MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Musicmeters Tip Van De Week: Lejla - O Ljubavi

zoeken in:
O jee, maandagavond vind ik ook wel fijn. Kan evt. ook wel wat later dan 21h als dat beter voor jou uitkomt, Arthur. Donderdag is ook wel prima, maar dan niet te laat.

Johnny Marr schreef:
(quote)

Ma huh? Hoe kan da, we zitten toch in lockdown?

Zijn zoomsessies nu Maar maandag is goed hoor, zal 21u wel halen.

Da's goed, want ik wil deze plaat ASAP horen!

Maandag it is! Leuk!

Sasha Sloan - Only Child (2020)

Doet inderdaad denken aan Kacey Musgraves. Mooie aangename stem, maar of de composities lang bijbljven heb ik nog mijn twijfels over.

7,2

Bioshphere ga ik wel luisteren, maar mogelijk niet beoordelen.

Johnny Marr schreef:
Da's goed, want ik wil deze plaat ASAP horen!

Dat kan je ook gewoon in je eigen tijd doen, hoor.

Ik ben helaas verhinderd maandagavond, laatste examen. Ik ga echter proberen de plaat, eventueel samen met de nieuwe worp en klassieker Substrata, dit weekend al 'ns te beluisteren. Alvast veel luisterplezier toegewenst maandag eerstkomende!

AOVV schreef:
(quote)

Dat kan je ook gewoon in je eigen tijd doen, hoor.

Oh, dat wist ik niet. Maar ik vind het toch fijner om 'm te luisteren met een aantal anderen, helpt mee aan de beleving vind ik

Biosphere nice. Ken het album al, maar kom graag maandagavond even langs.

Vanavond even lekker ontspannen tijdens de Biosphere CSL. Ik heb het wel nodig na wat ik vandaag weer allemaal heb horen zeggen door mensen met een fakking hersencel. We beginnen rond 21:00.

Sympathiek, rustgevend plaatje ja! Zal deze nog wel een paar keer draaien (mede dankzij de economische speelduur), maar voor nu een 7,3

7,8

Bloedmooie soundscapes her en der, jammer van het tween wave uitspattingkje.

7.5
Toffe plaat.

Ja niet veel aan toe te voegen: fraai gebruik van field recordings, veel mooie momenten en een enorm fijn sfeertje.

7,7

Ik doe een 8,8.

Ik ben er niet zo kapot van. Houd het op 6,3

Ja, heerlijke plaat. Subtiel, less is more, maar ook sfeervol. 7,7.

Misschien moet 'ie ook maar eens een The Brummen Recordings maken. Gekabbel van de IJssel, zomerse geluiden rond het pontje naar Bronkhorst, een fazant die wegstuift voor de rustig aantuffende Veluwsche Stoomtrein, de man zou zich kunnen uitleven...

The Hilvarenbeek Recordings van Biosphere bevat intrigerende geluidscollages, opgenomen op de biologische boerderij 't Schop in Hilvarenbeek. Dit album beoordelen op zijn muzikale merites is wel bijzonder lastig, omdat je weinig anders hoort dan geluiden, een drone en wat elektronica. Doet me ook wel wat denken aan de opnames van broeder Dieleman in 't Gat van Pinten, in Zeeuws-Vlaanderen. Ik kan me trouwens goed voorstellen dat je prima kunt lezen met deze opnamen op de achtergrond, Madelon. Zelf zal ik het denk ik niet zo snel meer opzetten, maar ik kan er toch zeker wel een voldoende aan kwijt: 6

Ik houd hier erg van, ultieme rustmuziek. Van Biosphere ken ik o.a. Substrata natuurlijk al, maar die vind ik altijd erg kil. Departed Glories vind ik nog beter dan deze, maar deze is ook erg mooi. Ik hou altijd van het snijvlak muziek/geluid.

8

Leuk dat zoveel mensen meeluisteren!

Tien stemmers op de laatste plaat, hopelijk houden we dat vast

Voor de vorm even de eerstvolgenden taggen, ook al heb ik ze hier al wel zien meedoen.

- 29/01: Poek
- 05/02: korenbloem
- 12/02: ArthurDZ
- 19/02: Johnny Marr
- 26/02: Choconas
- 05/03: AOVV
- 12/03: Barney Rubble
- 19/03: Jordi
- 26/03: iemand74
- 02/04: Koenr
- 09/04: aerobag

iemand74 schreef:
Tien stemmers op de laatste plaat, hopelijk houden we dat vast

Ja hé! Poek mag in de loop van de dag of anders gerust morgen zijn (twee pop) tip met ons delen in ieder geval

is vrijdags de dag dat het album getipt moet worden?

korenbloem schreef:
is vrijdags de dag dat het album getipt moet worden?

Jep, al kan het in het weekend ook gewoon hoor als dat beter uitkomt voor de tipper.

Het wordt geen twee pop, maar wel een officiële meezingplaat, dus veel scheelt het niet

- 16/04: madmadder

Poek schreef:
Het wordt geen twee pop, maar wel een officiële meezingplaat, dus veel scheelt het niet

Snollebollekes zeker.

NONDEJU!

- 16/04: madmadder
- 23/04: Gretz

Naar aanleiding van de Arthurs observatie dat het deelnemersaantal wat inzakte schreef Don Cappuccino:

Don Cappuccino schreef:
Ik denk dat als een obscure parel als OK Computer de tip van de week wordt er weer meer deelnemers zijn.

Goed plan, maar dan kies ik liever voor een plaat van een andere MuMelieveling, Sufjan Stevens. En wel:

The Welcome Wagon - Welcome to the Welcome Wagon (2008)

Ook wel bekend als The Sunday Sing-a-Long Brought to You By the Welcome Wagon.

https://www.musicmeter.nl/images/cover/146000/146548.jpg

107 stemmen, het is niet weinig, maar voor een Sufjanplaat wel. Nou is het album strikt genomen niet van hem, maar van zijn pastoor en diens vrouw. Echter:

Sufjan Stevens, who recorded, engineered, mixed, and contributed vocals and various instruments to the album, as well as designing the artwork, and it was released on Stevens' Asthmatic Kitty label.

En dan noemt Wikipedia nog niet eens de typische Sufjantitels als Sold! To the Nice Rich Man. Kortom, als je houdt van platen als Illinois (zonder e ja) en Seven Swans, dan is de kans groot dat je dit album ook waardeert. Ook op dat je het album al kent, maar er zijn vast Sufjanliefhebbers die het album niet (goed) kennen. Je moet overigens wel tegen christelijke teksten kunnen, zelf stoor ik me er niet aan. Veel luisterplezier iedereen!

Doet een mod de topictitel veranderen?

Gast
geplaatst: vandaag om 21:09 uur

geplaatst: vandaag om 21:09 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.