Muziek / Muziekgames / De nr 1 in USA of UK, maar geen hit in NL meter
zoeken in:
0
geplaatst: 29 juni 2020, 22:19 uur
Elton John is voor mij sporadische parels (zoals Rocket Man, Your Song of het veel latere I Want Love) tussen nummers die het ene oor in en het andere oor uitgaan, zoals deze. Overigens haalde Elton John nog later pas voor het eerst de eerste plaats in de UK (met Sacrifice uit 1990, ook in NL een enorme hit). 5.2
0
geplaatst: 1 juli 2020, 20:43 uur
Elton John staat met een 6,48 (12 stemmen) vooralsnog op een 5de plek. Wel de hoogte USA nr 1 notering.
0
geplaatst: 1 juli 2020, 20:46 uur
Nu weer een nummer uit de categorie “
, is dat geen hit geweest?!’. Je zou toch verwachten dat na het succes van Bitter Sweet Symphony de opvolger ook wel zou scoren, maar misschien besloot iedereen die het nummer hoorde om maar meteen de CD te kopen. In Engeland deed dit nummer het wel beter dan Bitter Sweet Symphony, want die bleef op de 2de plek steken (het verschrikkelijke I’ll Be Missing You van Puff Daddy zat in de weg).
Wat The Verve in ons land wel presteerde (en wat denk ik geen andere artiest ze heeft nagedaan) is dat ze op basis van 1 succesvolle plaat Pinkpop mochten afsluiten (in 1998). Dat zal de Smashing Pumpkins die voor hun speelden, toch wel hebben verbaasd.
The Verve - The Drugs Don't Work
USA: -
UK: nr 1 (sep 1997; 1 week)
NL: tip
, is dat geen hit geweest?!’. Je zou toch verwachten dat na het succes van Bitter Sweet Symphony de opvolger ook wel zou scoren, maar misschien besloot iedereen die het nummer hoorde om maar meteen de CD te kopen. In Engeland deed dit nummer het wel beter dan Bitter Sweet Symphony, want die bleef op de 2de plek steken (het verschrikkelijke I’ll Be Missing You van Puff Daddy zat in de weg).Wat The Verve in ons land wel presteerde (en wat denk ik geen andere artiest ze heeft nagedaan) is dat ze op basis van 1 succesvolle plaat Pinkpop mochten afsluiten (in 1998). Dat zal de Smashing Pumpkins die voor hun speelden, toch wel hebben verbaasd.
The Verve - The Drugs Don't Work
USA: -
UK: nr 1 (sep 1997; 1 week)
NL: tip
0
geplaatst: 1 juli 2020, 23:23 uur
Fijn dat ze toch wat centen konden verdienen (maar deze vind ik wel een stuk minder dan BSS).
6,5
6,5
0
geplaatst: 5 juli 2020, 11:21 uur
The Verve scoort een mooie 8,61 (13 stemmen) en staat daarmee nu 2de
0
geplaatst: 5 juli 2020, 11:28 uur
Dit is nou zo´n nummer waarbij als ik het hoor, ik de hele dag probeer te bedenken van wie het ook al weer is, om het s´avonds laat nog steeds niet te weten. Het is dus van Wayne Fontana and the Mindbenders, een typische British Invasion-groep. Kort na het succes van dit nummer gingen Wayne en de Mindbenders uit elkaar. Wayne had solo weinig succes, maar de Mindbenders met nu Eric Stewart op zang (later had hij nog veel meer succes met 10CC) scoorden meteen een net zo’n grote hit met "A Groovy Kind of Love" (nr 2 in zowel Amerika als Engeland). Dat nummer kan in dit topic net niet meedoen, want het stond in Nederland 1 week op de 39ste plek. Toen Phil Collins het later ‘verskyradioode” werd het wel een nr 1 hit. Maar nu gaat het dus om ”Game of Love”. De tekst is niet heel inclusief (“The purpose of a man is to love a woman”) maar je moet het maar in z’n tijd zien…
Wayne Fontana and the Mindbenders - Game of Love
USA: nr 1 (april 1965; 1 week)
UK: nr 2
NL: -
Wayne Fontana and the Mindbenders - Game of Love
USA: nr 1 (april 1965; 1 week)
UK: nr 2
NL: -
0
geplaatst: 5 juli 2020, 12:07 uur
Verrassend dat dit geen hit was in Nederland. Geslaagd maar ietwat inwisselbaar bubblegum-liedje.
7,5
Nog een 9 voor The Verve, met veruit hun beste nummer imho.
7,5
Nog een 9 voor The Verve, met veruit hun beste nummer imho.
0
geplaatst: 5 juli 2020, 12:20 uur
Check het publiek op anderhalf minuut. Bepaald geen Beatles-achtige taferelen.
Maar aardig liedje verder, 7,2.
Maar aardig liedje verder, 7,2.
* denotes required fields.