Muziek / Muziekgames / De nr 1 in USA of UK, maar geen hit in NL meter
zoeken in:
0
geplaatst: 19 juli 2020, 21:08 uur
Ja dit nummer ken ik van een aflevering van The West Wing. Het klink voor mij allemaal nogal zwakjes en banaal, maar hé, aan de cijfers hierboven te oordelen hebben anderen er wel plezier aan.
4,5
4,5
1
geplaatst: 20 juli 2020, 20:45 uur
Altijd leuk gevonden. Heel zelfbewust op een late 90's manier. Met een hele stortvloed aan referenties, je kan er een leuke pitttige kwis maken met alleen die referenties, waardoor een cultbandje met een liedje dat behoorlijk afweek van wat ze tot dan toe maakten ineens een enorme hit hadden, niet de enige, wel veruit de grootste. Hangt heel erg aan de late jaren '90. Vijf jaar eerder of later was dit nooit zo'n hit geworden. Ik las dat de voornaamste songschrijver van de band het eigenlijk had bedoeld als B-kantje of bonustrack. De platenmaatschappij hoorde er meer in en wilde het op hun vierde album en meteen ook als lead-single. Met succes. 7,5
0
geplaatst: 20 juli 2020, 23:10 uur
7,5 toch wel veel gehoord op 3FM in die tijd volgens mij. Fijn nummer nog hoor.
0
geplaatst: 20 juli 2020, 23:55 uur
Met Luc eens en zeker onbegrijpelijk dat dit hier geen (kleine) hit is geweest. Voor mijn gevoel kwam dit nummer toch ook regelmatig op de radio voorbij,z zoals Simon77 ook al aangaf.
7,6
7,6
0
geplaatst: 22 juli 2020, 19:34 uur
Ondanks 1 dissonante stem (ik noem geen namen
), scoort One Week toch nog een ruime voldoende; 7,12 (15 stemmen)
), scoort One Week toch nog een ruime voldoende; 7,12 (15 stemmen)
0
geplaatst: 22 juli 2020, 19:37 uur
Het is net een sprookje; er was eens een band waarin 2 muzikale tovenaars zaten. Maar 2 kapiteins op 1 schip, dat gaat natuurlijk nooit goed en ze kregen al snel ruzie. Roy Wood verliet ELO (want daar heb ik het over) en begon zijn eigen band, Wizzard genaamd. En niet zonder succes. In een paar jaar tijd scoorde de band maar liefst 7 top 10 hits in eigen land, waaronder 2 nr 1 hits en ook nog een onvervalste kerstklassieker (I Wish It Could Be Christmas Every Day). ELO was in die tijd veel minder succesvol, maar haalde de achterstand later ruimschoot in. Hoewel, die band scoorde maar 1 nr 1 hit (en had daar ook nog Olivia Newton-John voor nodig) en geen enkele kersthit. Wizzard hield het echter maar een paar jaar vol en is in Nederland een eendagsvlieg gebleven. Alleen ‘See My Baby Jive’ haalde de top 40 en die andere Engelse nr 1 hit scoorde hier niet. Ik ben benieuwd wat jullie vinden van dit “Angel fingers (A teen ballad)”, laat ik het zo zeggen, Less Is More was niet aan Roy Wood besteed.
Wizzard - Angel fingers (A teen ballad)
USA: -
UK: nr 1 (sep 1973; 1 week)
NL: -
Wizzard - Angel fingers (A teen ballad)
USA: -
UK: nr 1 (sep 1973; 1 week)
3
geplaatst: 23 juli 2020, 08:25 uur
6
Beetje vermoeiend als ik eerlijk ben. En als ik nog eerlijker ben las ik in eerste instantie "Angel Fingers a Teen", en dat vond ik toch wel een heel aparte titel. Maar ik blijk nog niet helemaal wakker te zijn vrees ik.
Beetje vermoeiend als ik eerlijk ben. En als ik nog eerlijker ben las ik in eerste instantie "Angel Fingers a Teen", en dat vond ik toch wel een heel aparte titel. Maar ik blijk nog niet helemaal wakker te zijn vrees ik.
2
geplaatst: 23 juli 2020, 16:31 uur
GrafGantz schreef:
En als ik nog eerlijker ben las ik in eerste instantie "Angel Fingers a Teen", en dat vond ik toch wel een heel aparte titel.
En als ik nog eerlijker ben las ik in eerste instantie "Angel Fingers a Teen", en dat vond ik toch wel een heel aparte titel.
Als het nummer dan ook nog wordt aangekondigd door Jimmy Savile, dan wordt het wel heel erg dubieus.....
0
geplaatst: 26 juli 2020, 20:33 uur
De zangeres die je wist dat ging komen is eindelijk hier. Want als je het over Amerikaanse nr 1 hits hebt, dan kom je snel bij Mariah Carey terecht. Niet normaal hoe succesvol ze (vooral in de jaren 90) was; 19 nr 1 hits in totaal. Je kunt grofweg zeggen dat elke hit die ze in Nederland had, een nr 1 hit was in Amerika. En zelfs nummers die in ons land geen hit waren, zoals dit nummer, haalden daar de top. Dit was de vierde single van haar debuutplaat en net als de eerste 3 (die in ons land nog wel scoorden) werd het een nr 1 hit. Het was in de tijd dat ik elke avond trouw naar de Avondspits luisterde en Frits Spits was voor mij toen toch wel een soort van muzikale goeroe. Ik herinner mij nog dat hij heel erg enthousiast was over dit nummer en dat ik daar niets van begreep. Het was dit moment dat ik besefte dat goeroes ook maar gewoon mensen zijn en uiteindelijk van hun voetstuk vallen. Wel jammer dat Mariah dit veroorzaakte.
Mariah Carey - I Don't Wanna Cry
USA: nr 1 (mei 1991; 2 weken)
UK: -
Mariah Carey - I Don't Wanna Cry
USA: nr 1 (mei 1991; 2 weken)
UK: -
* denotes required fields.