Muziek / Muziekgames / De nr 1 in USA of UK, maar geen hit in NL meter
zoeken in:
0
geplaatst: 19 augustus 2020, 21:36 uur
We zijn eensgezind dat het een fraai nummer is en daarmee staat Cats In The Cradle voorlopig op een 3de plek (7,85; 11 stemmen)
0
geplaatst: 19 augustus 2020, 21:55 uur
Het is deze week precies 25 jaar geleden dat “the Battle of the Britpop” plaatsvond. Die week brachten zowel Blur als Oasis een single uit die voorafging aan hun nieuwe plaat. Het was “Country House” vs “Roll With It”, maar je kon het wel aan de Britse pers overlaten om de strijd nog wat op te voeren. Het was dus ook Middle Class vs Working Class, Londen vs Manchester en brains vs branie. Zelfs in Nederland schreven de kranten over deze strijd.
Uiteindelijk won Blur de slag, maar Oasis de oorlog. “(What’s the Story) Morning Glory?” brak alle records en ze braken met die plaat zelfs door in Amerika. “The Great Escape” van Blur werd met terugwerkende kracht als een mislukking beschouwd (onzin natuurlijk, want doe mij dan maar elke week een plaat waar nummers als “The Universal” en “He Thought of Cars” op staan).
Ik denk trouwens dat Oasis met vrijwel elk ander nummer van de plaat deze battle wel gewonnen had.
Blur – Country House
USA: -
UK: nr 1 (aug 1995; 2 weken)
NL: tip
Uiteindelijk won Blur de slag, maar Oasis de oorlog. “(What’s the Story) Morning Glory?” brak alle records en ze braken met die plaat zelfs door in Amerika. “The Great Escape” van Blur werd met terugwerkende kracht als een mislukking beschouwd (onzin natuurlijk, want doe mij dan maar elke week een plaat waar nummers als “The Universal” en “He Thought of Cars” op staan).
Ik denk trouwens dat Oasis met vrijwel elk ander nummer van de plaat deze battle wel gewonnen had.
Blur – Country House
USA: -
UK: nr 1 (aug 1995; 2 weken)
1
geplaatst: 19 augustus 2020, 22:31 uur
motel matches schreef:
Het is deze week precies 25 jaar geleden dat “the Battle of the Britpop” plaatsvond. Die week brachten zowel Blur als Oasis een single uit die voorafging aan hun nieuwe plaat. Het was “Country House” vs “Roll With It”, maar je kon het wel aan de Britse pers overlaten om de strijd nog wat op te voeren. Het was dus ook Middle Class vs Working Class, Londen vs Manchester en brains vs branie. Zelfs in Nederland schreven de kranten over deze strijd.
ranja, zit jij hier achter? Het is deze week precies 25 jaar geleden dat “the Battle of the Britpop” plaatsvond. Die week brachten zowel Blur als Oasis een single uit die voorafging aan hun nieuwe plaat. Het was “Country House” vs “Roll With It”, maar je kon het wel aan de Britse pers overlaten om de strijd nog wat op te voeren. Het was dus ook Middle Class vs Working Class, Londen vs Manchester en brains vs branie. Zelfs in Nederland schreven de kranten over deze strijd.

0
geplaatst: 23 augustus 2020, 12:43 uur
Country House stoot met een mooie score Harry Chapin uit de top 3 (8,08; 12 stemmen)
0
geplaatst: 23 augustus 2020, 12:49 uur
Na Air Supply is het nu weer tijd voor een Australische duo dat het vooral goed doet op Sky Radio. Je zou Savage Garden een reïncarnatie van Air Supply kunnen noemen. In ons land scoorden ze een grote hit met “Truly Madly Deeply” van hun eerste album. Hun tweede album leverde hier geen hits op, maar dat was in het buitenland wel anders. In Engeland kwamen maar liefst 6 nummers van dat album in de top 40 terecht en in Amerika scoorden ze zelfs een tweede nr 1 hit met “I Knew I Loved You”. Na het succes van het tweede album ging zanger Darren Hayes solo en hoewel z’n eerste album het nog redelijk deed, was het daarna snel gedaan met het succes. Ik ben benieuwd of jullie dit beter weten te waarderen dan “The One That You Love” van Air Supply (5,64; 13 stemmen). Het zou me verbazen….
Savage Garden - I Knew I Loved You
USA: nr 1 (jan 2000 ; 4 weken)
UK: nr 10
Savage Garden - I Knew I Loved You
USA: nr 1 (jan 2000 ; 4 weken)
UK: nr 10
1
geplaatst: 23 augustus 2020, 12:58 uur
Naar hun laatste concert in Nederland geweest en een maand later waren ze uit elkaar, vond ik echt bizar, van wat ik begreep is dat de gitarist het gereis teveel begon te vinden en toen werd besloten dat Darren solo zou gaan. Ben toen ook backstage geweest en Sylvana (toen zat ze nog bij TMF) interviewde de band, erg leuk om mee te maken
Tja, dus veel herinneringen aan dit nummer, echt mega grijsgedraaid destijds.
9
Tja, dus veel herinneringen aan dit nummer, echt mega grijsgedraaid destijds. 9
1
geplaatst: 23 augustus 2020, 14:12 uur
Inhaalslagje:
Telegram Sam 7
Metal Guru 7
Die hype rond T-rex is een beetje langs me afgegaan altijd maar dit is best lekker.
Cats in the Cradle 7,5
Mooi liedje, beetje sentimenteel, vocaal en productioneel niet heel sterk.
Country House 8
Niet hun beste single, maar het is dan ook Blur
I Knew I Loved You 7
Ik vind het ook helemaal niet zo’n slecht liedje, al ben ik er niet rauwig om dat die wat kunstmatige r&b-sound in de jaren negentig is achtergebleven.
Sterke reeks al met al!
Telegram Sam 7
Metal Guru 7
Die hype rond T-rex is een beetje langs me afgegaan altijd maar dit is best lekker.
Cats in the Cradle 7,5
Mooi liedje, beetje sentimenteel, vocaal en productioneel niet heel sterk.
Country House 8
Niet hun beste single, maar het is dan ook Blur
I Knew I Loved You 7
Ik vind het ook helemaal niet zo’n slecht liedje, al ben ik er niet rauwig om dat die wat kunstmatige r&b-sound in de jaren negentig is achtergebleven.
Sterke reeks al met al!
* denotes required fields.