveel uit

BeatSense heeft een chatbox voor interactie/gezelligheid (wel even een account aanmaken). En een SFW mode, als je liever geen videoclips wilt kijken tijdens werkuren Als het goed is kun je als gast ook gewoon luisteren zonder in te loggen. En je kunt de website ook gewoon in een mobiele browser gebruiken, geen flash oid nodig.

De bedoeling is om zo rond 19:30 van start te gaan. Het precieze uitzendschema moet ik nog even samenstellen, maar zal ik straks aan deze post toevoegen.

MuMeLadder 2020 | BeatSense

Geadresseerden van dit bericht:
123poetertjes , 50tracks , adri1982 , aerobag , aERodynamIC , andré , AOVV , arcade monkeys , Arbeidsdeskundige , Arno , Arrie , ArthurDZ , AstroStart , Axel , Bartjeking , bikkel2 , bonothecat , Brunniepoo , Bucquoy , Cannondale , Casartelli , catdog , Cervantes , charlotte2807 , chevy93 , Choconas , Co Jackso , Coma Cat , Cor , cosmic kid , curufin , CWTAB , Dance Lover , danny de punk , DenDimi , dircky007 , divart , DjFrankie , dumb_helicopter , Dwejkk_ , dynamo d , E-Clect-Eddy , ECooper , Edgar18 , El Ninjo , Fathead , Finidi , freakey , Frenkie! , Funky Bookie , Gebruiker43757 , gerre , GrafGantz , Grafmat , Gretz , Gringo_m . Guessmaker , Gyzzz , Hedser , herman , hoi123 , jeroentjuhh , Jester , JoaMuse , johan de witt , johannesA , Johnny Marr , Johnny Marrissey , jordidj1 , Joren999 , jorro , Joy4ever , Justus18 , kaj_666 , Kees-Jan , Koenr , laxus11 , likeahurricane , LucM , luigifort , Lukas , Magick1 , Marco dB , marsupilami , Marty McFly , Marzipaintree , Mastroianni , mauricedegier , Mausie , mol , motel matches , Mozzer , MRDammann , musicfriek , MVW , nelis , nico1616 , Nicolage Rico , Onweerwolf , orbit , Outlaw104 , pauljojo , Pietro , Ploppesteksel , Poeha , Poek , Porcupine Head , postpunker , ranboy , ranja , Razoreater , remcodulac , Reijersen , Ries_72 , Riesdude , rolandobabel , Rudi S , Rufus , SanderT , SBube , Scorpion_21 , Shaky , shinybeast , Silent_shout , Sillah , Simon77 , sj0n88 , Snoeperd , sokra , sq , starbright boy , stardust_be , STaRS , stoepkrijt , Sunderland , tafkat , tbouwh , thelion , the viking , titan , Titmeister , vigil , Vince vega , VladTheImpaler , wendyvortex , west , WhyNotSmile , wibro , willemdeux , yeahyeahyeah

Niet dat jullie iets missen, maar Gretz staat halfweg de nummer 1000 al halfnaakt en dronken op de bar te dansen met 'n gin-tonic in elke hand. Feestje hoor, dat BeatSense!

Klein half uur geleden van start gegaan, nu bij de #997 Saybia - Untitled

Arno schreef:
Niet dat jullie iets missen, maar Gretz staat halfweg de nummer 1000 al halfnaakt en dronken op de bar te dansen met 'n gin-tonic in elke hand.

https://i.imgflip.com/38iqvl.png

Leuk idee Geert! Of jullie mij veel zullen zien de komende avonden kan ik niet beloven, want ik moet nog volle bak Sinterklaasgedichten schrijven. En dat gaat niet goed samen met Beatsense.

