Muziek / Muziekgames / De nr 1 in USA of UK, maar geen hit in NL meter
zoeken in:
0
geplaatst: 5 juli 2020, 22:55 uur
Piepjonge Eric Stewart op gitaar. 
En Brian Epstein de manager van The Beatles ook nog even in beeld.
7.6

En Brian Epstein de manager van The Beatles ook nog even in beeld.
7.6
1
geplaatst: 5 juli 2020, 23:25 uur
The Verve: In 1997 liep ik weg met The Verve en ik heb Urban Hymns helemaal stukgedraaid. Ik heb ook nog een aardige collectie CD-singles van jaren '90 bands en dat komt omdat veel van die dingen wel ingekocht werden door Free Record Shop, maar nogal eens nadat ze uit de tipparade (of soms top 40) waren gevallen in de uitverkoopbakken terecht kwamen, waar ik ze dan weer uitviste voor de B-kantjes vaak, deze hoort daar ook bij. Urban Hymns draai ik eerlijk gezegd zelden nog en de liefde is niet meer zo groot als toen, al geef ik wel een 7.8, maar in 1997 was dat zeker anderhalf punt meer geweest.
(By far mijn favoriete nummer van The Verve is trouwens History van het album voor Urban Hymns, die zou nog steeds meer dan negen halen. Dat was ooit een afscheidssingle en Urban Hymns was het album waar ze mee kwamen na de eerste reünie. The Verve is inmiddels drie keer opgericht (in 1990, 1996 en 2007) en ook drie keer gesplit (in 1995, 1999 en 2009)).
The Mindbenders zeiden me vooral wat door Groovy Kind of love en de titel deed niet meteen een belletje rinkelen, maar ik blijk het gewoon wel te kennen en zing het refrein meteen mee. Geinig, in die tijd bloedcommercieel liedje, waarvan het inderdaad gek is dat het in Nederland de top 40 nooit haalde. 6.9
(By far mijn favoriete nummer van The Verve is trouwens History van het album voor Urban Hymns, die zou nog steeds meer dan negen halen. Dat was ooit een afscheidssingle en Urban Hymns was het album waar ze mee kwamen na de eerste reünie. The Verve is inmiddels drie keer opgericht (in 1990, 1996 en 2007) en ook drie keer gesplit (in 1995, 1999 en 2009)).
The Mindbenders zeiden me vooral wat door Groovy Kind of love en de titel deed niet meteen een belletje rinkelen, maar ik blijk het gewoon wel te kennen en zing het refrein meteen mee. Geinig, in die tijd bloedcommercieel liedje, waarvan het inderdaad gek is dat het in Nederland de top 40 nooit haalde. 6.9
0
geplaatst: 8 juli 2020, 19:55 uur
We zijn het allemaal erg met elkaar eens; 8 keer een 7,4, 7,5 of 7,6 en verder alles tussen de 7 en 8,5 en dat levert een gemiddelde van 7,6 (13 stemmen) voor Game Of Love.
0
geplaatst: 8 juli 2020, 20:24 uur
Dit keer een nummer van een zanger die zijn eigen karikatuur is geworden. De man die altijd omringd wordt door blonde vrouwen (want die hebben more fun) en er ook regelmatig een trouwt om er wat kinderen bij te krijgen. Hierdoor wordt nog wel eens vergeten dat hij een erg goede zanger is, die vooral in het begin van de jaren 70 prima platen maakte. Ik denk trouwens niet dat hij daar zelf erg mee zit. In Nederland scoorde hij alleen met Sailing een nr 1 hit, maar in zijn eigen land stond hij 6 keer bovenaan. Vijf keer was het nummer ook in ons land een grote hit en alleen in het geval van “You Wear It Well” niet. Die bleef in de tipparade hangen. Het nummer stond trouwens wel 1 keer in de top 2000 (op 1968 in 1999). Een bepaald melodielijntje uit het nummer hoor ik trouwens ook terug in “You and Your Sister”, maar dat kan ook aan mij liggen.
Rod Stewart - You Wear It Well
USA: nr 13
UK: nr 1 (sep 1972; 1 week)
NL: tip
Rod Stewart - You Wear It Well
USA: nr 13
UK: nr 1 (sep 1972; 1 week)
NL: tip
0
geplaatst: 9 juli 2020, 00:15 uur
Inderdaad Maggiemayachtig en van 0'07'' naar 0'10'' een stukje You and Your Sister. Dat maakt het er niet slechter op, integendeel.
7,5
7,5
0
geplaatst: 11 juli 2020, 20:11 uur
Ja, de laatste minuut had je er best af mogen knippen Rod, maar verder prima nummer.
7
7
0
geplaatst: 12 juli 2020, 12:25 uur
Met een record aantal stemmen komt Rod uit op een 7,18 (16 stemmen)
0
geplaatst: 12 juli 2020, 12:29 uur
In Engeland en ons land kennen we het Australische sofpop-duo Air Supply alleen van de knuffelrock-klassieker “All Out Of Love”. In Amerika is het een heel ander verhaal. In de periode 1980-1983 scoorden ze maar liefst 8 top 5 hits. Een aantal daarvan werden later als cover in ons land nog wel grote hits (“Lost in Love” door Demis Roussos en “Making Love Out Of Nothing At All” door Bonnie Tyler). In Amerika wisten ze 1 keer de toppositie te behalen. Ik ben benieuwd of jullie deze glazuuraanval kunnen doorstaan.
Air Supply - The One That You Love
USA: nr 1 (juli 1981; 1 week)
UK: -
NL: -
Air Supply - The One That You Love
USA: nr 1 (juli 1981; 1 week)
UK: -
NL: -
* denotes required fields.