Muziek / Muziekgames / De nr 1 in USA of UK, maar geen hit in NL meter
zoeken in:
0
geplaatst: 28 juli 2020, 17:57 uur
Echt slecht is het niet, maar kon er ook maar moeilijk mijn aandacht bijhouden.
5
5
0
geplaatst: 29 juli 2020, 11:31 uur
Het is inderdaad niet slecht en heel goed gemaakt en gezongen, alleen het doet mij niets en ik vind het vooral bloedeloos
5
5
0
geplaatst: 29 juli 2020, 13:53 uur
Wizzard: 6,7
Mariah C: 7,0
Mariah heeft een prima stem en toen was ze nog leuk
Mariah C: 7,0
Mariah heeft een prima stem en toen was ze nog leuk
0
geplaatst: 29 juli 2020, 19:51 uur
Mariah laat allen Ken en Nelson achter zich
17. Mariah Carey - I Don't Wanna Cry (5,59; 12 stemmen)
18. Ken Dodd – Tears UK (5,19; 10 stemmen)
19. Nelson - (Can't Live Without Your) Love and Affection: USA (5,18; 13 stemmen)
17. Mariah Carey - I Don't Wanna Cry (5,59; 12 stemmen)
18. Ken Dodd – Tears UK (5,19; 10 stemmen)
19. Nelson - (Can't Live Without Your) Love and Affection: USA (5,18; 13 stemmen)
0
geplaatst: 29 juli 2020, 20:14 uur
T.Rex kun je wat betreft hun hitsuccessen vergelijken met The Jam. Ga maar na, beide ontzettend succesvol in eigen land, maar daarbuiten een stuk minder. Beide bands hadden in Engeland 4 nr 1 hits, waarvan er 2 ook in ons land een hit werden. Die andere 2 kwamen niet verder dan de tipparade en kwamen uit hetzelfde jaar. Daar houdt de vergelijking ook wel op, want Paul Weller had veel langer succes dan Marc Bolan (dat hij op 29 jarige leeftijd om het leven kwam, hielp natuurlijk niet mee). Dit jaar is er wel weer wat aandacht voor T.Rex dankzij een tribute-album dat binnenkort verschijnt (AngelHeaded Hipster) en waaraan best wel grote artiesten meedoen. Ik noem bijvoorbeeld Nick Cave, U2 en Gavin Friday. Metal Guru wordt gecoverd door Nena (!), maar Telegram Sam ontbreek gek genoeg. Waarschijnlijk vonden ze de eerdere cover van Bauhaus wel voldoende. Jullie krijgen lekker lang om te stemmen want ik ben een aantal weken met vakantie. Ik ben wel benieuwd welke van de 2 jullie voorkeur heeft en of The Jam kan worden bedreigd aan de top.
T. Rex - Telegram Sam
USA: nr 67
UK: nr 1 (feb 1972; 2 weken)
NL: tip
T. Rex - Metal Guru
USA: -
UK: nr 1 (mei 1972; 4 weken)
NL: tip
T. Rex - Telegram Sam
USA: nr 67
UK: nr 1 (feb 1972; 2 weken)
NL: tip
T. Rex - Metal Guru
USA: -
UK: nr 1 (mei 1972; 4 weken)
NL: tip
0
Arbeidsdeskundige
geplaatst: 29 juli 2020, 23:43 uur
T. Rex - Telegraph Sam: 6,5
T. Een - Metal Guru: 6
T. Een - Metal Guru: 6
0
geplaatst: 29 juli 2020, 23:46 uur
Wizzard - Angel fingers (A teen ballad) Eigenlijk een heel, heel simpel 60's liedje maar dan in een bad van alerlei productionele trucjes. Waar Jeff Lynne een megafan was van The Beatles lijkt Roy Wood erg van Phil Spector te houden, maar wat bij Spector in zijn toptijd nooit zo was, is hier wel: de ingredienten zijn niet bepaald in evenwicht en het klinkt meer als een hyperactief spervuur van ongefilterde ideeën. Kan er daardoor niet veel mee. 4,9
Mariah Carey - I Don't Wanna Cry Klinkt ook meteen heel erg early 90's. Is ook meer gedateerd dan sommige van haar andere singles door de nu wat goedkoop aandoende productie. Boven alles nogal langdradig, Ze kan zingen, ja, maar dat wist ik al. 4.7
T. Rex - Telegram Sam 7,4
T. Rex - Metal Guru 7.2
Wat mij betreft geen bedreiging voor The Jam, die sla ik een aardig stukje hoger aan, maar een stuk fijner dan de vorige twee is dit wel. Heb een lichte voorkeur voor Telegram Sam. Heb altijd het idee dat je in deze tijd heel erg goed de muzikale ontwikkeling van veel mensen kunt zien. Hoewel het nog voor mijn geboorte was denk ik dat veel mensen eerst voor bands als The Sweet vielen, vervolgens naar Slade gingen luisteren, dan naar T-Rex, dan naar Bowie en via Bowie uiteindelijk bijvoorbeeld Iggy Pop en Lou Reed ontdekten. Dat voelt als zo logisch.