#NowPlaying

https://i.imgur.com/pf2Ihkn.jpg
The Sound - Monument

(afbeelding)

All Fall Down | 1982 | UK

2019: 1233
2018: 724
2017: 639

Genomineerd door: orbit
Het is dat Adrian Borland een herkenbaar stemgeluid heeft, want verder is dit nummer op geen enkele manier te linken aan het eerdere werk van The Sound. Monument is een rustig en ingetogen liedje over de liefde. Niet over oorlog, massavernietigingswapens, de dood of welk ander onheil dan ook, maar over de liefde. Ook over dit onderwerp kan Borland blijkbaar prachtige teksten schrijven. De muziek geeft het nummer bovendien een meeslepend karakter en een extra dot emotie mee. Zo kan The Sound toch weer een prachtig nummer op hun conto bijschrijven. (stoepkrijt)

Lukas schreef:
Wel zonde om een prachtig nummer met stoepkrijt op je conto te schrijven. Een paar regenbuitjes en het is weg.

#NowPlaying, een van de langste nummer uit de Ladder

https://i.imgur.com/YyHPUg4.jpg
Nils Frahm - Tristana

(afbeelding)

Wintermusik | 2009 | Germany

2019: 712
2018: 1408
2017: 887

Genomineerd door: Lukk0
Via Björk kwam ik op Ólafur Arnalds (handen omhoog wie zich de IJslandse discussie nog herinnerd!). Ólafur Arnalds - ...and They Have Escaped the Weight of Darkness (2010) was mijn eye-opener. Toen kwam king_pin met de geniale ingeving mij dit album te tippen. Het hoogtepunt van 2011 was het ontdekken van Wintermusik dit jaar. Met verve sloop deze mijn top 10, steeds hoger. Ambre heeft mijn top 250 allang gevonden, Tristana binnenkort ook. Klonk een piano ooit zo mooi? Ja, maar toch wel bijzonder weinig! (chevy93)

#NP ANTHEMPJE!! #StemRobynTop2000

922
https://i.imgur.com/zC3bv7D.jpg
Robyn - Dancing On My Own

(afbeelding)

Body Talk | 2010 | Sweden

2019: ---
2018: ---
2017: ---

Genomineerd door: stardust_be
Openingsplaatje dit. Goeiegod zeg, wat heeft ze hier toch een modderfokking anthem neergezet. De laatste tijd heb ik Dancing On My Own best vaak op openbare plekken opgezet en ik was eigenlijk verbaasd hoeveel mensen dit nummer kennen en omarmen. Echt een hit is het namelijk nooit geweest en als ik de cijfers mag geloven is de versie van Calum Scott, tevens gewoon een rechtstreekse cover van een akoestische versie van Robyn herself, de populairste versie. Ikke nie begrijpen, het origineel werkt namelijk altijd weer. Een tragisch doch herkenbaar partynummer waarin je met lede ogen aanziet dat de liefde van je leven er op een fissa haar muiltje krijgt van een dude die haar daarna achterop z’n witte paard meeneemt naar de horizon (of neukhol, kan ook), waarna je met pijn in het hart je zegeningen telt en probeert de knop om te zetten om toch nog iets van je avond te maken. Dat werkt nooit, weten we allemaal. Des te vetter is het dat juist een nummer als dit zoveel mensen samenbrengt waardoor je dus helemaal niet op je eentje hoeft te dansen. De beelden van een metrorave waarin een heel perron compleet uit zijn plaat gaat op Dancing on My Own zeggen genoeg, het geeft mij gewoon vertrouwen in de mensheid. Kots, wat een uitspraak maar ik trek hem niet terug hoor. Wat mij betreft is dit zelfs het absolute anthem van de tenties. Alles wat ik boven dit nummer heb gerankt is maar snobbistisch gedrag. Voila, hier heb je de kern van mijn lijst al te pakken. Stop er maar mee. Het is mooi geweest. Ga maar lekker dansen. (123poetertjes)

#NP #846
The Slow Show - Dresden

(afbeelding)

White Water | 2014 | UK

2019: 781
2018: 678
2017: 475

Genomineerd door: aERodynamIC
Dromerig, donker en toch voldoende luchtig om een groot publiek aan te spreken. The Slow Show werd in korte tijd vrij snel bekend en dan met name in Nederland. Wat hebben Nederlanders telkens toch met dit soort bandjes? Ik heb geen idee, wel dat ik er zelf ook toe behoor. Onweerstaanbaar lekker. Niet te moeilijk en nu al zeer geliefd. Intense emotie met veel passie gebracht. Daar doe ik het voor. (aERodynamIC)

