MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / De nr 1 in USA of UK, maar geen hit in NL meter

zoeken in:
5,5

6,4

The one that you love werd overigens in Nederland ook een behoorlijke hit in coverversie, door onze eigen Anita Meyer. Van haar kan ik het ook beter hebben. Voor Air Supply dan nog net een 5,5, en dat is wat mij betreft ook hun beste.

ranboy schreef:
The one that you love werd overigens in Nederland ook een behoorlijke hit in coverversie, door onze eigen Anita Meyer. Van haar kan ik het ook beter hebben. Voor Air Supply dan nog net een 5,5, en dat is wat mij betreft ook hun beste.

Dat wist ik niet, maar waarschijnlijk is dat de reden dat het nummer mij zo bekend voorkwam.

Arbeidsdeskundige
6

Tot aan het refrein vind ik het goed te doen, daarna wordt het wel heel zoet

6.2

Het sonische equivalent van The Bold and The Beautiful of zo.

5,5

Wederom zijn we eensgezind in de cijfers (alles tussen de 5,5 en 6,75) en komt Air Supply uit op een 6,05 (12 stemmen).

Nu weer een nummer waar zowel de band als het nummer bij mij geen belletje doet rinkelen. Dat blijkt aan mij te liggen, want het is niet bepaald een eendagsvlieg. The Tymes waren een soul-zanggroep die in 1956 werd opgericht en in 1963 met “So Much In Love” een nr 1 hit in Amerika scoorden. Dit nummer werd in 1995 in de versie van All-4-One (die van I Swear) weer een top 5 hit. Maar nu gaat het dus om “Miss Grace”. Het gekke is dat dit nummer in 1975 een nr 1 hit werd in Engeland, terwijl het in eigen land nauwelijks scoorde.

The Tymes - Miss Grace

USA: nr 91
UK: nr 1 (jan 1975; 1 week)
NL: tip

9,0

Van het album Trustmaker (1974), waar ook het swingende You Little Trustmaker op staat.

You Little Trustmaker (iets beter van volume)

Arbeidsdeskundige
8

Poeha schreef:
9,0

Van het album Trustmaker (1974), waar ook het swingende You Little Trustmaker op staat.

Dat nummer deed het veel beter in Amerika, klinkt lekker (Trammps-achtig). Ik kende het nog niet.

7.4

9

7.5

6

You little trustmaker een stuk leuker.

6,5

7.75

Wat een joie-de-vivre!

7,7

Air Supply: Voor al uw mierzoete overdramatische zeikmuziek, zet een CD op van Air Supply. Ik vind het moeilijk uit te zitten. Ik ga de eensgezindheid fors doorbreken. 3,4

The Tymes - Miss Grace Liever deze, al vind ook ik You Little Trustmaker leuker 6.4

Óverigens: Zelfs de enige hit in NL van Air Supply werd in de top 40 verslagen door een cover. Air Supply haalde nummer 27 in 1980. Zeven jaar later kwam de cover van All Out OF Love van Sandra Reemer tot nummer 26. En ik kan die van Reemer beter hebben moet ik zeggen.

Doo-wop!

7

Een mooie 5de plek voor Miss Grace (7,48; 12 stemmen)

Toen ik voor het eerst naar de Big Bang Theory keek, herkende ik meteen de band (Our whole universe was in a hot, dense state, Then nearly fourteen billion years ago expansion started, Wait….etc); dat waren de They Might Be Giants. Daar had ik heel wat geld op durven in te zetten. Gelukkig niet gedaan, want het bleken de Barenaked Ladies te zijn. Die kende ik nog van hun grote hit “One Week” uit 1998. Ik zat toen een half jaar in Amerika en dat nummer kwam werkelijk elk uur voorbij op de radio. Het nummer kwam mij dus al gauw de neusgaten uit, maar ik voelde toch ook wel enige trots dat (Dennis) Bergkamp werd genoemd. Ook wel enige verbazing over zijn populariteit in Canada. Nu ik de tekst heb opgezocht, blijken ze te zingen over Bert Kaempfert, ook wel bijzonder. Zeker in combinatie met Leann Rimes en Sting die ook genoemd worden.

Barenaked Ladies - One Week

USA: nr 1 (okt 1998; 1 week)
UK: nr 5
NL: -

6.8

Grappig, ik was in november 1998 in de USA en hoorde dit nummer toen ook vaak voorbij komen (samen met Thank U van Alanis Morissette). Altijd wel een lekker nummer gevonden. Dat deze in NL geen hit geweest is, had ik niet verwacht.

7,5

7,5

Nummer valt lekker met de deur in huis, en behoorlijke veelzijdigheid in de vocale prestaties.

Gast
geplaatst: vandaag om 21:21 uur

geplaatst: vandaag om 21:21 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.