Mariah Carey - I Don't Wanna Cry Klinkt ook meteen heel erg early 90's. Is ook meer gedateerd dan sommige van haar andere singles door de nu wat goedkoop aandoende productie. Boven alles nogal langdradig, Ze kan zingen, ja, maar dat wist ik al. 4.7
T. Rex - Telegram Sam 7,4
T. Rex - Metal Guru 7.2
Wat mij betreft geen bedreiging voor The Jam, die sla ik een aardig stukje hoger aan, maar een stuk fijner dan de vorige twee is dit wel. Heb een lichte voorkeur voor Telegram Sam. Heb altijd het idee dat je in deze tijd heel erg goed de muzikale ontwikkeling van veel mensen kunt zien. Hoewel het nog voor mijn geboorte was denk ik dat veel mensen eerst voor bands als The Sweet vielen, vervolgens naar Slade gingen luisteren, dan naar T-Rex, dan naar Bowie en via Bowie uiteindelijk bijvoorbeeld Iggy Pop en Lou Reed ontdekten. Dat voelt als zo logisch.
0
geplaatst: 30 juli 2020, 20:34 uur
T. Rex - Telegram Sam: 6,5
T. Rex - Metal Guru: 6,25
Nooit begrepen waarom T-Rex het bij sommigen zo extreem goed doet.
T. Rex - Metal Guru: 6,25
Nooit begrepen waarom T-Rex het bij sommigen zo extreem goed doet.
0
geplaatst: 5 augustus 2020, 11:29 uur
Wizzard - Angel fingers (A teen ballad): 4,5
Mariah Carey: 7,7
T. Rex - Telegram Sam: 6,2
T. Rex - Metal Guru: 5,5
Mariah Carey: 7,7
T. Rex - Telegram Sam: 6,2
T. Rex - Metal Guru: 5,5
0
geplaatst: 5 augustus 2020, 23:56 uur
Wizzard - Angel fingers (A teen ballad): 5
Eerder matige song die het van de productie moet hebben.
Mariah Carey: 5,5
Vond ik destijds beter, klinkt mij nu te glad.
T. Rex - Telegram Sam: 8
T. Rex - Metal Guru: 9
Behoort beslist tot de betere glamrock al spreekt Metal Guru mij meer aan door het ritme en de melodie.
Eerder matige song die het van de productie moet hebben.
Mariah Carey: 5,5
Vond ik destijds beter, klinkt mij nu te glad.
T. Rex - Telegram Sam: 8
T. Rex - Metal Guru: 9
Behoort beslist tot de betere glamrock al spreekt Metal Guru mij meer aan door het ritme en de melodie.
0
geplaatst: 6 augustus 2020, 00:01 uur
starbright boy schreef:
Hoewel het nog voor mijn geboorte was denk ik dat veel mensen eerst voor bands als The Sweet vielen, vervolgens naar Slade gingen luisteren, dan naar T-Rex, dan naar Bowie en via Bowie uiteindelijk bijvoorbeeld Iggy Pop en Lou Reed ontdekten. Dat voelt als zo logisch.
Hoewel het nog voor mijn geboorte was denk ik dat veel mensen eerst voor bands als The Sweet vielen, vervolgens naar Slade gingen luisteren, dan naar T-Rex, dan naar Bowie en via Bowie uiteindelijk bijvoorbeeld Iggy Pop en Lou Reed ontdekten. Dat voelt als zo logisch.
Klopt, als tiener was ik destijds fan van The Sweet en snel daarna Slade. T-Rex was hier (ten onrechte) minder bekend maar leerde ik ook kennen. Nadien viel ik voor David Bowie (sla ik hoger aan dan voornoemde bands) en Iggy Pop en Lou Reed ontdekte ik tijdens de punkperiode via Bowie.
0
geplaatst: 15 augustus 2020, 22:19 uur
Metal Guru wint de onderling strijd met Telegram Sam: 7,46 vs 7,32 (11 stemmen). Metal Guru staat daarmee in de top 5.
0
geplaatst: 16 augustus 2020, 09:45 uur
Nu het origineel van het nummer dat we in Nederland vooral kennen in de versie van Ugly Kid Joe. Harry Chapin had in de jaren 70 veel succes in Amerika en verkocht miljoenen platen. In Engeland en ons land had hij maar 1 hitje met W.O.L.D. en is hij verder vrijwel onbekend gebleven. In 1981 kwam hij om het leven bij een auto-ongeluk. Zijn muziek is denk ik te sentimenteel om gewaardeerd te worden op kritische muziek-sites, zeg maar categorie John Denver, Cat Stevens en Neil Diamond. Ik heb wel een zwak voor Harry en vooral zijn eerste hit Taxi vind ik erg fraai.
Momenteel is dit origineel te horen in een reclame van Campina. Dat de tekst van het nummer precies het tegenovergestelde is van de boodschap die ze willen uitdragen, is blijkbaar geen bezwaar….
Harry Chapin - Cat's In The Cradle
USA: nr 1 (dec 1974; 1 week)
UK: -
NL: -
Momenteel is dit origineel te horen in een reclame van Campina. Dat de tekst van het nummer precies het tegenovergestelde is van de boodschap die ze willen uitdragen, is blijkbaar geen bezwaar….
Harry Chapin - Cat's In The Cradle
USA: nr 1 (dec 1974; 1 week)
UK: -
NL: -
1
geplaatst: 16 augustus 2020, 10:16 uur
9,0
Mooie ontdekking was dat in het 1974/1975 hitlijsten topic. Dacht altijd dat de versie van UKJ het origineel was.
Mooie ontdekking was dat in het 1974/1975 hitlijsten topic. Dacht altijd dat de versie van UKJ het origineel was.
* denotes required fields.