#NP #795

https://i.imgur.com/zC3bv7D.jpg
Ann Peebles - I Can't Stand the Rain

(afbeelding)

I Can't Stand the Rain | 1974 | USA

2019: ---
2018: ---
2017: ---

Genomineerd door: Koenr
Als je mij vraagt om een lijstje met de allermooiste intro's aller tijden, dan is dit waarschijnlijk het eerste liedje dat in me opkomt. Voordat de overige instrumenten invallen, voordat Ann aan haar mijmeringen begint, horen we enkel timbales, het tokkelende geluid van de regen op haar raam nabootsend. Je ziet Ann meteen zitten, daar op haar vensterbank, naar buiten kijkend, een koffie in haar hand, uit alle macht vechtend tegen de herinneringen aan vergane liefdes. Tevergeefs, uiteraard, want hoe vaak ze ook aan iets anders probeert te denken, de regen blijft steeds weer haar aandacht opeisen. Al 46 jaar lang. (Koenr)

#NowPlaying Ter nagedachtenis aan Rhythm & Poetry ♥️
Vandaag precies 5 jaar geleden

787
Atmosphere - Painting

(afbeelding)

When Life Gives You Lemons, You Paint That Shit Gold | 2008 | USA

2019: 612
2018: 1219
2017: 1234

Genomineerd door: Teunnis
Het duo Ant en Slug in topvorm. Super inventieve beat (hoeveel andere hiphopnummers kennen jullie waarbij een hawaïgitaartje (uit een Pink Floyd-nummer!) de basis verschaft?) gecombineerd met een storytelling en delivery waarin je in amper drie minuten iemands innerlijke conflicten zo goed leert kennen dat het lijkt alsof je z’n psycholoog bent. Hoogtepunt op het meesterlijke When Life Gives You Lemons, You Paint That Shit Gold. (chevy93)

We gaan in de ochtend (ca. 9:00) verder met #757 (geskipt omdat een paar baldadigen op de rode duim drukten) en #754.

Voordat ik vanavond de 3e en laatste herhalings oproep ga posten.....al een herhalingspost 2.5 plaatsen hier....degenen die nog moeten stemmen (en dan richt ik me m.n. een hoop vaste deelnemers waarvan ik nog geen lijstje ontvangen heb)....don't forget en wacht a.u.b. niet tot de laatste dag zodat ik zelf ook alles fatsoenlijk kan verwerken. Het lijkt me zeker voor de vaste deelnemers dat de nummers allemaal al bekend zijn en dat je alles al een paar keer beluisterd zou kunnen hebben

Gretz schreef:
We gaan in de ochtend (ca. 9:00) verder met #757 (geskipt omdat een paar baldadigen op de rode duim drukten) en #754.

#NP

757
Tame Impala - The Less I Know The Better

(afbeelding)

Currents | 2015 | Australia

2019: 378
2018: 622
2017: 238

Genomineerd door: DenDimi
[quote]Dankzij Mark Ronson's 'Uptown Special' maakte ik kennis met Kevin Parker en zijn band Tame Impala. Al bij de eerste klanken van zijn stemgeluid was ik verkocht. Die heerlijke effecten die liggen op zijn vocalen werken perfect en, ja Let It Happen is natuurlijk fantastisch, maar de échte knaller voor mij is The Less I Know the Better. Heerlijk funky en er zijn vele dagen dat ik wakker word en deze song in mijn hoofd zit. Gevolg is natuurlijk dat deze song een half uur op replay komt te staan. Dit kan ik blijven horen! (catdog)

Gretz schreef:

Dat is fake news

Dat zouden aerobag, ArthurDZ en ik nooit doen

jordidj1 schreef:
(quote)

Dat is fake news

Dat zouden aerobag, ArthurDZ en ik nooit doen

Ja, ik heb net ontdekt dat het aan de specifieke videoclip lag

Kom chat x

Heb me om een paar redenen niet zo met dit topic bemoeid. Maar zie dat ik nog op tijd ben voor de finale en zie tot mijn vreugde dat de finale veel beter is dan vorig jaar. Het wordt dringen bovenin.

Gast
geplaatst: vandaag om 02:06 uur

geplaatst: vandaag om 02:06 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.